20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2385 på: 03. Des. 2012, 18:25 »
Tviler på at det er fake, Andy. Dette foregår i Brasil, som Kristoffer skriver, der oppimot 90% av befolkningen er katolikker.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2386 på: 03. Des. 2012, 18:30 »
Det er ikke fake nei, mener jeg bestemt. Har sett klipp fra sikkert samme showet tidligere med ganske drøye lignende spøker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2387 på: 03. Des. 2012, 20:21 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2388 på: 04. Des. 2012, 20:57 »
Tre julebord på én dag. 26 julebord hvert år, over ti år. Utrolig rart at han ble utslitt av det. Kan ikke skjønne hva som er slitsomt med julebord :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2389 på: 04. Des. 2012, 21:44 »
Jeg fatter bare ikke hvordan han klarte unngå å ikke bli lei av julematen, jeg. Det er forbanna godt - men man er pokker meg drita lei av det i løpet av romjula.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2390 på: 04. Des. 2012, 21:56 »
Jeg blir ikke lei av det i løpet av romjula. Langt, langt, langt i fra.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2391 på: 04. Des. 2012, 23:50 »
Gutta, trenger hjelp her ;)

Skal selge bilen min, og har lagt den ut på finn.no, zett.no og i det hele tatt.
Nå er det en som har sendt meg en Mail via zett.no, med følgende spørsmål..
Sitat
      Beskjed fra brukeren:
Is it still available for sale? Why do you want to sell it.And what is the final asking price?Get back to me on this email

Jeg er generelt ganske så skeptisk når det kommer til engelske mailer, men svarte på det denne personen spurte om..
Fikk da påfølgende svar:
Sitat
Thanks for the response.I am ready to buy it now.I am at the moment on a bulk carrier as an oceanographer and due to the nature of my work restriction is placed on our activities but i find out time to check this advert and send you an email regarding it.I will be paying you 40,000.00 NOK=5,435.72 EUR with my PayPal account because it's attached to my bank account and it is a fast,reliable,safe and very secure way to make payment. I insisted on paypal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email so i can make the payment immediately and please if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to www.paypal.com   registration will take only 5 minutes to set up, after you have set it up, i will only need the e-mail address you use for registration so as to put the money through. I have a private courier agent that will take care of the pickup and shipping processes, so they will be the one to pick it up from you after payments has been made.

Har ikke svart på denne.. Jeg er jævlig skeptisk, men ettersom det var via zett.no (og jeg er desperat og naiv), tror jeg litt på at det er en person som vil kjøpe bilen da. Spesielt ettersom det er via PayPal liksom.. Hva tror folket? Jeg er selvfølgelig redd for at det dreier seg om svindel ;) Tips mottas med takk ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2392 på: 05. Des. 2012, 00:08 »
Kan faktisk med 100 % sikkerhet si at det er scam. You have been warned.  ;)
« Siste redigering: 05. Des. 2012, 00:11 av plebUTG »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2393 på: 05. Des. 2012, 00:14 »
Hæ kordan da ??? Kommer jo an på bilens verdi dette. Er bilen verdt det dobbelte så er jo dette åpenbart svindelforsøk men er bilen verdt mindre enn 40 000 så er det jo du som svindler han. Har du tenkt på det ??
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2394 på: 05. Des. 2012, 00:15 »
Ahh, regnet med det..
Men hvordan vet du det 100% sikkert? :P må bare spørre, da jeg faktisk er sykt desperat etter å bli kvitt bilen....:p
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2395 på: 05. Des. 2012, 00:42 »
Skal ikke legge ut så mye om det, men var tidligere registrert på et noe snuskete forum som tok for seg blant annet hvordan man skulle svindle til seg penger via bilannonser på markedsplasser i Norden som Finn.no, dba.dk ++. Mailen du fikk likner en av malene som ble lagt ut.

Kort svar; får du henvendelser på engelsk om alternative betalingsmetoder, dårlige unnskyldninger o.l., så er det egentlig best å bare ikke svare.  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2396 på: 05. Des. 2012, 09:19 »
Bare det at han på død og liv skal betale via paypal er grunn god nok til å holde seg langt, langt unna. Når det kommer til slike ting som kjøp av en bil, så bruker man ikke paypal. Og at han ikke skal ha nettbank? Det tviler jeg sterkt på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2397 på: 05. Des. 2012, 09:28 »
Utvilsomt svindel.  For det første at han MÅ bruke paypal, med dårlig unnskyldning.  For det andre  at dere skal bruke HANS tredjepart, da er det ikke en nøytral tredjepart. For det 3., det er INGEN grunn til at noen som ikke er nordmenn skal kjøpe en bil i norge.  Med alle de skatter, toller, avgifter, etc. vi har på bilene er det ingen grunn til at noen andre i verden enn nordmenn skal kjøpe biler her.  Med prisen på bilen antar jeg det her er snakk om en "vanlig" bil, og ikke en unik once-in-a-lifetime sjanse til å eie en superfet racingbil e.l.  Kutt all kontakt du, det er lite å hente på dette "salget".
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2398 på: 05. Des. 2012, 09:48 »
Jeg kan slenge meg på de andre her og garantere deg at dette er svindel. Da jeg solgte min egen bil fikk jeg en identisk e-post, og bare for å teste sendte jeg tullesvar tilbake. Da fikk jeg ferdigskrevne e-poster tilbake, basert på hva som ville vært naturlig å svare, men som ikke ga noen som helst mening mtp på hva jeg skrev i tullesvaret.

Planen hans med paypal er å kanselere betalingen så fort du enten har sendt avgårde bilen, eller noen har kommet og hentet den for deg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil