20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Keegan  (Lest 167186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Keegan
« Svar #75 på: 07. Mai 2008, 01:14 »
Men han sier jo at han har fått bekreftet mistankene han hadde FØR han kom inn i det igjen. Så da har faktisk Frode et poeng.

Joa, men det er jo nesten obligatorisk og sei noke sånnt i starten..
List opp 3 managere som ikkje har kommet med optimistiske uttalelser rett etter dei tok over klubben?

Sam Allardyce kom med realistiske uttalelser hele veien.  ;)

tatt i betraktning ka han oppnådde så var vel ikkje han sine uttalelser så veldig realistiske :P
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Mai 2008, 01:23 »
Det var de jo så absolutt. Han lovte aldri Europa slik sine to forgjengere gjorde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 07. Mai 2008, 01:28 »
Nei Sam var forsåvidt veldig nøye med og dempe forventingene, men eg sa 3 så endå 2 igjen  ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Mai 2008, 01:37 »
Roeder og Souness er to kapittel for seg selv ja  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Mai 2008, 03:12 »
Greit nok at du antageligvis er Haugesund-supporter Benson, men når jeg ser avataren din tenker jeg HVA FAEN
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Mai 2008, 07:03 »

Roeder var jo fantastisk i forhold til Sam Allardyce. Souness var ratt hakket bedre enn Allardyce han også. Har aldri opplevd en manager som brukte like mye usaklige unskyldninger som Allardyce gjorde. Selvbilde hans var også så høyt at jeg måtte spy flere ganger når jeg leste intervjuer av han..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #81 på: 07. Mai 2008, 11:27 »
Ser litt av pointet med hva Keegan sier men jeg er ikke helt enig..At Man Utd å Chelsea vill være soleklare på toppen der er jeg enig i.Men Arsenal å Liverpool mener jeg også andre lag kan fighte med plasseringa i toppen om..det er langt ifra umulig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 07. Mai 2008, 12:31 »

Roeder var jo fantastisk i forhold til Sam Allardyce. Souness var ratt hakket bedre enn Allardyce han også. Har aldri opplevd en manager som brukte like mye usaklige unskyldninger som Allardyce gjorde. Selvbilde hans var også så høyt at jeg måtte spy flere ganger når jeg leste intervjuer av han..

Helt uenig. Både Roeder og Souness fikk en honeymoon-period da de begge kom inn midt i sesonger, men de var fæle, spesielt. Roeder som hadde muligheten til blant annet Woody og Campbell. Men han valgte utrolig nok å satse på Craig Moore og Titus Bramble. Samt at vi leverte tidenes dårligste sesong under Roeder i PL. Souness var jo mester på unskyldningene, og Roeder var mester på maskerte unnskyldniger fordi han "ikke skulle gjøre som sin forgjenger".

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 07. Mai 2008, 12:34 »
Roeder klagde jo på skader etter kvar kamp, uten at han gjorde noko med det. Allardyce fiksa jo det problemet ganske raskt, og eg syns det var mykje fornuftig i det meste han sa.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 07. Mai 2008, 13:28 »
Det var de jo så absolutt. Han lovte aldri Europa slik sine to forgjengere gjorde.

men han kom vel heller ikkje med noke uttalelser om at vi skulle kjempe for å overleve nedrykk.. catch my drift??
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 07. Mai 2008, 13:32 »

Helt uenig. Både Roeder og Souness fikk en honeymoon-period da de begge kom inn midt i sesonger, men de var fæle, spesielt. Roeder som hadde muligheten til blant annet Woody og Campbell. Men han valgte utrolig nok å satse på Craig Moore og Titus Bramble. Samt at vi leverte tidenes dårligste sesong under Roeder i PL. Souness var jo mester på unskyldningene, og Roeder var mester på maskerte unnskyldniger fordi han "ikke skulle gjøre som sin forgjenger".

det du glømmer her er at roeder og shearer snudde klubben når vi var på vei mot nedrykk og newcastle var den klubben i pl som tok mest poeng bak top4 på dei 15 siste kampane og enda på 7plass som ga intertotocup og seinare uefacup kvartfinale.. greit han var ikkje den beste til å få folk til klubben sett bort i fra martins, men han hadde betraktelig bedre resultat enn det allardyce hadde(tape mot derby er en skandale i seg sjølv)..
« Siste redigering: 07. Mai 2008, 13:37 av Human »
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Mai 2008, 13:52 »

men han kom vel heller ikkje med noke uttalelser om at vi skulle kjempe for å overleve nedrykk.. catch my drift??

Da Allardyce fikk fyken var vi fortsatt ikke i nedrykksstriden.
Jeg er fullt klar over hva Roeder og Shearer gjorde i deres honeymoon-periode. Mener også at Souness hadde helt lik poengsanking i sin honeymoon-periode. Begge viste seg å være elendige i ettertid. Spesielt Roeder spør du meg. Han eier heller ingen karisma.
Det blir jo bare tåkeprat og si hva som kunne skjedd, men jeg tror vi hadde havnet på over 42 poeng med Allardyce som manager ut sesongen. Jeg rater uansett overhodet ikke Allardyce som noen dårlig manager. Dessverre kom han bare på feil tidspunkt inn i denne klubben, og prøvde å innføre en resultatorientert fotballstil som geordiene ikke kunne godta i det lenge løp så lenge det ikke gav usaklig kortsiktig resultater. Allardyce sa tross alt fra dag en av at han ikke skulle skape undre over natta.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Mai 2008, 14:17 »
Allardyce er en vits! En latterlig kar som går rundt å ser på seg selv som konge. Han hadde ikke peiling på hvordan han skulle bruke spillerene i Newcastle. Han gjorde en rekke elendige kjøp, og hadde det ikke vært for KK så ville enda et par-tre til av kjøpene fortsatt vært elendige. Hans taktiske disposisjoner suger og han spillte safety-first taktikken sin på spillere som har vært vant til å angripe hele karrieren sin, Allardyce burde skjønt bedre! HVER gang han pratet til media så var det om å gjøre å fremstille seg selv som "vinneren"..Fy faen for en idiot, er så ufattelig glad vi er kvitt han!!

Souness brøt ned Newcastle, og jeg har selvsagt mye imot han også, men Roeder gjorde ihvertfall et ærlig forsøk! Det var utrolig mye skader den sesongen han trente oss, og det går ikke an å legge skylden på han! Skader er tilfeldigheter..Roeder hadde noe Souness og Allardyce ikke hadde, ydmykhet! Dessuten hadde han ambisjoner, noe også Allardyce manglet. Tapet mot Derby sier sitt! Etterpå skylder han på landslagskampene som var onsdagen før(dette var en mandagskamp) og at Derby hadde hatt fullt lag hele uken til å forberede seg på denne kampen....fy faen!! Og hvor mange ganger gikk ikke denne feite tullingen rundt å pratet om de fantastiske 6.plassene han hadde klart med Bolton....."When I was at Bolton...." noen som har hørt den eller?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 07. Mai 2008, 16:07 »
Fordi Allardyce faktisk stabiliserte Bolton på øvre halvdel.
Allardyce er på ingen måte så ille som Roeder. Roeder har mislykte overalt han har vært, og vår klubb er vel den første han ungikk å rykke ned med.
Allardyce sto for en defensiv fotballstil  ja, og det kræsja dessverre med geordienes krav til Newcastle. Men noen vits var han aldri, og ting han har gjort, deriblant rundt dette med skadeforebyggende arbeid har vært gull verdt. At han har trua på seg selv skulle bare mangle. Den dagen en manager slutter å ha trua på seg selv kan han bare gi opp. Slik som Roeder.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Mai 2008, 16:42 »
The Observer har tre eks Newcastle-managere på de seks første plassene på en topp 10-liste over de verste managerene i engelsk fotball (Souness, Ardilles og Roeder, for de som lurer). Hvorfor er ikke Allardyce på den lista, hvis han er så forferdelig?

