20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]  (Lest 42828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #15 på: 30. Jan. 2008, 23:41 »
Tja, hadde vi hatt en skikkelig klasse DM så hadde det ikke det. Men når vi bare har en som KUN har defensive kvaltieter så synes jeg vi like gjerne kan kjøre på... Greit nok at Barton er best fremover, men om han må holde igjen litt tror jeg ikke gjør noe.

Dessuten kan vi jo justere litt etter hvem vi møter, hjemme mot Boro bør vi få fart på sakene og det er ingen grunn til å prøve å safe noe som helst! Full fres frem !!! :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 30. Jan. 2008, 23:43 »
Hvis Butt KUN har defensive kvaliteter, hvorfor har han scoret like mange eller flere mål enn Milner denne sesongen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. Jan. 2008, 23:51 »
Fordi James Milner er like målfarlig som Emile Heskey.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 30. Jan. 2008, 23:54 »
Hvis Butt KUN har defensive kvaliteter, hvorfor har han scoret like mange eller flere mål enn Milner denne sesongen?

Du skjønner vel hva jeg mener? Eller påstår du at Butt er god offensivt? Til og med Bramble som erketypen av en stopper uten ballfølelse what so ever satt ballen i mål et par ganger i løpet av en sesong. At vi har en høyreving som har puttet like mange som Cacapa og Butt sier vel mer om han...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 30. Jan. 2008, 23:55 »
Jeg mener Barton og Emre er for like til å fungere godt sammen. I en treermidtbane, med en Butt-type bak, så kanskje. Men i 4-4-2? Da blir de altfor like. Det er sløseri med begges talenter om den ene skal holde igjen, mens den andre skal storme frem. Gerrard-Lampard fungerte vel aldri spesielt bra for England? Noen som tror Capello kommer til å satse på den duoen, fremfor Carrick, Hargreaves og kompani? Englands midtbane fungerte alltid bedre med Gerrard/Lampard sammen med Carrick/Hargreaves. Både under Svennis og McClarens ledelse. Hvorfor skulle da  Newcastles midtbane fungere bedre med to så offensive midtbanespillere som Emre-Barton, fremfor Emre/Barton - Butt/Faye?

Kevin Keegan spilte vel som regel med Lee-Batty evt. Clark-Batty på midten av 90-tallet, om jeg ikke husker helt forferdelig feil? Kan aldri huske at Lee Clark OG Rob Lee spilte sammen sentralt på midten?

Nå ble jeg riktignok frelst først sommeren 2006, og fulgte ikke så veldig godt med den første halve sesongen, men jeg drømmer vel ikke nå, gjør jeg vel? Kan noen "veteraner" hjelpe meg på vei?

LuaLua er vel midtbanespiller, ikke spiss, så det er vel bare rett og rimelig at han går inn bak Smith og Ameobi i spisskøen.

Ble du først frelst under Roeder ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 31. Jan. 2008, 00:49 »
Dersom vi spiller med Emre-Barton blir jo Emre mannen som må holde igjen. Barton må få gå på løp inn i boksen. Det kan faktisk gå, dersom de får klare roller og jobber sokka av seg.
Men jeg føler forøvrig Eivinds lag var toppers!
Tør jeg si at jeg har en litt positiv følelse før denne kampen? Er det en gang trenden skal snus, må det være mot godeste Boro!
Let the good times roll nå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 31. Jan. 2008, 01:31 »
Som noen andre har nevnt mener jeg at det er bedre å kjøre med Barton-Emre under disse omstendighetene. Butt har scoret endel mål, men han har fått mye spilletid. Det som uannsett er det største minuset med Butt er feilpasninger , og verst av alle er tversoverpasningene som skaper hurtige overganger imot.

Når det gjelder det offansive så blir vi for lite kreativ og for mye stasjonær i spillet med Butt som midtbaneanker.
Greit nok at Barton er en offansiv spiller, men vil ikke si at det er sløsing med talent om han har en dypere rolle. Den dype midtbanerollen er viktig. Det er han som styrer spillet og fordeler baller. Og i de kampene Barton har hatt i Newcastle og de jeg så av han i Manchester City, så har han jobbet som en jævel. Hvis klare retningslinjer blir gitt ut så er dette den beste løsningen tror jeg. Den bør iallefall bli prøvd.
« Siste redigering: 31. Jan. 2008, 01:37 av Ipt »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 31. Jan. 2008, 07:47 »
Noen som vet noe mer om skadene til Tuncay og Downing?

Leser også at Alves kan få sin debut for Boro på søndag. Meget målfarlig spiss som kan bli en trussel mot vårt vaklende forsvar.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #23 på: 31. Jan. 2008, 09:59 »
Må innrømme at eg er særs så pessimistisk til denne kampen. Trur ikkje vi vinner denne, blir nok uavgjort.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 31. Jan. 2008, 10:23 »
Hmm hugsar kampen heime mot Boro i fjor, den såg eg live. Ganske så kjedleg, men vi burde ha vunne 1-0 vertfall. Hugsa Parker hadde ein stor sjanse.

Mitt tips er 0-0, noko som er nesten krise for oss!! :(

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 31. Jan. 2008, 11:21 »
Jeg ser ingen som helst grunn til at vi ikke skal kunne score hjemme mot Boro. Møkkalaget har i utgangspunktet et elendig forsvar, som har overlevd ene og alene pga Woodgate, og når han ikke spiller skal det være mulig selv for et scoringsvaksinert United å kunne putte et par.
Walking in a Keegan wonderland!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 31. Jan. 2008, 11:24 »
Må innrømme at eg er særs så pessimistisk til denne kampen.

Bombe... ;D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 31. Jan. 2008, 11:38 »
Folk snakker om vaklevorent forsvar men vil likevel se Barton og Emre sammen på midtbanen? Taklingssterke Emre og ultradefensive Joey Barton skal nok klare å ødelegge alt av Boros angrep...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 31. Jan. 2008, 11:39 »
Som sagt, HJEMME mot BORO, skal til og med vi klare å presse motstanderen ned på deres banehalvdel. Det handler om å justere laget etter hvem vi møter....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 31. Jan. 2008, 11:44 »
jeg er enig i den, men på den andre siden har vi en midtbane ganske blottet for defensive fibre, noe jeg synes er litt skummelt uansett hvem vi møter. Men såklart, om det funker så er det optimalt. :)