20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #210 på: 05. Mars 2008, 22:52 »
Ingen er i tvil om at nedrykk kan bli en realitet. Spørsmålet er vel om man velger å frykte nedrykk, eller om man fokuserer på å få sesongen overstått, uten å tenke tanken på nedrykk.

Og HVORDAN styrer du hjernen din fra å tenke på nedrykk da Jokke? Skulle gjerne visst det, for da skulle jeg prøvd det trickset iallefall...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 06. Mars 2008, 17:36 »
Jeg har ikke sagt at jeg er den som ikke tenker tanken på nedrykk overhodet. Men jeg prøver, så godt jeg kan, å ikke tenke på det. Hvordan jeg gjør det? Ved å tenke på alt annet enn Newcastle og Premier League. Ved å unngå å se engelske lag i CL, ved å prøve å unngå så mye engelsk fotball som overhodet mulig. Blant annet gjennom å fokusere på mye norsk fotball, eller ikke tenke fotball i det hele.

Men hver gang jeg er inne på dette forumet blir jeg jo minnet på hvordan ståa er, og hvor überfantastisk det vil være om vi skulle rykke ned. Med tanke på hvor blå himmelen er og hvor grønt gresset er i Championship, så må man kanskje begynne med en ny taktikk, å håpe at vi taper hver eneste kamp som gjenstår med størst mulig margin, slik at vi er sikret å rykke ned med smått imponerende 28 poeng og negativ målforskjell.

Det er ikke enkelt å vri seg unna skrekktankene, og det er liten tvil om at situasjonen plager meg. Også når jeg tror jeg ikke tenker på det. Men i stedet for å grave seg ned i alle de negative tankene, så prøver jeg å vri tankene over på andre ting, og prøve å leve som normalt. Gjennom å gjøre det vil jeg heller ikke være det minste redd for å bære Newcastle-drakten med stolthet på puben på lørdag, selv blant mylderet av scouserpakk.

Da vi tapte for Arsenal i FA-cupen kunne jeg glede meg over at Liverpool holdt på å drite seg loddrett ut mot et lag som selv Tufte IL skulle hatt en brukbar sjans mot. Det fins alltids noen som har det verre enn en selv. Ihvertfall stort sett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #212 på: 07. Mars 2008, 21:09 »
Hva er egentlig best? Det er meget mulig at det blir flere sesonger på rad med rævspilling og "nedrykksdrama" fra vår side om vi klarer å berge plassen i PL. På den andre siden kan vi rykke ned, for å faktisk føle på at vi vinner kamper og et kjapt opprykk igjen, noe klubben ikke har gjort på evigheter, for så å få en "fresh start" i PL.

Det er stygt å si det, men det er mulig at nedrykk ville gjort klubben godt i det lange løp.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #213 på: 07. Mars 2008, 21:36 »
Lasse: du har rett i en ting her i livet: DET ER STYGT Å SI at et nedrykk hadde gjort oss godt. Pølsevev.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 08. Mars 2008, 00:52 »
http://www.sportingo.com/Football/a7290_Why-Arsenal-should-Newcastle-be-bottom

Me har brukt 5 mest penger dei 5 siste åra og kan rykke ned. Er vel ingen tvil om at penger ikkje er alt. Arsenl bruker nesten ingen penger men leder alikevel PL. Lagånd!!!!! Ein kan ikkje setta ein pris på slikt. Hadde det gått an burde Newcastle innvestert ein milliard!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #215 på: 08. Mars 2008, 09:58 »
Ja, kansje vi har brukt 5 mest penger. Men hva faen er det vi har skaffet oss. Hva er Det egentelig managerene våres har kjøpt.
Er det penger som er det viktigeste her i verden, nei mener jeg. Det er manageren som skal utvikle spillerene å få spillerene gode.
DET ER HER VI HAR BOMMET TOTALT.
Halleluja for hvordan Arsenal har gjort dette, se å lær. Vi har iallefall masse å lære på alle områder fra dem, å andre.

