20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 147532 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #90 på: 02. Okt. 2007, 23:22 »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 02. Okt. 2007, 23:26 »
Får bli registrert på det nye forumet uten å være medlem!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 02. Okt. 2007, 23:28 »
Lene Jensen om hvorfor de sletter forumet: Aner ikke, men han har spurt oss høflig i nesten et år og det er på tide og ikke være mer forsinket. Plutselig er det borte og det vil glede han at NUSSC nå har et eget forum laget av Nikolai. Personlig så ville jeg brukt forumet på newutd.no.

WTF? Har han/hun gitt opp nå? hehe

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 02. Okt. 2007, 23:31 »
"Lene Jensen" som er admin som har sletta folk derifra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 02. Okt. 2007, 23:33 »
Skal vi ikke prøve å få mekket en liten plan i denne arbeidsgruppen? Det er jo utrolig mange som er inntereserte i å ta rotta på dem.
Hvilke punkter bør vi skrive ned å sende til supporterunionen?

Banketten uten tvil. Men er det noen som har beviser på at de ble snytt?

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 02. Okt. 2007, 23:33 »
de sletter alle sammen, en etter en. var 22 registrerte brukere der for 2 min siden, nå er det 13.... totalt altså!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 02. Okt. 2007, 23:49 »
HAr gått litt gjennom noen av trådene og har blandt annet blitt sagt dette om enga kampen:

Åsmund:
Spesielt var det kanskje med Newcastle enga i fjor!
Betalte 800 kroner!
Fekk en fantasi inngangsbillett til et treff som var gratis
Biletten (til 200 kroner)
Ein falsk jenas underskrift, mente i allefall di engelske supporterne
Ei fantasi t-skjorte, som aldri blir sendt ut (noen har nok purra på den og fått den)

Mack: Jeg bestilte 4 billetter, og fikk fire bilder som var revet ut av bladet. Alle bildene hadde autografen på nøyaktig samme sted, og de var fullstendig identiske. Jeg mener det beviser at det ikke var noen autentisk autograf, men at den var trykt. Det var også lovet en plakat, og man forventer da noe annet enn en lefse som er revet ut av et blad i A6-format. Vi ble lovet t-skjorter med trykk fra kampen. Disse skulle vi få før kampen. Jeg fikk t-skjorter med reklame for newcastle.no ca 8 måneder senere. T-skjortene er forøvrig ganske gode. I denne pakka var det også lovet gratis inngang på supportertreffet. Dette var forsåvidt riktig. Men det var også gratis for alle andre. Dvs at jeg betalte over 3000,- for fire billetter til kampen på Ullevål. Jeg fikk da i tillegg fire t-skjorter og fire lefser av Bramble. Jeg vil påstå at jeg ble lurt. Muligens var det litt min egen feil da jeg må ha vært utrolig naiv.

Torjus:
Sitat fra: "Joakim"
Weiseth har aldri lovt ut noe som ikke eksisterer. Men han er flink til å tviholde på småting som t-skjorter og lignende, til folk begynner å etterlyse det. Alt Weiseth lovte i forbindelse med Vålerengen-kampen eksisterte også. Det var bare at t-skjortene tok evigheter å få ferdig, og at de satt i overkant langt inne. Men det var bare å mase noen ganger.

Den skjorta jeg fikk var en helt svart skjorte med stor skrift på ryggen. www.newcastle.no. Altså reklame for siden.
Det som skulle være på skjorten var resultatet og tilskuertallet osv. sa Weiseth.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #97 på: 02. Okt. 2007, 23:53 »
Legg også merke til at informasjonen om eksklusivt samarbeid med NUFC er tatt vekk... Her skal man nok skjule sine spor...

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #98 på: 02. Okt. 2007, 23:54 »
Haha! Av 22 medlemmer har jeg fått bli igjen på forumet! Det er sterkt!
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 02. Okt. 2007, 23:55 »
Er det noen som har tatt screenshots av div. løgner på forum/internettsiden som kan brukes som bevis for å f.eks fjerne klubben fra supporterunionen?
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 02. Okt. 2007, 23:57 »
Selvfølgelig! Og de er godt distribuert!
Toon, Toon,
Black and white army

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 02. Okt. 2007, 23:58 »
LSK kampen:

Jarle: Weiseth har altså allerede begynt å selge billetter til en kamp som for øyeblikket ikke eksisterer!

Merk for øvrig at fyren ikke med ett eneste ord nevner noe om hva som vil skje med innbetalte penger dersom kampen ikke blir noe av!

Dette er ufyselig. NUSSC bør stenges ute av supporterunionen frem til den får en leder som har andre motiver enn penger...

Åsmund:
Box office sier dette om saken:

Hello
I am sorry we do not have any ticket information at this present time, although the NUSSC supporters club does not and has never had any official dealings with Newcastle United, they do not have any exclusive rights for selling any match tickets for the club. When tickets for home league or cup games are released for general sale they can be purchased online by any customer, we also have our very own club united that you can join in order to get tickets for home games, there is a small fee. If you require any further information please get back in touch.
Kind regards

-----Original Message-----
From: Åsmund Singstad [mailto:asi023@student.uib.no]
Sent: 09 May 2006 22:13
To: Maureen Browell
Subject: SV: Tickets for intertoto

Hi!
I am wondering about tickets for the intertotocup. The Newcastle Scandinavian supporter club, NUSSC has begun taking orders for tickets to the match.
Has this been approved by NUFC?
This seems kind of strange to me since "there is no game yet", against Lillestrøm then.

Nussc say they have the lone right for selling tickets to this match.

See this link:
http://www.newcastle.no/nussc/lsk.htm
Probably does not make any sense to you. But have a look anyway!

What an ending of the season!

Howay the lads!

Kind regards
Åsmund Singstad

Jarle: >> Dette var ikke uventet, for å si det slik. Både vi i newutd.com, og svwenske magpies.nu, har vært i kontakt med markedsdirektøren i NUFC for å forhøre oss om den såkalte "eksklusive samarbeidsavtalen" som NUSSC har med NUFC. Deres svar er at en slik avtale ikke eksisterer. Ganske enkelt fordi policyen til NUFC er ikke å anerkjenne noen supporterklubber.

At NUSSC reklamerer med å være en eksklusiv samarbeidspartner er med andre ord ren utopi og ønsketenkning, men fremfor alt: LØGN!

Jarle: Det fins sikkert en bankett, men at denne er i samarbeid med NUFC har jeg null tro på. NUSSC kommer sikkert til å legge skylden på NUFC når spillerne ikke dukker opp. Se selv da:

"Inneholder kampbillett og supportertreff som over, men i tillegg får du være med på en helt unik bankett med Newcastle United. Den inkluderer en tre-retters middag og du får muligheten til å spise middag og være sammen med spillerne i flere timer. Vi har satt et tak på 100 personer på banketten slik at alle får god tid til å snakke med spillerne. Banketten blir enten kvelden før kampen (fredag) eller som lunsj dagen etter (søndag)."

I timesvis med spillerne?? Latterlig. Dessuten er det jo helt idiotisk å antyde at NUFC kommer til å bli i Oslo til dagen etter kampen. De drar selvsagt umiddelbart etter kampen hjem Newcastle med privatleid fly. Hva i himmelens navn skal de gjøre i Oslo et døgn etter kampen, midt i sesonoppkjøringen? Drikke øl på Aker brygge?

Denne er derimot best:

"Vi har utestedet for oss selv og kommer til å ha vakter i døren. Hvor dette blir er ikke bestemt, men det blir sentralt i Oslo sentrum. Etter kampen regner vi med at spillerne til Newcastle stiller opp og det vil bli anledning til å ta bilder, få autografer og stille spørsmål, samt komme opp på scenen og vinne flotte premier, bl.a. Newcastle-tur."

>> Skal Newcastle-spillerne med andre ord ta turen ned i Oslo-gryta ETTER kampen for å hilse på fansen? Fullstendig urealistisk.

Jeg lover å spise i meg disse ordene om det allikevel skulle skje.

Øystein Solbjørg:
Det er rett og slett håpløst av suporterklubben å selge billetter til kr 395,- når LSK selger dem for kr 150,-.
Og enda værre er det når de i tillegg prøver å late som om de er de eneste som selger billetter til Newcastle delen av Åråsen til denne kampen. Dette er det jo bevist at er bare sprøyt da alle billetter til denne kampen er unummererte.
Og da hjelper det heller ikke å komme med argumenter om at det også er inngang til et supportertreff inkludert i prisen. Kr 150,- for kampbillett og da altså kr 245,- for å komme inn på et supportertreff med andre ord!

Jeg håper de fleste har hatt is i magen nok til å vente med å kjøpe billetter til LSK la ut billettene denne uken, og ikke har latt seg lure av CW og hans trang til å tjene seg noen gode og ekstra penger på ivrige Newcastle supportere.

Dag Riise:
Sitat fra: "Benson"
Dette skjer jo kver gong oxo det må da snart vere nok til og ta denne supporterklubben snart!

han gjør jo ingen ting som strider imot Norsk lov da. Det eneste han gjør er å svindle folk på en lovlig måte..

Her er annonsen på newcastle.no

Sitat
Alternativ 1)
* Kampbillett Lillestrøm - Newcastle på Åråsen, med Toon Army.
* Inngang supportertreff i Oslo med ulike aktiviteter, konkurranser og premier.
* Toon-musikk over musikk-anlegget.
* Newcastle-filmer på storskjermen.
* Flott mulighet til å møte andre Toon Fans, også den engelske.
Pris kr. 395,- (Vi kommer tilbake med mer info om supporter-treff cirka 12 juli).

Her skriver man aldri at det er bare via Newcastle.no man kan kjøpe biletter for å sitte sammen med Toon Army - selv om det er mulig at han har skrevet det en annen plass - og det er jo sant at dersom du kjøper biletter fra Newcastle.no så vil du få mulighet til å være med Toon Army. Slik jeg ser det fører Weiseth Newcastle.no på en feil, negativ måte og viser større innteresse for penger enn Newcastle. Og han lurer folk til å betale katastrofale summer MEN det han gjør er ikke ulovlig, desverre!

Mack: Han har nå fjernet teksten der han hevder at den eneste muligheten til å få billetter sammen med Toon Army er gjennom NUSSC. Jeg har den teksten på PCen hjemme i en MSN-logg med Nordin. Jeg kan sakse den hit om noen skulle være interessert. Grunnen til at dette nå er fjernet er nok Weiseths møte med Frank Grønlund i dag. Tror ikke Grønlund var så imponert over den teksten. Det virket i alle fall ikke slik da jeg snakket med han.
 Mack: Jeg beklager! Det var ikke i MSN-logg med Nordin, men med Arild. Men nok om det.

Sitat fra: "Dette var teksten de fjernet fra sine nettsider etter møtet med Frank Grønlund"
Vi gjør oppmerksom på at du må ha kjøpt billetten din gjennom NUSSC for å kunne komme inn i Newcastle-seksjonen. Billetter kjøpt andre steder gjelder kun med LSK-supportere til tross for at de er unummerert.

Dag Riise:Nå tilbyr Weiseth og tilbyr fans å få se Newcastle trene på nært hold innkludert reise. Dvs busstur og deretter to timer med Newcastle trening. Prisen er rundt 200 kroner, og da kommer mitt spørsmål, er ikke det fri adgang for alle som ønsker det da? Hvis det er så koster med andre ord en enkel busstur - fra oslo til lillestrøm - 200 kroner. Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? Og jeg vet prisene jeg kom med ikke stemmer 100 %. Var vel 195 eller noe sånt for dere som er litt mer pirkete enn andre. :lol:

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 02. Okt. 2007, 23:59 »
Supert fredd!!!!
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 03. Okt. 2007, 00:00 »
Bra at det finnes oppegående mennesker ;)

Er det noen medier som er kontaktet angående dette?

Hehe, ser det er mye å ta av her. Håper supporterunionen går til aksjon nu. Forøvrig merkelig at det har fått holde på så lang tid...
Carr har altfor få landskamper for England!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 03. Okt. 2007, 00:07 »
Fant også noen andre ting som er interesange da jeg gikk gjennom noen av trådene:

nkrystad:
Klippet fra newcastle.no:
"Da sesongen er inne i siste halvdel tilbyr vi nå et medlemsskap som varer frem til juli 2007 for kun kr. 295,-. Du får da 7 medlemsblader hver sesong, rabatt på alt supporterutstyr og eksklusiv tilgang til kampbilletter til alle kampene i Premier League. I tillegg gir vi deg tilgang til forumet på nettsiden vår og du får også vårt tøffe medlemskort som kommer i august 2006."

Ja, alt står skrevet på http://www.newcastle.no/nussc/nussc.htm

----
Disse løftene an da ikke ha blitt holdt?
---

GMC:
Begynner selv å bli lei av newcastle.no. Bestilte en signert drakt av de spillerne som spillte mot Pompey...bestilte og betalte den for 3 mnd siden. No har CW sagt at han sender den på tirsdag og eg skal ha den innen neste uke. Hvis ikke dette skjer så lager eg et helvete.

Og hvis ryktene stemmer om at han forfalsker autografer, så skal eg personlig treffe han og snakke litt "fornuft" med han.

Åsmund:
Lurer på om han forlanger at uthevne medlemmer skal trygle han om å få lov til å komme tilbake til forumet!

NUSSC omsatte for over 1 million i 2004. Ta en titt på
www.purehelp.no

Jarle:
Mye av kritikken finner han sannsynligvis upassende fordi han "tross alt sitter alene med hele ansvaret". Der ligger nemlig kjerneproblemet i forhold til å utvikle NUSSC i riktig retning: han vil sitte og ruge alene på det. Selvsagt har det hele et økonomisk perspektiv: å drive sulamitten alene betyr at han slipper å dele inntektene med andre. Dette ville han sannsynligvis forsøkt å få til også om NUSSC hadde hatt et medlemstall på høyde med Liverpools supporterklubb.

Hvis det stemmer at NUSSC hadde en omsetning på over 1 million i 2004, bare bekrefter det hvilken formidabel gullgruve dette har blitt for ham...

Peter Sunde
LENE JENSEN:

Tror det må en del informasjon til her, for jeg ser at tilnærmet alle her er helt feilinformert. Supprterklubben kommer ikke til å være et aksjeselskap neste sesong og selskapet Nordic Newcastle Supporters AS kommer ikke til å ha noe med NUSSC å gjøre. Weiseth kan gode eie selskapet så lenge han lever, men det er helt irrelevant så lenge selskapet ikke har noe med supporterklubben å gjøre. Supporterklubben blir fra 01.08.07 en forening og ikke et kommersielt AS. Dermed har jeg sørget for at denne ballen er lagt død for godt!

EivindI: Jeg ser det som svært merkelig at Lene Jensen ikke møtte opp på supportercupen på voldsløkka i går. NUSSC hadde arrangert supportertreff, og hele 1(!) person møtte opp!

Hahaha...

Bjørni: Men det er jo nettop det som diskuteres her... en del av dere vrir og vender på alt Lene Jensen sier eller ikke sier. Det er jo det jeg er så irritert på. Du er på ingen måte den verste i så måte, men jeg syntes det passa å ta deg på at du tilsynelatende holder i mot Lene Jensen det Christian weiseth gjorde i sin tid. Og la det være sagt med en gang: jeg er medlem i NUSSC, men ikke med i styre og stell, og har aldri deltatt aktivt annet enn på forumet.

Jeg ble selv lurt i stry av CW da jeg bodde i Lievrpool, og skulle ha billett til NUFC-Charlton (3-0) i 2001/2 sesongen. Jeg betalte £70 for en VIP-billett, som egentlig viste seg å koste £45. Resten av pengene skulle bla gå til en guidet tur i Geordietown, men CW gikk tidlig fra oss