20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea-Newcastle 29/12 Canal+ Sport 2 16,00  (Lest 37508 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chelsea-Newcastle 29/12 Canal+ Sport 2 16,00
« Svar #210 på: 29. Des. 2007, 19:47 »
Jeg synes faktisk at det er litt rart at vi faktisk klarer å kjøre Chelsea idag. Vi har jo en rimelig defansiv midtbane:)

Smith Faye Butt

Den er god, men ikke spesiellt offansiv:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #211 på: 29. Des. 2007, 20:22 »
Kjøre Chelsea?
Jaha, har vi sett samme kamp eller..
Vi skal være heldige som slapp unna med bare 2-1 takket være en Given i storform, å Butt holdt jo på å SCORE ÅRETS SELVMÅL ::) Herregud a man.....
Nei, jeg er fornøyd tidvis med spillet vårt i dag, vi spilte ikke allverdens å det gjorde vel ikke Chelsea heller da, heldigvis...
Spillerene viser iallefall at det bor noe inni de, men hvorfor skal det være så vanskelig å lukke døren opp, å slippe det ut..

Det er iallefall bedring å spore, så håper vi kan ta med det inn i de kommende kampene. For det blir en avgjørende mnd om hvordan sesongen vil bli, siden FA-CUPEN begynner snart..
Uansett takk for helhjertet innsats i dag gutter
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 29. Des. 2007, 20:27 »
Grunnen til at Chelski ikke spilte alle tiders var fordi vi ikke tillot de det, vi var oppi trynet på de hele tiden, stresset de og terroriserte de.
Slik kampen utviklet seg er jeg svært skuffet over at vi ikke får med oss noe som helst. Ei stund hadde jeg faktisk ei viss tro på at vi kunne komme seirende fra det, vi styrte tidvis 2. omgang etter scoringa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #213 på: 30. Des. 2007, 00:08 »
Svært er bra gjennomført kamp av gutta i dag. Synd at dommaren skal røve frå oss poeng i dag. Eg synst forøvrig det første målet såg VELDIG tvilsomt ut også. Såg utsom ein hands på Kalou.

Given - 7,5
Beye - 8
Cacapa - 7
Taylor - 7
N'Zogbia - 7,5 i den offensive biten, 6 i den defensive
Faye - 8
Butt - 7
Smith - 7
Milner -7
Duff - 7
Martins - 7 ( assist)

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 30. Des. 2007, 00:21 »
Sitat
Julen har ikke vært den beste for Chelsea. Etter poengtap mot Villa på onsdag og flerfoldige skader på mange sentrale spillere, så det ikke lyst ut da Newcastle gjestet Stamford Bridge. Men til tross for all denne elendigheten står vi opp og gjør en kjempekamp. At vi skulle vinne i dag tror jeg de aller fleste ikke hadde forventet. Og hva kan man si? Endelig var dommeren på vår side.

-Tatt fra ingressen til review'wn på chelseafc.no

Ingen trodde på seirer mot oss? Dette gjør dei nok for å oke gledesrusen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 30. Des. 2007, 00:53 »
Jeg registrerer at geordie-olav utrykker stor glede over at Man Utd tapte, til tross for dommerhjelp i dag. Vel, med tanke på at vi tapte på grunn av en korrupt dommer i går, så synes jeg ikke det var særlig bra at Man Utd tapte. Spesielt ettersom West Ham da går tre poeng foran oss, med en kamp til gode.
Jeg vil si at vi tapte dobbelt, ettersom vi tapte tiendeplassen og tapte kampen. Så å utrykke glede over at West Ham vinner over Man Utd blir litt feil for meg.

så lenge det ikke går ut over oss på noen måte, er det alltid gledelig at Man Utd taper. Men når det faktisk går ut over oss, så bør Man Utd helst vinne.

Over til denne kampen. Veldig surt å tape på grunn av en korrupt dommertrio. Ting tyder på at samtlige spillere gjorde en meget god jobb i denne kampen. Likevel skal dette forumet alltid fordele skyld på noen. Når Nicky Butt åpenbart spilte altfor godt til det, og Shay Given var vår store redningsmann, så kan man ikke legge skylda på de to. Martins er en hellig ku, så da er det egentlig bare to igjen. Alan Smith og Michael Owen, innbytteren som spilte altfor lite til å få poeng på børsene. Det er klart, han kom inn akkurat når Chelsea tok over initiativet igjen, og det er klart, det var ene og alene Michael Owens feil. Vi må for all del ikke bytte ut en formsvak Martins med en Michael Owen som er tilbake fra skade.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #216 på: 30. Des. 2007, 01:07 »
Dommerfeil forekommer. Noen ganger går det vår vei, andre ganger gjør det ikke. Når det kommer til matchen må man jo om man ikke er hakke pine gal innrømme at Chelsea var bedre enn Newcastle i 70 minutter av denne matchen, og faktisk fortjente å vinne det til slutt tatt sjansene deres i begge omganger i betraktning. Det er naturligvis ikke nødvendig å legge skylden på enkeltspillere.

Til tross for dette var vi det beste laget i 20 minutter, og det er noe jeg kan se på som et reellt fremskritt med tanke på tidligere prestasjoner store deler av denne høsten. La meg legge til at innsatsviljen var god gjennom hele matchen.

Bottom line dog, vi tapte og har fortsatt 0 poeng igjen for innsatsen.

Forøvrig må jeg bare legge til at jeg er stadig mer forundret over hva som skjer med venstreback rollen. Dagens kamp var et prima eksempel på hvor N'Zogbia's styrker og svakheter ligger. Putt nå for guds skyld mannen opp på venstre flanke, eller tilogmed kanskje i en indreløper rolle. Hva har Enrique gjort for å spille seg totalt ut av konkurransen for denne plassen?? Jeg kan ikke huske at han spilte fryktelig dårlig de få sjansene han har hatt tidligere i sesongen, og jeg er samtidig helt sikker på at han garantert ikke blir mer tilpasset PL av å sitte på tribunen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 30. Des. 2007, 01:49 »
Med tanke på hvordan vi kjempet oss tilbake i denne kampen, og i en 20-minutters-periode tidvis hadde Chelsea i kne (basert på diverse rapporter), så føler jeg ikke at det hadde vært ufortjent om vi hadde fått med oss ett poeng i denne kampen.

Ja, dommerfeil forekommer. Det er greit nok. Men denne var av et sånt kaliber at det ikke skal være mulig. Greit nok at dommeren ikke alltid ser om en ball har passert mållinja, eller om det var en spiller på det forsvarende lag som eventuelt fistet ballen utover dødlinja. Greit nok at en dommer ikke ser en knepen offsidesituasjon, men sånn som reaksjonene på denne offsidefeilen var, så må man ha lov til å klage sin nød over dommeren. Det sier også Big Sam og Nigel Pearson etter kampen. Når vi blir fratatt ett poeng på den måten vi gjør, så må vi ha lov til å klage. Vi taper ikke på egne feil, vi taper på grunn av en dommerfeil.

Rosenborg hadde ett øyeblikks magi i CL-kampen mot Chelsea på brua. De fikk ett poeng, og Chelsea følte det naturligvis som et ran. Og det hadde de all grunn til, de var jo suverent mye bedre enn RBK, men fikk merkelig nok ikke uttelling før Lars Hirschfeld gjorde en feil. I denne kampen virker det som at vi var langt bedre enn RBK var i den CL-kampen, og vi eide visstnok Chelsea i perioder. Og selv om Chelsea hadde mange sjanser i begge omganger greide de ikke å ta dem, og det er til syvende og sist deres eget problem. Og når de vinner kampen på den måten de gjør, vet jeg ikke om jeg vil kalle det rettferdig. Vi hadde vel gode sjanser til å få 1-2 vi også, etter det jeg har forstått. Vi tok ikke våre sjanser, Chelsea tok ikke sine, og måtte få dommeren til å holde i teskjea for at de skulle score mål. Blir det da rettferdig?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 30. Des. 2007, 03:54 »
Vil sammenligne denne kampen med 2-2-kampen vi hadde mot Derby, med oss som Derby denne gangen. Svært mange her inne som hudflettet Newcastle da, selv om vi hadde vel over 20 skudd mot mål den kampen, var det få som mente vi fortjente stort mer enn 1 poeng mot Derby. Da vil jeg vel påstå at vi fortjente 1 poeng mot Chelski her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #219 på: 30. Des. 2007, 11:17 »
Le Tisser med et utsagn fra i går.

People talk about a crisis but the performance today merited at least a point. Chelsea, when they got back into the game, were all over Newcastle - but that only happened when Sam took (Obafemi) Martins off and out Michael Owen on.

"He didn't get a lot of the ball because Chelsea in the last 15 were pressing and Newcastle were sitting deeper and deeper."

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #220 på: 30. Des. 2007, 12:05 »
Å seie at Martins var god er å overdrive i dag, ok innsats skal han ha. Men han viste tydelig at han var ute av form. Hadde martins vore i form i dag hadde han scora minst 1. mål, og han burde egentlig scora minst to etter sjansane han hadde. Det  blir sagt at martins skapte problemer for kjelski forsvaret med sin fart??? Dei gangane han kunne skapt noke med farta sin viste han at han mangler avslutningsegenskaper som en klassespiss skal ha. I dagens fotball må han klare å avslutte med begge beina, event klare å time løpa slik at han klare å bruke godfoten. Om han er ute av form eller ikkje er betre skal ikkje eg ta stilling til, men for meg blir det tydligare at vi har et enormt spissproblem for tida. Ingen av spissane gjer noke ekstra for å komme i posisjon eller prøver å kome til sjanser på eigenhand. Owen spilte for lite til å kommentere, men han mangla toppforma han og utifrå det vi fekk sett.

Min oppsumering av kampen: En ok kamp frå vår side, ikkje topp og heller ikkje på tryne. Framover var det mykje gode tendenser anført av Zog, Duff, Beye og Milner. Bakover viste Faye, Cacapa og Given at dei har begynt å ta tak i spillet. Resten var etter min meining bare så vidt ok og har meir å gå på.

PS! Forsto eg kommentatoren rett når han sa at spillerne hadde bedt om å få bestemme start formasjonen i dag?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 30. Des. 2007, 12:28 »
PS! Forsto eg kommentatoren rett når han sa at spillerne hadde bedt om å få bestemme start formasjonen i dag?

Kan noen bekrefte dette?
Om dette stemmer er det ihvertfall ikke bra!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 30. Des. 2007, 12:34 »

Kan noen bekrefte dette?
Om dette stemmer er det ihvertfall ikke bra!

Korfer det ?
Det funker nå for Marit Breivik :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 30. Des. 2007, 12:36 »
Le Tisser med et utsagn fra i går.

People talk about a crisis but the performance today merited at least a point. Chelsea, when they got back into the game, were all over Newcastle - but that only happened when Sam took (Obafemi) Martins off and out Michael Owen on.

"He didn't get a lot of the ball because Chelsea in the last 15 were pressing and Newcastle were sitting deeper and deeper."

Enig med den gamle Soton maskina. Owen sko aldri spilt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 30. Des. 2007, 14:13 »
Kan overhodet ikke tenke meg at det stemmer. Mulig spillerne ytret ønske om det, men jeg tviler på at Sam har gått med på det.