20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny mobiltelefon  (Lest 27092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Ny mobiltelefon
« Svar #90 på: 29. Okt. 2010, 10:50 »
Får ny telefon i dag, Nokia N8. Skulle opprinnelig få HTC Desiree av arbeidsgiver, men da de ikke klarte å skaffe nok eksemplarer av den, ble det Noka N8. Må innrømme at jeg ble veldig skuffa over dette, og etter å ha lest en del på forumer er jeg vel ikke akkurat overbevist om at N8 er en knallbra telefon. Men, ettersom jeg faktisk får den, samt at kameraet er såpass bra, får jeg vel gi den en sjans :)

Fruen kjøpte seg Samsung Wave for ca en mnd siden hos Elkjøp. Med BADA. Meget brukervennlig og bra, men synd at det foreløpig er litt for lite apps til den. Det som ikke var fullt så bra, var at for fjorten dager siden sluttet høytaleren å virke. Leverte telefonen inn til service på Elkjøp, og fikk den igjen i går. Merkelig nok fungerte fremdeles ikke høytaleren, så da blir det en ny tur på Elkjøp i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 29. Okt. 2010, 15:13 »
Er vel N8 som har HDMI-utgang da? Det er jo ihvertfall en temmelig bra ting da!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 08. Nov. 2010, 16:22 »
Er vel N8 som har HDMI-utgang da? Det er jo ihvertfall en temmelig bra ting da!

I tillegg er jo kamera relativt bra, med 12mp. Men slettes ikke imponert etter å ha brukt den en uke. Responsen er elendig, må ofte trykke både 3 og 4 ganger før telefonen gjør som jeg vil. Plutselig ei natt her hadde den skrudd seg av og fikk ikke skrudd den på igjen før jeg fikk satt i laderen. Telefonen manglet da bare en strek på å være fulladet når jeg la meg..I tillegg er den håpløst ustabil på wlan. Kobler til og fra hele tiden.
Selv om jeg ikke har testet HTC Desire selv, er jeg rimelig sikker på at jeg hadde blitt mer fornøyd dersom vi hadde fått den istedenfor N8 :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 08. Nov. 2010, 16:25 »
Jeg er veldig fornøyd med min Desire ja! Nå som betalingstjenesten har kommet til Android Market bedrer markedet for apps seg drastisk nå. Veldig kjekt med WiFi Hotspot om du sitter på dårlig skolenett eksempelvis. Og TV2 Sumo-appen er btw GENIAL - satt å så store deler av kampen i går under et kurs på jobben :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Simmio

• Gjest
« Svar #94 på: 08. Nov. 2010, 16:31 »
Jeg er veldig fornøyd med min Desire ja! Nå som betalingstjenesten har kommet til Android Market bedrer markedet for apps seg drastisk nå. Veldig kjekt med WiFi Hotspot om du sitter på dårlig skolenett eksempelvis. Og TV2 Sumo-appen er btw GENIAL - satt å så store deler av kampen i går under et kurs på jobben :)

Det er såååååå kjipt at jeg ikke får tv2sumo-appen pga at jeg har en 1.5 versjon mens appen er for 2.1 og 2.2. Har forresten Samsung Galaxy Spica.

Jeg kan jo oppgradere telefonen til 2,1, men er redd for å "bricke" den.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 08. Nov. 2010, 16:38 »
Bricke?
Veldig kjipt at du ikke kan få appen da. Veldig overraska over hvor bra kvalitet en kunne se kampen i over 3G-nett!

Simmio

• Gjest
« Svar #96 på: 08. Nov. 2010, 18:30 »
Når man ødelegger telefonen og ikke får den på igjen kalles det å bricke telefonen. Da er den ubrukelig.

Det er en liten mulighet for at telefonen blir "bricka" under oppgraderinga, og da får du den ikke på, og du får heller ikke pengene dine igjen for at det er på ditt eget ansvar.
« Siste redigering: 08. Nov. 2010, 18:33 av Simmio »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 11. Jan. 2011, 21:27 »
Driver å ser etter ny mobiltlf.. Kommer ikke til å kjøpe en av de store smartphone´ene. Der er det uansett bare iPhone som hadde vært aktuelt, når man må opp i 5 tusen kroners klassen. Sånt er det ikke råd med nå :)

Ser derfor etter en litt mindre og handy telefon med litt funksjoner på. Noen som har erfaring med SonyE xperia x10 mini pro eller HTC Wildfire?? Andre telefoner i samme prisklasse som kan anbefales? Prisklasse 2000-3000 kr.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 11. Jan. 2011, 22:19 »
Når man ødelegger telefonen og ikke får den på igjen kalles det å bricke telefonen. Da er den ubrukelig.

Det er en liten mulighet for at telefonen blir "bricka" under oppgraderinga, og da får du den ikke på, og du får heller ikke pengene dine igjen for at det er på ditt eget ansvar.

Hvilken telefon har du?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Simmi

• Gjest
« Svar #99 på: 11. Jan. 2011, 22:29 »

Hvilken telefon har du?:)
Samsung Galaxy Spica :)

---
Driver å ser etter ny mobiltlf.. Kommer ikke til å kjøpe en av de store smartphone´ene. Der er det uansett bare iPhone som hadde vært aktuelt, når man må opp i 5 tusen kroners klassen. Sånt er det ikke råd med nå :)

Ser derfor etter en litt mindre og handy telefon med litt funksjoner på. Noen som har erfaring med SonyE xperia x10 mini pro eller HTC Wildfire?? Andre telefoner i samme prisklasse som kan anbefales? Prisklasse 2000-3000 kr.

Morra mi har en Sony Ericsson x10 mini pro, og hun er storfornøyd. Veldig praktisk siden den er så liten, men selv om den er liten har den kule funksjoner. Minuset med x10 mini er at den er veldig liten. Har du store fingre er det vanskelig å trykke på rett knapp osv.. Noen mener også den er lite praktisk siden den er så liten...

HTC wildfire er ikke en veldig bra telefon. Ganske treg, og selv om den er billig finnes det bedre mobiler til samme pris.

Den mobilen jeg anbefaler deg er Sony Ericsson Xperia x8. Det er "broren" til x10 mini, den har akkurat samme funksjoner, men den har ikke tastatur og er ca like stor som Wildfire. En veldig god "allround" mobil som kan det meste.
Den har også fint design, kule funksjoner og bra funksjoner, og den er billig koster rundt 2000 ,-

Håper dette var til hjelp :)
« Siste redigering: 11. Jan. 2011, 22:32 av Simmi »

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 11. Jan. 2011, 22:53 »
kjøp Samsung WAVE !! konge telefon ;)
Og skjermen er UNIK !
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Simmi

• Gjest
« Svar #101 på: 11. Jan. 2011, 22:57 »
kjøp Samsung WAVE !! konge telefon ;)
Og skjermen er UNIK !

Har sett en del anmeldelser, og det viser seg at mobilen er konge :)
Men koster ikke den 4-5 tusen?

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #102 på: 11. Jan. 2011, 23:10 »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Simmi

• Gjest
« Svar #103 på: 11. Jan. 2011, 23:13 »
Ja, tenkte med abonnement jeg. :)

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 11. Jan. 2011, 23:14 »