Det som trengs er managere som vet hva som skal til for å nå toppen. Det har vi i Keegan å det hadde vi i Robson. Men alle husker hvordan det gikk med Robson..
Newcastle minner meg faktisk utrolig mye om Start, spiller meget bra i den 1 omgangen. Så kollapser de fullstendig. DÅRLIG TRENT, å mangler selvtilitt.
Keegan har nå jobbet med dette, vi ser stadig forbedringer, heldigvis. 
Jeg er enig i alle, å sa det tidligst for 10 sider eller noe tilbake. JA; vi er innblandet i nedrykkstriden. Men nei, jeg tror ikke vi rykker ned. Det grunnet de forbedringene jeg ser fra kamp til kamp.
Vi har et vanskelig kampprogram igjen, men tror vi for uttelling i de kampene vi har hjemme mot våre bunnkollegaer. Å vi klarer faktisk ta et par poeng i de siste bortekampene..

Uansett om vi skulle rykke ned. JEG VI ALLTID ELSKE NEWCASTLE, DET ER I HJERTET Å I BLODET DET 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #216 på: 08. Mars 2008, 18:24 »
For meg vil alltid Sir Bobby Robson være større enn Keegan, men det var fordi jeg først ble ihugga supporter når han var manager.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #217 på: 08. Mars 2008, 19:56 »
Klarer vi å ta 6-9 poeng til, tipper jeg vi holder oss, da jeg ser at det som oftest er 34 poeng som er poengsummen nr. 18 i PL har. Tror og håper vi greier det!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 09. Mars 2008, 09:57 »
Klarer vi å ta 6-9 poeng til, tipper jeg vi holder oss, da jeg ser at det som oftest er 34 poeng som er poengsummen nr. 18 i PL har. Tror og håper vi greier det!

Det kommer kamper hvor vi SKAL ta tre poeng nå og disse kampene blir nøkkelen til forlenget Premier League kontrakt. Selvfølgelig er vi langt nede (igjen) nå etter Liverpool kampen, men årets sesong var i realiteten allerede ødelagt mens Big Sam fortsatt holdt på så hvem hadde vel forventet så mye mer mot Liverpool igår?

Det kommer kamper der vi skal ta de nødvendige poengene til å overleve, men det eneste jeg er sikker på når det gjelder Newcaslte er at man kan ikke være sikker på noe. I det lange løp er jeg heller ikke sikker på hva som ganger klubben mest, ett år i Championship eller at vi overlever i Premier League?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 09. Mars 2008, 11:57 »
I det lange løp er jeg heller ikke sikker på hva som ganger klubben mest, ett år i Championship eller at vi overlever i Premier League?

Det kan jeg fortelle deg med en gang. Det som gagner klubben mest, er ALLTID å være i Premier League.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 09. Mars 2008, 11:57 »
Vi rykker ned nå. Ganske sikker på at vi taper mot Birmingham i neste kamp og da står det virkelig dårlig til. Og jeg har svært liten tro på at om vi holder oss at alt skal bli så mye bedre neste sesong. Keegan har ikke vunnet en eneste kamp denne sesongen, så jeg er forberedt på en plass midt på tabellen til neste sesong, plassen der vi nok desverre hører hjemme.

Men uansett. så vil jeg alltid støtte laget. Det er alltids noen som har det verre.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #221 på: 09. Mars 2008, 12:00 »
Hvis du tror at nedrykk kan være noe positivt, så må du være stein hakke tullete. Bare tenk på spillerflukten fra klubben, Martins kommer til å dra, Taylor kommer til å dra, Owen kommer til å dra, N'zogbia kommer til å dra. Og for ikke å snakke om hvor mye penger klubben kommer til å tape på å spille i Championship.

Nei tror ikke vi rykker ned i år, men skal aldri si aldri. Får bare håpe at vi kommer oss helberget igjennom, slik at KK får begynnt oppryddningen til neste sesong.

