20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808694 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #4485 på: 30. Aug. 2008, 13:16 »
Jeg har som tidligere nevnt (jeg tror i alle fall jeg har nevnt det før) et litt ambivalent forhold til hele saken. Som jeg sier her er jeg i prinsippet i mot at spillere skal kunne reforhandle langtidskontrakter så raskt. På den andre siden er jeg litt enig i argumentet deres om at Milner kanskje fortjener mer penger og at han burde tjene like mye som de det er naturlig å sammenligne seg med. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Milner skrev under den kontrakten i fjor...

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4486 på: 30. Aug. 2008, 13:19 »
Nå aner ikke jeg hva Milner har hatt og hva han ønsket, men om det skulle være tilfelle at han ønsket 35000 i uka når f.eks en spillere som Barton og Smith ryktes å ha 60000. Det er hvertfall spillere som ikke har bidratt i det hele tatt, skjønner at han kan føle seg urettferdig behandlet.

Når det er sagt er jeg glad vi solgte Milner. Om summen var 12 mill pund var det en helt absurd bra deal, for godt til å takke nei. Har sagt det så lenge jeg kan huske, Milner er en spiller på det jevne, og jeg tviler på at han noensinne vil ta steget videre.

Hva gjelder videre transferaktivitet denne sommeren. Vi er nesten nødt til å hente hvertfall 3 spillere nå, alt annet vil sette Keegan og ledelsen i en ekstremt vanskelig posisjon mht de siste dagers utsagn.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4487 på: 30. Aug. 2008, 13:21 »
Fikk Tottenham hjemme i ligacupen. Vet det er feil tråd, men er vel her de fleste er nå.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4488 på: 30. Aug. 2008, 13:27 »
Tottenham hjemme var jo flaks i forhold til det vi har fått tidligere. Har en grei sjans til å ta de tror jeg, selvom det blir tøft.

Når det gjelder Milner er det to ting som er viktig å få frem. Nr 1: Milner er bare 22år, hadde han blitt i Newcastle ut kontrakten sin hadde han uten tvil fått en mye bedre kontrakt, kanskje allerede om et eller to år. Barton, Smith osv som også var på hans nivå når de var på hans alder hadde nok ikke stort mer enn 35.000 pund i uka de heller.

Nr 2: Alle vet at Barton, Viduka, Smith, Owen osv er kraftig overbetalt, ingen av de er verdt de pengene de får. Spesielt ikke Barton og Smith... Så jeg ser ikke helt hvordan det kan rettferdiggjøre at Milner skal ha mer penger. Ja, vi gjorde en feil når de fikk så mye, la oss ikke drite oss videre ut ved å dele ut penger til alle og hverman. SPESIELLT siden han skrev under en kontrakt for under et år siden. Er det noe Newcastle trenger så er det en sunn lønnspolitikk, og det er det jeg tror Ashley og co iverksetter nå. Om vi må offre en et par spillere som ikke "overlever" med 300.000kr i uken da får det heller bare være.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4489 på: 30. Aug. 2008, 13:30 »
Han hadde jo ei heller ønske om noen monsterlønn. Det er jo poenget. Forskjell på et usaklig lønnskrav og et lønnskrav som antakeligvis ville stilt han på lik linje med en likemann som Tayls.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4490 på: 30. Aug. 2008, 13:45 »
Poenget er for N'te gang at Milner skrev under en kontrakt for bare et år siden, og klubben kan ikke bare dele ut kontrakter i et sett hele tiden!! Milner ville sikkert fått sin lønnshøyning i løpet av 2009 hvis han fortsatte fremgangen. Isteden velger han heller å dra til Villa når NUFC fikk et tilbud som var godt nok, fair enough! Men jeg synes det er smålig av Milner, men hvis drømmen var å spille for Villa samtidig som han ikke var happy hos oss, så var dette riktig for alle parter!

Jeg synes NUFC gjør det riktige her.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4491 på: 30. Aug. 2008, 14:00 »
Har du lest siste intervjuet med Milner da?
Jeg ser det slik at han ikke egentlig var så veldig mot å spille i Newcastle overhodet, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4492 på: 30. Aug. 2008, 14:09 »
Spørsmålet er om vi skal bruke penger for enhver pris. Når Milner krever ny kontrakt etter ett år og han har 4 år igjen av kontrakten, skal vi da ta en Shepherd og godta dette. På lang sikt er det meget negativt for klubben. Skal vi bruke penger på å kjøpe middelmådigheter? Det har vi gjort før, uten at det gikk særlig bra. Å finne de rette spillerne tar lang tid, mer enn bare et enkelt transfervindu. Til neste sommer har vi kanskje hentet enda flere spillere som kan gå inn på laget, klubben vår har tross alt vært skakkjørt i mange år og det tar tid å reparere det. Lenger tid enn noen av oss ønsker, men det er nok nødvendig.

Skal vi ta en Sheperd?
Jeg ser ikke helt at det er veldig nyansert. Dette var ikke prat om et grådighetstokt, dette var prat om at Milner ville ha betalt som sine likemenn. Det at KKs ønsker stadig har blitt overkjørt er også betenkelig.

Jepp, det sies at Milner ville ha £35.000 i uka. Ikke mye til grådighet når man vet hvor mye enkelte udugligheter tjener. Jeg forventer kvalitet inn nå, og håper KK og Fat Mike holder ord.

Mhm. Å tilby Milner det samme Tayls får vil ikke være å ta "en Sheperd".

tayls ville vel ha ei ny kontrakt når zoggy og milner fikk ny for å komme opp på samme nivåå.. så når han får ei ny kontrakt så begynner milner å syyte.. latterlig. <-- punktum
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4493 på: 30. Aug. 2008, 14:11 »
Han hadde jo ei heller ønske om noen monsterlønn. Det er jo poenget. Forskjell på et usaklig lønnskrav og et lønnskrav som antakeligvis ville stilt han på lik linje med en likemann som Tayls.

du har snakka med han sjøl og fått vite ka lønnskrava og andre krav var eller??
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4494 på: 30. Aug. 2008, 14:16 »
Har lest intervjuer med ham, hans agent og ting som er skrevet på nufc.com. Det gir meg nok til å tegne et relativt greit bilde av det hele.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4495 på: 30. Aug. 2008, 14:21 »
Godt og sjå at ialfall Eilertsen har sjønnt det. :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #4496 på: 30. Aug. 2008, 14:30 »
"Etter det Adresseavisen kjenner til er Annans agent Craig Honeyman i Norge for å bistå den ghanesiske landslagsspilleren i forhandlingene. Mediesjef i RBK, Nils Heldal, la sent i går kveld ikke skjul på at det vil komme ytterligere spilleroverganger med RBK involvert i løpet av helgen.

- Det skal vi ikke se bort fra, sier han
uten å ville kommentere om det er Annan det er snakk om."

Kan det skje noe her...?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4497 på: 30. Aug. 2008, 14:31 »
Isåfall må det vere Annan inn Skjelbreid ut
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4498 på: 30. Aug. 2008, 14:32 »
Evt Tettey til Santander.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4499 på: 30. Aug. 2008, 14:46 »
Har lest intervjuer med ham, hans agent og ting som er skrevet på nufc.com. Det gir meg nok til å tegne et relativt greit bilde av det hele.

ja du er faen meg flink å tegne
- carry on!