20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Virkelig fotball  (Lest 16511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Virkelig fotball
« Svar #30 på: 09. Juni 2005, 06:24 »
Jeg var ikke på Norway Cup

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #31 på: 09. Juni 2005, 10:45 »
Sitat fra: "Joakim"
Applaus for Bjørn! Gratulerer! Fortjener nesten en premie for det. Hvis vi må lokke med fete premier for å få folk til å slutte å røyke, så gjerne for min del.

Hehe, er premie nok i seg selv å klare å slutte! ;)

Bjørn - vært på Norway Cup
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Virkelig fotball
« Svar #32 på: 09. Juni 2005, 12:58 »
Jeg var med på Norway Cup. Laget vårt (Vard Haugesund G16) tok faktisk bronse i vår klasse etter å ha blitt slått ut av turnerings klart beste lag, Cruz Azul, som senere vant hele greia.

Jada, da var Norway Cup 2004 over for vår del. At guttelaget til Vard Haugesund skulle gå helt til semifinalen og dra med seg en pokal og hver sin medalje hjem til sildabyen var det ikke mange som hadde trodd. Med 9 kamper i beina er det litt bittert å tenke på at finalen kunne blitt den tiende. Så nært, men dog så fjernt - Cruz Azul var alt for gode og vant fortjent 3-0 på bane 14 på Ekeberg i semifinalen den 30.juli.

At vi skulle reise til Norway Cup ble bestemt allerede forrige sommer. Gothia 2003 ble fortrengt så fort som mulig. Turen var fin den og Gøteborg var en herlig by med mye flott å bite i både på discoteket og trikken, men de sportslige resultatene "lignet verken fugl eller fisk" som vår trener Arne Sausjord ville sagt det på sitt språk.

Vårsesongen gikk strålende med 8 av 9 seiere og kun ett poengtap (1-1 borte mot Etne). Nivået i denne divisjonen var dog ikke noe å skryte av. Vår største rival Kopervik ble slått hele 4-0 på "selveste" Åsebøen - det sier litt. Midtveis i juni kunne guttaboys ta ferie med selvtillit og det faktum at eliteseriespill var sikret for høstsesongen friskt i minne.

21.juli startet oppkjøringen til Norway Cup på ærverdige Haraldsvangbanen med intensive treninger. Noen krypdyr som hadde vært i Spania og andre middelhavsland og et par stykker som ikke hadde rørt en ball hele sommeren fikk kjørt seg kraftig, men sist jeg sjekket var det ingen som ble kjørt til kapellet med likbilen i denne perioden.

Fire gode treninger var nok til å tenne gløden i Vard-gutta og det fikk særlig stakkars Brandbu erfare i den første kampen. Hørte rykter om at de var ett år yngre enn oss, og for deres egen del håper jeg virkelig det, for Brandbu var et skremmende dårlig lag. Da dommeren blåste i fløyta hadde keepern hentet 13 baller ut av nettet. 14 faktisk.. Undertegnende måtte faktisk ta straffen to ganger fordi mannen i svart ikke hadde blåst da ballen ble sparket fra krittmerket til det velkjente hjørnet nede til høyre.

Neste dag stod Batnsfjord/Reinsfjell for tur. Navnet på laget minnet om både det ene og det andre, og det var nok ingen av verken trenere eller spillere i stallen som fryktet dem. Kampen ble derimot et trist sorti. Det er utrolig at dette laget i det hele tatt fant veien til Oslo. Sparke ball kunne de iallefall ikke. Et tydelig Hellas-inspirert mannskap tolket mysteriet om lærkula på sin egen måte og så ut til å ha internt europamesterskap i å måke ballen lengst mulig bort fra banen. Grekerne fra "b-fylket" oppland hadde ikke en eneste sjanse i hele kampen. Til tross for massivt Vard-press endte oppgjøret målløst.

Tirsdag var det Florø som stod for tur. Tap ville føre oss til b-sluttspillet i samme bås som toerlaget, noe som selvsagt var HELT uaktuelt. En alvorsprat fra Mr. Sausjord gjorde susen og Florø ble feid av banen fra første minutt. Tanksenteret og midtbaneankeret Kai Skiftestad scoret 2-0 noen minutter etter at Håkon Leknes hadde gitt Vard-ledelsen. Da bruntrøyene (ekkel draktfarge forresten) fikk en mann utvist etter pause var det meste gjort. Like før slutt skulle midtstopper Nordin Chena (meg) lempe et frispark fra 35 meter inn i boksen. Florø-keeperen var i det gavmilde hjørnet og lot "innlegget" gå rett i mål. Tulipaner er på vei!

