20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372136 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1215 på: 02. Mai 2011, 13:01 »
Hele greia virker veldig fishy, men tviler ikke på at han er død.

Ellers har det her neppe mye å si for "kampen mot terror", da han neppe har hatt veldig mye å si de siste årene, kun vært en inspirasjonskilde og et ikon for andre terrorister. Og det blir spennende å se om terroristene blir gretne pga. det her og slår tilbake ganske hardt, eller hva som skjer.

Ser man bort ifra dette greier jeg ikke å bry meg så veldig. Sad but true.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 02. Mai 2011, 13:15 »
Enig Geir. Noen som forresten så da Obama kødda rundt dette og Trump sin egen konspirasjonsteori her om dagen? Syns det var temmelig genialt :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 02. Mai 2011, 13:19 »
Obama er jo et retorisk geni. Trump derimot...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 02. Mai 2011, 13:49 »
Tror nok Osama ble drept slik som de sier han ble det, og alt det der. Men jeg vet ikke om jeg synes det var så lurt å gjøre det. Verden blir neppe et tryggere sted pga av at han er borte, og jeg er redd for at vi kommer til å få se noen veldig stygge hevnaksjoner nå.
Al-Qaida har tidligere sagt at de skal starte atomhelvete dersom osama ble drept, så nå får vi bare vente og se...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 02. Mai 2011, 13:53 »
Det diggeste hadde vært å fanga han levende, og fått han dømt til livstid i et amerikansk høyrisikofengsel. Feig som han var, brukte han levende, kvinnelig skjold under skuddvekslingen. Bare rett og rimelig at han ble tatt, men hadde vært bedre om han ble tatt levende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 02. Mai 2011, 14:18 »
Det diggeste hadde vært å fanga han levende, og fått han dømt til livstid i et amerikansk høyrisikofengsel. Feig som han var, brukte han levende, kvinnelig skjold under skuddvekslingen. Bare rett og rimelig at han ble tatt, men hadde vært bedre om han ble tatt levende.

Helt enig. Det beste hadde vært om han hadde blitt tatt levende og sonet sin straff. Jeg synes uansett at signaleffekten om at man faktisk blir tatt for terrorhandlinger og aldri kan føle seg trygg er veldig positiv.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 02. Mai 2011, 16:14 »
Problemet var vel at hvis han hadde blitt tatt i Pakistan så måtte han blitt dømt under en pakistansk domstol, noe sikkert fler enn meg hadde vært litt tvilsomme til...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1222 på: 02. Mai 2011, 17:11 »
Tror nok Osama ble drept slik som de sier han ble det, og alt det der. Men jeg vet ikke om jeg synes det var så lurt å gjøre det. Verden blir neppe et tryggere sted pga av at han er borte, og jeg er redd for at vi kommer til å få se noen veldig stygge hevnaksjoner nå.
Al-Qaida har tidligere sagt at de skal starte atomhelvete dersom osama ble drept, så nå får vi bare vente og se...

Oppfordrer du til overgivelse? Al-Qaida ville starte atomhelvete uansett dersom de fikk kapabiliteter til dette. Hevnaksjoner vil kun framskynde og spontanisere potensielt sofistikerte angrep. Og eneste grunnen til at drapet på Osama var "lite lurt" var at feigingen ikke ble ydmyket nok. Trist at han ble begravd etter islamsk skikk og tradisjon.
« Siste redigering: 02. Mai 2011, 18:33 av geordie-olav »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 02. Mai 2011, 17:29 »
Hvem gir faen i hva som sårer og opprører disse "menneskene" (les: Bin Laden og hans støttespillere) uansett? De blir jo temmelig sinna dersom de ser to av samme kjønn holde hender på gata, dersom de ser en jente gå på skolen eller kjøre bil, dersom de ser en jente uten telt, dersom de ser en karikatur de ikke liker i avisa, dersom noen i det hele tatt antyder noe negativt om profeten eller religionen deres (og deres tolkning av den), dersom ikke alle andre kulturer og alle spor av disse totalødelegges, dersom ikke ytringsfriheten fjernes, dersom noen fremforhandler fred i øst-timor og slik forhindrer folkemord, og dersom ikke samtlige verdensborgere fullt og helt underkaster seg den skitne, umoralske, totalitære og falske ideologien deres. Alt dette vil gjøre dem "dypt såret" og det vil gi dem en god grunn til å drepe så mange mennesker som de overhodet kan. Fuck dem og følelsene deres, sier nå jeg.
« Siste redigering: 02. Mai 2011, 18:03 av geordie-olav »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 02. Mai 2011, 17:36 »
Jeez...
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 02. Mai 2011, 17:39 »
Flaut...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 02. Mai 2011, 17:51 »
Jeez? Flaut? Dere utviser fantastiske argumentasjonsprestasjoner her, må jeg medgi. Personlig syns jeg at innlegget mitt var temmelig spot on. At det var en god del eklere og litt mer rett fra levra enn noen av mine tidligere innlegg... vel, det får dere bare leve med.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 02. Mai 2011, 17:55 »
Jeg er fullstendig enig i at islam har noen ting over seg som ikke hører hjemme noe sted, men det her er en annen helt annen sak. Det er "terror" som er stikkordet i Bin Laden-saken, ikke islam.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 02. Mai 2011, 18:00 »
Jeg er fullstendig enig i at islam har noen ting over seg som ikke hører hjemme noe sted, men det her er en annen helt annen sak. Det er "terror" som er stikkordet i Bin Laden-saken, ikke islam.

Innleggene mine overfor var myntet på Bin Laden og hans støttespillere - og ikke på muslimer - for de som ikke skjønte det.

Det er flere muslimer som har blitt drept enn ikke-muslimer pga Bin Laden tross alt.
« Siste redigering: 02. Mai 2011, 18:04 av geordie-olav »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 02. Mai 2011, 18:18 »
Jeg ser du har ryddet opp det andre innlegget ditt litt, og presisert litt tydeligere hva du mente. Det første innlegget ditt er fremdeles søppel som ikke har noe her å gjøre. Hva er poenget om vi ikke skal være noe bedre enn dem vi kjemper mot?