20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]  (Lest 41040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]
« Svar #195 på: 06. Jan. 2008, 22:13 »
Nytter ikkje med 2 bedritne sentrale mitbaner totalt blottet for offansiv kraft. Sam kommer til og få sparken om han ikkje fatter det. VIl ikkje få vingene til og fungere om ein ikkje kan skapa noke som helst via mitten.

HVEM SKULLE SPILT DER I DAG, DA??

Lua Lua fxs. Dessuten hjelper det jo lite kem me har tilgjengelige og ikkje når Sam unasett ikkje bruker dem ?

Så vi skal kritisere han på bakgrunn av at du TROR at han ikke ville brukt Emre??!! FANTASTISK!

Har eg sagt det? Det som er fantastisk er at du ikkje har fått med deg at Sams sentrale mitbanespillere denne sesongen har bestått av 0 kreativitet og offensiv kraft.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 06. Jan. 2008, 22:19 »
Forøvrig tviler jeg på at Emre er skadet, tipper han er klar for en ny klubb og at en overgang skjer i løpet av 3-4 dager.

Tanken har streifet meg også. Da håper jeg Arshavin e.l kommer inn som erstatter, ellers er vi rævkjørt..

Hvorfor det? Vi har jo masse kreativitet i Butt og Smith! Også har vi en joker som sikkert får spille litt mellom fengsel og rettsmøter. Skal ikke se bort ifra at Faye kan steppe litt inn på midten og.

Du ser positivt på det idag Vepso!  ;D

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 06. Jan. 2008, 22:22 »
Forøvrig tviler jeg på at Emre er skadet, tipper han er klar for en ny klubb og at en overgang skjer i løpet av 3-4 dager.

Tanken har streifet meg også. Da håper jeg Arshavin e.l kommer inn som erstatter, ellers er vi rævkjørt..

Hvorfor det? Vi har jo masse kreativitet i Butt og Smith! Også har vi en joker som sikkert får spille litt mellom fengsel og rettsmøter. Skal ikke se bort ifra at Faye kan steppe litt inn på midten og.

Du ser positivt på det idag Vepso!  ;D

Eneste lyspunktet i dag var den fantastisk komiske klovnen av en fotballspiller kalt Jon Parkin
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 06. Jan. 2008, 22:26 »
http://www.sunderlandecho.com/nufc/Allardyce-We-controlled-Stoke.3644973.jp

HAHAHAHAHAHA fy faen hva er det med den idioten, vi er jo bare heldige at Stoke er udugelig foran kassa og på kontringer.
lt;3 Newcastle <3

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #199 på: 06. Jan. 2008, 22:30 »
Kanskje på tide å tenke på hvordan vi skal klare å stoppe Parkin & co på hjemmebane og ikke minst finne en finuerlig måte å score mål på før vi venter i spenning på hvem Stoke taper mot i 4 runde?
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 06. Jan. 2008, 22:31 »
Korrekt oppsummering av Nicky Butt på newcastle-online:

Let's clear up the mystery.

He can't pass.
He has no engine.
He has no pace.
He's tiny.
He has no hair.
He has little legs.
He would seriously struggle to make it into any top 12 PL side.
He ocassionally plays well at home.
He had 4 shots on goal today and didn't hit the target once.
He gave the ball away 7 times under no pressure.

Merker meg forøvrig at "Butt-hauserne" har gått i hi for kvelden...
En heller useriøs oppsummering på N-O. Når det er sagt, så var Butts involveringer med ball helt forferdelig i dag. Det er det ingen som er i tvil om. Han gir bort ballen totalt upresset altfor mange ganger, og det er selvfølgelig langt under pari, selv for Nicky Butt. Men når det er sagt, så er han overalt, han er alltid "in the thick of it", og han gjør jobben sin som ballvinner defensivt. Det største problemet i dag er at han har en treffprosent på 10%, eller noe i den duren. Selv støttepasningene var livsfarlige i dag.

Synes ikke Allardyce er så veldig langt unna sannheten i det han sier. Vi hadde god kontroll i førsteomgang. Og etter at det verste Stoke-rushet var avverget i andreomgang, så kom vi oss, og greide å skape et par-tre halvsjanser. Jeg legger nok mer vekt på det som var negativt, fremfor det som var positivt, men ikke den verste oppsummeringen jeg har hørt.

