20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Konturene av en tabell i ferd med å dannes  (Lest 12621 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Konturene av en tabell i ferd med å dannes
« Svar #45 på: 10. Okt. 2007, 14:36 »
På tide å blåse litt liv i denne tråden igjen.
Dagens tablle finnes her: http://www.skysports.com/football/league/0,19540,11660,00.html

Topp-4 er nesten i rute, Chelsea henger litt etter, og det blir spennende å se om de blå på brua for sving på sakene igjen etter Mourinhos avgang. Like bak de 4 store, kommer "outsiderne" tett som hagel, City er i stående stund inne blant de 4 store og har dermed en liten fordel, mens vi ligger på en foreløpig niende plass, og med den kampen vi har til gode kan vi klatre opp på femteplass ?  poeng med Liverpool som i øyeblikket har fjerdeplassen. 

Bak Everton på 10.plass er det en 3 poengs luke ned til lagene i "ingenmannsland" og med så mange jevngode outsidere tror jeg fort vi kan få se et skille rundt 10/11. plass på tabellen denne sesongen. Unntaket som bekrefter regelen (om at alt er som det skal) er Tottenham som foreløpig er nr. 17 og mest sannsynlig snart kan vinke farvel til E-cup spill neste år. Ellers er det jo relativt jevnt ennå fra 20.plass og helt opp til 13.plass faktisk, og det kan nok fort bli veldig jevnt også i feil ende av tabellen denne sesongen, ikke det at det er så veldig interessant for oss, men for vår kjære nabo er jo kanskje det noe å tenke på.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 10. Okt. 2007, 14:49 »
Tror ikke Tottenham er ute av det. Uavgjort borte mot Liverpool - og seier på St.James vil være starten på en god rekke kamper, tror nå jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 10. Okt. 2007, 14:51 »
Du ser vel selv at det er en grov logisk feil i innlegget ditt her, Eivind. Tottenham vinner ikke mot Newcastle på St. James' Park.
Det kan godt hende at de snart begynner en rekke av mange gode kamper, men den rekken begynner ikke mandag 22. oktober på St. James' Park.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 10. Okt. 2007, 14:56 »
Mye mulig, men Tottenham er et lag jeg virkelig frykter - også hjemme. Berbatov og Keane kan finne på mye rart, og jeg blir sjeleglad hvis vi snapper tre poeng i denne kampen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 10. Okt. 2007, 15:05 »
Tror ikke e-cup plass for Tottenham er tapt enda. Det bor mye kvalitet i laget og de kommer nok snart til å begynne å plukke tre poengere. Det skal også nevnes at de har hatt et tøft match program. Var nesten de fikk med seg tre poeng fra Anfield, men et poeng er uansett en bra prestasjon.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 10. Okt. 2007, 15:12 »
Mye mulig, men Tottenham er et lag jeg virkelig frykter - også hjemme. Berbatov og Keane kan finne på mye rart, og jeg blir sjeleglad hvis vi snapper tre poeng i denne kampen.
Vel, jeg forholder meg til den statistikken jeg innbiller meg akkurat nå. Den forteller at vi har et godt tak på Tottenham hjemme, og husker jeg ikke feil vant vi dobbelt mot dem i fjor. Og da var de resultatmessig bedre enn i år.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 10. Okt. 2007, 15:13 »
Tror ikke Tottenham er ute av det. Uavgjort borte mot Liverpool - og seier på St.James vil være starten på en god rekke kamper, tror nå jeg.
Tottenham er ikke helt ute av det nei, men det skal bli vanskelig for dem. De har i øyeblikket temmelig nøyaktig halvparten så mye poeng som oss, og vi er heller ikke på e-cup plass ennå, i tillegg har Tottenham en kamp mer spilt enn f.eks oss.
Men for all del, hvis spillere som Berbatov, Keane, Lennon, Chimbonda, Robinson (ikke minst) og King (hvis han blir skadefri og i stand til å spille) finner formen har de ett lag som er godt nok til å stelle i stand problemer for veldig mange PL lag.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 10. Okt. 2007, 15:17 »
Vel, jeg forholder meg til den statistikken jeg innbiller meg akkurat nå. Den forteller at vi har et godt tak på Tottenham hjemme, og husker jeg ikke feil vant vi dobbelt mot dem i fjor. Og da var de resultatmessig bedre enn i år.

Ser poenget ditt, men på White Hart Lane i fjor hadde vi sinnsykt flaks. Husker Given holdt oss inne i kampen, og ikke minst Oba sitt fantastiske mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 10. Okt. 2007, 15:25 »
Og i år har vi forhåpentligvis også Michael Owen med oss. Hva tilsier at vi ikke kan ha flaks igjen?
Vi har selvtillitt, vi vet vi kan vinne på hjemmebane. Vi vet vi kan score mål. Så hvorfor skulle vi være så forbanna redd for Tottenham?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 10. Okt. 2007, 15:27 »
Selvfølgelig kan vi vinne - og vi bør vinne, siden det er på hjemmebane. Alt jeg sier er at jeg tror vi taper, og det må jeg få tro.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 10. Okt. 2007, 15:36 »
Joda, du skal få tro det. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor vi skal være så ekstremt pessimistiske foran denne kampen. I mine øyne har vi en ypperlig sjanse til å banke Tottenham. Det eneste problemet er landslagspausen. Men det er likt for alle.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 10. Okt. 2007, 17:42 »
Det eneste problemet er landslagspausen. Men det er likt for alle.

Og det faktum at Tottenham før eller senere slår grusomt tilbake, hadde vært erketypisk om det hadde blitt etter landslagspausen og mot nettop Newastle. Men jeg håper jo selvfølgelig at poengene blir igjen i nord når Tottenham snur nesen hjemover mot London.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 10. Okt. 2007, 17:48 »
Vi pleier å være gode mot gode lag på hjemmebane....og jeg regner fortsatt spurs som et bra lag selv om de ligger der nede....

Jeg tror det blir en tøff kamp med masse sjanser og mange mål...hvor vi vinner til slutt! Spurs og Newcastle har vel aldri spilt 0-0 før...?  ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Okt. 2007, 22:44 »
Det kan fort bli mange mål, men det kan like fort bli få mål. Selv om Spurs og Newcastle ikke akkurat er kjent for å spille 0-0, så kan det fort hende at det bare scores ett eller to mål. Håper ihvertfall Robinson kommer tilbake fra landslaget med noen tidlige julegaver som han kan dele ut på SJP.
Og jeg håper bare ikke Owen blir delt i to på kunstgresset i Russland. Finnes det noen måte å hindre Owen i å spille i Russland, uten at han blir skadet? Jeg er livredd for Owen på russisk kunstgress.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 10. Okt. 2007, 23:09 »
Kan ikke Owen bare trekke seg fra hele jævla england samlingen??? Er også redd for at Emre går på en smell...

Dessverre tror jeg faktisk england kampene er noe av motivasjonen hans for å spille godt i newcastle, det trenger selvsagt ikke være "dessverre", men jeg tror han liker seg bedre på landslager enn på klubblaget...det tror jeg inntill den dagen Owen forlenger kontrakten sin som går ut sommeren 2009....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM