20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: I'm back, bebbe!!  (Lest 54449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: I'm back, bebbe!!
« Svar #135 på: 22. Nov. 2008, 17:33 »
Nei, det er jo også bare en teori.

Men en teori i vitenskapelig forstand betyr ikke det samme som måten man kanskje bruker ordet på i dagligtalen. En teori er vel noe sånt som en hypotese som er blitt bombardert med kritiske spørsmål og mulige motbevis uten å lykkes. Og selv om ingen teorier er bevist, fordi ingenting i vitenskapen kan bevises, er det vel svært få som tviler på ting som relativitetsteorien og evolusjonsteorien. 

Hadde du bombardert bibelfortellinger med kritiske spørsmål på samme måte hadde du funnet maaaaaaange logiske brister selvfølgelig. De holder ikke mål i vitenskapelig forstand i det hele tatt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #136 på: 22. Nov. 2008, 18:31 »
De aller fleste kristne her til lands har for lengst godtatt evolusjonslæren til Darwin og at jorden er mer enn 6000 år gammel. Disse kombinerer gjerne big bang-teorien med sin tro.

Du snakker om noe du ikke har peiling på, Benson. Tror du virkelig at det bare er en ANTAKELSE at dinosaurene er mye eldre enn 6000 år? Jeg tror du burde holde kjeft før du driter deg mer ut.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 22. Nov. 2008, 19:38 »

Du snakker om noe du ikke har peiling på, Benson. Tror du virkelig at det bare er en ANTAKELSE at dinosaurene er mye eldre enn 6000 år? Jeg tror du burde holde kjeft før du driter deg mer ut.

Øh kan ikkje huska og sagt det. Men jo eg tror det. Øh altså ein antar alderen på dinosaurene utfra bergeninger om alder utfra radiokarbon målinger og alder på fossilinnhold etc er det ikkje slik eller tar eg feil ? Og disse bergeninge stemmer jo garantert 100% ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #138 på: 22. Nov. 2008, 20:48 »
En ting som jeg synes er litt morsomt er noe jeg hørte i en standup sak for en stund siden, lurer kanskje på om det var Bill Hicks som sa dette.

Dersom man er kristen, så tror man at jorden er ca 8-10.000 år gammel. Og siden vi har funnet bevis på at dinosaur har vært på jorden burde det ikke da ha stått et lite avsnitt i bibelen om T-Rex osv? De har jo levd side om side :)

Svaret en kompis fikk på dette spørsmålet når han besøkte et museum i USA var at gud hadde lagt disse fosilene langt under bakken for å teste vår tro, men at de aldri hadde eksistert.

Kvifor sko bibelen inneholde dinosaurer ? Om bibelen blei skrevet for 2-3000 år sidan og dinosaurerene døde ut i sånn 60 millioner år sidan. Kordan kunne dei vite om dinosaurene ?

Kordan kunne det vite hvordan verden i det hele tatt ble SKAPT da din gjøk ?

"Synes ikkje akkurat dette her virker no meir realistisk enn bibelfortelljinger hehe kordan dei kan finne så konkrete opplysninger for ting som skjedde 65 millionar år sidan virker ikkje realistisk i mitt hode ialfall. Ser meir ut som ein teori fra ein 5 klassestil."

Fyyy faen, du må enten åpne en bok eller få deg en på kjeften av noen.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 22. Nov. 2008, 20:58 »
Det dagene du klarte og provosere meg er forbi heldigvis  :)
Dessuten er det nok du som trenger opne ei viss bok smarten. Der står det at Jesus forteller at Gud skapte verden så da kunne dei vite at verden var skapt. Dette lerte du sikkert på barneskulen men du husker det kanskje ikkje igjen ? :D

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #140 på: 22. Nov. 2008, 21:04 »
Dessuten er det nok du som trenger opne ei viss bok smarten. Der står det at Jesus forteller at Gud skapte verden så da kunne dei vite at verden var skapt. Dette lerte du sikkert på barneskulen men du husker det kanskje ikkje igjen ? :D

Vel, i motsetning til deg gikk jeg ut barneskolen for snart 15 år siden så sånt meningsløst pjatt har jeg ikke lagt så mye vekt på å huske. Kan du finne det sitatet der Jesus forteller om dette forresten ? For Det Gamle Testamentet starter jo så vidt jeg husker med Mosebøkene (?) og berettelsen om Skapelsen, mens Jesus vitterlig ikke gjorde sitt inntog før i Det Nye Testamentet, noe som var en god stund etterpå. Ikke står det kildehenvisninger til Jesu Krist i Mosebøkene heller, så vidt jeg vet...Uansett, hvis Jesus visste alt om hvordan verden ble til, så ville det vel vært naturlig og bare i en øøørliten notis nevne de mektigste og største skapningene som noensinne har levd på jorda ? Hææææ ? Finn deg en smokk og sug på den : )
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 22. Nov. 2008, 21:24 »