Jeg synes Allardyce gjorde mye positivt, men han er på ingen måte noen helt.

Allardyce snakket om sin tid i Bolton, for å forklare at hans metoder, over tid, vil kunne gi suksess. Han har selvfølgelig ikke den beste merittlisten, og har dessverre bare Bolton å snakke om. Men jeg synes Allardyce hadde en realistisk innstilling til jobben. Han lovet ikke gull og grønne skoger. Han sa at det var et tidkrevende arbeid, og selv om han ikke snakket for høyt om at resultatene kom til å bli så varierende som de ble, så var ikke det noen stor overraskelse. Men Allardyce gjorde mye for å bedre klubbens fæle skadehistorikk, og jeg synes det har slått veldig positivt ut, spesielt nå mot slutten av sesongen. Spillerne våre har fått spille mange kamper sammenhengende, fått trent godt, og dergjennom blitt bedre i stand til å tåle ulike påkjenninger i løpet av en kamp. Men skadene våre var jo også betraktelig færre i starten av sesongen.

Vi var aldri direkte i noen nedrykksstrid under Allardyce. Den faren var der ikke før i mars. Jeg er glad for at Kevin Keegan har overtatt, men jeg ser ingen grunn til å tro at det aldri ville snudd under Allardyce ved roret. Det hadde garantert snudd før eller senere, også under hans ledelse. Og jeg tror Owen og Martins kunne blomstret også under hans ledelse.

Vi hadde noen skandaler denne sesongen. De to kampene mot Derby, hjemmemøtet med Portsmouth, bortemøtet med Sunderland og hjemmemøtet med Liverpool var virkelig fæle kamper. Men selv om Roeder opplevde en opptur våren 2006, gjorde han mer ugagn enn gagn den påfølgende sesongen. Glenn Roeder ødela sakte, men sikkert alt som Souness ikke hadde greid å ødelegge, og som han selv hadde vært med på å bygge opp igjen våren 06, uten at han visste det sjøl. Jeg støttet Glenn Roeder til det siste, ja. Fordi jeg nektet å tro at ting var så ille som det så ut til. Men jeg har innsett i ettertid, at Roeder gjorde oss langt dårligere høsten 2006 og våren 2007, enn det vi hadde vært den foregående sesongen. Det sier sitt om hvilken dårlig jobb Roeder gjorde, når vi var heldige som i det hele tatt fikk over 40 poeng.

Sam Allardyce hadde en klar fotballfilosofi som han arbeidet etter. Problemet var først og fremst at hans metoder krevde mye langsiktig arbeid over tid. Og tid har du ikke akkurat mye av i Newcastle, som krevde resultater med en gang. Og med førsteomgangen (særlig den første halvtimen) mot Bolton i første ligakamp, som kanskje var det beste vi har spilt hele sesongen, med unntak av bortekampen mot Tottenham, skapte laget forventninger de ikke var i stand til å leve opp til.

Roeder og Souness har ingen anelse om hvordan de får et fotballag til å prestere i nedgangsperioder. De har ingen anelse om hvordan de skal få laget ut av en motgangsbølge. De vet rett og slett ikke hvordan de får en flokk med meget gode individuelt gode fotballspillere til å prestere som en enhet. Send dem begge en kopi av Nils Arne Eggens "Godfoten", og de skjønner ikke bæra av hva den gamle lektoren fra Orkdal snakker om. Flytsone? Hvis du spør Souness om hva  det betyr, vil du aldri få svar. Ihvertfall ikke et fornuftig et. Jeg tror nok Allardyce kan forklare noe av det grunnleggende i Godtot-teorien, og si seg enig med lektor Eggen, selv om han nok har mer til felles med Drillo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon