20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150939 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #270 på: 17. April 2008, 22:03 »
For å ha en mening ;)  (Oops, sa jeg det høyt?)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 18. April 2008, 10:08 »
Ja men Bjørkøy kjøpet var maks overbetalt som det er mulig :D.Plus at han er på ingen måte en klar forsterkning i troppen.Riseth har erfaringa å er en kriger men i mine øyne heller ikke en spiller som forsterker LSK synes jeg.Lsk er på ingen måte blitt bedre med disse forsterkningene heller synes jeg!.
Tror ikke det kan være en sjel, andre enn Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie som tror at John Anders Bjørkøy og Vidar Riseth forsterker et allerede godt lag. Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Fjørtoft og Nordlie mener det heller. Jeg er veldig glad for å være kvitt Riseth.

Med Riseth og Bjørkøy på laget i sesongens tre første kamper tror jeg Rosenborg ville stått notert med flere enn de tre poengene de har nå...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 18. April 2008, 12:16 »
Ja men Bjørkøy kjøpet var maks overbetalt som det er mulig :D.Plus at han er på ingen måte en klar forsterkning i troppen.Riseth har erfaringa å er en kriger men i mine øyne heller ikke en spiller som forsterker LSK synes jeg.Lsk er på ingen måte blitt bedre med disse forsterkningene heller synes jeg!.
Tror ikke det kan være en sjel, andre enn Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie som tror at John Anders Bjørkøy og Vidar Riseth forsterker et allerede godt lag. Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Fjørtoft og Nordlie mener det heller. Jeg er veldig glad for å være kvitt Riseth.

Med Riseth og Bjørkøy på laget i sesongens tre første kamper tror jeg Rosenborg ville stått notert med flere enn de tre poengene de har nå...

Det handler i så fall mer om lagsammensetning. Rosenborg har ingen krigere på laget i dag (hvis vi ikke regner med Demidov), Lillestrøm har bare krigere. Tror ikke Lillestrøm ble nevneverdig styrket selv om jeg synes det er rart at Joakim ikke ser at Riseth betydde enormt mye for Rosenborg da vi tok gullet i 2006. Eller kanskje han gjør det men bare ikke liker fyren, som er forståelig  :P

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #273 på: 18. April 2008, 17:19 »
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article105388.ece

Må vle egentlig si meg enig med Klanen-talsmann Espen Knutsen om at det er galskap og la Brann-Vif møtes på 16.mai, en fredag, klokken 20:00... Er jo som å be om bråk, det er desverre noen av Vif- og Brann-"fansen" som manlger en god del hjerneceller, og jeg er helt sikker på at et eller annet kommer til å skje.

Sitat
- Det er bare én risikokamp i norsk fotball: Den mellom Brann og Vålerenga i Bergen. Begge de to lagene har supportergrupperinger som liker å slåss og hater hverandre litt mer enn det vi vanlige supportere gjør. Derfor er det både uforståelig og meningsløst at den kampen legges til 16. mai, attpåtil på en fredag kveld klokken 20.00. Det finnes bare ett tidspunkt som ville vært verre, klokken 24.00 på nyttårsaften, mener Knutsen.

Blir show...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 18. April 2008, 17:32 »
Casuals-bevegelsen er på vei opp og frem i Norge, og Brann og VIF er vel de to klubbene med størst andel av casuals i Norge. Jeg har lenge vært bekymret for at denne kampen landet på 16 mai i ÅR, året jeg tror blir det "store casuals året".

Men det er blandete følelser. En eventuell kamp mellom Brann-VIF blir det slåssing av uansett, og jeg tror ikke at å flytte kampen fra 16 mai hjelper. Det blir riktig nok mindre slossing, men at de kommer til å brake sammen uansett er garantert. 16 mai er en ufattelig viktig tradisjon hos Brann og Bergen, og er for mange den "beste" dagen i året. Syntes derfor det er trist at kampen skal bli utsatt fordi politiet ikke "gidder" å kommandere flere folk på jobb.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 18. April 2008, 18:47 »
Jeg mener generelt at NFF så langt som mulig bør forsøke unngå å legge hatoppgjørene til 16. mai. Selv om det aldri har vært noe problem når Molde og RBK har braket sammen 16. mai, så er situasjonen en helt annen når det gjelder Brann-Vålerenga.

At kampen i tillegg blir TV2s hovedkamp gjør ikke saken bedre. Men det betyr ikke at man ikke kan arrangere kampen fordi politifolk nekter å gå på jobb. Der går grensen.

Det handler i så fall mer om lagsammensetning. Rosenborg har ingen krigere på laget i dag (hvis vi ikke regner med Demidov), Lillestrøm har bare krigere. Tror ikke Lillestrøm ble nevneverdig styrket selv om jeg synes det er rart at Joakim ikke ser at Riseth betydde enormt mye for Rosenborg da vi tok gullet i 2006. Eller kanskje han gjør det men bare ikke liker fyren, som er forståelig  :P

Hvis RBK med Riseth og Bjørkøy på laget hadde tatt flere poeng enn nå, blir jeg noe overrasket. Greit nok, de er begge klassiske krigere, og Riseth spilte selvfølgelig en stor og til dels avgjørende rolle i kampen om seriegullet i 2006 (selv om det faktum at både Iversen og Sapara var i toppform den høsten i mine øyne var mye viktigere). Men hvis Rosenborg hadde tatt flere poeng med de to på laget, handler det som Geir sier mer om sammensetningen av laget. En Vidar Riseth hadde selvfølgelig trengtes på slutten mot Fredrikstad, hans egne evne til å presse inn en scoring på ren vilje, og hans innstinkt som gjør at han nekter å godta et tap, kunne kanskje berget ett poeng eller tre i den kampen. Men Riseth er en særdeles begrenset spiller, det samme med Bjørkøy. De kan å jobbe, løpe og takle.

Men Rosenborgs midtbane består allerede av de to ekstremt store talentene Skjelbred og Traore, talentfulle Tettey, en av Tippeligaens aller beste midtbanespillere i Marek Sapara, Didier Konan, Roar Strand, Juska Savolainen og mange, mange andre. Vi hadde kanskje trengt en klassisk kriger, men samtidig, vi har Vadim Demidov, og hvis han plasseres på midtbanen har han mye mer å bidra med enn Vidar Riseth.

Man kan ikke si at Lillestrøms Riseth og Bjørkøy er bedre enn de spillerne jeg alt har ramset opp.
De har viljen, men ikke evnen.

Forøvrig kan Vidar Riseth ryke og reise, når ikke Rosenborg betyr mer for ham enn som så. Bare så synd han aldri vil få den pipekonserten han fortjener når Lillestrøm besøker Lerkendal.
« Siste redigering: 19. April 2008, 15:50 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 18. April 2008, 19:58 »
Forøvrig kan Vidar Riseth ryke og reise, når ikke Rosenborg betyr mer for ham enn som så. Bare så synd han aldri vil få den pipekonserten han fortjener når Lillestrøm besøker Lerkendal.

Helt enig. Han var hatet av alle andre enn oss når han spilte her. Men han hadde et publikum som sang for ham på kampene og virkelig var glad i at han ofret seg for laget med sin enorme vinnervilje også gir han opp alt det for å dra til Lillestrøm...Jeg klarer bare ikke fatte det.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 18. April 2008, 20:01 »
Jeg mener generelt at NFF så langt som mulig bør forsøke å legge hatoppgjørene til 16. mai. Selv om det aldri har vært noe problem når Molde og RBK har braket sammen 16. mai, så er situasjonen en helt annen når det gjelder Brann-Vålerenga.

At kampen i tillegg blir TV2s hovedkamp gjør ikke saken bedre. Men det betyr ikke at man ikke kan arrangere kampen fordi politifolk nekter å gå på jobb. Der går grensen.

Hvorfor mener du at de bør prøve å legge slike kamper til 16 mai??? Jeg har den stikk motsatte oppfatningen.

Og at kampen er hovedkamp er jo egentlig positivt. Færre folk som kan bli innblandet, da det er mange som velger å holde seg hjemme å se kampen fra sofaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 18. April 2008, 20:15 »
Syns det ser ut som om Jokke mener det motsatte, men har sleiva i den første setninga. Virker ihvertfall ellers svært ulogisk med de øvrige argumentene han fremstiller! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 19. April 2008, 11:50 »
Ja, det stemmer nok sikkert.

Anyways, jeg tviler sterkt på at kampen blir flyttet, og slossing blir det uansett. Belive me, i know.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 19. April 2008, 15:46 »
Syns det ser ut som om Jokke mener det motsatte, men har sleiva i den første setninga. Virker ihvertfall ellers svært ulogisk med de øvrige argumentene han fremstiller! :P
Ooops. :-[
Takk for påminnelsen. Feilen skal snarest mulig rettes opp.
Jeg mente selvfølgelig å skrive at man bør UNNGÅ å legge slike oppgjør til 16. mai.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 19. April 2008, 15:55 »

Helt enig. Han var hatet av alle andre enn oss når han spilte her. Men han hadde et publikum som sang for ham på kampene og virkelig var glad i at han ofret seg for laget med sin enorme vinnervilje også gir han opp alt det for å dra til Lillestrøm...Jeg klarer bare ikke fatte det.
Han fikk såvidt jeg husker beskjed om at han ikke ville bli satset på som et førstevalg denne sesongen. Og jeg har sett noen spekulere i at kjerringa ønsket seg sørover. Men jeg synes likevel det er feigt av Riseth å dra sin kos av den grunn. Når du er langt over 30, og ikke lenger god nok til å være midtstopper, og ikke har de ferdighetene en helst bør ha som sentral midtbanespiller, så må du nødvendigvis finne deg i å spille annenfiolin.

Hvis bare noen kunne innsett at det samme gjelder for Roar Stand (altså dette med at det er på tide at han spiller annenfiolin, i den alderen og fysiske tilstanden han er).

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #282 på: 19. April 2008, 19:27 »
nei ser man d... Stabæk tatt ledelsen mot brann. *venter på reaksjonene fra brannsupporterne på straffen...*

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #283 på: 19. April 2008, 20:18 »
Og Nannskog viser hvordan det skal gjøres. Brann setter en i stolpen, hvorpå Stabæk kontrer og scorer. 2-0. Fotballen er fasinerende!!

EDIT: Stabæk leker seg med Brann. 3-0 Tchoy.
« Siste redigering: 19. April 2008, 20:21 av Ulf »

BallaJazz

• Gjest
« Svar #284 på: 19. April 2008, 20:43 »
Hehe ja.Brann blir most av Stabæk.HÆRLIG ;D