20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mourinho ferdig i Chelsea!  (Lest 5935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
Mourinho ferdig i Chelsea!
« på: 20. Sep. 2007, 05:31 »
Sjokkerende nyheter. Selv en stor Chelsea hater, men jeg har alltid likt Mourinho.
Sympatisk, arrogant og morsom mann, og sist men ikke minst; en fantastisk trener.
Sånn går det med klubber som blir styrt av styrtrike mektige personer, og som kjøper inn sine "favorittspillere", men blir hindret av mektige trenere for å se dem spille. (Sheva?)

Det er enda uklart om det var Mourinho som gikk av, eller om Abramovitsj sparket han. Det eneste som er sikkert er at han ikke lenger er Chelea trener pga. krangler med Abramovitsj.

Har på følelsen av at vårt kjære RBK's sjokkresultat på Stamford Bridge også ligger inne i bildet. Det var nok dråpen, som de fleste av avisene skriver.

Vet ikke helt hva jeg skal si, trist, kommer til å savne mediesirkuset rundt han i media.

Lurer på hvordan det kommer til å gå med Chelsea nå, hvem er hans erstatter? og hvor går Mourinho nå?

Selv holder jeg en liten finger på Carlos Queiroz ( http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1343349.ece ) som erstatter, i allefall midlertidig.
Tror Mourinho finner seg en jobb i Spania (Sevilla, Valencia ?) , kanskje også Tottenham (som er kriserammet).

Blir spennende å følge..

Kilder
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2741655,00.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166759
http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/20/512602.html
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

BallaJazz

• Gjest
Sv: Mourinho ferdig i Chelsea!
« Svar #1 på: 20. Sep. 2007, 10:23 »
Jeg skjønner ikke hva som er så overaskende med detta? Jeg er ikke...forholdet mellom Mourinho og Abram har ikke vært det beste(Kjøpet av Sheva mot Mour vilje har ikke gjort ting bedre) å har vell hatt inntrykk av at Abram bare har venta på en mulighet eller sjangse til å kicke Mourinho ut av klubben.Jeg har vanskeligheter for å tro at Mourinho ga seg ved fri vilje da det ikke var verdens undergang 1-1 kampen mot rbk å kunne fint rettes opp og + at dem vill all sannsynelig gå videre uansett..

Det var jo synd at han måtte forlate engelsk fotball da han virkelig satte farge på det med sin personelighet!.Jeg synes Mourinho er en strålende fotball trener å en av de beste i verden..Han vill få null problemer med å finne seg en ny "kremen" jobb.Mange topp klubber  verden over som sikkler på han alrede er jeg  sikker på, men hvem hans erstatter blir så går jo ryktene rundt dissa: Hiddink,Klinsmann,Capello,Ramos,Deschamps,Hughes

Carlos Queiroz har jeg veldig lite troa på vill bli Chelski trener..Husk at russern vill nok ha de største "Big name" trenerne i verden til sin egen lekestue å da tviler jeg på at Queiroz er en av dem
« Siste redigering: 20. Sep. 2007, 10:26 av BallaJazz »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Sep. 2007, 10:53 »
Trist for Chelski og for engelsk fotball dersom en så fantastisk trener og person forsvinner. Ser mye opp til han.
Håper bare ikke han tar over Spurs, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3 på: 20. Sep. 2007, 14:33 »
Jeg er spent på  hva mange av Chelsea spillerne vill gjøre med detta? Dem forguda jo Mourinho omtrent..Terry er jo en av dem.Var ikke Mourinho en av de største årsakene til at Terry signerte ny kontrakt med Chelski også? Jeg er ganske sikker på at flere av Chelsea spillerne er temmelig sjokkerte å forbanna nå.Russern har jo på mange måter slengt bensin på bålet her og skapt mer uro internt enn å gjøre nytte men så langt tenkte han ikke.For en oppførsel av russern ::)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Sep. 2007, 15:16 »
Kanskje til det bedre visst denne konflikten er så stor. Men Chelsea skal slite med og ersatte ein Manager av Jose Mourinhos kaliber. Blir spennede og sjå kem dei ansetter. Får det inn ein angrepsvillig trener så kan Chelsea spele gankse attraktiv fotball.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20. Sep. 2007, 15:20 »
Synd for engelsk fotball. Har allitd likt Mourinho, selv om han kan virke arrogant, virker han som en veldig bra trener som alltid har en mening med det han gjør. Når han f.eks. kommer med kontroversielle sysnpunkter tar dette fokuset over på han og skermer spillerne. Syntes Mourinho er en fargeklatt som vi trenger i engelsk fotball. Skal bli spennende å se hvem Chelsea annsetter. Jeg holder en knapp på Capello. Blir spennende å se hvordan Chelsea fremstår mot Man Utd til helgen...

Hvis Tottenham greier å få tak i Mourinho har de gjort en genistrek og da er jeg redd de kan bli veldig farlig. Håper for all del han ikke går dem. Tror heller ikke han gidder. Burde ha høyere ambisjoner enn Spurs.

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20. Sep. 2007, 15:41 »
Tipper Real Madrid kommer på banen fort, dei har vel vært å forhørt seg om han tidligere?

Ellers er eg enig at det er trist for Chelsea og Engelsk fotball, men med alle stjernene og pengene er det ikke rart Abramovich vil ha resultater, og da holder det ikke med 1-1 mot RBK.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20. Sep. 2007, 15:51 »
Real Madrid har vel akkurat fått nye trener i Shuster som også har fått en kjempe start. Så tror ikke han blir ansatt i Real med det første. Men tror han en eller annen gang kommer til å ende opp der... De har jo som du sier vært interessert før

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 20. Sep. 2007, 15:58 »
Det er nå me sko ha treng manager  :P
Neida har endelig troffe der.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20. Sep. 2007, 15:59 »
For min del kan han lett få jobben som assistent trener i N'castle!
whoopwhoop

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #10 på: 20. Sep. 2007, 16:31 »
"Israelske Avram Grant og Steve Clarke tar over Chelsea etter at José Mourinho fikk sparken i går kveld."
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20. Sep. 2007, 18:40 »
Synd at Mourinho er borte. Det er et enormt tap for Chelsea, og det er et tap for engelsk fotball. Håper han finner seg en ny jobb snarest, men for Guds skyld ikke Tottenham.

Mourinho har vunnet ett eller flere trofeer med Chelsea hvert eneste år han har vært manager i klubben, og har kommet til semifinalen i CL to ganger. Likevel setter eieren så enorme krav at han KREVER seier i CL. Og det hjalp sikkert ikke at de ikke vant PL i fjor. Men det var nødt til å komme en ny krangel.

RBK-kampen var nok bare dråpen som fikk begeret til å flyte over for begge to.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20. Sep. 2007, 19:41 »
Er nesten helt sikker på at han går til spurs... Jævla kjipt om så hvertfall

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Sep. 2007, 01:00 »
Her trengs det en italiener, hvis Roman vil ha resultater- Trappatoni, Capello eller Lippi hadde garantert fått fart i sakene, er vel også kanskje bare Lippi og Trappatoni som, med rette, har større ego enn Mourinho av dagens topptrenere i verden. Begge har jo nesten også lengre merittlister enn dagens PL-mangere til sammen! Hadde vært utrolig underholdende med en av disse i PL, men vil ikke ha forhåpninger på Chelseas vegne, siden jeg egentlig ikke liker laget. Tror heller på en med helt motsatte personlige egenskaper enn Mourinho, men med samme karisma integritet. Hiddink, kanskje, selv om han selv har sagt at han satser utelukkende på landslag. Ramos er jo også i så måte aktuell. Blir spennende dette.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Sep. 2007, 16:23 »
Skal jeg anbefale en italiener for Abramovic må det blir Cappello. Alt den mannen tar i blir til gull, og han har vel vunnet CL mer enn bare en gang, om jeg ikke husker helt feil. Men ja, også Trappatoni og Lippi er habile trenere med enorme ego. Men jeg tror nok Stalin ser etter en som ikke er like konfliktsøkende, og en som ikke er redd for å si yes, boss og likevel levere imponerende resultater.

Skulle vel egentlig anbefalt Ranieri, men det er vel heller usannsynlig...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon