20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 801021 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5580 på: 02. Sep. 2008, 07:30 »
Er ikke helt fornøyd med transfervinduet. VI mangler en jaffal en LB og en DM. Vi tilegg er dette uprøvde folk vi nettop hentet inn. Å at det ene er lån såvidt jeg vet uten opposijon på kjøp hjelper ikke på.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5581 på: 02. Sep. 2008, 07:32 »
Hva faen vet du om at ashely er en gnier? Har du ringt og snakket med Keegan elns? er ikke alttid lett og signere en stjerne ..

Jeg skal ta et regne stykke etterpå, men alt tilskriver at vi har gått i pluss i dette overgangsvinduet.  Også har Newcastle fått 55mp på tv rettigheter og sluttplasering sist sesong. Drift av en fotballklubb er ikke profitt, profitt og profitt, men det er utgifter som skal betales med glede for å se at en klubb går fremover. .  
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5582 på: 02. Sep. 2008, 07:35 »
ikke alltid lett..men city beviste det på ett par timer at om man vil ha en stjerne så kan man det selv om det ikke er di 4"store"

er bare det å tørre å bruke penger..vi sitter vel igjen med 4mp i pluss nå..

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5583 på: 02. Sep. 2008, 07:54 »
Vi kan da ikke konkurere med City da ... ::)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5584 på: 02. Sep. 2008, 08:02 »
Skulle likt å vite hvor mange spillere vi har bydd på i sommer, men ikke fått. Tviler på at Xisco og Nacho var noen førstevalg, for å si det sånn...

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5585 på: 02. Sep. 2008, 08:03 »
Jeg er faktisk veldig fornøyd med dette transfervinduet. Vi har fått inn en meget god ving (so far i alle fall), en brukbar midtbanespiller, kanskje til og med to, en stabil forsvarsspiller, som kan betegnes som en stjerne ut i fra hvilke klubber han har spilt i. Samt at vi faktisk har fått en meget spennende spiss. Det faktum at han har spilt på spania u21 sier bare at dette er en mann med kvaliteter.

Jeg vil heller at klubben skal drives fornuftig, slik det virker som den blir drevet nå, i motsetning til å ende opp som Leeds gjorde, noe som var en reell mulighet slik klubben ble drevet før.

Vi har solgt en god spiller, og kvittet oss med søppelet og da får det heller være at troppen er litt spe. Men at det finnes kvaliteter nok i laget til at vi kan klare E-cup plass er jeg nesten sikker på. Dette ispedd at vi har en del unge spillere som har fremtiden foran seg gjør at jeg ser lyst på det. Så henter vi heller en forsterkning eller to i januarvinduet, selv om det generelt er vanskeligere å få spillere da enn nå.

Vi som fans må skjønne at klubben vår var ganske så skakkjørt da Ashley tok over, og at den prosessen vi faktisk er inne i nå, måtte komme.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #5586 på: 02. Sep. 2008, 08:38 »
Alt i alt vil jeg si det har vært en ok transfer sommer.

Samtlige vi har kvittet oss med, har vært fornuftig å bli kvitt.   Bortsett fra Milner, som jeg gjerne kunne beholdt.

Vi har kjøpt inn fornuftig både med tanke på økonomien og framtiden (unge spillere).
Forsvaret er betydelig forsterket med Colo, og en spennende Bassong i bakhånd.
Jonas er fantastisk, og forsterker oss faktisk både framover og bakover på banen med sin enorme arbeidskapasitet.
Guthrie har startet lovende, og har en fin framtid forran seg hos oss.
Xisco ser jeg på som en meget god signering, han er akkurat hva vi behøver i angrepet. Vi har gode spisser fra før, så hadde ikke behov for noen mega stjerne inn der.   Har behov for en ung god og målfarlig spiss, som kan overbevise og spille seg til fast plass, eller brukes som en god erstatter når våre faste spisser er skadet.
Nachos kjenner jeg for lite til, til å kommentere, men har en fin mengde mål til å være midtbanespiller.

Selvfølgelig er det plasser vi burde ha forsterket, som DM (Butt fungerer fint en stund til)  og VB (ok hvis Enrique får spilt seg opp) , men man kan da heller ikke kjøpe en helt ny start 11 iløpet av en sommer.   At Ashley er en gnier vet jeg ikke helt, men at han ikke overbetaler for å få uengasjerte avdankede småstjerne er jeg positiv til.
Tror det heller har skortet på ?wow? spillere som faktisk vil til oss, enn at Ashley ikke har villet bruke penger.

Tror vi i Januar får inn ett par spillere for å dekke evt kritiske plasser.

Gleder meg til sesongen, og tror Newcastle kan overraske hvis vi unngår ekstremt mange skader.
sunt pueri pueri puerilia tractant

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5587 på: 02. Sep. 2008, 08:47 »
Hva faen vet du om at ashely er en gnier? Har du ringt og snakket med Keegan elns? er ikke alttid lett og signere en stjerne ..

Joda, på FM er det bare å by høyt nok og gi de mye lønn og sånn. Fungerer bra det! På FM.......... Det hadde vært fint om folk lagret og avsluttet SillySeason på FM før en begynner å hetse Ashley in virkelighetens verden.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5588 på: 02. Sep. 2008, 08:51 »

Jeg skal ta et regne stykke etterpå, men alt tilskriver at vi har gått i pluss i dette overgangsvinduet.  Også har Newcastle fått 55mp på tv rettigheter og sluttplasering sist sesong. Drift av en fotballklubb er ikke profitt, profitt og profitt, men det er utgifter som skal betales med glede for å se at en klubb går fremover. .  

Har du tenkt på at Ashley faktisk har en strategi med denne klubben, i motsetning til det som Shepherd hadde? Kan det tenkes at en vil unngå å bruke penger på nytt daukjøtt, for å styrke laget nok til å posisjonere seg i UEFA-cupen. DA kan vi håpe på storkjøp. Tror en virkelig at stjernesplillere står i kø for å signere for Newcastle, når vi står uten Europa-cup?

Sitat
og håper det som va faktum forrige hjemme kamp forsetter enda mer

Skremmende holdning!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5589 på: 02. Sep. 2008, 08:56 »
Ah endleg er transfersommaren over! Kan ikkje sei eg er heilt fornøyd, med tanke på at vi har ein tynn stall. Men veldig fornøyd med dei som er gått ut og dei som er komme inn.

Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co og alle "WOW FUCKINGS STORSIGNERINGANE" vi ikkje fekk ;D . Dess fortare dykk innser at det ikkje var noken på veg, dess betre!

Som sagt har vi ein altfor tynn stall, men viss skader oppstår så får vi stole på alle unge talenta vi har i klubben. Det kan jo godt hende vi handlar i januar :)

Eg drite langt oppi om City og dei arabiske statane kjøpe heile Real Madrid eller Man U...La dei holde på, la dei øydeleggja PL og seg sjølv.
Dei går sin veg, og vi går vår veg. Vi får sjå kven som har hatt mest suksess om 3 år... Vi hugsar alle planen til han thaien som nettopp selte City, eit år var han i klubben, 1 år!!

For ein fantastisk dag, transfersommaren er over folkens! No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt, kor mange "WOW FUCKINGS STORSIGNERINGA" vi har gått glipp av...OSV.

Gler meg til neste kamp, den skal sjåast på Scotsman i Bergen.

Howay the lads! Elska denne klubben! :D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5590 på: 02. Sep. 2008, 09:06 »
Stort sett heilt enig med deg her  ;)

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5591 på: 02. Sep. 2008, 09:10 »
Helt enig ja. Som Keegan og hele gjengen har sagt hele tida:

"We only wish to spend money on the right players".

Ha litt tillit til at de vi har tatt inn kommer til å holde mål.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5592 på: 02. Sep. 2008, 09:10 »

Gler meg til neste kamp, den skal sjåast på Scotsman i Bergen.

Howay the lads! Elska denne klubben! :D

Ooooh, yes!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5593 på: 02. Sep. 2008, 09:12 »
regnet med at oyvind tar med lønns utgifter og de 100mp som ashley har betalt med på gelden i det flotte regnestykket sitt!!!

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5594 på: 02. Sep. 2008, 09:25 »
Dere er altså fornøyde med spillere dere ikke vet mer om enn det dere leser på nett????

INGEN av dere hadde hørt om de fleste av spillerne vi har hente, og er FORNØYDE før dere har sett dem spille???????
Og synest de 3 andre er kanonkjøp etter 3 KAMPER!!!!?????
Bramble var jo for f... kanongod i de første 3 kampene.......

Faktum er at vi har hentet spille tilnærmet blottet for PL-erfaring.
Jonas har 3!! kamper for argentina på 1,1/5 år og Gutri akkurat så god at Liverpool skulle ha 2,5 mill for han,
og Bolton skulle vurdere han etter 20 svært variable kamper!!

Etter ÈN god kamp er han plutselig en kanonspiller.
Ser sågar at noen mener at han og den nye spansjolen er vår beste midtbane??!!!
Uten å ha sett annet en bilde av han andre fyren??????

Faktum er at vi har hentet inn spillere som vi ikke har peiling på om kommer til å fungere i PL.
Vi håper, og 3 av dem har pr. idag ÈN eller TO gode PL-kamp for oss (og var med på å bli totalt rundspilt og ydmyket av Arsenal)
Vi mangler spillere på sentrale plasser (ingen back-up på venstreback, og ingen back-up for Butt).
Vi har en syltynn stall som med normal slitasje/suspensjoner IGJEN vil føre til spillere på uvante plasser,
og som bare de mest optimistiske NUFC-tilhengere tror kan blande seg inn blandt de 8 beste.