20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #675 på: 04. Juni 2008, 21:11 »
Brann hadde flaks i dag, ja. Jo Sondra Aas tror jeg kan nå langt! Første gang jeg så han i dag.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 04. Juni 2008, 22:01 »
Om Viking hadde vert SIF i dag... Sko likt og hørt Røsler etter kampen...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 04. Juni 2008, 22:05 »
Nå er det vel bare å lene seg tilbake å vente på at Karadas skal få en to kampers karantene fordi han ikke sa til dommeren at han handset i feltet da RBK skulle hatt straffe. Regner også med at Bakke får karantene etter hans slakteraid like før pause :)

Ikke ofte man ser et lag knuse et annet lag 1-1 :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #678 på: 04. Juni 2008, 22:12 »
Det var en flau fadese på Lerkendal i dag.

Brann sugde tiss. Det er LENGE siden jeg har sett et så tafatt Brannlag som jeg så i dag. Helt hårreisende. MEN (alltid et men), skjønner ikke dette med at RBK "gruset" Brann og at de var så sinnsykt mye bedre? Joda, RBK var både et og to hakk bedre enn Brann, men de hadde vel strengt tatt nesten ikke målsjangser de heller. 1-0 til RBK kunne vært et greit resultat, men 1-1 var strengt tatt ikke SÅ urettferdig. Heldigvis tar Iversen Junior seg av utdritningen på TV rett etter kampen, da han så bombastisk og kvalmende påstår at EB kun fokuserer på fjeset til Iversen og IKKE ballen. Faen for et kvalmende vesen den mannen der har.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #679 på: 05. Juni 2008, 11:34 »
Se på Nannskogs svalestup mot Brann. NFF har et troverdighetsproblem når de ikke behandler slike saker likt.

Nannskogs svalestup mot Brann?
Hvis du også mener at det var filming, så blir jeg nødt til å slutte å ta deg seriøst i denne debatten. Man ser tydelig at Nannskog mister balansen etter en skulder-til-skulder-duell. I dette tilfelle var det dommeren som skulle fått seg litt straff.

Greit med et poeng på Lerkendal - det er det alltid. :)
Det at det ikke er fortjent gjør saken egentlig bare mye bedre. ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 05. Juni 2008, 12:18 »
Synes helt klart vi fortjente å få 3 poeng i denne kampen, men vi klarer ikke å skape spillemål og blir markant dårligere etter at Iversen og Pelu må gå ut. Brann er mer effektive. Har likevel sett kamper som har vært mye mer urettferdig enn denne og når vi rett og slett ikke klarer å lage mål så er det ikke et så ille resultat.

Synes ikke Jo Sondre Aas spilte spesielt godt, i alle fall ikke i forhold til hva han har potensiale til. Sigurdson (som spilte en god kamp) slo ham hver gang i lufta.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #681 på: 05. Juni 2008, 18:52 »
IKke uventet er Erik Bakke hellig grunn for Lasse...

Hadde en ellers god Espen Berntsen gjort jobben sin hadde Erik Bakke måttet forlate banen etter 40 minutter. Det er minst like kampavgjørende som at John Pelu ikke fikk gult for "filming" mot Viking. Men jeg registrerer ikke at TV2 hyler seg hese av den grunn. Men det er det vel heller ingen grunn til, så lenge det "bare" var snakk om en strakbeint knottetakling i hoftehøyde og en i legghøyde, og så lenge det var Erik Bakke og ikke den ukjente, svarte svensken John Pelu som gjorde det.

Jo Sondre Aas var alltid involvert. Han skapte vel omtrent alt RBK hadde av sjanser etter at Iversen og Pelu måtte ut. Han har utvilsomt et stort potensiale, men han trenger mye tid på seg før han kan erstatte Steffen Iversen. Men forhåpentligvis lærer Jo mye av feilene han gjorde i går, og kommer sterkere tilbake allerede på lørdag, når Kristiansund skal beseires.

Jeg har aldri forventet at en 19-åring nesten uten Tippeliga-erfaring skal slå Sigurdson i lufta. Sigurdson er ikke akkurat noen pysete pygmé, selv om han heller ikke er noen Hulk Hogan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #682 på: 05. Juni 2008, 20:59 »
To lyspunkter i dag;

det fatale tilskuertallet på Ullevaal (8300) og Lillestrøms cupkamp. :) Og seier på NordicBet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 05. Juni 2008, 22:01 »
IKke uventet er Erik Bakke hellig grunn for Lasse...
Det har du helt rett i, så det er ikke noe å diskutere på. Jeg skal være enig i at "raidet" til EB var helt klart kort, men det er dette som gjør at jeg liker han. Han er MANN! (En spesiell menneskerase dere ikke kjenner til i Trondheim)

Men det er det vel heller ingen grunn til, så lenge det "bare" var snakk om en strakbeint knottetakling i hoftehøyde og en i legghøyde, og så lenge det var Erik Bakke og ikke den ukjente, svarte svensken John Pelu som gjorde det.
Du Joakim du Joakim... Her synker du faktisk til det laveste jeg noengang har sett fra deg, og det skal godt gjøres. Her hinter du til at Pelu får gjennomgå fordi han er svart, og det er rett og slett hinsides all fornuft. Det gjør meg intet annet enn forbanna! Pelu får gjennomgå fordi han er en JUKSEMAKER! Han har drete seg ut foran en hel nasjon, men hva i HELVETE har dette å gjøre med at han er svart? Hvor usaklig går det an å forbli?

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, Joakim: Jeg er skuffet over deg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #684 på: 05. Juni 2008, 22:45 »
Hadde Norges dommere vært rasister, ville neppe RBK fortsatt vært dommerens gode venner.

For øvrig enig med Lasse. Det oser over av så mye dritt fra den kanten at jeg ikke orker å bry meg lengre. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 05. Juni 2008, 22:55 »
Hadde Norges dommere vært rasister, ville neppe RBK fortsatt vært dommerens gode venner.

For øvrig enig med Lasse. Det oser over av så mye dritt fra den kanten at jeg ikke orker å bry meg lengre. :)

Men nå har jo du avfeid både meg og Joakim som idioter som snakker dritt på bare to dager, så jeg vet ikke hvor seriøst vi skal ta deg...

Jeg klarer personlig ikke Eirik Bakke, han er utvilsomt en spiller som er viktig for Brann, men han virker som en spiller som er sementert fra nakken og opp og oppfører seg som en forbanna tosk, dette har jeg ment siden lenge før han kom til Brann. Slik som Bakke holder på med sklitaklinger i legg-/knehøyde har selvfølgelig INGENTING på en fotballbane å gjøre og må da være mye verre enn at RBK får et feil idømt straffespark sin vei, selv om det selvfølgelig ikke er bra.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 05. Juni 2008, 23:33 »
Jeg kan godt forstå deg, Geir. Men jeg er selvsagt av den stikk motsatte oppfatningen.

Bakke er en spiller som spiller JÆVLIG hardt. Men det som gjør han til en likandes kar (i mine øyner) er bla. at han får igjen med samme mynt, men legger seg ikke ned og griner på nesen av den grunn. Det syntes jeg det står stor respekt av.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 06. Juni 2008, 20:43 »
Jeg synes ikke du blir mer mann når du går bevisst inn med knottene først, bare for å sende motstanderen ut på båre, og kunne kalle dem pyser etterpå.
Jeg har aldri lagt skjul på at jeg hater Marco Materazzi, og jeg har aldri lagt skjul på annet enn full symptai for Zinedine Zidane, og jeg tror det er mange som kunne tenkt seg å gjøre mot Materazzi, det Zidane gjorde.
Eirik Bakke sa etter kampen at han ikke var bekymret for de taklingene, fordi han visste at dommeren ikke så det. Betyr det at alt er lov så lenge dommeren ikke ser det? DET er mye Fair Play det.

Forøvrig har RBK sendt svar til Fotballforbundet:
http://www.rbk.no/multimedia/archive/00072/20080606_sanksjonsak_72181a.pdf

Og på grunn av dette tilsvaret har Doms- og sanksjonsutvalget utsatt sin beslutning i saken, for å gi forbundsstyret en mulighet til å komme med et svar på RBKs svar. Men jeg blir ikke overrasket om John Pelu likevel blir dømt for filming, og at RBK-legens uttalelse overses fullstendig. Sondre Kåfjord har helt sikkert kompetanse nok til å vite at Rosenborgs lege lyver om Pelus krampe. Leger har jo som kjent ikke peiling på hva de snakker om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #688 på: 07. Juni 2008, 03:00 »
Uwe Röslers far har gått vekk, så han blir ikke å se på benken til Viking når Glimt gjester Stavanger. Gunnar Halle, assistenten til Rösler blir heller ei å sees, da han er suspendert til denne kampen. Dermed må Roger Nilsen styre Viking fra sidelinja. Om dette er den bedre halvdelen av brødreparet Steinar og Roger lover vel dette ikke fullt så bra for oss!  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 07. Juni 2008, 16:41 »
Hahahaha, Rosenborg!!! :D