:.........::::::::

RHCP14

• Gjest
« Svar #222 på: 09. Mars 2008, 13:34 »
Eg trur ikkje vi rykker ned og her er grunnen: (i parantes står kor kampen spilles og mest sannsynlig poengsum)

Newcastle: Birmingham (B-0), Fulham (H-3), Tottenham (B-0), Reading (H-1), Portsmouth (B-1), Sunderland (H-1), West H (B-1), Chelsea (H-0), Everton (B-1)
som gir 8 poeng + 28 blir det 36.

Middlesb.: Arsenal (B-0), Derby (H-3), Chelsea (B-0), Man Utd (H-1), Tottenham (B-0), Bolton (H-3), Sunderland (B-1), Portsmouth (H-1), Man City (H-1)
som gir 10 poeng + 29 blir 39.

Wigan: Arsenal(H-0), Bolton (H-1), Blackburn (B-1), Portsmouth (H-0), Birmingham (H-1), Chelsea (B-0), Tottenham (H-1), Reading (H-1), A Villa (B-0), Man Utd (H-0)
som gir 5 poeng + 27 blir 32

Sunderland: Everton (H-1), Chelsea (H-0), A Villa (B-0), West H (H-1), Fulham (B-0), Man City (H-1), Newcastle (B-1), Middlesb. (H-1), Bolton (B-0), Arsenal (H-0)
som gir 5 poeng + 27 blir 32

Birmingham: Newcastle (H-3), Reading (B-1), Man City (H-3), Wigan (B-1), Everton (H-1), A villa (B-0), Liverpool (H-0), Fulham (B-1), Blackburn (H-0)
som gir 10 poeng + 26 blir 36

Bolton: Man Utd (B-0), Wigan (B-1), Man City (H-1), Arsenal (H-0), A Villa (B-0), West H (H-1), Middlesb.(B-0), Tottenham (B-0), Sunderland (H-3), Chelsea (B-0)
som gir 6 poeng + 25 blir 31

Rerading: Liverpool (B-0), Birmingham (H-1), Blackburn (H-1), Newcastle (B-1), Fulham (H-3), Arsenal (B-0), Wigan (B-1), Tottenham (H-1), Derby (B-3)
som gir 11 poeng + 25 blir 36

Det blir sjølvsagt ikkje slik men resultatene her er i vertfall ikkje fordel Newcastle på noen måte. Eg trur at det blir Fulhma, Derby og enten Bolton, Sunderland elelr Wigan som rykker ned. Heteste tips er Bolton som kanskej har det vanskligste kampprogrammet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 09. Mars 2008, 15:22 »
Hvis du tror at nedrykk kan være noe positivt, så må du være stein hakke tullete. Bare tenk på spillerflukten fra klubben, Martins kommer til å dra, Taylor kommer til å dra, Owen kommer til å dra, N'zogbia kommer til å dra. Og for ikke å snakke om hvor mye penger klubben kommer til å tape på å spille i Championship.

Nei tror ikke vi rykker ned i år, men skal aldri si aldri. Får bare håpe at vi kommer oss helberget igjennom, slik at KK får begynnt oppryddningen til neste sesong.

Det er det delte meninger om :)

