20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372029 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #450 på: 05. April 2010, 01:17 »
Har vært borti spillere der det gikk an å ta opp kassett fra CD rett og slett. Ser uansett ikke hvordan i guds rike det er mulig å fortsatt bruke kassett-formatet? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #451 på: 05. April 2010, 01:19 »
Har bare kassett-spiller i bilen for øyeblikket :) og siden jeg sannsynligvis bare skal ha den frem til sommeren tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe noe annlegg til den. Dersom jeg kjøper cd-spiller til den, får jeg den ikke før til slutten av uka i beste fall, og jeg må jo ha musikk frem til det :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 05. April 2010, 02:07 »
Jeg synes kassett-formatet er dritkult. Åpner jeg skuffen her finner jeg demoer fra både 90- og 00-tallet, samt en del andre greier. Jævlig fett, faktisk! ;D
Anskaffer for det meste kun demoer på dette formatet, da det meste andre er og finne på vinyl. Men har både Rush, Wham! og Megadeth-kassetter i skuffen her. Men det er selvfølgelig demoene som gjelder!
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 05. April 2010, 02:12 »
Regner med du har en eller annen form for bærbar musikkspiller? Går an å kjøpe små høyttalere til de aller aller fleste av dem. Må være mye enklere enn å styre med kassetter :P

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #454 på: 05. April 2010, 03:13 »
Tenker du at jeg skal kjøpe noe alà batteridrevne pc-høytalere eller reisehøytalere og ha i bilen da? Ser for meg at det blir mye klatt :P For det første vil jo batteriet ryke etter ca 2 timer, og for det andre vil de jo sannsynligvis ligge i veien.

Har funnet en i nærheten på finn.no som selger en slags adapter fra aux til kassett, så jeg tenker jeg prøver det. Koster bare 69kr så om det er noe dritt er det ikke den største utgiften :)
« Siste redigering: 05. April 2010, 03:19 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #455 på: 05. April 2010, 13:07 »
Har vært borti spillere der det gikk an å ta opp kassett fra CD rett og slett. Ser uansett ikke hvordan i guds rike det er mulig å fortsatt bruke kassett-formatet? :P

Ahhh. Husker gode gamle tiden da vi tok opp sanger fra Radio jeg. Og jeg husker jeg skemtes noe så jævlig da jeg hørte meg selv på Radio. Var i 5 på

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 05. April 2010, 20:05 »
Ja! Har også tatt opp mye musikk fra radio i min tid - og husker spesielt 10 i Skuddet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 07. April 2010, 01:17 »

Hehe, minner meg om en svær, småhissig kompis jeg har!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 07. April 2010, 07:59 »
Har så sinnsykt vondt i ryggen og armen. Faen i helvete, usikker på hvor jeg skal gjøre av meg nå.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #459 på: 07. April 2010, 18:11 »
Etter minimalt med leting, så jeg ikke noe tv-tråd her, og tror kanskje det heller ikke er det helt store behovet for å opprette en. Så jeg fyrer av spørsmålet mitt her.

Skal kjøpe meg ny tv, da jeg har en stor, men gammel tv. Må jo følge med på utviklingen, og skaffe meg en HD-tv. Men, hva er egentlig forskjellen på LED, LCD og Plasma? :P
Og hva er egentlig forskjellen på HD-ready og full-HD? :P

Tv er ikke helt min store lidenskap (selve tv'en altså, tv-titting derimot.....), og har begrenset peiling når det gjelder spesifikasjoner på tv'n.
« Siste redigering: 07. April 2010, 18:16 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #460 på: 07. April 2010, 18:24 »
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446085

Kjøp den :) Da får du en god TV til og se film, spille og vanlig tv. Eneste den ikke duger til er å brukes som PC-skjerm da det er plasma, så du kan risikere at bildet brenner seg fast når det står for lenge i ro. Dersom du ikke skal bruke den til PC-skjerm synes jeg uansett du burde gå for plasma. LCD gir ikke noe særlig god svartfarge. Det blir alltid et gråskjær i det svarte, mens på Plasma er svart svart og det er bedre kontraster på bildene. I tillegg har plasma mye bedre responstid, som gjør at bildet ikke vil henge noe særlig igjen når du ser f.eks sport :)

LED-tver er nokså dyre foreløpig siden det er såpass nytt, og vil (sannsynligvis) bli både bedre og billigere etterhvert.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 07. April 2010, 18:35 »
Enig, gå for plasma hvis du ikkje skal bruke den mykje til pc, går sjølvsagt an med pc men då bør ikkje bildet stå altfor lenge i ro. Billige plasmaer overgår lett dyrare LCD, synes også det er langt meir behageleg å sjå på enn LED (no har eg berre sett på samsung sine). Er bedre enn LCD på alt utenom PC. Panasonic er jo også ekspertar på plasma så det er et sikkert valg.

Sjekk forresten denne linken:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.7019196

Er faktisk den tv-en Håvard fåreslo.
« Siste redigering: 07. April 2010, 18:38 av Øyvinden »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #462 på: 07. April 2010, 18:55 »
Takk. Tror kanskje jeg går for den da. Litt lyst til å bruke tv'n som pc-skjerm, men har både laptop og stasjonær med pc-skjerm, så behovet er jo lik 0.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 09. April 2010, 14:35 »

At det er mulig å prate så mye svada! For en mann!

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #464 på: 09. April 2010, 15:21 »
Jeg bruker en tilnærmet lik Tv som den panasonicen, som Pc skjerm når jeg ser film, serier eller streamer sport. Det funker fett.
Det har hendt at et bilde har brent seg fast, men på nyere plasmaer(etter 2008/2007 tror jeg) fjerner dette seg selv når du har tven av i et par timer. Så gå for plasma.

Jeg betalte 12000 for nesten samme tven for 3 år siden, og jeg er kjempefornøyd. Eneste endring jeg ønsker meg er at den kunne vært 50". ;)

Forresten grunner endel av hypen rundt LCD rundt dette at butikkene har større profitt når de selger disse.
« Siste redigering: 09. April 2010, 15:23 av Ipt »