20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 77992 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Alan Smith - Spiss eller midtbane?
« Svar #15 på: 07. Des. 2007, 14:34 »
Så lenge vi er så dårlig forover på banen (mye grunnet skader og dårlig back-up) bør han brukes som
spiss...Tror hans 'ferdigheter' kommer beste til rette der!!!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07. Des. 2007, 15:09 »
Vi er da ikke så dårlige fremover på banen. De siste kampene syntes jeg vi har vært bra offensivt og vi har da heller ikke noe scorings problem heller.

Zogbia

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07. Des. 2007, 15:38 »
Smith var glimrende mot Arsenal, men syns han mangler mye som spiss allikevel. Han gjorde veldig merkelige løp, og hadde vel ikke en avslutning på mål i hele kampen. Han kompenserer bra med mye løping og guts i taklingene, veldig bra, men han er liksom ikke enn out-and-out striker... Vi får håpe han klarer å putte ett par mot Birmingham! ;D
Shearer 9 Legend

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07. Des. 2007, 15:46 »
Ja, det får vi satse på. Eg er veldig fornøy med Smith som spiss, men eg savner stanken av mål til Viduka. Vet ikke hvem av dem eg håper starter mot Brums.. Kanskje begge :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 07. Des. 2007, 15:50 »
Smith er mer en "forward" enn en "striker".
Engelskmennene kan fotball bedre enn oss nordmenn, og har derfor flere ord på absolutt alt som har med fotball å gjøre.

En Striker, er vel, som muligens ligger i ordet, en klassisk målscorer. Martins er striker. Viduka er striker. Forsåvidt ameobi også. Smith, derimot, er mer enn "center forward". Han scorer ikke så mange mål, og er mer involvert i det oppbyggende spillet. Han er ikke den typen som ligger og snuser på offsidegrensa. Det er ikke Smith som skal være toppscorer. Det er Viduka, Martins og Owen som skal kjempe om det.

Smith og Viduka kan, i januar, være et alternativ som spisspar. De har spilt sammen før, med rimelig bra suksess (Leeds...). Og det kan jo faktisk hjelpe Viduka noe, hvis han slipper å være oppspillspunktet, og heller får luske rundt i sitt eget tempo og utnytte nedfallsfrukta fra Smith.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 07. Des. 2007, 16:11 »
Enig i mye av det du skriver bortsett fra at jeg ikke vil se Smith og Viduka sammen på topp, hvis Owen blir solgt og Martins forsvinner i Afrikamesterskapet så håper jeg vi henter en erstatter for Owen.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 07. Des. 2007, 16:20 »
Dersom Owen selges, så ja. Men dersom Owen skulle bli skadet for en kort periode, så vil jeg heller se Smith - Viduka enn Ameobi sammen med en av de to. Du er da vel enig der? Og jeg snakker selvsagt om januar, når jeg forventer at Martins er i Afrika.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 07. Des. 2007, 16:30 »
Selvsagt, Ameobi vil jeg aldri se i en PL-kamp for Newcastle igjen.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #23 på: 07. Des. 2007, 17:23 »
Obafemi Martins, Michael Owen,  Alan Smith, Shola Ameobi, Mark Viduka er de spissene vi har
og av disse er det bare Martins som jeg syntes har gjort det bra så langt.
Med unntak av han og Smith er de andre mer ute med skader enn de er spilleklare...

Våre spisser har bidratt med 10 mål så langt på 15 kamper.
Av disse står Martins for halvparten...

5 mål på 15 kamper er ikke mindre enn vi bør forlange av en spiss...
I den farten vil han havne på 12-13 mål denne sesongen og det er nok en 7-9 mål for lite...

Og kun i 5 av 15 kamper har laget klart å score mer enn ett mål...
Da blir det fryktelig vanskelig å vinne fotballkamper...

Men med en bedre midtbane vil kanskje spissene også komme til flere sjanser, eller hva mener dere??

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 07. Des. 2007, 17:38 »
Våres beste spisspar sånn eg ser det nå er Smith og Martins. Viduka er for treig. Ameobi -> NEI!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 07. Des. 2007, 18:48 »
Med Owen ute er nok Smith-Martins det beste spissparet. Vi visste Viduka var treg, men jeg hadde ikke trodd han skulle være så utrolig lat. Når Viduka først har ballen synes jeg han er meget god.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #26 på: 25. Des. 2007, 12:31 »
Det som irriterte meg med Smith fortida er at han skårar alt for lite mål, tillegg til at han har ein tedens til å gå i same luftduell som spisspartnaren. Det gjor han vel 2-3 gongar mot Derby, og har også gjort det nokon gongar då han spelte med Martins.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Amu - Luque

• Benkvarmer
  • **
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Des. 2007, 12:45 »
en offensiv midtbane spørr du meg, han er en sterk spiller som klarer å holde på ballen, og har en fin evne til å gi fine målgivende.
Newcastle United We Stand

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Des. 2007, 20:32 »
Han er ein god lagspelar, men det er ein for stor bakdel e.m.m at han ikkje scorer mål, så eg synes ikkje han fortjena fast plass.

Collina

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 på: 13. Jan. 2008, 16:34 »

Smith var populær på Old Trafford (ignorer Øyvind Johannesen, den kommentatoren må ha hatt ein dårleg dag på jobb i går!), og her ser me nokre av grunnane til at han var såpass populær. Om han finn seg til rette på Newcastle, så kan han bli viktig i forsøket på å gjenreise laget.

(Då må mykje bli gjort, forøvrig.)
M.U.F.C.
The Religion