Men Butt og Smith klan ikke spille sammen på midten. Bare så synd vi ikke hadde stort mange andre alternativer i dag, med Emre skadet og Milner syk. Synes det er stor forskjell på å bruke LuaLua som innbytter til å bruke ham fra start i en såpass vanskelig bortekamp. Jeg kjenner ikke LuaLua godt nok, men jeg føler ikke han er klar for en så stor oppgave. Da er det bedre å bruke to ekstremt lite kreative, men i det minste hardtarbeidende og rutinerte midtbanespillere i Butt og Smith og håpe at det for en gangs skyld kan funke. Dessverre funket det ikke, men jeg synes ikke vi hadde stort mye valg. Kunne kanskje brukt Faye-Butt, men da hadde vi mistet Fayes duellkraft i forsvaret.

Jeg er ikke enig i denne krisemaksimeringen her. Vi møtte et lag som jobbet ekstremt godt og hardt, og som hadde en talentløs dommer på sin side. De ofret livet for å vinne enhver duell og enhver ball. Det gjorde ikke livet enklere for oss. I tillegg var både Butt og Smith langt under pari. Da blir det veldig vanskelig å være spiss. Vi slipper ikke inn mål. Faye og Taylor ofrer livet foran eget mål, og vi får heldigvis betalt for det. Ved én anledning holder Taylor og Given på å rote det til for seg, men Taylor og Faye retter heldigvis opp inntrykket og hindrer baklengsmål på en imponerende måte. Vi trenger ikke male fanden på veggen. Så ille var det ikke. Men til hjemmekampen må vi ha en høyreback og en sentral midtbanespiller som kan slå en pasning til medspiller med noenlunde grad av presisjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 06. Jan. 2008, 22:31 »
Lett blir vi rævkjørt hvis ikke noe nytt kommer inn. Uten Beye, Faye og Martins kan vi vinke farvel til poengsanking.
Hvis Sam mener vi kontrollerte Stoke, så må jeg ha sett feil kamp.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #202 på: 06. Jan. 2008, 22:37 »
Vil ikke krisemaksimere på noen måte, og Allardyce skrudde sammen en "riktig" startellver i dag. Men spillet henger bare ikke på greip. Vi må vel alle innse at Stoke var nærmest seieren (såvidt) og vi må være fornøyde med omkamp. Det er bare det som skremmer meg, når ble vi fornøyde med omkamp mot et lag fra Championship?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 06. Jan. 2008, 22:39 »
http://www.sunderlandecho.com/nufc/Allardyce-We-controlled-Stoke.3644973.jp

HAHAHAHAHAHA fy faen hva er det med den idioten, vi er jo bare heldige at Stoke er udugelig foran kassa og på kontringer.

??? ::)  >:( :'(

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 06. Jan. 2008, 22:40 »
så du alle sjansene til stoke? vi hadde ikke kontroll for en 5er.

bare et desperat forsøk fra allardyce for og redde skinne sitt

??? ::) :-\ :'(
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 06. Jan. 2008, 22:42 »
Jeg mente jeg var skuffet over allardyce sine vurderinger! Ikke din kommentar Doffi!!  ;)

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #206 på: 06. Jan. 2008, 22:43 »
Han derre Stoke manageren var forøvrig misfornøyd med at laget ikke maktet å avgjøre kampen ...

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #207 på: 06. Jan. 2008, 22:52 »
Dette var ikke bra i det hele tatt og presset på Big Sam blir bare større og større....endrer ikke dette seg fort så ryker han før overgangsvinduet stenger....

Og til deg VepsO: ja han hadde all grunn til å være misfornøyd med at Stoke ikke klarte å avgjøre kampen, for var det noen som fortjente å vinne så var det Stoke....
« Siste redigering: 06. Jan. 2008, 22:54 av AK84 »

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #208 på: 06. Jan. 2008, 22:53 »
Var kampen dårlig? Spilte Butt dårlig eller var det kollektiv svikt? Fikk ikke sett kampen pga tv-mangel, men virker jo her som Butt og Stoke var det helt motsatte av hverandre. Butt rævva og Stoke god?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 06. Jan. 2008, 23:00 »
Vi var klart best i første omgang, men slet med å komme til sjanser. Stoke hadde et par, vi noen flere.

I andre omgang startet vi best, men så tok Stoke over - og fikk 3-4 SINNSYKE muligheter. Deretter overtok vi de siste 10 minuttene.