20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Valg i USA  (Lest 8844 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Valg i USA
« på: 04. Jan. 2008, 16:17 »
Natt til i dag startet USA jakten på en ny president samtidig med at Boy George går i gang med sitt åttende og siste år som president (og takk Gud for det). I den lille delstaten Iowa var det Barack Obama (D) og Mike Huckabee (R) som vant de respektive primærvalgene.

Er det noen andre enn meg som følger det amerikanske valget tett? Hvem er deres favoritter, og hvem bør overta etter George W. Bush?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Valg i USA
« Svar #1 på: 04. Jan. 2008, 16:35 »
Bare ikke Obama så er jeg fornøyd!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Jan. 2008, 16:47 »
Og hva er det som er så galt med Obama? Hudfargen? Partitilhørigheten?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Jan. 2008, 17:07 »
Partitilhørigheten selvsagt. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Jan. 2008, 17:15 »
Ja, for en idiotisk kristenkonservativ er jo akkurat det USA trenger nå....
En farget president hadde jo vært det optimale resultat, men en kvinnelig president hadde jo heller ikke vært direkte dumt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Jan. 2008, 21:07 »
Jeg har tidligere vært tilhenger av Clinton, men når jeg så det gamlehjemmet som sto bak henne under talen etter nederlaget i Iowa, så fikk jeg plutselig mer lyst til å se Obama som president. Spørsmålet er om en demokratisk senator vs. en republikansk guvernør er den beste duellen. En senator har ikke blitt valgt til president på mange herrens år.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Jan. 2008, 23:00 »
Jeg håper på Obama ! Its time for a change :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Jan. 2008, 23:06 »
Jeg håper absolutt at det blir en demokrat denne gangen. Den mannen/kvinnen håper jeg heter Barack Obama, til nød John Edwards.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Jan. 2008, 23:23 »
John Edwards ja, synes han prøver seg hver gang så han kan jeg heie på
Obama virker også som en karismatisk fyr så bare det blir en demokrat og ikke en kristen-konservativ krigsveteran fra Texas er jeg fornøyd
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Jan. 2008, 23:31 »
Valg er kjedelig å følge, bortsett fra siste 24t og opptellingen..Men jeg må innrømme at jeg kommer til å savne George W. Bush..Ikke fordi jeg er så veldig enig i hans konservative politikk, men fordi karen fremstår så folkelig, ekte og morsom! Det hvite hus vil aldri mer være et komi-hus etter George W. Bush... ;D

For å være litt seriøs, så er det optimale om demokratene kommer til makta igjen, det vil nok være det beste..Det er masse som har sklidd ut etter 8 år med Bush.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Jan. 2008, 23:35 »
Håper også på Obama, men tror også Clinton kan gjør en bra jobb. Skal bli spennende å se hvem som vinner...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Jan. 2008, 19:41 »
John Edwards ja, synes han prøver seg hver gang så han kan jeg heie på
Obama virker også som en karismatisk fyr så bare det blir en demokrat og ikke en kristen-konservativ krigsveteran fra Texas er jeg fornøyd
Håper forøvrig du er klar over at Boy George aldri har tjent i det amerikanske forsvaret. Og er det noe amerikanerne setter høyt, så er det militærtjeneste.
Han er en krigshisser, men en krigsveteran er vel å fornærme de som faktisk er veteraner.

Forøvrig, den amerikanske valgprosessen er absolutt ikke kjedelig. Primærvalgene kan være like så spennende å følge med på som selve presidentvalget. Det blir nok en og annen våkenatt i løpet av dette året, vil jeg tro. Bare så synd jeg ikke kan sitte opp å følge New Hampshire-valget.

Hvis vi ønsker at USAs president skal være en klovn, så er det selvfølgelig ingen som slår George W. Bush. Hans evne til å fremstå så utrolig dum hver eneste gang han åpner kjeften er imponerende. Men han skal berømmes for en god dose selvironi da. Det er ikke alle i Washington som har det.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 05. Jan. 2008, 22:27 »
På tide at USA får sin første svarte president.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Jan. 2008, 03:43 »
Likte igrunn heller Bill Clinton, som selv om han var nokså forstandig, alikevel klarte å bidra til høy underholdningsfaktor fra Washington til hele verden!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06. Jan. 2008, 04:04 »
På tide at USA får sin første svarte president.

Rasist?
Presidenten skal vel ikkje velges ut fra hudfarge.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]