20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 30274 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #75 på: 19. Sep. 2007, 11:38 »
Eg er enig i at Big Sam bør prøve Martins og Owen som spisspar, kanskje dei to kan fungere ilag om vi begynner å spele langs bakken. Men et anna spørsmål er om vi har spelarar tilgjengelige til å spele langs bakken. Det virka ikkje sånn, 1000 feilpasningar og null evne til å ta imot ballen og vende opp er vanlig kost for samtlige midtbanespelarar vi har tilgjengelig. Det samme gjeld sidebackane våre, Taylor har ikkje teknikk til å bidra for mykje framover, N'Zogbia har det sjølv om han hadde ein elendig kamp mot Derby. Men som sagt syns eg vi kan prøve Martins/Owen, ihvertfall når det er gått 75 minuttar med lange ballar på Ameobi som har resultert i ingenting.

Når det er sagt trur eg ikkje Martins og Owen i tospann vil revolusjonere angrepsspelet vårt. Begge har ein tendens til å bli usynlige framover, og sjølv om begge har stor fart tvila eg på dei får brukt den noko særlig. For et første har Martins speleforståelse på lik linje med en 13-åring, og for det andre er mottaka hans ofte hardare enn skudda hans og det skal litt til. Eg har heller aldri sett på Owen som en som skal legge til rette for andre mål.

Men det er på tide å få prøve om det virkelig kan fungere, men eg er ganske sikker på at det beste spissparet vi har er Viduka/Owen.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #76 på: 19. Sep. 2007, 11:43 »
og mens han har hatt tillitt under både robson, soey, roeder og nå big sam, kan jeg aldri huske å ha lest noen gang at denne gutten har vært linket til noen andre klubber som har vært interessert. kan gutten ha livstidskontrakt? tror faktisk ingen premier league klubber ville ofret en penny for klossete ameøbi

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 19. Sep. 2007, 12:44 »
Tottenham ville vel bytte ham mot Robbie Keane under Robson, da alle trodde han var et stort talent. Kan ikke huske noen etter det, ikke at det er noe rart men...

Tenk for en byttehandel det hadde vært. Ameobi mot Keane!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 19. Sep. 2007, 14:18 »
Husker jeg var jævla for den dealen.
Boro var faktisk linka til Ameobi i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 19. Sep. 2007, 16:59 »
Det blir nok Viduka/Owen på søndag..det føler jeg meg ganske sikker på! Så håper jeg bare Viduka kan få til en bedre kamp enn det han har vist hittill....

Martins får nok sin sjanse på Emirates på tirsdag og da er det opp til han å vise at han skal inn igjen på laget..Martins vil nok få mange kamper fra start også han, men jeg er litt frustrert fordi han virker litt oversett..

Ameobi spilte seg kraftig ut av laget på mandag, men alle har lov til å ha dårlige kamper..tipper han også spiller mot arsenal..

Men som mange andre, så venter også jeg på kampen Owen og Martins starter på topp!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #80 på: 20. Sep. 2007, 11:03 »
ja denne byttehandelen mot keane hadde jeg glemt. fatter allikevel ikke hva spurs tenkte på da. var det snakk om et solid mellomlegg også

BallaJazz

• Gjest
« Svar #81 på: 20. Sep. 2007, 11:13 »
Keane hadde vært noe annet å hatt isteden for Amøbi

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #82 på: 20. Sep. 2007, 15:48 »

Alle andre hadde vært bedre en Ameobi, kofor har vi han fortsatt, han var et talent før, men han har vist han ikke duger i PL.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 20. Sep. 2007, 16:22 »

Alle andre hadde vært bedre en Ameobi, kofor har vi han fortsatt, han var et talent før, men han har vist han ikke duger i PL.

Han har vist at han duger, men han sliter med stbiliteten, mildt sagt....Og når du sier at alle andre i PL er bedre melder du deg ut av den saklige diskusjonen...Men det er klart, hvis Derby kampen var din første nufc kamp noensinne kan det hende du kan forsvares....Shola skal få litt mer enn en kamp til å bevise hva han er god for!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #84 på: 20. Sep. 2007, 17:15 »
Jeg er for å prøve Owen og Martins i lag på topp. Synes det lukter svidd av den duoen! Man må nødvendigvis ikke ha en stor spiller lamme en av de. Det er jeg ganske sikker på!
ignert Morten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 20. Sep. 2007, 18:06 »
For all del, Ameobi kan hvis han vil. Selv om det ikke nødvendigvis er viljen det står på. Og Ameobi er selvsagt ikke Premier Leagues desidert dårligste spiss. Men han er veldig ustabil, og når han ikke er i toppform sliter han i absolutt alle spillets faser. Han greier ikke å ta imot enkle pasninger, han vinner overhodet ingen dueller, han gir bort frispark til motstanderen, og avslutningene er langt, langt, langt unna å treffe de tre stolpene som markerer målet. I beste fall kan han passe til keeper.

Når Ameobi virkelig er i siget, derimot, har han absolutt ikke noe dårlig ballmottak, han vinner det meste i lufta og er veldig målfarlig.

Synes du en så ustabil spiller fortjener å spille fast førstelagsfotball, kø1?

Måten vi spiller på mener jeg forhindrer en duo med Martins og Owen på topp, uten støtte fra en stor, sterk duellspiller. Alle vet at vi slår en del langt, ikke bare når vi skal kontre, eller når vi er hardt presset. Da trenger vi noen til å ta seg av de lange ballene, og det kan verken Oba eller Owen gjøre. Det er ikke det at det er umulig for Owen og Martins å danne en duo på topp sånn på generell basis, men da må spillet legges til rette for det.

Jeg kunne tenkt meg å prøvd Viduka litt bak Owen og Martins, og heller bruke Zog og Milner som indreløpere, eller spesielt offensive backer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 20. Sep. 2007, 18:40 »
Hjelper lite for Owen og Martins og ha en "stor og sterk" spiss som ameobi ved siden av seg som taper alle dueller og ikke gir dem en dritt og jobbe med.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 20. Sep. 2007, 18:52 »
Nei, men det er derfor de skal ha Viduka med seg. Viduka er den som skal vinne duellene og gi muligheter for Owen og Martins. Du vet at vi har en spiller som heter Mark Viduka, ikke sant?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 20. Sep. 2007, 19:30 »
Nei hvem faen er han? Når viduka er skada da? Synes det er så latterlig feigt av big sam og ikke bruke owen og martins sammen. Viduka kan ikke spille alle kamper. Og jeg orker ikke se ameobi en kamp til.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 20. Sep. 2007, 22:58 »
Har alle glemt at ALAN SMITH faktisk kanskje kan funke best i en slik rolle bak Owen og Oba?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida