20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 11.8: Bolton - Newcastle United [C+ Sport 2]  (Lest 38704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Lørdag 11.8: Bolton - Newcastle United [C+ Sport 2]
« Svar #60 på: 09. Aug. 2007, 19:22 »
Verdens undergang er det kanskje ikke, men et stort tap er det så absolutt.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 09. Aug. 2007, 19:25 »
Given er kanskje den viktigste spilleren vi har, og vi så forrige sesong hvor stor forskjellen er på Given og Harper. Harper er i mine øyne langt fra god nok, det er en grunn til at Given står uansett om han er småskadet. Håper Given snart er kampklar, han kan fort være forskjellen på 3 og 0 poeng.

For første gang på svært lenge så aner jeg ikke hvordan laget blir.
an sparker ikke Bobby Robson??

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 09. Aug. 2007, 22:22 »
Vel sagt Abel.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Aug. 2007, 22:49 »
Vel. Nå har Harps fått mye mer kamptrening, og er betydelig mer skikket til fast førstelagsspill enn han var da han måtte steppe inn for Given forrige sesong. Tror dessuten vi har flere sterke personligheter i laget nå enn vi hadde på samme tidspunkt da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 10. Aug. 2007, 00:00 »
Gleder meg alvorlig til seriestart nå.
Skal bli deilig og gå på pub og sjå kamper igjen med optimisme
 :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #65 på: 10. Aug. 2007, 00:47 »
Skal lufte noen tanker før kampen mot Bolton

For det første er det veldig kjipt for min egen del at Newcastle spiller klokken 16.00 på lørdag, da også jeg spiller kamp på samme tidspunkt. Så jeg får ikke sett årets PL-start  :(

Men likefullt så er det en spennende tid vi har foran oss. Det er lenge siden vi i sort og hvitt har gått SÅÅ optimistiske til en ny sesong. Og kanskje er det nettopp i år en grunn til at vi er optimistiske?! Kanskje er det i år Newcastle skal vise seg som et topplag igjen, og kjempe til siste spark på ballen om europa-cup? Tiden fremover vil vise...

Mot Bolton har Sam Allardyce en vanskelig oppgave med å velge ut startoppstillingen.
Vil han kjøre nysigneringene Cacapa og Enrique fra start? Eller lar han de starte på benken, siden de bare har vært i klubben i en uke.
Hvor viktig var scoringen til Alan Smith mot Sampdoria med tanke på hans sjanse til å starte kampen?

Vil han bruke Luque på venstresiden, og dermed har hans tre scoringer i pre-season i bakhodet? Eller lar han unggutten N'Zogbia starte pga. hans gode involveringer i de siste kampene.

På spissplassen har jeg allerede nevnt Smith som en mulighet. Martins er vel bankers, men Luque, Viduka og Ameobi lurer i bakgrunnen. Mangel vil nok tippe at Viduka og Martins starter på topp, siden de har komplimentære ferdigheter som Nils J. Semb så fint ville ha uttrykt det

Men er det realistisk å tro på storspill allerede fra første kamp?
Har vi imponert såpass i pre-season at vi nærmest forventer seier og champagne-fotball mot BOlton? Absolutt ikke. Mot Celtic var vi effektive og gode og scoret fire mål. Mot Juventus vant vi 2-0, og holdt med det nullen mot et hardtsatsende italiensk lag. Italiensk motstand møtte vi også mot i den siste kampen i pre-season. Sampdoria ble slått 1-0, i en ikke alt for velspilt kamp av Newcastle. Men også det holdt vi nullen, som er viktig.

Big Sam har hentet mange spillere i sommer, og det kan ta flere måneder før vi får se hva som egentlig bor i dette laget. Så spillet kommer ikke til å være optimalt i de første kampene, det går bare ikke. Sitter derimot spiller bra, er det LOV å håpe at Newcastle har tatt steget opp blant de store. Men først må de første ukene gjennomføres.

Så det vi har fått ut av treningskampene, er at vi har vært solide hjemme mot god motstand. Vi holdt nullen både mot Juventus og Sampdoria. Men begge disse kampene var på hjemmebane.
Det blir helt annerledes på Reebok Stadium. Det er bortebane til gangs for Newcastle. Det er lenge siden vi har fått med oss tre poeng derfra.

Så med alt dette lagt til grunne, vil jeg si at jeg vil være fornøyd om vi får med oss minst ett poeng hjem il nord-øst. Vi kan bare ikke forvente seier borte mot et godt lag som Bolton.

Mitt tips: Jeg tror mest på 1-1, men har også en liten feeling på 1-2  ;D

Lykke til alle sammen, og la dette året bli så svart og hvitt som det er mulig å få det!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 10. Aug. 2007, 00:53 »
For det første er det veldig kjipt for min egen del at Newcastle spiller klokken 16.00 på lørdag, da også jeg spiller kamp på samme tidspunkt. Så jeg får ikke sett årets PL-start  :(
Herregud for en prioritering! ;)

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 10. Aug. 2007, 01:04 »
Skal ha kamp vi og, 6 div. Skal sei til trenaren at om eg ikkje får stå blir eg heime og ser PL ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 10. Aug. 2007, 01:09 »
Gleder meg alvorlig til seriestart nå.
Skal bli deilig og gå på pub og sjå kamper igjen med optimisme
 :)

Når jeg blir eldre vil jeg garantert dra på puben hver gang Newcastle spiller kamp!

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #69 på: 10. Aug. 2007, 14:45 »
3. div her. Jeg er i en posisjon hvor jeg nærmest MÅ spille kampen. Tror nok det har klikket for treneren om jeg ikke møter opp..
Men det kommer da flere kamper som jeg forhåpentligvis kan få sett  ;D

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 10. Aug. 2007, 14:48 »
Verken Braathen eller Chippen spiller for Bolton i morgen. Det er bra, fryktet Chippen egentlig!:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10. Aug. 2007, 15:05 »
Chippen må ei undervurderes, nei. Men jeg frykter lamaen og Anelka mer!
Anal Oliver spekulerer forøvrig i at Enrique kan få en overraskende debut imorra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10. Aug. 2007, 15:12 »
Frykter verken Chippen eller Braaten. Frykter Chippen minst av alle. Synes han er en oppskrytt, bortskjemt drittunge fra Sverige, som egentlig bare kan å trikse med ballen og ikke så mye annet. Kan ikke huske å ha sett Chippen gjøre gode landskamper for Sverige.

Og jeg må bare presisere, når skal folk lære seg at lykketrollet heter BRAATEN, ikke Bråthen, Bråten eller Braathen. B R A A T E N. Det kommer det til å stå på drakta hans i Bolton. I tillegg til RBK selvsagt ;D

Jeg er spent på hvilket lag vi stiller med i morgen. Leser at Solano til min store overraskelse ikke er i troppen. Det får virkelig mine tanker til å svirre ang. ryktene om West Hams interesse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Aug. 2007, 15:24 »
Oliver skrive i dag at Solano vil til London og West Ham. Selvfølgelig av samme grunner som Dyer, nemlig familiære. Da familien hans er bosatt i London.
Skal det virkelig være så vanskelig å flytte dem opp til Newcastle? Jeg mener, penger bør ihvertfall ikke være noen hindring.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Aug. 2007, 15:45 »
Jeg skjønner heller ikke det der. Forøvrig, hvorfor er Solanos familie bosatt i London, når han ikke har vært lengre sør enn Birmingham?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon