20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]  (Lest 43084 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #30 på: 31. Jan. 2008, 12:18 »
Tja, både Emre og Barton har defensive kvaliteter selvom de ikke kan måle seg med Butt på det området. Føler ikke at vi har noe å tape på å prøve denne duoen i en hjemmekamp.. Men Butt vil selvsagt fortsatt ha en viktig rolle i laget resten av sesongen.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 31. Jan. 2008, 16:07 »
Håper på dette laget:

Given
Carr-Taylor-Cacapa-Enrique
             Barton
Duff                        N'Zogbia
             Emre
     Smith-Owen

Dette er en kamp jeg nærmest forventer at vi vinner. Vinner vi ikke denne ser det virkelig ille ut. Da kan det fort skje at snakk om nedykk virkelig vil bli en realitet innen ukene fremover. Vi har et vannskelig program! Men tipper vi vinner denne kampen greit.
« Siste redigering: 31. Jan. 2008, 16:12 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 31. Jan. 2008, 16:13 »
Ble du først frelst under Roeder ?
Oops. Bommet grovt og skrev 2006 i stedet for 1996 der. :D
Jaja, shit happens.

Mot Boro kommer vi til å få en helvetes fight. Middlesbrough kommer neppe til SJP for å legge seg bakpå og forvente å bli overkjørt fra start til mål. Boro kommer til å presse for å score det første målet. Det er jeg ganske sikker på. Vet ikke om Southgate er teessider selv, men jeg tror ikke han har noen planer om å la Newcastle få en enkel seier. Vi trenger en skikkelig fighter på midtbanen, sammen med en mer fintspillende type. Vi trenger Nicky Butt. Skulle gitt veldig mye for å ha hatt Scott Parker til denne kampen, men han er dessverre i London. Joey Barton er så definitivt ingen Scott Parker! Nicky Butt er dessverre det nærmeste vi kommer.

Jeg tror vi kommer til å bli presset tilbake i deler av kampen. Da trenger vi en ryddegutt. Joey Barton er ikke den mannen. Ei heller Emre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 31. Jan. 2008, 16:44 »
Da er jeg tilbake fra London og Emirates. Newcastle hadde veldig lite å stille opp med og skapte vel omtrent ingenting. Problemet er at vi ikke har 1) dirigenten på midtbanen, 2) superspissen som kan score mål og 3) en lynrask høyreving a la SWP. Dette er så ekstremt tydelig når du sitter og ser LIVE. Owen var rett og slett SØPPEL. Han er så langt fra det vi kjente til av Michael Owen som det går an å komme. Han er uvenn med ballen, gidder ikke å springe og får ingen verdens ting til. Da hjelper det ikke når partneren heter Alan Smith, som for øvrig ikke er noe bedre selv. Den gutten kan jo ingenting? Bortsett fra å vinne en hodeduell i ny og ne så er resten veldig skralt. Når den tredje spissen heter Ameobi så gjør ikke det saken bedre. Angrepsspillet er ikke mye å skrive hjem om for tiden. Når det gjelder keeper og midtstoppere, så kan ikke de gjøre så mye med at Arsenal maltrakterer oss 3-0. Taylor og Cacapa spilte en ok kamp, og Given var Newcastles beste, til tross for 3 baklengs. Jepp.

Høyrebacken med utgåtte Carr går vi ikke nærmere inn på, han kan for så vidt ikke for at han må spille i Beyes fravær. Det er også tydelig at Zogbia er malplassert. Han har jo så gode offensive kvaliteter, men får ikke utnyttet dem. Synd og skam. Den sentrale midtbanen var bare lapskaus. Herre jesus, for en idiotisk dårlig midtbane. Milner kunne heller ikke stort gjøre mot en av verdens beste backer. Duff slet også. Han har ikke den samme farten og de gode gamle driblekunstene. Det blir for tamt.

Da skal vel hele laget være nevnt, og som dere sikkert forstår så har dette laget problemer. Poengmessig og spillemessig så er det veldig labert. Spillet er alt for statisk og vi har rett og slett ikke gode nok spillere. Heldigvis har vi spillere som Emre, Martins, Beye og Faye i sesongavslutningen, sånn at vi i hvert fall ikke rykker ned. At Keegan ikke vil forsterke dette laget før transfervinduet stenger i kveld, er for meg uforståelig, men jeg er ikke overrasket.

La meg bare si at jeg er fullstendig klar over at jeg skriver i "Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]-tråden". Dette er uansett 100% relevant så jeg håper ingen griner over at dette ikke skrives i Arsenal-tråden, som jeg ikke brydde meg med å rote opp igjen.

Over til Boro-kampen så er dette et helt åpent oppgjør. Jeg holder meg for god til å si at dette blir overkjøring. Newcastle er like dårlige som Middlesbrough om dagen. Enten vi vil innse det, eller ikke. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan denne kampen kommer til å forløpe seg. Alt kan skje. Vi kan drite oss fullstendig ut, eller vinne 3-0(hvem i herrens navn skal score målene? ???).

Denne sesongen er for lengst ødelagt med tanke på Europacup-spill og alt det der, så resten av kampene blir bare formaliteter. Er jeg negativ og ute på viddene ved å si dette? Ja, jeg er kanskje negativ, men jeg er også realistisk og jeg er definitivt ikke ute på viddene. Det jeg imidlertid med sikkerhet kan si, er at vi ikke rykker ned. Enkelt og greit fordi det er for mange dårlige lag under oss. Fulham, Derby, Sunderland, Wigan, Birmingham, Middlesbrough og Reading rykker ned lenge før oss, så nedrykk bekymrer jeg meg ikke for. Vi hadde fortjent nedrykk, med dette sovepille-spillet vi driver på med nå, men som sagt er det dårligere lag i denne ligaen som utrolig nok sanker færre poeng enn laget vi støtter uke ut og uke inn.

Har fått med meg at vår eneste dynamiske spiller: Charles N`Zogbia er suspendert i kampen mot Boro. Dette er dårlige nyheter, når stallen allerede er syltynn. Hvem skal skape farligheter nå?

Prøver meg allikevel på en line-up:

-----------------Given
-----Carr-Taylor-Cacapa-Enrique
Milner-------Emre-Barton------Duff
------------Owen---Viduka

Tips: 1-1
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 31. Jan. 2008, 16:58 »
Sitat
Har fått med meg at vår eneste dynamiske spiller: Charles N`Zogbia er suspendert i kampen mot Boro. Dette er dårlige nyheter, når stallen allerede er syltynn. Hvem skal skape farligheter nå?

Feil. Det er vel mot Villa han er suspendert.

Var det kampen på tysdag du såg?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 31. Jan. 2008, 17:06 »
Sitat

Feil. Det er vel mot Villa han er suspendert.

Var det kampen på tysdag du såg?

Ok. Da har vi muligheter for 3 poeng. Tirsdag ja.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 31. Jan. 2008, 17:32 »
Er det virkelig sånn at Charles N'Zogbia er forskjellen på seier og tap mot Boro? Vi har altså ikke nubbesjans til å vinne mot Villa, ettersom Zog er utestengt fra den kampen? Jeg skulle gjerne motbevist din teori, men det er dessverre ikke opp til meg.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 31. Jan. 2008, 17:37 »
Nå må vi ikke svartmale situasjonen her, folkens! Vi har møtt Arsenal på Emirates to ganger, uten spillere som Emre, Faye, Beye, Martins, Geremi, (Barton) og Viduka. Selvsagt vil dette ha en innvirkning.

Tror dere virkelig Man U hadde briljert uten Ronaldo, Vidic, Ferdinand og Rooney? Det tror ikke jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 31. Jan. 2008, 17:39 »
ManU trenger bare miste Ronaldo, så er de vesentlig svekket, så god som den jenta er om dagen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 31. Jan. 2008, 21:12 »
Stemmer det.
Forøvrig, når en setter opp Barton og Emre, så ser jeg det på som litt merkelig at en setter opp Barton som den holdende midtbanespilleren og ikke Emre.
En viktig del av Bartons spill er å gå på løp inn i boksen. Emre ligger heller dypt og fordeler pasninger. For Tyrkia holder han helt klart igjen når han spiller, og slik sett kan Emre-Barton være verdt å forsøke i en kamp som denne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 31. Jan. 2008, 21:15 »
Er det virkelig sånn at Charles N'Zogbia er forskjellen på seier og tap mot Boro? Vi har altså ikke nubbesjans til å vinne mot Villa, ettersom Zog er utestengt fra den kampen? Jeg skulle gjerne motbevist din teori, men det er dessverre ikke opp til meg.

For å være helt ærlig: ja det kan fort være N'Zogbia som er forskjellen på seier og tap mot 'boro. Jeg har sagt det før i år og sier det igjen: Newcastle er avhengige av at N'Zogbia er i form. De få gangene Newcastle har spilt bra denne sesongen har N'Zogbia vært i form, når han ikke er i form er hele laget dårlig -dessverre. Det er litt synd, for en klubb som Newcastle bør ikke være så avhengige av en enkelt unggutts prestasjoner, det er mye forlangt av en unggutt som N'Zogbia at han skal være Newcastle laget på sine skuldre, men det har han til tider måttet gjøre denne sesongen!

Men for all del, med N'Zogbia suspendert mot Villa er jo det en ypperlig mulighet for noen andre til å stå frem og vise at det er flere som duger til å ta litt ansvar, Duff og Emre f.eks?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 31. Jan. 2008, 21:23 »
En viktig del av Bartons spill er å gå på løp inn i boksen. Emre ligger heller dypt og fordeler pasninger. For Tyrkia holder han helt klart igjen når han spiller, og slik sett kan Emre-Barton være verdt å forsøke i en kamp som denne.

Støttes. Emre er faktisk ikke midtbanemotoren som driver fremover, han er heller "ballsentralen" eller "arkitekten" bak angrepet, og sånn sett er Eilertsen inne på noe her. Eneste jeg er litt redd for er at Emre kan bli litt for svak\pinglete når de kommer til de tøffe duellene? Til den oppgaven passer "grovarbeideren" Nicky Butt bedre, men skal vi spille 4-4-2 får vi uansett ikke plass til Barton, Butt og Emre samtidig...

Når det er sagt: kanskje en 4-3-3 kunne vært noe?

Given
Carr - Taylor - Cacapa - Enrique
Barton - Butt - Emre
Smith - Owen - N'Zogbia

Smith er kanskje ikke en erketypisk høyreangriper i en 4-3-3, men kanskje kan han fungere som spissmakker til Owen med N'Zogbia i en fri playmaker-rolle rundt de to som spisser, da nærmer vi oss kanskje mer en 4-3-1-2, men samme det.... ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 31. Jan. 2008, 21:25 »
Hvorfor velger du Smith der når du kan velge Duff/Milner? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 31. Jan. 2008, 21:29 »
Hvorfor plasserer alle Duff på høyrevingen hvis han og N'Zogbia skal spille sammen på hver sin ving? Duff er jo dønn avhengig av venstrefoten sin, og må jo stå og drible mer enn Milner gjør hvis han er ute på høyrevingen. Har inntrykk av at Zog greier seg bedre med begge bein, og er mer effektiv når han skal få ballen over på venstrefoten.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 31. Jan. 2008, 21:37 »
Hvorfor plasserer alle Duff på høyrevingen hvis han og N'Zogbia skal spille sammen på hver sin ving? Duff er jo dønn avhengig av venstrefoten sin, og må jo stå og drible mer enn Milner gjør hvis han er ute på høyrevingen. Har inntrykk av at Zog greier seg bedre med begge bein, og er mer effektiv når han skal få ballen over på venstrefoten.

Når man skal sette en venstrebent spiller på høyrekant, så handler det ikke nødvendigvis om hvem som behersker høyrebenet best.....derimot hvor flink spilleren er til å trekke innover i banen og til å drible..Duff har mange kamper på høyrevingen fra da han spilte i chelsea, og jeg tror han vil takle det bedre enn zog..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM