20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #570 på: 08. April 2008, 11:43 »
Det spørs veldig på prisen når det gjelder Henry da, jeg ville tippa en pris på ca 10 mill pund. Ikke veldig ille for en så god spiller som Henry. Minuset er jo at han begynner å bli gammel, og at det er lite trolig at vi vil få noe igjen for ham. Det er også et spørsmål om han er over toppen, eller om han bare ikke passer inn i spansk fotball, eller om det er andre ting som gjør at han ikke presterer bedre enn det han gjør nå i Spania?

I mine øyne er Thierry Henry en enormt mye bedre fotballspiller enn det Oba Martins er (jeg vil tippe at han ville tatt Obas plass i dagens formasjon). Han er også en mye bedre fotballspiller enn Mark Viduka. Er prisen riktig ville jeg valgt å gambla på Henry.

Deco derimot er jeg mer tvilsom til, i allefall til den prisen. Tror også han er på vei ned, og vi har ikke tid til å vente på at en 31 år gammel midtbanespiller skal vende seg til Premier League.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 08. April 2008, 13:53 »
The Magpies are also keeping tabs on Anderlecht winger Mbarek Boussoufa. (Daily Mail)
Spiller jeg aldri har hørt om. Har noen av dere andre hørt om denne spilleren.

Har hørt han er en driblesterke og rask spiller, men aldri sett han spille. Har også hørt at han har blitt kåret til den ebste spilelren i den belgiske ligaen uten at det sier alt for mye.

Noreng

• Gjest
« Svar #572 på: 08. April 2008, 16:00 »
Jeg mener vi for første gang på maange år bør forsterke stallen, ikke kjøpe ny. Jeg tror det ville vært et stoort sjakktrekk av Keegan og beholde grunnrota i det laget vi har, og bytte ut et par spillere, istedet for 11 nye spillere.

Noreng

• Gjest
« Svar #573 på: 08. April 2008, 17:15 »
Her f.eks

Nåværende spillere:
Given - Klassekeeper. Skal bli, helt klart, helt til 2011.
Carr - Kontakten går ut i år, og da er det rett ut. Sorry, Steppy
Jose Enrique - Han skal bli et år til.
Rozehnal - Leter etter ny klubb i skrivende stund, og kommer til å forlate til sommeren.
Emre - Skal begynne å spille igjen. Neste sesong kan bli hans store sesong.
Capaca - Fin back-up. Er han fornøyd med å være det / utfordrer hvis han finner formen, kan han godt bli
Joey Barton - Vært i toppform i år. Skal klart være med videre
Obafemi Martins - Skal være her så lenge som mulig
Micheal Owen - Time to talk new contract?
Damien Duff - Hatt problemer, men kanskje neste sesong?
Steven Harper - Dette blir nok hans siste sesong, dessverre. Men han sMen han blir nut kontakten.
Charles N'Zogbia - r bli, men vil han ikke, get out, biitch
Lamine Diatta - Hvem er du?
James Milner - God, displinert og rask. Skal såklart bli.
Alan Smith - Selg hvis godt tilbud kommer.
Geremi - Er kommet i toppform, og hvis han fortsetter med det, er han en stor utforder til indreløperplassen
Habib Beye - Fins det tvil?
Nicky Butt - Han funker fint, og har uansett bare et år igjen. Bli.
Ameobi - Selg.
Abdoulaye Faye - SKal såklart bli.
Ramage - Fortjener ikke ny kontakt.
Tayls - Bør snart få ny kontrakt. Skal såklart bli
Edgar - Samme som Taylor.
Baheng - Kanskje han begynner å yppe seg neste sesong?
Forster - Ny kontrakt, stort talent. Bør bli. Er bare 18
Ben Tozer - Har lang kontrakt, og er veldig lovende. Skal såklart bli.
Mark Viduka - Beste når han er i form, og scorer når han ikke er det. Må bli.
James Troisi - Usikker. Kontrakten hans går uansett ut. Er han verdt å forlenge?
Kazenga LuaLua - Gi han proffkontrakt til 2010. Neste sesong kan bli hans.
Andrew Carroll - Bør bli. Er veldig ung, og bør få et år til før vi bestemmer oss.
Tim Krul - Mer negativ til ham enn Forster, men han bør allikevel bli.
Tamas Kadar - Unggutt. Lang kontrakt. Bli
Zemblera - Samme med han
Ole Soderberg - Bare 16 år. Ikke stress med han heller.

UT:
CARR - Gratis
ROZEHNAL - Kan få noen kroner, maybe?
DIATTA - Gratis
SMITH - Kan få mange penger :D
AMEOBI - Selg til et nedrykkslag / Champonship. Kan få penger for han og.
RAMAGE - Gratis
TROSI - Gratis

(Yplinger i parentes)
Keepere: 
Given
Harper
Forster
Krul
(Soderberg)

SEKSER :D Strålende lagdel. Trenger INGEN utskiftinger.

Forsvar:
Jose Enrique
Capaca
Habib Beye
Taylor
Edgar
Faye
(Ben Tozer)
(Tamas Kadar)

Dårlig lagdel, egentlig. Har mange bra spillere, men mangler bredde. Nye spillere må inn.

Midtbane:
Emre
Joey Barton
N'Zogbia
Geremi
Nicky Butt

Indreløperene er gode, men mangler bredde. Den defensive plassen mangler både bredde, samtidig som en bedre spiller enn Butt bør være tilgjenglig.

Må ha en-to nye spillere

Spisser/Vinger:
Damien Duff
James Milner
Martins
Owen
Viduka
Carroll
(Baheng)
(LuaLua)
(Zamberli)

Veldig bra lagdel, men mange er unge. Kanskje forsterkes litt?

-----

Innkjøp:
Goran Pandev - Back-upen/Utforderen til Viduka
Veloso - Utforderen til Butt om den defensive plassen
Tarik Elyounussi - Kjøpes, men leies med engang ut til Fredrikstad/annet norsk lag i et år til.
Nick Shorey - Utforderen / Back-upen til Enrique
Young - Back-upen til Habib.
Barry - Bla opp med noen tusenlapper, og vi har den perfekte indreløper.
Campbell - Gammel, ja, men han funker i minst en sesong til, og er veldig god.

Nå får vi et GODT, STABILt, og GODT DEKKET lag. Og ikke minst blir det veldig ENGELSKT!

Given/Harper  (forster)
Beye/Young-Taylor/Capaca-Faye/Campbell-Enrique/Shorey   (edgar)
----------Veloso/Butt------------------------
-----Emre/Barry--Barton/Zoggy---------- (Geremi)
-------Owen/Milner---------------
----------------------Martins/Duff
-------Viduka/Pandev-------------------

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #574 på: 08. April 2008, 17:41 »
Enig i mye av det du skriver Noreng, men det å si at Pandev blir back-up/utfordrer til Viduka er å undervurdere Pandev til gangs. Skjønte du ikke mente at Pandev skulle være back-up, han går selvsagt langt foran Viduka.  :) For øvrig tviler jeg på at vi får Pandev, men en angrepsrekke med Martins - Pandev - Owen kunne blitt PLs mestscorende spisstrio.

Edit: Enig aDDIs  :P
« Siste redigering: 08. April 2008, 19:14 av braegg »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 08. April 2008, 18:48 »
Det var jammen godt du quota den, ellers kunne jo folk vært usikre på hvem du egentlig quota :)

Pandev er selvsagt mange ganger bedre enn Viduka, så noe backup blir han hvertfall ikke!

Noreng

• Gjest
« Svar #576 på: 08. April 2008, 19:43 »
Hehe, joa, men mente jo egentlig at de skal slås om plassen. Sånn som jeg mener et fotballag skal være. To spillere på hver plass f.eks, slås om plassen. Ingeting går på navnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 08. April 2008, 21:32 »
Jeg registrerer at du sier du er mer negativ til Krul enn Forster. Men at han likevel bør bli. Er fornøyd med den siste konklusjonen, men lurer på hvorfor i all verden du er mer positiv til en spiller som bare har spilt reservelagsfotball, enn en spiller som faktisk har prøvd seg på Newcastles A-lag i en UEFA-cup-kamp, og kommet ut av det full av lovord fra absolutt alle kanter. Og ifølge rapportene har Krul stått meget bra for Falkirk denne sesongen. Derfor har jeg litt problemer med å skjønne hvorfor du skulle være mer negativ til Krul, enn en spiller jeg antar at du aldri har sett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #578 på: 09. April 2008, 02:44 »
Henry er vel ikke i nærheten av "over the top"! snarere tvert i mot vil jeg si. Av de kampene jeg har sett av barca, så har Henry vært nest sist på ballen eller delaktig i mål uttallige ganger. Jeg synes han gjør det mye bedre i barca enn han gjorde siste året i arsenal. Dessuten tror jeg han blir i barca ut karrieren.

Når vi snakker om å hente inn spillere, så har jeg tidligere nevnt at vi IKKE har bruk for kvantitet! De beste lagene kjøper ikke stallfyll i form av folk som f.eks. benker for BUTT! Nå har vi mye penger, og vi var gjerrige i januar, hvorfor skal vi da ikke bruke disse godt å heller kjøpe 3 stjernespillere fremfor crappy ca. spillere? For meg vil det være tragedie med barry, Campbell, metzelder, McGeady og Fletcher! de to sistnevnte har jeg ikke engang hørt om, og det burde vitne om at det er kvantitet. Deco for over 5 mill er jo ran! spilleren kan snart bruke gåstol, og da hjelper det ikke om han er litt god pr. dags dato. Han er vel neppe fast i barca heller (hvis han spiller der enda).

