Kjenner at det er lenge siden jeg har gledet meg såpass til å se Titus Bramble løpe ut på St.James Park som det jeg gjør nå.

Ang. laget vi stiller med idag støtter jeg mer enn gjerne at vi gjør en liten formasjonsendring og lar Martins og Owen få prøve seg sammen fra start. Da vil jeg gjerne se en slags 4-4-2 formasjon med en litt "skeiv\skjev"(?) midtbane hvor vi legger venstresiden åpen for N'Zogbia som en slags vingback. På høyreback vil jeg gjerne se Taylor idag, hovedsaklig fordi jeg ikke tror Big Sam vil "kaste utpå" Beye så tidlig.
Dermed blir det en slags 4-4-2 som ser ca slik ut:
---------------Given--------------------
-Taylor---Cacapa---Rozenhal---N'Zogbia-
-Milner-----Butt----Geremi--------------
---------------Smith--------------------
----------Owen------Martins ------------
Der blir Taylor en slags backstopper som er med lite fremover, mens N'Zogbia spiller vingback og er mye mer med fremover. Dermed passer det også å ha 3 sterke forsvarere på de resterende posisjonene. Så Argentina bruke dette systemet endel i Copa America i sommer og det fungerte noenlunde. Der var Zanetti veldig mye med fremover med nærmest fritt spillerom på høyresiden, mens Heinze på motsatt side nærmest hele tiden lå langt tilbake sammen med sine to stoppere, og da brukte man også en mer kreativ sjel foran Heinze igjen. Laget ovenfor forutsetter at Big Sam IKKE har planlagt å bruke Enrique idag. DERSOM han skal få sin Premier League deby skal det selvfølgelig skje som venstreback, og da kan vi skyve N'Zogbia opp i midtbaneleddet på venstre siden i en flat midtbanefirer i 4-4-2. Dersom Big Sam derimot velger å fortsette med 4-3-3 BØR N'Zogbia få spille indreløper dersom Enrique skal spille på backen. Da kan Zoggy fort være den kreative midtbanespilleren vi har savnet litt i de tidligere kampene.