20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ditt beste Newcastle United minne  (Lest 13259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ditt beste Newcastle United minne
« Svar #15 på: 31. Aug. 2007, 15:48 »
Jeg husker også 4-3-kampen meget, meget godt. Jeg husker på ingen måte dato eller noe sånt, jeg så heller ikke kampen, men jeg fulgte kampen gjennom "plingene" på tv-skjermen under en tippekamp eller noe i den duren. Satt tilfeldigvis sammen med min bror (som jeg tror jeg utallige ganger har sagt er manu-supporter), og det var en veldig deilig følelse å se 4-3 Shearer komme opp på skjermen. Det var ikke sånn at jeg tok av og hoppet himmelhøyt og oppførte meg som en annen tulling, men jeg var likefullt veldig, veldig happy med resultatet.

Men jeg glemmer heller aldri Kongens testimonial-kamp. Jeg hadde ikke bare én tåre i øyekroken da, og jeg tror aldri jeg har kost meg så godt med Newcastle noen gang.

Og jeg kan heller ikke unngå å nevne forrige sesongs seier over Liverpool. Som Toon-fan føler man ikke akkurat en liten porsjon stolthet og glede når en ser den ene rødkledde tullingen etter den andre reise seg og gå fra puben mot slutten av kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #16 på: 31. Aug. 2007, 16:20 »
Mitt beste minne var da vi slo Liverpool 2-1 på St. Jamses for endel år tilbake. Første gangen jeg så Newcastle i virkeligheten.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Sep. 2007, 11:35 »
Beste minne er en kamp for noen år siden. Newcastle slo Charlton 3-0.. Gary Speed hamret inn 1-0 på corner, LuaLua banket inn 2-0 og dro en bunke saltoer og sist men ikke minst, SHEARER scorte sitt 200 PL mål og i begivenhetenes sentrum satt jeg og noen gode venner og jublet hemningsløst sammen med resten av stadion. GÅSEHUD!!!!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Sep. 2007, 12:12 »
Spilte LuaLua for oss da Shearer scoret sitt 200 PL mål da?

Skal ikke si det helt sikkert, men tror ikke det. Det var i siste sesongen til Souness han gjorde det, og da var ikke LuaLua i Newcastle tror jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01. Sep. 2007, 12:15 »
Spilte LuaLua for oss da Shearer scoret sitt 200 PL mål da?

Skal ikke si det helt sikkert, men tror ikke det. Det var i siste sesongen til Souness han gjorde det, og da var ikke LuaLua i Newcastle tror jeg.

Det innebærer korrekthet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01. Sep. 2007, 12:32 »
Var det jeg trodde ja. Var det ikke mot Portsmouth han scoret sitt 200 mål?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Sep. 2007, 12:33 »
Usikker, var ikke da han tok klubbens scoringsrekord da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Sep. 2007, 13:29 »
Selvsagt har torefl rett her!!! Han satt jo t.o.m på stadion........

Dette var under Sir Bobbys tid og Shearer hamret inn en scoring på pasning av Speed. Alan Shearer sitt 200 PL mål...Premier League.....ikke hans 200 scoring for nufc, som dere må ha trodd han mente....Totalt endte Shearer på ca. 260 PL mål, det sier seg selv at det er noen år siden....og joda LuaLua spilte han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01. Sep. 2007, 14:31 »
DA er jeg med, trodde dette gjaldt hans 200. for vårs.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #24 på: 01. Sep. 2007, 14:40 »
Selvsagt har torefl rett her!!! Han satt jo t.o.m på stadion........

Dette var under Sir Bobbys tid og Shearer hamret inn en scoring på pasning av Speed. Alan Shearer sitt 200 PL mål...Premier League.....ikke hans 200 scoring for nufc, som dere må ha trodd han mente....Totalt endte Shearer på ca. 260 PL mål, det sier seg selv at det er noen år siden....og joda LuaLua spilte han.

Jeg var også på den kampen, i VIP lounge i 5 etg elns. Lualua sin scoring var også en eller annen rekord (rundt tall i antall scorede mål i toppserien gjennom tidene eller noe sånt). I tillegg var det enda en "rekord". Mulig det var Gary Speed som hadde rekord i flest kamper i PL eller noe liknende. Har et matchday program fra den kampen, der alt står omtalt, men finner det ikke i farten.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 01. Sep. 2007, 18:19 »
DA er jeg med, trodde dette gjaldt hans 200. for vårs.
Må ha vært det jeg blandet meg og da.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 02. Sep. 2007, 12:37 »
Jeg farer ikke med løgner nei.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 02. Sep. 2007, 23:33 »
Jeg farer ikke med løgner nei.

haha nei du har helt rett. husker kampen godt selv.

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Sep. 2007, 17:44 »
Når Speed "meide" ned Roy Keane bakfra i 99...
Newcastle United We Stand

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 21. Okt. 2007, 13:09 »
Mitt beste minne var da min far spanderte tur på meg og min samboer for å se kampen mellom Newcastle og Southampton 15. Januar 2005. Eg ville selvfølgelig oppleve å se kongen spille men han hadde vært skadet i lang tid så var meget usikker..... Da vi var på Gallowgate Club og fikk middag før kampen så kom en litt eldre fyr i dress som eg hadde snakket med tidligere bort til meg med lagoppstillingen og der var min store helt på benken. Eg var altså ett skritt nærmere å få se Big Al i aksjon. Eg husker vi tok ledelsen og alle var fornøyde. Men Southampton utlignet. Etter pausen var det stående applaus da Alan (kongen) Shearer kom inn på. Etter at han kom innpå ble det mer fart i sakene og vi fikk straffespark. Og hvem andre enn KONGEN selv gikk frem for å ta det. Alan Shearer mot (Jaaskelainen?). Det viktigste er i alle fall at den dagen fikk eg oppleve LIVE at kongen satt inn seiersmålet og eg var overlykkelig over dette og selvfølgelig for at vi vant 2-1 8)