20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owen ny kaptein  (Lest 4700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owen ny kaptein
« Svar #15 på: 21. Jan. 2008, 16:48 »
Skjønner at du er hardbarka Given-fan, kø1. Men jeg liker ikke keepere som kapteiner. De er så langt borte fra situasjonene ofte. Ser helst at en midtbanespiller skal være kaptein. Men hvem kunne det vært? Vi har et problem der...

Keepere som kaptein kan fungere det, men ikke for Given. Han er rett og slett ikke typen til det. Han blir rett og slett litt for snill til det. Ellers har du rett i at det ideelle er at en utespiller er kaptein.

Bråkebøtta har også ett poeng her, det er faktisk ingen utpregede kapteinstyper i dagens Newcastle mannskap.

Owen er heller ingen kaptein, til det blir han altfor anonym. Deet er greitt at han høster stor respekt både i klubben og også utenfor klubben, men på banen blir han altfor anonym til å være den lederen enn kaptein skal være.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 21. Jan. 2008, 21:02 »
Jeg mener Given er typen fordi han er en vinnertype, han er målbevisst, har en "passion" for klubben og har rutinen.....Ingen her som kan uttale seg om hvorvidt Given er for snill eller ikke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #17 på: 21. Jan. 2008, 23:41 »
Om keepere skal eller skal ikke være kaptein, har ingen verdens ting om de er snille eller ikke.. Det har med lederskap, kommunikasjon å ansvarsbevisthet å si.. Jeg mener en kaptein skal være en tydelig dirrigent.. Om Given er det, ja mener jeg. Men det er en som står enda mere frem, vist en kan si det da.. Det er Taylor, han kommuniseret, har de rette lederegenskapene, å er ansvarsbevist..

Men for noen som lurer på hvordan en kaptein skal opptre, noen som fulgte Nolan i kampen mot Newcastle.. Det er å kalles lederegenskaper å kommunikasjon på høyt nivå..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #18 på: 21. Jan. 2008, 23:53 »
Den neste kapteinen regner jeg med blir STEVEN TAYLOR ;)
Newcastle United boss Kevin Keegan has revealed he is on the hunt for an experienced defender to play alongside Steven Taylor at St James' Park.

"I'm not thinking of bringing Kevin Kilcline back, much as I like him," he said.
"But if I'm honest today, they just needed somebody to talk to them more middle to back.
"Steven Taylor will be a real leader and already he's got leadership qualities. But if you look to the side of him you've got players new to the Premier League."
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Jan. 2008, 00:01 »
en spiss skal ikke være kaptein! en kaptein skal være en spiller som blør for laget, en som har god oversikt hele tiden, og etter min mening er Taylor som skapt for denne rollen.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22. Jan. 2008, 00:04 »
en spiss skal ikke være kaptein! en kaptein skal være en spiller som blør for laget, en som har god oversikt hele tiden, og etter min mening er Taylor som skapt for denne rollen.

Øhhh..Alan Shearer var kaptein, var det så ille da?

Jeg driter langt i hvilken posisjon ute på banen kaptein har.....det viktigste er at personen har 1. Lederegenskaper, 2. "Passion" for klubben. 3. Vinnerinstinkt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Jan. 2008, 00:54 »
Jeg ser helst at spilleren spiller utpå banen og dermed er involvert i spillet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 22. Jan. 2008, 18:26 »
I mine øyne er en sentral midtbanespiller den optimale kapteinen. Men det er ikke alle sentrale midtbanespillere som har de store lederegenskapene. Av og til kan det være at en spiss, en midtstopper eller for den del en back eller keeper har bedre lederegenskaper og vil være en bedre kaptein.
En kaptein skal være en type som nyter stor respekt innad i spillegruppa, en type med vinnerinntstinkt, og en type som kan gå foran med et godt eksempel, enten gjennom ord, eller gjennom handling. Helst det siste. En kaptein trenger ikke nødvendigvis kjefte og smelle på lagkameratene eller på dommeren. Men det må være en spiller som kan ta ansvar og lede troppene. En som rister vekk kranglefanter fra dommeren eller motstpillere i opphetede situasjoner.

Lederegenskaper kan være så mangt. Og lederegenskaper er en kombinasjon av det jeg har nevnt ovenfor.

Michael Owen er en rutinert herremann, han nyter stor respekt i spillergruppa, jeg ser ham som en type som tar ansvar ute på banen, og som kan være et godt forbilde, både på og utenfor banen. Han leder oss gjennom å score mål. Det trenger ikke være det verste.

Shay Given kan også være vår kaptein. Han er litt samme type som Owen. Ikke den som gjør mest utav seg, verken på eller utenfor banen, men han er viktig, og leder oss gjennom å være vår solide sisteskanse. Han kan også glatt løpe 30 meter for å kjefte på mannen i svart, dersom han føler det har noen hensikt. Han er ikke "in the thick of it", men han har god oversikt.

Når vi ikke har en Alan Shearer eller en Roy Keane, så må vi bruke det vi har. Geremi er vel neppe den som går foran med et godt eksempel og som har størst respekt innad i spillegruppa. Han er også for dårlig til å spille fast.

Jeg ser ingen problemer med at Keegan beholder Owen som kaptein.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 22. Jan. 2008, 22:46 »
Jeg tror vel ærlig talt, til Geremis lille forsvar, at han yter en viss respekt som den personen han er. Han har gjort en god jobb med en spiller som Zog, og har jo vistnok vært veldig viktig i Zogs "Newcastle-renessanse". Han er jo også en meget profesjonell spiller, men dessverre har han på en eller annen måte falt ned til et nivå som gjør at han ikke kan spille fast for vårs.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 23. Jan. 2008, 17:50 »
Geremi er jo en erfaren mann, han er sikkert en flott fyr, og han er sikkert en viktig faktor i forhold til å få, for eksempel Zog, til å trives og spille god fotball igjen. Men han er som du sier, ikke god nok til å spille fast for oss, og da kan han ikke være lagets kaptein. Du kan ikke ha en kaptein som ikke spiller fotballkamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #25 på: 23. Jan. 2008, 19:41 »
Tror dere at Rozenhal og Cacapa kommer til å få spilletid, hvis vi f.eks henter inn Woodgate? Hvis Woodgate kommer, så mener jeg han bør få kaptein bindet.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #26 på: 23. Jan. 2008, 21:33 »
Rozenhal kommer vel ikke til å spille særlig mange kamper om Woodgate kommer nei. Så lenge Woodgate holder seg skadefri ihvertfall. Om han gjør det så blir det vel noe slikt: Woodgate>Taylor>Faye>Cacapa>Rozenhal?

Er vel ikke så dumt å gi Woodgate kapteinsbindet, han er vel en slik type.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #27 på: 23. Jan. 2008, 22:05 »
Hvis vi evt skulle få Woodgate bør han få bindet, men Owen er vel det beste alternativet per dags dato.

RHCP14

• Gjest
« Svar #28 på: 24. Jan. 2008, 11:32 »
Synes det er heilt greit at Owen fikk bindet. I eit offansivt lag skal det være ein offansiv kaptein! I storhetstida til Keegan på 90-tallet var det Beardsley som var kaptein (Lee var vel visekaptein). Beardsley var ein type som gikk forran med eit godt eksempel. Han lyste positivitet, og hadde meir passion enn lederegenskaper.

Det var også ein genial gest av Keegan å gi Owen ansvaret. Han la med ein gong ein saken i boka til Owen død.