Vel, i motsetning til deg gikk jeg ut barneskolen for snart 15 år siden så sånt meningsløst pjatt har jeg ikke lagt så mye vekt på å huske. Kan du finne det sitatet der Jesus forteller om dette forresten ? For Det Gamle Testamentet starter jo så vidt jeg husker med Mosebøkene (?) og berettelsen om Skapelsen, mens Jesus vitterlig ikke gjorde sitt inntog før i Det Nye Testamentet, noe som var en god stund etterpå. Ikke står det kildehenvisninger til Jesu Krist i Mosebøkene heller, så vidt jeg vet...Uansett, hvis Jesus visste alt om hvordan verden ble til, så ville det vel vært naturlig og bare i en øøørliten notis nevne de mektigste og største skapningene som noensinne har levd på jorda ? Hææææ ? Finn deg en smokk og sug på den : )

Egentlig ikkje. Eineste grunnen til han isåfall sko gjort det var for og bevise at han hadde rett til folk som oppdager dinosaurer vel 2000 år etter hans død og det spørs jo om det er meininga og gi oss så konkrete bevis for hans eksistens. Og da kunne han ha brukt andre eksempler enn dinosaurer foreksempel kunne han jo ha hadt ein liten notis om at Obama blir president i Usa i 2008. Dessuten kan det jo hende han nevnte dinosaurer men ingen gadd og skrive det ned  :P

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 22. Nov. 2008, 21:38 »
Jævlig gode argumenter :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 23. Nov. 2008, 00:48 »
Ja, det er helt sinnsykt. Jeg må bare si det Benson, jeg skjønner ikke en dritt av hva du sier  ???

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 23. Nov. 2008, 01:14 »
Sjønner ikkje eller ikkje vil skjønne ? Uansett er det lite eg kan få gjort med det. Eg prøver bare og sei at det ikkje trenger vere logisk at bibelen inneholder dinosaur notiser da det ikkje er noke grunn for at dei sko vere nevnt.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 23. Nov. 2008, 02:40 »
Neida, hvorfor skulle Bibelen inneholde den minste lille notis om de største og mektigste skapningene som har levd på jorda og regjert lengst av alle artene, hmmm....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 23. Nov. 2008, 03:34 »
Aner ikkje har aldri tenkt tanken og forstår forsatt ikkje koffer den ska vere med. I kva sammenheng meiner du den sko ha blitt nevnt ?
Hmm og kanskje det har eksistert enda større dyr men ingen har funnet skjelettene enda :)

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 23. Nov. 2008, 03:41 »
Aner ikkje har aldri tenkt tanken og forstår forsatt ikkje koffer den ska vere med. I kva sammenheng meiner du den sko ha blitt nevnt ?
Hmm og kanskje det har eksistert enda større dyr men ingen har funnet skjelettene enda :)

Vel, når de snakker om verdens skapelse og den videre utviklingen derfra ville det vel vært naturlig å nevne den arten som regjerte planeten i millioner av år ? Den siste setningen der håper jeg var en spøk, ellers er du dummere enn jeg tror (skal godt gjøres men).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 23. Nov. 2008, 04:01 »

Vel, når de snakker om verdens skapelse og den videre utviklingen derfra ville det vel vært naturlig å nevne den arten som regjerte planeten i millioner av år ? Den siste setningen der håper jeg var en spøk, ellers er du dummere enn jeg tror (skal godt gjøres men).

Hadde bibelen innehold dyre historie så ja men det er vel bare fortjelninger om mennesker der arrester meg om eg har feil men da ser eg ikkje kor dinosaurene sko komt inn. Men eg kan ikkje svare på det eg hehe må nesten spør ein som ikkje er så dum som meg når du spør slike avanserte spørsmål og bare godtar "jo fordi bibelen er ei svindel bok" som svar. Og godt og sjå du tar spøkene mine  :)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 23. Nov. 2008, 10:45 »
Lurer på om noen blir nødt til å tegne det opp for Benson for at han skal skjønne hva som menes...?

Altså; i følge Bibelen ble jorda skapt for ca. 6000 år siden. Da var det Gud som skapte jorda, og da fantes det naturligvis ikke noe annet liv før det. Altså må dinosaurene ha levd for seinest 6000 år siden. Forskere har kommet fram til at det er ca. 65.000.000 år siden dinosaurene vandret rundt på jorda. Jeg håper du ser at 6000<<65.000.000?

Om karbondateringen ikke er 100% nøyaktig, så har det svært liten betydning når gapet mellom Bibelen og forskerne er så stor som den er. Det er også funnet menneskelig avføring i Nord-Amerika som er analysert og datert 14.300 år gammelt.

Bibelen = svada. Jeg synes det er helt utrolig at folk klarer å tro på kristendommen enda. Jeg skjønner at den har enorme røtter, men menneskeheten har kommet så langt at disse gamle røverhistoriene burde blitt klassifisert som eventyr for lenge siden. Mennesker har skapt Bibelen og kristendommen. Men hvor langt har vi ikke kommet siden den gang?
« Siste redigering: 23. Nov. 2008, 10:49 av Lerbakk »