20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legalisering av hasj  (Lest 23260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Legalisering av hasj
« Svar #30 på: 30. Aug. 2007, 19:10 »
Fordi det vil føre til at færre vil prøve sterkere stoffer som er farlige vel!!! Er det så vanskelig å skjønne da?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 30. Aug. 2007, 19:40 »
Og det der er du så jævlig sikker på?

Jeg tror faktisk faren for at enda farligere stoffer kommer i ulovlig omløp er større hvis hasj legaliseres. Jeg ser overhodet ingen god grunn til å legalisere hasj. Og det er det vel ingen eksperter som gjør heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 30. Aug. 2007, 19:53 »
So what? Forskning viser at når man er høy så har tilsvarende ca. 0,8 i promille. Det er ikke mye øl som skal til før man når den promillen. Og dessuten er det en helt annen rus.

Og hva er problemet med at folk har 0,8 i promille når de feks går på byn? Om alle hadde hatt det hver gang de var på byn ville ikke slåsskamper eksistert.

Ja så du synest det er greit at folk skal få kjøre bil f.eks med 0,8 i promille? Synest du det er greit at det går masse rusa folk på gata foran barn og unge? Det synest ihvertfall ikkje eg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 30. Aug. 2007, 21:22 »
Fordi det vil føre til at færre vil prøve sterkere stoffer som er farlige vel!!! Er det så vanskelig å skjønne da?

Og dette kan du bevise?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 30. Aug. 2007, 21:31 »
So what? Forskning viser at når man er høy så har tilsvarende ca. 0,8 i promille. Det er ikke mye øl som skal til før man når den promillen. Og dessuten er det en helt annen rus.

Og hva er problemet med at folk har 0,8 i promille når de feks går på byn? Om alle hadde hatt det hver gang de var på byn ville ikke slåsskamper eksistert.

Ja så du synest det er greit at folk skal få kjøre bil f.eks med 0,8 i promille? Synest du det er greit at det går masse rusa folk på gata foran barn og unge? Det synest ihvertfall ikkje eg.

Han har vel ikke sagt noen av de tingene du sier der. Ta å røyk er joint du, så kan du kjenne hvordan det er.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 30. Aug. 2007, 21:37 »

Han har vel ikke sagt noen av de tingene du sier der. Ta å røyk er joint du, så kan du kjenne hvordan det er.

Han seier jo at det er tilsvarande 0,8 i promille, det vil jo sei det samme som om at det blir tillatt å køyre bil med 0,8 i promille, for det vil jo ikkje slå ut på ein promille-test heller. Hasj-røykarane vil jo også bli langt meir synlige i dagliglivet.

Eg har ikkje tenkt å prøve hasj nei.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 30. Aug. 2007, 21:39 »

Jammen herrejesus mann! Må du ha det inn med teskje eller bare dummer du deg nå?

Det er jo ikke snakk om at folk skal få kjøre bil selv om hasj blir lovlig. Det er heller ikke snakk om at det er lov å sitte på Torgalmenningen å røyke! Reglene blir jo det samme som for alkohol. Om folk har tatt seg en joint før de går i butikken blir det samme som om du tar deg 6 pils før du går i butikken. Det er ikke ulovlig, men du gjør det ikke fordi.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 30. Aug. 2007, 21:41 »
Og dette kan du bevise?

Nei, jeg kan selvsagt ikke bevise det. Men jeg er sikker på det. Kan du bevise at Ronaldinho ville hevet SK Brann sitt nivå? Nei det kan du ikke, ikke før det er prøvd ut.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 30. Aug. 2007, 21:43 »
Han seier jo at det er tilsvarande 0,8 i promille, det vil jo sei det samme som om at det blir tillatt å køyre bil med 0,8 i promille

Skjønner virkelig ikke hva du mener? Når har han nevnt bil? Det er selvsagt ikke lov å kjøre i ruset tilstand...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 30. Aug. 2007, 21:46 »
Og det der er du så jævlig sikker på?

Jeg tror faktisk faren for at enda farligere stoffer kommer i ulovlig omløp er større hvis hasj legaliseres. Jeg ser overhodet ingen god grunn til å legalisere hasj. Og det er det vel ingen eksperter som gjør heller.

Skjønner ikke helt hva du mener her? Du mener at hardere stoffer vil komme fram i de ulovlige kretsene? Det er godt mulig. Og dermed bør hasj legaliseres, for å fjerne de som bare vil prøve det relavtivt harmløse stoffet hasj (det er vi vel enige om) fra farlige og ulovlige omgangskretser.

PS! Beklager mange poster etterhverandre, får ikke helt til siteringsfunksjonen på dette nye forumet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 30. Aug. 2007, 21:57 »
Fant dette på rustelefonen.no:

Hvor lang tid må det gå før man kan kjøre bil etter å ha røyket hasj?

THC (virkestoffet i hasj) kan påvises i blodet ca. 12 timer etter inntak. Koordinasjon, konsentrasjon og reaksjonsevne kan imidlertid være svekket i opptil 24 timer. Røyker du hasj daglig, bør du ikke kjøre bil i det hele tatt, fordi THC er fettløslig og lagres i kroppen over tid. Hasj kan påvises i urinen flere dager etter et enkelt inntak, og flere uker ved gjentatte inntak

Hasj vil jo selfølgelig bli meir utbredt, og eg tvilar sterkt på at desse vil holde seg unna rattet. Promillekjøring er jo et problem som fører til veldig mange trafikkulykker, meir rus av hasj vil jo føre til større fare i trafikken. Politiet vil vel heller ikkje sjekke førarane for hasj-rus.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 30. Aug. 2007, 22:08 »
Hvorfor tviler du på dette? Fordi du ser på folk som bruker hasj som idioter og dårligere enn deg selv? Jeg klarer meg fint å holde meg unna rattet, både når jeg drikker og når jeg røykte.

Du har helt rett i at promillekjøring fører til mange unødvendige ulykker, men du må klare å skille fra promillekjøring rett etter fest o.l, og dagen derpå kjøring. Det samme gjelder hasj. Man skal selvsagt vente til man er edru nok til å kjøre bil.

Og det gleder meg å se at du har tatt deg bryet med å ringe til politiet og hørt om de skal sjekke førere for hasj-rus. Det setter jeg veldig stor pris på. Det eneste er at det forbauser meg at veldig mange på landsbasis blir tatt for å ha kjørt i nettopp hasj-rus.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 30. Aug. 2007, 22:17 »
Eg tvilar på det bl.a fordi det aldri/sjeldent blir kontrollert, ihvertfall der eg bur og har budd. Eg har aldri hørt om nokon som har blitt stoppa og kontrollert, sjansen for å bli tatt må være minimal.
Eg har heller inga tru på at dei fleste som røykar hasj daglig sluttar å køyre bil i det heile tatt.

Mange hasj-folk vil jo selfølgelig overholde seg regelverk, men det er mange som ikkje vil det, og tallet på desse vil garantert auke om hasj blir legalisert.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 30. Aug. 2007, 22:30 »
Mtp. måten du skriver på virker det som om du kanskje kommer fra landet, og at du ikke har hørt om noen som har blitt tatt for å ha kjørt i hasjrus kan jo ha noe med det og gjøre. Ikke vet jeg.

Det er uansett fullstendig irrelevant hva du tror og ikke tror om folk som røyker hasj. Kjører du bil i fylla kanskje? Tror du at fordi folk drikker, så kjører de automatisk i fylla? Jeg tror ikke det. Noen gjør det selvsagt, men et desidert flertall gjør det ikke. Det samme gjelder for hasj.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 30. Aug. 2007, 22:38 »
Om eg kjem fra landet veit eg ikkje, det kan du vurdere, uansett, eg har budd i 3 byar i Sogn og Fjordane med rundt 10 000 innb. Eg veit om mange hasj-røykarar, og har blitt på tilbudt og hørt om eg kunne skaffe. Uansett er det såpass utbredt at det er rart at eg aldri har hørt om kontroll av hasj-rus i forbindelse med bilkøyring.

Eg er enig med deg i det med promillekøyring, dei fleste gjer ikkje det, men nokon gjer. Det samme skjer nok med Hasj-røykarar, men sidan det er færre kontrollar av dette bør jo andelen være større også. Og med legalisering av Hasj vil enda fleire kjøre i hasj-rus.