Nå som gruppeseieren var sikret kunne både spillere og støtteapparat ta seg en meny på "burger'n" med god samvittighet. Såkalt trasking og vanking på Karl Johan måtte likevel ungås - fikk vi streng beskjed om.

Bemerkelsesverdig var det at "rapelaget" Batnsfjord snek seg til en plass i a-sluttspillet etter å ha terroristert Florø med antifotballen sin nok en gang og kjempet seg til 0-0. Pulje 53 i klasse B endte slik:

Vard 7p.
Batnsfjord/Reinsfjell 5p.
Florø 4p.
Brandbu 0p.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #33 på: 09. Juni 2005, 12:59 »
I 64-delsfinalen ventet Bjerg. Nok et rapelag som ikke akkurat ikke er et trekkplaster i norsk fotball. Våre vestlandskolleger ble noen hakk for små og måtte reise hjem med 0-4 i bagasjen. Damemagneten Peer Lea satte prikken over i'en med sin 4-0 scoring i 2.omgang.

Etter noen turer på Joker'n på Grønland og noen timers søvn var det ny kamp. Denne gang var det Sola som stod for tur. Bane 19 var kanskje den minste på hele sletta. Sola spiller i juniorklassen og hadde med seg noen juniorer i stallen. Dette rogalandslaget hadde spilt uavgjort mot Pequeninios og slått et annet lag med dobbelt så mange mål som brasilianerene. Dette var første gang vi virkelig måtte mobilisere for å ikke ryke på hodet ut. Høy intensivitet, disiplin og utrolig lagmoral var nok til å ta knekken på gutta med Norwich-drakter. Det ble nok en kalasseier. 4-0, som i 64-delsfinalen. Ekstremt bra kamp av Vard Haugesund.

24-0 i målforskjell etter 6 kamper - INGEN baklengs... Men det skulle ikke stoppe her.. Neste motstander var Hareid. Vard måtte stille i blå bortedrakter siden "hjemmelaget" også var røde. Hans C. Døsen, Sindre Kvale og Nordin Chena scoret målene som senket Hareid-gutta og sendte Vard videre til 8-delsfinale. Keeper Kristian Espeland hadde kanpt vært borti ballen iløpet av disse 6 kampene. Det som imponerte oss mest med dette Hareid-laget var supporterene. Et konstant trøkk fra sidelinja selv om de lå under i nesten hele kampen. Respekt! De hadde en artig strofe de sang flere ganger.. "Me e Hareid å scora mykkje maol", eller noe i den duren. Hadde vært kanonbra om noen hadde orket å skrive inn hele ropet her.

1930 torsdag kveld var det ny match. Denne gang stod nok en rogalandsnabo for tur. Solide Randaberg hadde slitt seg gjennom både gruppespill og diverse delfinaler og stod nå på motsatt banehalvdel. Vard tapte 1-2 mot dette laget i fjor høst, så her hadde vi noe å hevne. Det ble en tett og veldig nervepirrende kamp. Vard hadde de største sjansene, men Randaberg kom også med noen farligheter. Det ebbet ut i 0-0 og ekstraomganger. Litt ut i 2.ekstraomgang fikk en Randaberg-spiller stå umarkert å heade rett i stolpen. So close... Heldigvis hadde vi marginene på vår side - ballen gikk stang ut, og ikke stang inn.

Etter 2x5 minutter med EO var det klart for straffer. Hvem skulle få møte KFUM Kam i kvarten? Stemningen var nervøs i begge leirer. Arne Sausjord plukket fem stykker som skulle skyte Vard til himmels. Randaberg fikk æren av å begynne, og satte straffen sikkert. Nå var det Nordin Chena's tur. Etter å ha satt 7/7 straffer io mål, lå det i kortene at det en gang måtte ta slutt. Kretskeeperen kastet seg til riktig side og fikk slått ballen i stolpen. Jeg har aldri hatt så mange følelser i meg på en gang før. Skuffelse, angst og ergrelse. Heldigvis var det flere som kunne kunsten i å bomme fra krittmerket, og etter et par straffer var det faktisk vi som lå i førersetet. Lea og Skiftestad satte begge sine straffer sikkert nede til venstre. Håkon Leknes hadde sjansen til å tilintetgjøre Randabergs kvartfinaledrøm, men straffen gikk rett i stolpen. Ingen dårlig straffe, men ballen gikk dessverre stang ut også på denne straffen. Da det gjensto èn straffe, var stillingen 2-2. Sindre Kvale stod klar...tok sats...3-2!!! Kvartfinalen var et faktum! Spillere, trenere, foreldre, toerlaget, jentelaget.. Alle sprang som en jævla dyrehage i jubelrus på bane 8 på Ekeberg. Herlig! Du verden så lettet jeg var..

Fredag var det opp klokken 0600 for å få i seg noen skiver som var tørre som grus bare for å få i seg noe "mat". En lyntalk fra Arne Sausjord fikk Vard-maskineriet i gang. Spillet var likevel ikke like bra som forventet. Mye måking og slurving. Det fuktige underlaget må ta litt av skylden for det. Etter omtrent 380 minutter uten baklengs sa det stopp. Speiderne fra Oslo tok ledelsen i 2.omgang etter at det defensive arbeidet til Vard slo sprekker. "Alle de som elsker KFUM klapper nå", runget ut over bane 9 på Ekeberg tidlig på morrakvisten. Alt så ut til å gå KFUM kameratenes vei, helt til det gjensto ett minutt av kampen. Sindre slo et frispark fra farlig posisjon på keeper som måtte gi retur. På returen kom Hans C. Døsen og trillet ballen inn. Ekstraomganger!! Herfra og ut var det ikke tvil. Vard hadde mye mer å by på. Guds barn hadde tydligvis fått seg en "liten" knekk.
Midt i 1.ekstraomgang ble Døsen to-målsscorer og helt. Vi kunne knapt tro det... SEMIFINALE!

Vi hadde ikke satt oss noe mål på forhånd, men semifinale var i overkant av hva vi kunne tro på. Cupens mest ivrige og engasjerte supporter Erik Lea var i ekstase og spanderte Dolly-pizza på hele laget. En stor takk til advokatherren!

I semifinalen ventet meksikanske Cruz Azul. Det er ikke så mye å si om den kampen.. Å si at 0-3 tapet var ufortjent ville blitt en ren løgn. Taktikken i å ligge lavt og få Cruz Azul til å spille et spill de ikke behersket mislyktes, og man innså fort at Vard ikke hadde noe å stille opp med. Det føltes som om de var 20 mot 11 mann hele tiden. "We are no f**king academy", ropte treneren vår til Cruz Azuls troppleder etter kampen. Meksikanerene slo Pequeninios 2-1 i finalen lørdag ettermiddag.

Tapet ble fort glemt, selv om en finale selvsagt hadde vært utrolig moro. Hjem fikk vi med oss bronsemedaljer og pokal - og for å ikke glemme en enorm selvtillit. Hvem hadde trodd det?? Vi gleder oss til høstsesongen folkens!

Noreng

• Gjest
Virkelig fotball
« Svar #34 på: 29. Juli 2005, 22:31 »
...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #35 på: 29. Juli 2005, 23:15 »
Eg begynte å spele fotball når eg var 7 år gammal. Den fyrste treningen huska eg godt, hadde ikkje fotball sko men grøne støvler hadde eg. Ein gammal mann sa til meg ein gong at du skulle være like god med uansett skotype. Så eg kom der da, med mine grønne lotus bjørn støvler. Var litt beskjeden i begynnelsen, alle var jo så forferdelig store! Men det viste seg at eg ikkje trengte fotball sko.

Årene gjekk, og eg blei bedre og bedre. Eg blei også mykje høgare enn kompisane mine, men fysikken  var ikkje fullt så bra. Var tynn, men på den tida var ikkje fysikken som gjaldt mest, men ferdigheter og teknikken. Eg vart fort ein viktig speler for  lillegutt laget vårt.

Då vi blei smågutte spelarar begnte skade marerittet mitt. Eg hadde ein god sesong for smågutte laget, og vi vant serien. Skårte 3 mål men hadde 14 assist fra min høgre midtbane posisjon. Men på slutten av sesongen , skjedde det som plager meg enda. Ja, nettopp kneeskader. I liket med Bellamy har eg fart men den skrumpa ned for kvar gong. Eg var ute sånn ca annen kvar veke med skade i det høgre kneet, og trenerene blei meir og meir oppgitt. Neste sesong knakk eg handleddet i venstre arm og blei ute heile vårsesongen. Kom tilbake i høstsesongen, og begynte å spele meg inn i form igjen. Men skada meg akkurat før eg fekk tilbud om å bli med på Norway cup.

Tidleg i Januar tenkte eg:" Dette blir min sesong!". Men nei, i ein treningskamp mot Hødd starta eg på benken. Eg kom inn midtveis i andre omgang. Det tok 5 minutter før eg slo ein lang pasning, før kneet rauk.
Eg låg å vridde meg i smerte og fortvilelse på kunstgresset. EIn lag kamerat hjelpte meg opp og eg hinka ut av banen.  Pappa køyrte meg til sjukehuset i aalesund og det viste seg at det var den same kneeskaden eg har alltid hatt som slo seg oppi igjen. Men denne gangen i venste bein.

Vårsesongen rauk igjen, og rakk ikkje Norway cup iår heller.
Har no brukt heile sommeren på å trene opp kneet og styrka dei andre musklane på kroppen.

For håpe eg blir klar til høstsesongen!

Skadeskutt, nøke som har ført til at meget redusert fart.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Noreng

• Gjest
Virkelig fotball
« Svar #36 på: 29. Juli 2005, 23:40 »
Veldig synd for din karriere, men jeg har faktisk et sånn drittknee selv!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #37 på: 30. Juli 2005, 00:37 »
feil post
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #38 på: 30. Juli 2005, 01:28 »
Har spilt i 3. divisjon, men karriereren er på vei nedover=)
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #39 på: 30. Juli 2005, 01:51 »
Sitat fra: "Noreng"
hmm, intresang lesning!
Hva spiller du da? stør midtstopper! I bøtte er du Zidana!
Scora du noen mål andre enn mot Florø?

Hehe. Har lagt opp nå. Er så lat at jeg knapt gidder å stå opp om morgenene. Men spiller en del med kompiser, kos det også.

Jeg scoret mot Hareid, Florø, Brandbu og Sola. To av dem på straffe.

Bronse i Norway Cup. Det var tider det!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Virkelig fotball
« Svar #40 på: 30. Juli 2005, 10:34 »
Dere som har en helt frisk fot, vet ikke hvor heldige dere er. Har en lei betennelse i den, som jeg nå har hatt i tre år.

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #41 på: 30. Juli 2005, 18:52 »
Har spilt midtstopper i 4 og 3 divisjon i flere år.men nå spiller jeg bedrifts fotball for Securitas i BODØ

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Virkelig fotball
« Svar #42 på: 05. Aug. 2005, 01:40 »
Spiller i 3 div. Spilt på alle plassene i forsvar, nå er det midtstopper.
Spilte mot Molde i cupen i mai, og tapte 8-0. Eneste positive var at vi hadde godt tak på Rob Friend som ikke scorte et mål :D

Har spilt litt over 60 obligatoriske kamper for a-laget...

Stratovarius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.stratovarius.com
Virkelig fotball
« Svar #43 på: 10. Aug. 2005, 01:17 »
Er back på bedriftlaget.Er litt små stolt av å ikke bli benka, selvom vi bare pleier å være 9-10 m :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: ann.
ngenting smaker så godt som Ramløsa Citrus...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Virkelig fotball
« Svar #44 på: 16. Mars 2006, 20:48 »
Lenge siden denne tråden har vært i bruk. Før sommeren er jeg i hardtrening, men har droppet alle planer om å melde meg i klubb (foreløpig!).

Kostholdet er bedret. Bare brus på Lørdager, jeg spiser variert, mange måltider om dagen, spiser fullkorn og frukt. Så jogger jeg og trener på mange andre måter. Trener spenst. Har fått spilt litt i mål i år, men ikke mye... har ikke fått spilt jevnlig på 5 måneder... :?

Noe nytt fra fotballkarrierene deres da? :)