20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 673250 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #195 på: 24. Feb. 2008, 20:10 »
Og det skal du få lov til. Er bare uenig, jeg.  ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #196 på: 24. Feb. 2008, 22:03 »
Støtter mye av det du sier Øyvinden.
MEN, jeg begynner faktisk å bli litt betenkt angående godeste N'Zogbia. Hans ferdigheter kan ei betviles, men derimot hans holding og innsats. Begynner bli litt redd for at han slettes ikke bidrar veldig positivt til lagfølelsen.
Barton setter jeg fortsatt ned på tvilsom-lista. Mannen har strengt tatt ikke fått noen kamper på rad der han har fått bevist seg. Damien Duff har brukt endel kamper, men nå syns jeg vi stadig ser mer og mer til at han begynner å vise antydninger til gammel form. Barton veit vi alle har et problem med sinnet, men hvorvidt han skaper dårlig stemning tar jeg faktisk ikke for gitt. Han har sålangt ikke gjort noe galt mot noen på Tyneside såvidt meg bekjent, og syns han også skal få sjansen til å bevise seg den siste tiden.
Disse ryktene rundt Owen er selvfølgelig ikke bra, MEN det er veldig løse rykter, og isåfall bare en manns mening. Den mannen kan for alt vi vet være en person som overhodet ikke bidrar til veldig positiv stemning i laget. Det er uansett ikke unormalt at et lag som sliter i motgang vil oppleve ekstra store gnisninger i spillergruppa. King Kevs kanskje største oppgave er å få Newcastle "United" igjen. Han har sagt dette om og om igjen, men det stemmer også. Spillerne er ikke trygge på hverandre, og da klarer vi heller ikke prestere!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kråka

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #197 på: 25. Feb. 2008, 00:02 »
---------Harper---------
Beye----Faye----Upson----Bridge
------- Alex--------Barton---------
Milner-------------------------Duff
--------Owen-------Zamora------


Harper: har vært mye bedre en Given i år, og fortjener 1. valget som keeper
Beye: veldig sterk og rask. jobber bra!
Faye: kanskje vært den beste forsvar spilleren vår i år. meget sterk.
Upson: Hadde vært et konge kjøp. tror han og Faye ville tettet igjen bak der.
Bridge: Alle vet hva denne mannen er god for. meget rask og ganske sterk. kommer ofte på offensiven.
Alex: spiller i dag i tyrkisk liga, og briljerer der. så han mot sevilla og han var rett og slett helt fantastik. hadde vært konge å fått denne mannen med 49 landskamper med Brasil på CV`n.
Barton: langt ifra overbevist, men så lenge han får gode medspillere tror jeg han kan bli en viktig brikke.
Milner: beste vingen vår etter min mening. farlig skudd fot, og god til å holde på ballen!
Duff: har en viktig egenskap som ikke mange i newcastle har: kreatvitet. begyner å komme i form.
Owen: har vært helt elendig i Newcastle. har rett å slett vært kjedelig å se han spille. men får han en playmaker i Alex med seg, så kan detta bli bra.
Zamora: en veldig kreativ spiller, har til tider gjort det bra i West Ham, er en spiller som jobber 100% av tiden.


dette laget hadde kommet på topp 6 detta ;)

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #198 på: 25. Feb. 2008, 10:59 »
Zamora? Nei takk. Bruker mye heller Martins, Vudka eller til og med Carroll da.

Kråka

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #199 på: 25. Feb. 2008, 11:08 »
Zamora er 10 ganger mer kreativ en dine nevnte. vi trenger ikke 2 ukreative spisser i Owen og Martins. vi trenger værtfall en som er kreativ og teknisk god, og da er Zamora et greit eksempel. husk at vi ikke kan hente Tevez eller Raul...
Zamora har vel en pris på kanskje 6-7 mil£. Alex kanskje 8mill£, Upson kanskje mellom 6 og 10 mill£. ingen anelse

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #200 på: 25. Feb. 2008, 12:09 »
Zamora?? Nei takk!
Oscillons From The Anti-Sun

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #201 på: 25. Feb. 2008, 13:13 »
Der må jeg si meg enig. Hvorfor skal vi hente en spiller som langt fra er fast i West Ham, og som heller ikke har imponert nevneverdig når han har fått sjansen denne sesongen??

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #202 på: 25. Feb. 2008, 14:03 »
Bobby Zamora faktisk.....er det ikke like greit å søke om å få spille Championship neste sesong da?

Jeg driter i om en spiss er så forbanna kreativ, en spiss skal være inne i boksen mens midtbanespillerene leter etter kreative løsninger.. Målfarlig har aldri Bobby Zamora vært, dessuten er han en som har slitt mye med utenomsportslige ting. Akkurat det vi trenger i Newcastle..

Når det gjelder Martins så har han den uforutsigbarheten som trengs fremme i et spisspar, sammen med Owen sine avslutteregenskaper...tror de kan bli et godt par.

Nei....det må bli slutt på disse forbanna bredde-kjøpene til Newcastle.....vi må slutte å hente spillere som rozehnal, geremi, alan smith, carr, viduka......osv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Liqqa

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #203 på: 25. Feb. 2008, 14:44 »
Er enig deler av det laget du setter opp. Bare ikke zamora og milner. milner klarer jo ikke å legge inn og viser det gang på gang.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #204 på: 25. Feb. 2008, 15:32 »
Til den offensive delen hadde det jo vært trivelig med Arshavin og Pandev som vi stadig blir linket til.
Oscillons From The Anti-Sun

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #205 på: 25. Feb. 2008, 17:03 »
Eg setter også spørsmålstegn til Givens kommunikasjon med forsvaret. Er det tilfeldig at Given aldri har hatt et velorganisert forsvar foran seg, og at uansett kven vi hentar inn er forsvaret like rævva?

har tatt meg selv i å tenke det samme i det siste. Dette er vell også en grunn til at vår mest trofaste spiller ikke er kaptein? at han ikke er et "Kapteins emne" pga dårlig komunikasjon? (vet dette er feil plass å diskutere dette)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #206 på: 25. Feb. 2008, 17:48 »
Givens kommunikasjonsegenskaper er ikke fullt så gode som hans tekniske ferdigheter som keeper. Men det er ikke hovedårsaken til at ingen newcastle-forsvar blir velorganiserte og gode. For all del, kommunikasjonsproblemer kan skape utrygghet. Men forsvarsspillerne selv er også selvstendige mennesker og tenkende individer (bortsett fra Bramble, som umulig kan kalles et "tenkende individ"), og selv med en keeper som ikke er så god på "command of area", så bør de klare seg bedre enn det de har gjort.

Titus Bramble bør kunne greie å forstå at hvis han er borti den ballen der, så vil ballen få en helt annen bane, og gå i mål, istedet for til utspark fra keeper. Bramble bør kunne forstå at selv om Given ikke sier ifra, så kan han ikke totalt glemme å markere motstanderens spiss, bare fordi han har hørt om ordet sonemarkering til forskjell fra mannsmarkering. Boumsong var heller ikke den beste til å tenke over konsekvensene av en eventuell handling, før han gjorde det. Forsvaret vårt så rimelig bra ut når Woodgate styrte bak der, selv om han hadde O'Brien eller Bramble som makker. Og Given var neppe mye bedre på kommunikasjon da, enn han er nå. Det er ikke bare pga at Woodgate er en god spiller. Det er Boumsong også. Men ethvert forsvar trenger én soleklar sjef. En som vet nøyaktig hva som kan bli konsekvensene av det og det, en som kan lede sine tropper med kløkt, og som selv er meget god på alle de viktige egenskapene for en midtstopper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #207 på: 25. Feb. 2008, 18:59 »
Er skremmende og sjå at nogen vil ha Harper som fast første keeper. Er jo ein grunn te at han alltid har vert reservekeeper, han har aldri klart å ta plassen fra Given. Greit at Given ikkje har spilt opp til hva han kan, men har resten av laget vist noe denne sesongen?

Det vi trenger i sommer er:

Spiss:
Her trenger vi en ala Shearer, Ferdinand, Asprilla eller Cole. En som vet hvor målet er og klarer å få ballen i nettet og alltid er en trussel uansett hvilket forsvar han spiller mot.

Midtbanen:
Trenger ivertfall en kreativ midtbanespiller, som scorer en del mål. I tillegg trenger vi en ny høyreving som kan utfordre Milner. Duff syns eg er på gli til å vise gamle takter og eg trur han kommer til å bli stor neste sesong under KK, så venste ving trenger vi ikkje. Skulle også likt en midtbanekriger ala Batty.

Forsvar:
Vil nesten si vi trenger nytt over heila fjøla. Vi trenger ivertfall en skikkelig forsvarssjef. Faye er vel den mest stabile denne sesongen. Taylor har vert mye ute å kjøre, og Cacapa har ikkje vert slik vi kjenner han fra Lyon. Beye er eg faktisk skuffet over, og på venste back må vi få inn en som skikkelig kan spille denne posisjonen. Nytter ikkje med Zoggi her.

Keeper:
Trenger ingen. Har Given og skikkelige talenter i Krul og Foster
Newcastlesupporter siden 1992

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #208 på: 25. Feb. 2008, 20:12 »
Hvordan kan du være skuffet over Beye? For at han har gjort noen svake kamper de siste tre ukene? Beye trengte litt tid på å komme i gang, men når han først kom i gang var han bunnsolid. Etter ACN har han ikke vært helt på topp, men så kom han vel også hjem med en skade, og det kan være at det har påvirket ham noe. Uansett, Beye har gjort jobben sin bedre enn forventet, og er en av svært få av sommerkjøpene som har noe å vise til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #209 på: 25. Feb. 2008, 21:20 »
Fordi eg e skuffa over han. Han har ennå ikkje vist noge av det han var særlig kjent for i Strasbourg og Marseille, det å komme frem og ver med i angrep. Syns eg såg litt av det under ManU-kampen. Men viser han det han var kjent for i Marseille, så e det ikkje mange andre som blir så glad som meg. For det e slik fotball eg liker, at backene er med framover.
Newcastlesupporter siden 1992