20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM kampene!  (Lest 28784 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: EM kampene!
« Svar #165 på: 25. Juni 2008, 20:21 »

spania    |     Italia
4 Goals scored 2
3 Yellow card 1
0 Red card 0
6 Shots on goal 3
15 Shots wide 5
49' 13'' Ball. Poss. (time) 37' 35''
56% Ball. Poss. (%) 44%

du kan sei ka du vil kø1.. men her er fakta.. blant anna silva hadde vel 3 skudd der han treffer centimeter utafor stolpen på begger sider som buffon var langt ifra å ta.. greit nok toni hadde noken sjangser han dreit seg ut på, men i spillets gang såg det til en kver tid i kampen ut som spania skulle vinne kampen! så ja det hadde vert et "ran" om italia hadde vunne kampen. Med en gang spania begynte og kombinere så såg det farlig ut, men dei mangla en del presisjon som dei har vist tidligere i mesterskapet, men det var fordi både xavi og iniesta var helt elendige i forhold til deres standard og at italia ikkje satsa i det hele tatt (fordi dei visste at dei definitivt hadde tapt hadde dei gjort det)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 26. Juni 2008, 16:39 »
Synes Spania ble farlige først etter at Fabregas kom inn, og for Spanias del håper jeg Aragones har sett at han bør starte.
Når det er som trangest er det omtrent bare Fabregas som er i stand til å finne åpninger.
Og Russland kommer sannsynligvis til å legge seg høyt og gi spanjolene veldig lite tid med ball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 26. Juni 2008, 18:38 »
Tror Xavi kommer til å starte jeg, selv om jeg synes Fabregas bør spille. Xavi er nok hakket bedre defensivt, og han er nok en minst like god pasningslegger. Det som er med Fabregas er at han løper mer offensivt, mer direkte i stilen, går mer på skudd og avgjørende pasninger...han er rett og slett blitt mer og mer en PL spiller a la Gerrard og Lampard....og gamle Aragones sverger til Xavi som heller står i midtsirkelen og slår pasninger, tror jeg. Dessuten så trenger sannsynligvis ikke Aragones den kreative offensive Fabregas når han har Silva og Iniesta på kantene. Xavi blir en playmaker/stabilisator.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 26. Juni 2008, 20:47 »
Synes Spania ble farlige først etter at Fabregas kom inn, og for Spanias del håper jeg Aragones har sett at han bør starte.
Når det er som trangest er det omtrent bare Fabregas som er i stand til å finne åpninger.
Og Russland kommer sannsynligvis til å legge seg høyt og gi spanjolene veldig lite tid med ball.

viss du såg spania russland i åpningskampen så viser det vel at xavi og iniesta ikkje har noke problem med å spille trangt.... dei spiller jo tross alt i barca.. men dei hadde en dårlig dag og russland vil ikkje ligge så defansivt som italia så det blir nok ikkje trangere

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 27. Juni 2008, 22:27 »
Joda, de er i stand til å spille trangt. Men det ble så altfor tydelig mot Italia at Fabregas har ekstreme kvaliteter som Xavi - fantastisk som han er - ikke er i nærheten av. Uten Fabregas hadde Italia vunnet greit. Med Fabregas skapte Spania seg det psykologiske overtaket før straffekonken.

Fabregas viste også i semien mot Russland hvilke ekstreme kvaliteter han er. Samspillet Xavi-Iniesta-Xavi er ikke dårlig, men de to assistene til Fabregas var av en helt, helt, helt annen klasse.

