20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Harper  (Lest 56498 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steve Harper
« Svar #120 på: 09. Des. 2009, 16:35 »
Hadde det vore i PL Harper hadde hatt dei prestasjonane han har hatt hittil i sesongen so kunne han kanskje vore eit alternativ. Vertfall hadde han prestert slik ein heil sesong i PL. Men mannen begynnar å dra på åra, hadde han ikkje vore så lojal så kunne han kanskje ha fått prøvd seg so langslagskeeper for lenge sidan.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 09. Des. 2009, 16:36 »
jeg tror ikke Harper kommer på landslaget før han har bevist noe i PL.
Men jeg synes ikke han er dårligere en James og Green. England har igrunnen et enormt keeperproblem med størrelse på det Norge hadde en stund. Ingen av keeperne er i nærheten av den klassen utespillerne holder.

Heilt einig. Per dags dato so er ikkje dei to mykje betre enn Harper. Men det er som sagt forskjell på PL og CCC.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 09. Des. 2009, 22:50 »
Han gjør det jo veldig vanskelig for Krul for øyeblikket. Vi skal jo ikke satse Cup i år, skal vi kanskje la Krul få FA kuppen og satse på at vi klarer å gå videre noen runder der sånn at han får "etablert" seg lit:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 09. Des. 2009, 23:41 »
Ja, der har vi jo fordelen med å satse på å gå videre i FA-cupen da. Vi trenger ikke bytte ut hele laget, men sette inn en og annen unggutt i enkelte posisjoner, inkludert Tim Krul i mål, men likevel beholde stammen i laget og de beste spillerne.

Jeg tror Krul har bedre nytte av å stå bak førsteoppstillingen vår, enn av å stå bak et lag bestående nesten utelukkende av unggutter, som han har gjort i ligacupen. Det er mye lettere for at Krul gjør en dårlig kamp, om spillerne foran ham er dårlige. Og jo flere dårlige kamper Krul spiller, jo dårligere keeper blir han.
Desto flere gode opplevelser han får, jo større er sjansen for at han får ut det enorme potensialet sitt.

I serien kan vi naturligvis ikke begynne å vrake Harper med det første. Men hvis vi satser på å komme oss så langt som mulig i FA-cupen, så bør vi gi Krul matchtrening der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #124 på: 05. Feb. 2010, 19:35 »
Joe Hart burde være 1.valg med Robert Green og David James burde være 2/3.valg med Steve Harper og Ben Foster.
Roy Carroll i storlaget Odense boldklubb har nok ingen sjanse hvertfall!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 08. Feb. 2010, 17:41 »
Harper bør virkleg bli ein av England sine tre keeperar.

Sjå lista av andre engelske keeperar da:
Joe Hart
Scott Carson
David James
Ben Foster
Roy Carroll
Robert Green
Paul Robinson

Roy Carroll er nord-irsk, hvis det noen gang har vært noen tvil??

Når det gjelder Steve Harper og England så synes jeg fortsatt ikke han er god nok. Han er en ordinær keeper uten særlig spisskompetanse, med andre ord helt grei på det aller meste. Når det er sagt er ikke nivået på keeperene i england veldig høyt, men det er en del som skal foran Harper i køen allikevel.

David James, Joe Hart og Robert Green er slik jeg ser det ganske sikkert de tre som Capello tar med til VM, og Harper er et stykke bak alle de tre i kvalitet. Er jo bare å se hvordan Harper presterte i PL etter Given ble solgt. Vi gikk fra å ha en av de tre beste keeperne i ligaen til å ha en av de tre dårligste, dessverre men prestasjonene til Harper var ikke gode.

Er heller ingen selvfølge at Harper skal gå foran Kirkland, Robinson, Foster og Carson heller, men han er i den gruppa her blant de 7-8 beste keeperne i England, men det holder ikke til VM.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 08. Feb. 2010, 17:50 »
Harper sin største styrke etter min mening er hans evne til å være en god nummer to å gjøre en kanonjobb dersom det trengs. Harper som 2-3 keeper kunne vært en godt alternativ for England.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 08. Feb. 2010, 18:34 »
Harper skuffa litt då han tok over forige sesong, men han har vore outstanding denne sesongen. Gjer meget sjelden store feil, og vartar opp med fenomenale refleksredningar til tider. Harper har tidlegare vist at han kan være blandt dei beste keeperane i England. Meinar å ha lest en plass at Harper har en bedre statistikk mtp innslupne mål enn Given dei siste sesongane, uten at eg skal hevde at Harper er bedre. Eg trur nok Harper sleit litt forige sesong fordi det var uvandt for han å være førstekeeper, i tillegg var det jo mykje utenomsportslig tull som nok ødela for både han og resten av laget.

Om han bør bli tatt ut i VM-troppen er eg heller usikker på, et godt poeng det med at han er vandt med å være nr 2 og kan steppe inn og gjere en god jobb. Likevel ville eg ikkje sendt Harper til VM då han har null landskampar for England og i tillegg ikkje spelar på det høgaste nivået i England. Vil påstå Harper er fullt på høgde med samtlige engelske målvakter, men som sagt ville eg ikkje sendt han til Sør-Afrika.

Er uansett trygg på at Harper er absolutt god nok for Newcastle om vi skulle rykke opp, så gjenstår det å sjå om Krul eller Forster snart kan ta opp kampen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 08. Feb. 2010, 19:43 »
Harper har vertfall vore veldig god for oss til no i sesongen. Har ofte mathvinnar redningar. I tillegg har han ein rutine og ro som smittar øve på resten av laget. Og ja han er sjølvsagt god nok for oss når vi rykke opp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 08. Feb. 2010, 20:03 »
Harper har gjort en del matchvinnende redninger for oss i år, men har likevel svært få i forhold til hva han måtte gjøre forrige sesong, noe som også førte til at han gjorde et dårligere inntrykk forrige sesong. Samtidig er skytterne i Premier League av en helt annen klasse enn skytterne i Championship, og Harpers manglende hurtighet kommer derfor ikke til syne på dette nivået, men vil bli lettere avslørt i PL.

Det er ikke til å komme utenom at mange av de avslutningene vi har fått mot oss denne sesongen har vært av svært variabel kvalitet, og det har gjort Harpers jobb enklere.

Samtidig er forsvaret vårt bedre denne sesongen, enn forrige, noe som også er avgjørende for å gi Harper bedre arbeidsforhold. Selv verdens beste keeper kan slippe inn fem, seks mål, hvis medspillerne er dårlige nok.
Jeg vil nok en gang dra frem Givens siste kamp for Newcastle. Han var outstanding, men måtte likevel slippe inn fem mål...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 08. Feb. 2010, 21:14 »
Harper har vore outstanding og veldig stabil for oss denne sesongen. Det går no begge vegar dette med forsvaret, ein rutinert og trygg keeper som Harper smittar dette øve på forsvaret og dei på si sida gir Harper ein enklare jobb. Men det er no ikkje EIN kamp Harper ikkje ha måtta trå til med ein matcvinnande redning. Sjølvsagt møter Harper og forsvaret vårt betre angriparar neste år enn dei gjer no, men neste år i PL handlar om å overleva. Då er Harper og det forsvaret vi har no gode nok til å byggja vidare på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 08. Feb. 2010, 21:37 »
Harper er ingen landslagskeeper. Til det mangler han altfor mye. Han er dårlig med beina, både på tilbakespill og fra 5 metersmerket. Det begrunner jeg med at han altfor ofte skyter ballen i områder der det ikke er noen NUFC spillere.
Harper er også dårlig til å sette igang spillet hurtig. Se på van der Sar, Cech, Reina, Given, Hart, James, osv. Veldig gode til å sette igang spillet kjapt og veldig gode til å treffe medspillerne sine på både korte og lange avstander. Klasseforskjell i forhold til Harper som tidvis somler veldig.
Jeg tørr også påstå at Harper er ganske treig i bevegelsene, noe som vises ganske synlig når vi møter lag med gode spisser.

Dette er min mening. Jeg mener også at om NUFC klarer et opprykk til PL, da vil Harper, eller keeperplassen om noen vil, være kansje lagets svakeste ledd, desverre.

Dette er jo egentlig synd å si siden Harper er så trofast som det han har vært og i tillegg virker som en veldig likandes person. Men jeg mener han bør skiftes ut, ihvertfall om NUFC er en PL klubb neste sesong- Klubben kan ikke drive veldedighet. Er ikke slik Ferguson og Wenger har fått resultater til sine klubber. Er man ikke god nok må man byttes ut. ALt til klubbens beste, desverre i enkelte tilfeller.
« Siste redigering: 08. Feb. 2010, 21:41 av Frode »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #132 på: 04. Mars 2010, 17:43 »
Harper's form this term has arguably been the best of a 17-season spell on Tyneside; a belief reinforced by 17 clean sheets and an average concession of a goal every 130 minutes.

http://www.nufc.co.uk/articles/20100304/50-not-out-for-super-steve_2240137_1983418
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 04. Mars 2010, 20:09 »
Hvor mange clean sheets kan Harper klare med 13 kamper igjen å spille?
Det beste hadde selvfølgelig vært 30, men Sir Bobby står nok opp fra graven før det skjer.
Kan vi håpe på 25? Åtte av 13 kamper uten baklengs? Kanskje litt mye?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #134 på: 04. Mars 2010, 20:53 »
Det bør ikke være umulig, men kanskje så nærme 50% som mulig bør være realistisk? 23 eller 24 :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