20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - City 02.01.08 kl 2045 C+ Sport 1  (Lest 57634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - City 02.01.08 kl 2045 C+ Sport 1
« Svar #360 på: 03. Jan. 2008, 15:57 »
Milner hadde sesongsvakeste i går ja, men bidro fortsatt med mer enn det Martins gjorde. Var vel heller Duff som skulle blitt på banen istedet for Milner.
Emre bidro ikke til noe, og jeg veit faktisk ikke om han hadde hatt noen spesiell invirkning om han hadde startet. Det er ikke han som vanligvis står for avslutningene av våre angrep, for det var der vi feilet.
Selv syns jeg Viduka var en av få positive i går. Effektiv med ballen, flink til å holde på den og flink til å finne medspillere. Tror nok han er en av få på vårt lag i går som hadde respektabel treffprosent på pasningene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 03. Jan. 2008, 16:47 »
Vi burde ha tatt ledelsen i denne kampen, og vi burde vunnet. Og selv om dommeren gjorde feil, har vi bare oss selv å takke. Det var ikke Emre vs Butt/Faye som var tunga på vektskåla her. Det er det vi presterer å gjøre i de avgjørende øyeblikkene fremfor mål frem til vi havner under. Vi er så UFATTELIG lite effektive fremfor boksen, og det var rett og slett forpult frustrasjon å se Obafemi Martins i dag. Herregud så vannvittig frustrenrende dårlig den mannen er når han spiller som han gjør for tiden. Drit i teknikk, drit i styrke, drit i fart. Han klarer ikke benytte seg av dette overhodet om dagen. Han feila i mange avgjørende øyeblikket, og i etterpåklokskapens navn sier jeg at ting kunne sett mye bedre ut med Owen.
Owen gjorde alt han kunne i dag. Han var nærmest goal i dag, med sine første touch på ballen, han var den eneste jævla Newcastle-spilleren der utpå med langt mer enn respektabel fullføringsprosent på pasninger (husker igrunn ingen feilpasninger i farta), og han gjorde seg ALLTID spillbar. Det er så trist å tenke på at Owen garantert tenker hva han gjør sammen med en gjeng spillere som får noia straks de har ballen. Fins jo unntak. Zog er et soleklart unntak, Faye også, samt Viduka. Viduka fikk ikke stort med sjanser å jobbe med, men han skapte mye på små flater i dag når han fikk baller å jobbe med. Fantastiske nedtak og teknikk. Beye er vel den siste som kan sies å ha spilt opp mot godkjent i dag.
Ellers, dette er et syndrom som må drives vekk fra SJP og byen Newcastle snarest mulig. Vi takler ikke motgang, det slår pusten av oss med en gang, og vi bruker uker på å få den tilbake. Vi starter bra i dag, vi har involvert vingene og ser farlige ut, er rett og slett i kassa og avslutningsøyeblikkene våre menn svikter. Dessverre.
Så ser vi på City. De ligger bakpå å venter på oss, og står klar til å utnytte enhver feil vi måtte gjøre. De utnytter de, og de er EFFEKTIVE fremfor mål. Vi havner under, og City er i drømmeposisjon. Vi stresser oss opp, og beholder ikke roen overhodet. Gammelt problem, har sett det over alt for mange sesonger nå. Vi blir paniske bakover, og slurver. Skjønner ikke hvordan en mann som Cacapa kan gjøre så mye tøv, så masse rutine som han har hatt. Jeg skjønner godt at Big Sam ønsker å bygge opp et lag bakfra. Det er på høy tid at vi får antydning til ro i de bakre linjer, for vi er ethvert "underdogs"-lag drømmemotstander.
Tingenes iboende faenskap. Driv det ut, driv det ut.

Jeg må quote hele dette innlegget. Meget godt skrevet, Kristoffer. Og jeg er så hjertens enig.
Det er den samme gamle visa hele tiden.

Hvorfor skal man på død og liv slakte en spiller som hver gang han er borti ballen bruker ett touch på å levere den til en medspiller som kan skyve ballen fremover, før han løper i posisjon inne i feltet. Owen løp mye, han løp riktig, og det er uflaks at han ikke scorer. Ja, Owen skal score alene med keeper. Men selv de beste bommer iblant. Torres fikk fire, fem gratissjanser mot oss, da vi ble slaktet av Liverpool. Han bommet på dem alle sammen. Men vi kan vel ikke unngå å si at Torres er en særdeles dyktig spiss og en særdeles farlig mann foran mål.

Jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig å si at Owen hadde en dårlig dag, når man samtidig sier at Owen gjorde en god jobb med ballen og løp mye. Vi kan ikke se oss blinde på den ene sjansen han hadde. Kanskje kunne han ha prøvd å lobbe, men keeper kunne fort ha plukket den også, han sto tross alt noenlunde oppreist.

At vi tapte i går handler ikke om Faye/Butt vs. Emre, som Kristoffer påpeker. Vi kommer oss til sjanser selv om vi har to idioter totalt blottet for balltalent sentralt på midten, vi ruller ballen ut på kant, og vi kommer til innlegg. Dessverre var det altfor lite påtrykk fra midtbanen. Butt burde tatt flere løp inne i boksen når innleggene kom. Spissene våre ble stående mutters alene, og City gjorde nøyaktig det de skulle defensivt. Emre ville neppe gjort all verdens til forskjell, kanskje kunne vi skapt litt flere sjanser, og kanskje hadde han kunnet fordele ballen litt bedre enn Faye/Butt greide, men ellers er det tvilsomt om han ville innvirket stort på resultatet. Han svikter også i markeringa defensivt, noe som resulterte i 0-2 og game over.

Mark Viduka lyktes ikke alltid med hælsparkene sine, men han skapte mange potensielle farligheter foran mål med hælspark. I andreomgang serverte han Emre med et hælspark som var centimeter unna å treffe Owen med pasningen sin, og Owen ville da vært alene med keeper igjen. Jeg tror faktisk Owen hadde scoret hadde han fått den sjansen. Viduka tok ned ballen glimrende, og fordelte den stort sett meget bra. Han greide ikke å komme til avslutning selv, men hans link up play var glimrende.

Oba Martins er tidvis en pest og en plage, men jeg elsker ham for det. Han har fantastisk teknikk, greier å vinne igjen ballen, tar med seg ballen glimrende, men istedet for å avvente et halvsekund og spille til en Viduka på løp, så fyrer han løs fra egen banehalvdel, og gjør seg selv til latter. Og det var ikke den eneste gangen han sleit med å bruke medspillerne sine. Veldig kreativ spiller, men han må lære seg at verden ikke bare handler om han selv og hans ego. Jeg elsker teknikeren Martins, jeg elsker artisten Oba, jeg elsker den mannen som scoret et så vanvittig flott mål i bortemøtet med samme lag, den mannen som scoret det vanvittige målet i thrilleren borte mot Tottenham forrige sesong, og den mannen som scoret på brassespark mot Bolton i sesongåpningen. Men akkurat nå er han nesten mer til bry enn til hjelp. Jeg tror faktisk det kan virke positivt inn når Martins drar med Nigeria, og Owen kommer inn i hans sted. Jeg håper ihvertfall det.

Jeg vil ikke grave meg ned i negativisme. Jeg vil heller prøve å ta med meg det lille positive som er å ta med seg. Vi skaper sjanser, vi spiller relativt få langballer, og vi spiller tidvis meget bra fotball, slik jeg ønsker å se Newcastle spille. Duff er i gryende form, Viduka er i gryende form. Owen er på vei tilbake, og Charlie N'Zogbia er på sitt beste guds gave til fotballen. Hvis vi jobber enda hardere enn vi gjorde i går, og tar Stoke-kampen like alvorlig som om vi skulle ha møtt et langt bedre lag, så tror jeg vi skal greie å ta oss videre uten altfor store problemer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 03. Jan. 2008, 18:03 »
Lattis
Tilfeldig me har mista initativet i 2 kamper på rad nå etter Owen er blitt bytta inn for Martins ?
Martins er ein av særs få Newcastle spillere som er i stand til og skape sjangser. Derfor skapes det ialfall sjangser med Martins på bana. Owen er avhengig av hjelp og kem skal hjelpa han ? Butt Faye ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 03. Jan. 2008, 18:05 »
Ja, det er tilfeldig.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 03. Jan. 2008, 18:32 »
Vi burde ha tatt ledelsen i denne kampen, og vi burde vunnet. Og selv om dommeren gjorde feil, har vi bare oss selv å takke. Det var ikke Emre vs Butt/Faye som var tunga på vektskåla her. Det er det vi presterer å gjøre i de avgjørende øyeblikkene fremfor mål frem til vi havner under. Vi er så UFATTELIG lite effektive fremfor boksen, og det var rett og slett forpult frustrasjon å se Obafemi Martins i dag. Herregud så vannvittig frustrenrende dårlig den mannen er når han spiller som han gjør for tiden. Drit i teknikk, drit i styrke, drit i fart. Han klarer ikke benytte seg av dette overhodet om dagen. Han feila i mange avgjørende øyeblikket, og i etterpåklokskapens navn sier jeg at ting kunne sett mye bedre ut med Owen.
Owen gjorde alt han kunne i dag. Han var nærmest goal i dag, med sine første touch på ballen, han var den eneste jævla Newcastle-spilleren der utpå med langt mer enn respektabel fullføringsprosent på pasninger (husker igrunn ingen feilpasninger i farta), og han gjorde seg ALLTID spillbar. Det er så trist å tenke på at Owen garantert tenker hva han gjør sammen med en gjeng spillere som får noia straks de har ballen. Fins jo unntak. Zog er et soleklart unntak, Faye også, samt Viduka. Viduka fikk ikke stort med sjanser å jobbe med, men han skapte mye på små flater i dag når han fikk baller å jobbe med. Fantastiske nedtak og teknikk. Beye er vel den siste som kan sies å ha spilt opp mot godkjent i dag.
Ellers, dette er et syndrom som må drives vekk fra SJP og byen Newcastle snarest mulig. Vi takler ikke motgang, det slår pusten av oss med en gang, og vi bruker uker på å få den tilbake. Vi starter bra i dag, vi har involvert vingene og ser farlige ut, er rett og slett i kassa og avslutningsøyeblikkene våre menn svikter. Dessverre.
Så ser vi på City. De ligger bakpå å venter på oss, og står klar til å utnytte enhver feil vi måtte gjøre. De utnytter de, og de er EFFEKTIVE fremfor mål. Vi havner under, og City er i drømmeposisjon. Vi stresser oss opp, og beholder ikke roen overhodet. Gammelt problem, har sett det over alt for mange sesonger nå. Vi blir paniske bakover, og slurver. Skjønner ikke hvordan en mann som Cacapa kan gjøre så mye tøv, så masse rutine som han har hatt. Jeg skjønner godt at Big Sam ønsker å bygge opp et lag bakfra. Det er på høy tid at vi får antydning til ro i de bakre linjer, for vi er ethvert "underdogs"-lag drømmemotstander.
Tingenes iboende faenskap. Driv det ut, driv det ut.

Korrekt oppsummert. Var til tider eller i store deler av første omgang ekstremt frustrert på Martins og Milner, men spesielt Martins som presterte å bomme på sjanse etter sjanse og pasning etter pasning. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å ikke ta ledelsen i en kamp vi styrte i 30 minutter der vi skapte 5-6 gode sjanser. Martins burde hatt minst 3 mål i første omgang. Forsvaret er uansett det største problemet. Det finnes ikke ro der bak. Ingen form for sikkerhet. Det blir så latterlig, synes jeg, når dette faenskapet har holdt på å hemme denne klubben i evig mange år. Hvor lenge skal det holde på? Vil det aldri ta slutt? Det sier ikke så rent lite, når midtbanen er vårt beste ledd, med spillere som Butt og Smith. Personlig er jeg av den oppfatning at den sentrale midtbanen er svak. Barton er så langt fra gammel form som han kan komme, pluss at han er i fengsel omtrent 1/3 av året. Emre får aldri spille. Butt kan dessverre ikke noe for at han blir brukt. Han er over-the-top for lenge, lenge siden, og det er det bare til å innse. Noe annet er naivt og ikke minst dumt. Geremi trengs vel ingen nærmere beskrivning. Etter en fantastisk pre-season har selve sesongen blitt det totalt motsatte. Selg til sommeren. Da gjenstår Faye, som får godkjent. BB i de to siste kampene(ganske likt med N`Zogbia), etter min mening. Enough said.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #365 på: 03. Jan. 2008, 21:23 »
Eg er uenig i at Milner gjorde ein viktigare jobb enn Martins på bana i går. Martins strekker ut laget pga sin fart, men når han gjekk ut så kunne dei 2 stopparane presse høgare opp på bana, som igjen førte til City vart dominant på ballvinning område. Sånn ferdighetsmessig var ingen av dei 2 nemnte særleg mykje å skryte av, men Martins strekte i alle fall ut laget.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 03. Jan. 2008, 23:05 »
Er enig i ta den sentrale midtbanen per dags dato er for dårlig. Håper vi henter inn noen ny her i januar...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 04. Jan. 2008, 04:35 »
Er enig i ta den sentrale midtbanen per dags dato er for dårlig. Håper vi henter inn noen ny her i januar...

eller bare slår inn i hodet på sam at emre skal starte der sammen med evnt butt eller faye.. ikke kjøre to def midtbane spillere.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #368 på: 04. Jan. 2008, 07:24 »
Emre er nok for offensive å blir nok ikke å se i lagoppstillingen med det første..
Kansje i FA-cupen
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.