Nei, for å forklare det litt nærmere. SELVFØLGELIG skjønner jeg at det er mer gunstig for Newcastle å holde seg i Premier League. Men i dette tilfellet kunne det kanskje være mulig å hente noe posetivt ut av en sesong i Championship. Ut ifra det vi har sett over lengre tid må det være lov å stille spørsmålstegn ved flere av spillerne i klubben. Det går rykter, bare rykter vel og merke, om de som nærmest konstant sutrer og er misfornøyd, og dermed skaper uro i klubben. I tillegg har vi også spillere som man kan lure på om de i det hele tatt egentlig vil spille for denne klubben, eller som til syvende og sist "bare kom hit av andre grunner". Det er vel litt åpenbart hvem jeg sikter til og kroppsspråket til vedkommende legger ikke akkurat noen demper på den tvilen for min del. Samtidig har vi endel spillere som faktisk virkelig VIL spille og blø for Newcastle United. Jeg tror kanskje at noen av disse kunne vært tilbøyelige til å tatt en sesong i Championship og spilt laget sitt opp igjen. Juventus beholdt spillere som 'Gigi' Buffon, Del Piero og Nedved (med flere) og tok steget rett opp i Serie A igjen. Kanskje kunne noe lignende gitt Newcastle en "ny start", man MÅTTE ta det onde ved roten fordi noe annet ikke var et alternativ. Eksempelvis burde Taylor, som du tror kommer til å dra hvis vi ryker ned, være villig til å ta en sesong i Championship for å spille opp igjen klubben han elsker, HVIS han er så Geordie og Newcastle fan på sin hals som det han sier.

Til slutt: jeg skjønner jo at det beste vil være å holde seg oppe, MEN det betyr ikke at vi ikke kunne fått noe posetivt ut av en sesong i Championship.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #224 på: 09. Mars 2008, 16:24 »

Det er det delte meninger om :)

Nei, for å forklare det litt nærmere. SELVFØLGELIG skjønner jeg at det er mer gunstig for Newcastle å holde seg i Premier League. Men i dette tilfellet kunne det kanskje være mulig å hente noe posetivt ut av en sesong i Championship. Ut ifra det vi har sett over lengre tid må det være lov å stille spørsmålstegn ved flere av spillerne i klubben. Det går rykter, bare rykter vel og merke, om de som nærmest konstant sutrer og er misfornøyd, og dermed skaper uro i klubben. I tillegg har vi også spillere som man kan lure på om de i det hele tatt egentlig vil spille for denne klubben, eller som til syvende og sist "bare kom hit av andre grunner". Det er vel litt åpenbart hvem jeg sikter til og kroppsspråket til vedkommende legger ikke akkurat noen demper på den tvilen for min del. Samtidig har vi endel spillere som faktisk virkelig VIL spille og blø for Newcastle United. Jeg tror kanskje at noen av disse kunne vært tilbøyelige til å tatt en sesong i Championship og spilt laget sitt opp igjen. Juventus beholdt spillere som 'Gigi' Buffon, Del Piero og Nedved (med flere) og tok steget rett opp i Serie A igjen. Kanskje kunne noe lignende gitt Newcastle en "ny start", man MÅTTE ta det onde ved roten fordi noe annet ikke var et alternativ. Eksempelvis burde Taylor, som du tror kommer til å dra hvis vi ryker ned, være villig til å ta en sesong i Championship for å spille opp igjen klubben han elsker, HVIS han er så Geordie og Newcastle fan på sin hals som det han sier.

Til slutt: jeg skjønner jo at det beste vil være å holde seg oppe, MEN det betyr ikke at vi ikke kunne fått noe posetivt ut av en sesong i Championship.

Skjønner hvordan du tenker, men faren ved nedrykk er jo at det kan få en motsatt effekkt og at vi blir liggende i championship i flere år framover. Da er Newcastle nødt til å senke budsjettet, og da blir det kanskje vanskelig å komme seg opp til pl igjen. Nei satser heller på at vi klarer oss denne sesongen, så får Keegan lov til å bruke penger på nye spillere og forhåpentligvis kaste et par stykker ut.

Ser at du snakker om at enkelte spillere ikke blør for drakta, den ser jeg. F.eks N'zogbia har denne sesongen oppført seg som en sutreunge. Hvis Keegan får så mye penger som Ashley har lovet han, så skal vi ikke se bortfra at vi kan lokke et par profiler til klubben før neste sesong.

Men nå gjelder det å tenke positivt og se fram mot de siste avgjørene kampene, så får vi håpe at keegan tar de spillerne som ikke yter maks i nakkeskinnet og gir de et par gloser.