20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barcelonas Belletti er på vei  (Lest 12142 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Barcelonas Belletti er på vei
« på: 15. Aug. 2007, 01:15 »
Om vi skal tro Daily Mail. Som jeg nevnte i går er det avisen som har hatt best treffprosent på overganger i sommer. Det ser ut som de traff med Faye i går, og det hadde ikke gjort meg noe om de også traff med denne.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=475421&in_page_id=1779&ct=5
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

djmattis

• Gjest
Sv: Barcelonas Belletti er på vei
« Svar #1 på: 15. Aug. 2007, 02:02 »
DETTE er en signering det her babalooba av!!
Wow nå ble jeg overrasket! :D
Belletti er en kjempe spiller!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2 på: 15. Aug. 2007, 02:13 »
Holeyshit!!.Jeg håper håper VIRKELIG at detta er sant for detta hadde rett å slett vært fantastisk.Jeg vill bli temmelig overaska hvis detta stemmer og at vi virkelig får denne klassespilleren.For en forsterkning han ville blitt!!! :D.Nå er jeg virkelig spent ;D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15. Aug. 2007, 10:13 »
The Sun skriver dette:

SAM ALLARDYCE is trying to get Barcelona hero Juliano Belletti to join Newcastle.

The Brazilian World Cup-winner?s deal runs out next summer and he has lost his Nou Camp spot to Gianluca Zambrotta.

Belletti?s claim to fame is scoring the winner against Arsenal in the Champions League final in 2006.

But Toon boss Big Sam wants the 31-year-old for his sound track record as a full-back.

Allardyce moved for the Brazilian right-back at the beginning of the week but so far has not been given permission to talk to the player whose contract runs out next summer.

Barca have gone on record as saying they don?t want to sell Belletti and that they plan to renew his contract. Milan failed with a £3m bid last January.

The player is also demanding more than £50,000-a-week which Newcastle may feel is too much.

Allardyce has moved for Belletti after the high-profile fall-out between the club and Kieron Dyer.

Big Sam had hoped to use Dyer as right-back this season and had discussions with the player about the roll.

But Dyer wanted to go to West Ham and was set to move to the London club before Newcastle pulled the plug and demanded an extra £2m.

Dyer has now been condemned to the reserves.

Newcastle?s current right-back, Stephen Carr, is in the final year of his contract and is in talks to see if he can get a new deal but it is possible he may move on.

Meanwhile, Allardyce hopes to finalise the signing of midfielder Abdoulaye Faye from his old club Bolton this week. Faye will cost the Toon £1.5m.

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390000-2007370616,00.html

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Aug. 2007, 10:37 »
Satan dette hadde vært en drømmesignering! Rutine på høyt nivå er akkurat det vi trenger i forsvaret rundt Taylor.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Aug. 2007, 12:19 »
http://www.elmundodeportivo.es/web/gen/20070815/noticia_53382695082.html

Oversatt til engelsk.

The Newcastle wants to file to Julian Belletti and will throw the rest for that reason, to the point that his trainer and manager general it has thought to appear in Barcelona this week to try to activate the operation.

Samuel ' Sam' Allardyce has a London-Barcelona passage for this Thursday and its objective is to convince to lateral and international the straight Brazilian of the FC Barcelona, of which it will be very important in the new project of the ' Magpies' (Magpies).

The picture albinegro has been reinforced very well facing the season that finishes beginning in the Premier League, but still it needs a hierarchy player to cover the lateral matador with its defense. Allardyce has thought about Belletti, and as it has plenipotenciarios powers, its intention is not other than to take to the author of the goal that was worth the last League of Champions conquered by the Barça in Paris.

The trainer and manager of the Newcastle have predicted to present/display a supply nonsuperior to the 4 million euros by Julian Belletti and he would do it, according to extended last night, in person. The Newcastle, that began the Premier winning to the Bolton by 1-3, asked the Barça in its day for Eidur Gudjonhsen and Deco, although the managements did not prosper

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Aug. 2007, 12:43 »
Med slike rutinerte signeringer som det Big Sam nå har gjort og holder på å gjøre i transfervinduet, mener jeg han legger et større press på seg selv. Slike rutinerte spillere forventer jeg skal prestere mye raskere og til å heve laget betraktlig på kort sikt.

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15. Aug. 2007, 12:59 »
Oioi, Belleti er jo meget så god. Følte med litt på Barcelona, og syns Belletti er en klasse spiller. Hvis vi får Belleti så får vi en spiller jeg beundrer og aldri hadde drømt om å spille i Newcastle. Er i sine beste år, og vil si at han kan spille minst i 2-3 år på så høyt nivå. Håper så inderlig at dette går i boks! 

Vet han spiller på det Brasilianske landslaget, men er han ikke noe italiensk også?
Live The Dream, Newcastle United!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15. Aug. 2007, 13:18 »
Barcelona fullback Juliano Belletti is open to a move to Newcastle United.
Toon boss Sam Allardyce is in talks with Barca over a fee for the Brazil international, who said: "I'd like to stay, but Barcelona has told me they'd like me to leave. We are ready to listen to other offers. My brother is here to listen to offers, so is the club.

"Every player wants to play regularly."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15. Aug. 2007, 13:41 »
Belletti hadde vært spennende å se i Newcastle. En fantastisk underholdende backtype som jobber konstant i samtlige 90 minutter pluss tilleggstiden opp og ned på høyresiden. Barca er sjelden mer morsomme å se på enn når Belletti og Sylvinho konstant springer maraton opp og ned på hver sin side hele kampen igjennom. Senest igår så sa Belletti selv at det foreløpig ser ut som han blir i Barca, men han sa også at dersom det rette budet dukker opp, så kan han komme til å flytte på seg. Ulempen med Belletti er at han har vært mye skadet den siste sesongen, og også han har sin klare styrke offansivt, selv om han fortsatt er bedre enn Carr bakover på banen. Som Barca fan så har jeg ikke likt tanken på at Belletti og Sylvinho begge en dag er ferdige på Camp Nou, men dersom Belletti da setter kursen mot St.James Park og Newcastle passer det meg glimrende. Liker veldig godt den spillertypen Belletti representerer. Skadene, og eventuelt hvordan brassen passer inn i England er usikkerhetsmomentene her, men Belletti er utvilsomt en knallspiller når han er skadefri og i form.

(YouTube link)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15. Aug. 2007, 13:47 »
Vet han spiller på det Brasilianske landslaget, men er han ikke noe italiensk også?

Det er helt riktig. I likhet med Motta faktisk, så er også Juliano Haus Belletti halvt italiensk og halvt brasiliansk. Han har alikevel valgt å spille for Brasil og var med i troppen da Brasil vant VM i Sør Korea og Japan i 2002. På landslaget levde han alltid litt i skyggen av Cafu, men ingen tvil om at Belletti fortsatt er en glimrende back på sitt beste. Han har også italiensk pass og vil derfor ikke få noe problem med en eventuell arb.tillatelse.

Belletti holder utvilsomt fortsatt i flere år på det øverste nivået. Men han var nok alikevel på sitt aller beste i sin siste sesong for "de gule ubåtene" (Villareal) før han kom til Barca før 2004/05 sesongen.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 15. Aug. 2007, 17:54 »
EN meget spennende spiller, og £3M for han hadde blitt ett flott kjøp spør du meg, siden han holder mest sannsynelig i 2-3 sesonger til, men synd han ikke hadde vært 26-27 år. . 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 15. Aug. 2007, 18:25 »
EN meget spennende spiller, og £3M for han hadde blitt ett flott kjøp spør du meg, siden han holder mest sannsynelig i 2-3 sesonger til, men synd han ikke hadde vært 26-27 år. . 

Da hadde han nok heller kostet £13 millioner :-)

djmattis

• Gjest
« Svar #13 på: 15. Aug. 2007, 19:40 »
Leser på Barcelonas hjemmeside at han vil bli i Barcelona, hmm. kjedelig

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15. Aug. 2007, 20:08 »
Leser på Barcelonas hjemmeside at han vil bli i Barcelona, hmm. kjedelig
Les også: But if an offer comes his way that is of interest to both parties, he has not counted out the possibility of a move. ;)
Belletti har i hele sommer befunnet seg i gruppen av spillere som er "usikre". Dvs spillere man i utgangspunktet ønsker å beholde, men spillere som man alikevel er villige til å vurdere ulike tilbud for. I disse tilfellene kommer det antagelig litt an på hva spilleren selv også ønsker, og Belletti utelukker jo ikke noe...

Belletti fikk forøverig nettop 2-3 minutter som innbytter for Oleguer i Mehmet Scholls testimonial kamp hvor Barca til slutt vant 1-0 etter en volleyscoring av Messi fra 18-20 meter.