20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastlefansen tipper Keegan får sparken?  (Lest 38952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastlefansen tipper Keegan får sparken?
« Svar #45 på: 08. Feb. 2008, 03:09 »
ja det er nok mulig. men jeg sier hva jeg mener og JEG vil gi king kev 3 år. Ikke noe hast med å bli topplag for min del. Jeg vil bare se laget mitt spille artig fotball jeg. Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn ødeleggende fotball. og sam er vel den managern som kan ses på som ødeleggendefotballs far.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 08. Feb. 2008, 10:49 »
Syns ikkje fotballen Allardyce står for er SÅ kjedelig. Fekk jo en del underholdande kamper med han, som f.eks Tottenham, Everton, West Ham m fl. Var berre synd han skulle drite seg sånn ut mot Derby, trur det ødela mykje for han. Håpa han kan finne seg en ny klubb snart og gjere det bra der.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 08. Feb. 2008, 10:51 »
ja det er nok mulig. men jeg sier hva jeg mener og JEG vil gi king kev 3 år. Ikke noe hast med å bli topplag for min del. Jeg vil bare se laget mitt spille artig fotball jeg. Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn ødeleggende fotball. og sam er vel den managern som kan ses på som ødeleggendefotballs far.

Ødeleggende fotballs far faktisk. Det var altså han som begynte med det som kan defineres som ødeleggende fotball? Jeg er likevel enig i at Keegan har en mye artigere fotballfilosofi, så får vi bare håpe det er veien å gå for å komme opp til toppen, ellers er jeg 100% sikker på at hylekoret begynner igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Feb. 2008, 15:08 »
Syns ikkje fotballen Allardyce står for er SÅ kjedelig. Fekk jo en del underholdande kamper med han, som f.eks Tottenham, Everton, West Ham m fl. Var berre synd han skulle drite seg sånn ut mot Derby, trur det ødela mykje for han. Håpa han kan finne seg en ny klubb snart og gjere det bra der.

Enig. Hovedproblemet var jo at spillerne mistet selvtilliten og den heksegryta Newcastle kan bli ødela bare enda mer. Vi sliter jo enda med selvtilliten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 08. Feb. 2008, 15:57 »
Nå var det vel neppe Sam Allardyce som fant opp langpasningen. Eller?
Drillo er jo nå landslagstrener for Irak, vi må vel da konkludere med at Drillo vil ødelegge det irakiske fotballandslaget fullstendig, ettersom han i like stor grad som Allardyce, er den ødeleggende fotballens far.

Sam Allardyces fotballfilosofi er selvsagt et resultat av det han har lært fra managere i sin tid som spiller. Kevin Keegan fant ikke opp den offensive festfotballen han heller. Like lite som Nils Arne Eggen gjorde det i Norge. Roy Keane er som alle vet et resultat av det vi vel må begynne å omtale som Ferguson-skolen, hvor både Bryan Robson, Steve Bruce, Mark Hughes og den gjengen der kommer fra også. Snart dukker vel Ole Gunnar Solskjær opp også, som et produkt av Åge Hareide og Alex Ferguson.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Feb. 2008, 17:05 »
åååå herregud! dritt nå i om jeg kalte han far. ødeleggende kongen da eller hva du måtte ønske kalle han. liksom ikke det som er poenget her.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Feb. 2008, 20:31 »
Skjønner at det var poenget ditt. Men jeg mener det er direkte idiotisk å si noe sånt. Det er på ingen måte destruktiv fotball, hvis ikke du gjør det til det. Sam Allardyce har en annen tilnærming til hva som er den beste måten å vinne en fotballkamp på, enn det du har. Bolton spilte effektiv fotball. Problemet er vel mer at vi ikke hadde spillermaterialet, og at heksegryta Newcastle gjorde det umulig for ham å få den tiden han trengte til å forme laget etter sin filosofi. Men det er klart, enkelte hater den typen fotball som pesten, og da er det umulig å se noe positivt i den spillestilen. Jeg for min del, ser en del positive elementer i både Allardyces og Keegans filosofi, og jeg ville prøvd å dra med meg det beste fra begge og skape en gyllen middelvei. Noe i nærheten av det Alan Shearer trolig vil gjøre når det er hans tur.

DET må være farlig det, TooN. En som tør å dra med seg noe fra Dalglish, Souness og kompani, samtidig som han drar med seg det beste fra Keegan og Robson.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Feb. 2008, 20:35 »
Selvfølgelig var fotballen til Allardyce destruktiv....for han så handlet det mer om å bryte ned motstanderen enn å spille sitt eget spill, og hvis ikke det er destruktiv fotball, så vet ikke jeg. Så kommer langpasningene, "null"-kreativitetmidtbanen(fant ikke noe bedre ord) hans i tillegg...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Feb. 2008, 20:46 »
savner ikke big sam et sekund. jævli glad vi ble kvitt han. Langpasninger mot tjukkasen viduka er ikke gøy og se på
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08. Feb. 2008, 20:51 »
Om du så hva Allardyce selv sa om hvordan han så for seg Newcastle spille, var det som et gjennombruddshissig lag som på lang sikt kunne sammenlignes med Arsenal. Og etter enkelte kamper hvor vi endte opp med å dælje baller opp, fortalte også Allardyce at det var overhodet ikke gamplanen hans.
Å bryte ned motstanderen trenger ikke være destruktivt. Jeg er Glimt-fan, og vi har flere ganger blitt kalt for Norges beste kontringslag. Og når spillet fungerer er det en fryd å se på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 08. Feb. 2008, 21:06 »
Og etter enkelte kamper hvor vi endte opp med å dælje baller opp, fortalte også Allardyce at det var overhodet ikke gamplanen hans.
Hvorfor endret han ikke taktikk underveis da? Tok tak i dette. Det bare fortsatte, kamp etter kamp, uten noen som helst forbedringer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 08. Feb. 2008, 22:39 »
Om du så hva Allardyce selv sa om hvordan han så for seg Newcastle spille, var det som et gjennombruddshissig lag som på lang sikt kunne sammenlignes med Arsenal. Og etter enkelte kamper hvor vi endte opp med å dælje baller opp, fortalte også Allardyce at det var overhodet ikke gamplanen hans.

Og da lurer jeg på hva konklusjonen din blir Kristoffer? Gikk ikke ting slik Big Sam hadde planlagt, gikk det rake veien til helvete hver gang? I såfall må det være en grunn til det, da må noe ha vært galt? Hadde Big Sam gjort en god nok jobb med å forbrede laget da, eller var det bare helt tilfeldig at vi spilte helt anerledes enn planlagt?

ELLER: var det lettere å si dette enn å klare å gjennomføre det? Hvem vil vel ikke kunne sammenligne seg med Arsenal? Men hvorfor skal man da vrake spillere som Martins og Emre, og heller satse på "krigere på midten" og store tunge angripere som Viduka? Skulle Big Sam "bare spille litt Bolton fotball" først?

Jeg holder en knapp på det siste her og er alt annet enn imponert over det jeg oppfatter som mer eller mindere "løst snakk" fra vår forrige manager. Uansett hører dette fortiden til nå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 08. Feb. 2008, 23:50 »
Personlig tror jeg den "Bolton-fotballen" vi spilte en del under Allardyce mest var ment som en overgangsperiode. Målet var å spille en variant av Arsenals beryktede kontringsspill. Det er jeg ganske sikker på. Men det var ikke fullt så enkelt å gjennomføre det, av ulike årsaker, og det ble en del Bolton-fotball ut av det. Noe som dessverre til slutt var nødt til å koste han jobben.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 08. Feb. 2008, 23:53 »
Personlig tror jeg den "Bolton-fotballen" vi spilte en del under Allardyce mest var ment som en overgangsperiode. Målet var å spille en variant av Arsenals beryktede kontringsspill.
Og derfor vraket han Emre og Martins? Hvor er logikken, Joakim?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 09. Feb. 2008, 00:04 »
Si det... Meget mulig at han ikke gikk særlig godt overens med dem, og meget mulig at han mente at de ikke var lagspillere av den typen han ville ha. Logikken i akkurat det får Allardyce selv sørge for. Det er heldigvis ikke min oppgave. Selv tror jeg situasjonen kunne vært helt annerledes for Allardyce om Ashley faktisk hadde backet ham 100%, og latt han få hente de spillerne han aller helst ville ha i sommer, istedet for Rozenhal, Beye, Cacapa og kompani.
At Barton ble prioritert foran Emre er ingen katastrofe i seg selv, om bare Barton hadde vært litt mer opptatt av å prestere PÅ banen, og ikke utenfor.
At Owen ble prioritert foran Martins er heller ingen katastrofe, i den forstand at Allardyce ville ha en som var mer til å stole på foran kassa. Allardyce hadde aldri brukt Owen så mye om ikke planen hadde vært å fore ham med gode sjanser. Det skjønner enhver idiot.