Spania har drøssevis av kreative spillere, men Fabregas er et par, tre hakk over alle de andre spillerne.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 28. Juni 2008, 11:43 »
synst du gir fabregas litt vel mykkje creds for den semien her.. du må huske at assiten til silva var ikkje av det akuratt vanskelige slaget etter at han hadde fått kampens sykeste pasning fra iniesta i forkant. Fabregas hadde en utrolig fin stikker til guiza det skal han ha, men vil heller berømme laget og sammspillet under en for det var heilt fantastisk!! Det var jo klassespill av alle spillere utpå der, trur kanskje det bare var torres som ikkje va heilt på hugget, Ramos var jo latterlig god. Pyol og marchena var jo i verdensklasse og senna, trenger jo ikkje å sei noke om han engang.. Det skal skje noke fryktelig galt om spania taper finalen. Eg trur at arragones velger xavi når han vil spille sikkert og fabregas når dei må utfordre hakket større, fordi fabregas sender fleire pasninger i lengderetningen som utfordrer litt mer en xavi, mens xavi er verdensmester i å holde ball i laget og å spille ut et lag med rein og skjer pasningspill
« Siste redigering: 28. Juni 2008, 11:46 av Human »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #171 på: 28. Juni 2008, 16:53 »
Pasningen fra Fabregas til Silva var milimeterpresis! Høy klasse over den assisten.
Pasningen Fabregas fikk fra Iniesta var meget bra den også, men hvis du så pasningen Cesc hadde til Silva, var det meget godt gjort å få til den.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 28. Juni 2008, 17:04 »
vel den var vel i overkant av 10 meter rett fram så da skal det noke til å ikkje treffe... pasningen til iniesta i forkant var helt fenomenal og det samme var pasningen fra iniesta på målet til xavi. Viss du skal trekke fram en god pasning av fabregas så hadde eg heller valgt assisten til guiza enn til silva :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 28. Juni 2008, 17:36 »
Pasningen (det vil si skuddet) fra Iniesta som Xavi satte i gållen var nok ikke helt meningen. Ser ut som Iniesta prøver å avslutte selv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 29. Juni 2008, 15:59 »
vel den var vel i overkant av 10 meter rett fram så da skal det noke til å ikkje treffe... pasningen til iniesta i forkant var helt fenomenal og det samme var pasningen fra iniesta på målet til xavi. Viss du skal trekke fram en god pasning av fabregas så hadde eg heller valgt assisten til guiza enn til silva :P
Så hvis du hadde vært i Fabregas situasjon, så skulle selv du greid å slå en like millimeterpresis lissepasning som det Fabregas slår til Silva?
Jeg synes Bojan Djordjic oppsummerte det godt jeg. Fabregas får det til å se latterlig enkelt ut, men de to assistene hans er av vanvittig høy vanskelighetsgrad.
Det er veldig vanskelig å få til en mer perfekt pasning enn det Fabregas slår til Silva. Ja, det er 10 meter rett frem, men Silva kommer på løp i stor, stor fart, det står forsvarsspillere rundt omkring. Pasningen når Silva akkurat når den skal nå han, på millimeteren. Pasningen fra Fabregas treffer Silva på nøyakig riktig plass til nøyaktig riktig tid.
Hvor mange ganger ser vi ikke at slike pasninger blir enten litt for løse, litt for harde eller kommer litt for tidlig eller litt for sent? Fort gjort at Silva får den ballen bak seg, må vende opp, og dermed går glipp av den store muligheten. Vi har sett liknende situasjoner flere ganger i EM, ikke alle slike pasninger er like presise.
Og hvor mange ganger bommes det ikke med en centimeter eller to på slike pasninger i Tippeligaen?

10 meter er mye, selv på en fotballbane. Og selv om ballen skal gå rett frem er begge de to involverte spanjolene i bevegelse, forsvarsspillerne til motstanderen som omkranser Silva er også i bevegelse. Det skal millimeterpresisjon til for ikke å ødelegge det angrepet. Fabregas greier det, men han er en av få som er i stand til å slå den pasningen så presist. Bommer han med så mye som en millimeter treffer ballen helt feil. Hvis pasningen blir akkurat litt for løs vil en forsvarsspiller plukke den opp.

Pasningen til Güiza er sannsynligvis av enda høyere klasse ja. Men det er en minst like stor prestasjon av Güiza å ikke la seg lokke inn i offsideposisjon der, og jeg vil berømme linjemannen for ikke å vinke, for når Güiza tar imot den ballen har han flere meters forsprang på bakerste mann, og det er lett å la seg lure.

Iniestas pasning på Xavis mål er et skuddforsøk. Og Iniesta bør prise seg lykkelig over at Xavi dukket opp fra intet og satte den ballen i mål, for jeg tror ikke Initestas skudd ville gått i mål hvis ikke. Det kan umulig være en bevisst pasning, for den ballen er så hard, og måten Iniesta skjærer inn i banen på, tyder på at han tenker å fyre av et skudd. I hvert fall slik jeg tolker situasjonen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 29. Juni 2008, 16:02 »
Tvilsomt om Ballack spiller i kveld. Det vil vel isåfall langt på vei bety at Tyskland er ganske ferdige...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 29. Juni 2008, 16:14 »
Tvilsomt om Ballack spiller i kveld. Det vil vel isåfall langt på vei bety at Tyskland er ganske ferdige...

Jeg tror dette bare er taktisk spill fra den tyske leiren og at Ballack spiller, men Tyskland er definitivt svekket uten Ballack.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 29. Juni 2008, 16:15 »
Enig med Geir. Dette er nok bare taktikk fra Tyskland sin side. Ballack spiller nok selv om tilfellet er at han er småskadet...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 29. Juni 2008, 16:53 »
Nå sier jo siste nytt at han er klar da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #179 på: 29. Juni 2008, 22:56 »
Jeg sier som jeg sa før mesterskapet begynte: Spania vinner, og Villa blir topscorer.

8)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.