Jeg sikter kanskje høyt, men jeg sikter ikke urealistisk når jeg sier dette. Jeg mener vi skal prøve å hente spillere med store navn, men de skal også prestere på banen. disse er på min ønskeliste:
Pandev
Modric (spiller fortsatt i hjemlandet, og jeg kan LOVE dere at han forsvinner til sommeren, UANSETT)
Veloso
Moutinho
Quaresma
+ hb og fs

Skjønner ikke helt hvorfor KK MÅ ha spillere med pl erfaring. Både manu og lfc kjøpte spillere før denne sesongen, som ikke hadde pl erfaring, og de er to av lagene som ligger i toppen, og spillerne som er kjøpt inn har imponert.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Noreng

• Gjest
« Svar #579 på: 09. April 2008, 07:19 »
Ikke en engelsk spiller? Shiiit, nye arsenal. Og btw, Barry er utentvil en av Englands bedre spiller, Campbell er rutinert og god, Metzelder var jo en av VMs største midtstopper, McGeady og Fletcher er jo stortalenter. Hva med å faktisk kjøpe spillere FØR alle kjenner de, og prisen ligger langt over den egentlige prisen?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 09. April 2008, 09:46 »
ripsgard: fordi ikke du har hørt om spillere betyr det ikke at de er dårlige. ser også at du vil hente luca modric. regner med du har sett mye til dinamo zagreb da? eller har du bare "hørt" om han gjennom fm?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #581 på: 09. April 2008, 13:57 »
synst det ikkje er så masse å forbedre som keegan sjølv seier. Vi trenger 3-4 kvalitetspillera som bør gå rett inn i laget, så det tilsier at det kommer noken høgt prisa spillera. Forhåpentligvis vil arshavin og modric vere noken av disse. Dei skulle vere mulig å hente i tillegg til at en får det en betaler for. Tipper at Dennis Wise, Tony Jimenez og Jeff Vetere har jobba på spreng og med tanke på jimenez og vetere sin tidligere arbeidsgiver så har nok dei et ganske stort netverk som eg trur kan gi noken overaskelser i sommer :)
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 09. April 2008, 16:41 »
Ser at diverse medier melder at vi snuser på Real Madrids Christoph Metzelder til £12, 5 millioner (skal vi tro goal.com, mens andre medier sier £10). Jeg syntes det hørtes veldig mye ut for en tysk midtstopper som vel er god, men neppe så vanvittig mye bedre enn de vi har fra før.

Men hva mener folket? Er Metzelder forsterkning god nok i midtforsvaret, eller må vi lete på en høyereliggende hylle? Er det mulig å finne bedre spillere til omtrent samme pris?

Ifølge Goal.com kommer Newcastle til å vente til det er klart om Metzelder blir en del av Tysklands EM-tropp eller ikke. Betyr det at vi ikke ønsker Newcastle-spillere i EM, eller betyr det at vi ikke ønsker spillere som IKKE kommer til EM?

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 09. April 2008, 16:57 »
Metzelder sliter med utrolig mye skader og kan gjerne holde seg langt unna for min del.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #584 på: 09. April 2008, 17:13 »
Nå har vi mye penger, og vi var gjerrige i januar, hvorfor skal vi da ikke bruke disse godt å heller kjøpe 3 stjernespillere fremfor crappy ca. spillere? For meg vil det være tragedie med barry, Campbell, metzelder, McGeady og Fletcher! de to sistnevnte har jeg ikke engang hørt om, og det burde vitne om at det er kvantitet. Deco for over 5 mill er jo ran! spilleren kan snart bruke gåstol, og da hjelper det ikke om han er litt god pr. dags dato. Han er vel neppe fast i barca heller (hvis han spiller der enda).

Jeg sikter kanskje høyt, men jeg sikter ikke urealistisk når jeg sier dette. Jeg mener vi skal prøve å hente spillere med store navn, men de skal også prestere på banen. disse er på min ønskeliste:
Pandev
Modric (spiller fortsatt i hjemlandet, og jeg kan LOVE dere at han forsvinner til sommeren, UANSETT)
Veloso
Moutinho
Quaresma
+ hb og fs

Skjønner ikke helt hvorfor KK MÅ ha spillere med pl erfaring. Både manu og lfc kjøpte spillere før denne sesongen, som ikke hadde pl erfaring, og de er to av lagene som ligger i toppen, og spillerne som er kjøpt inn har imponert.

Tragedie om vi henter Barry? Gareth Barry ville forsterket alle lag i PL bortsett fra Arsenal, Chelsea og Manu. Keegan har sagt optil flere ganger at vi trenger flere spillere som er autoritær og tar ansvar. På dette området passer Barry inn som hånd i hanske. I tillegg er han en meget god spiller som ville tilført midtbanen noe ekstra.

Det er bare å innse at vi ikke kommer til å få Quaresma og Modric. Hele europa er etter disse spillerne, og hva vil da en klubb som Newcastle ha å stille opp med? Greit nok at vi har penger og en fantastisk fanskare, men det hjelper lite når Real Madrid, Chelsea og Milan bla kommer på banen.

Selv er jeg positiv til noen av disse skotske spillerne vi har blitt linket med, og tror de vil tilpasse seg PL mye fortere enn hva spillere som kommer fra Portugal, Italia og Spania ville gjort. Mener det er ekstremt viktig at majoriteten av spillerne vi kjøper skal ha PL-erfaring. Tanken på Veloso og Pandev frister selvfølgelig, men det skal mye til for at vi får dem. Tror ikke Keegan vil gå i samme fella som det Sam gjorde, nemlig at majoriteten av innkjøpene ikke hadde PL-erfaring.