20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372041 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1380 på: 17. Juni 2011, 15:37 »
Kjenner jeg blir irritert hver gang Solèr viser sveisen sin på skjermen.

Hehe, han er vel den ene fyren jeg kan takle i det studioet der. Og Bergølmo er helt passiv. Ikke noen fyr som skaper verken frustrasjon eller glede for min del.

Men Bratseth og Fjørtoft... verre folk skal man lete lenge etter. Er ikke ofte jeg får vondt av å høre på Fjørtofts elendige humor. Og med Bratseth kan man vite hva svaret blir lenge før han åpner munnen. På oppsummering av kampene sitter han bare der og bruker NØYAKTIG de samme ordene og uttrykkene som kommentatoren(e) brukte.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1381 på: 17. Juni 2011, 19:03 »
Det var da voldsomt... Se kampen og gå på dass i pausen, så er mye gjort...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1382 på: 17. Juni 2011, 23:19 »
Nokon som har eit knalltips for ørepropp? Har gått mange dager med redusert hørsel på venstre øre og tinitus-aktig skurring, held på å bli gal!

Disse er veldig bra, ganske billige også.

http://www.4sound.no/itempg.aspx?artno=103816

Har de som Geir nevner selv. Funker veldig bra på både konserter og bandøvinger.

Selv om de beste øreproppene jeg har prøvd faktisk var et par propper som eksen kjøpte på Metallicakonsert i Køben for to år siden. Kosta 20 spenn eller noe, men dempa lyden perfekt, helt uten å vrenge lydbildet.

Bare jeg som tror at de to som har svart har misforstått spørsmålet? :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1383 på: 18. Juni 2011, 00:53 »
Hehe, det kan være. Det skal uansett være vanskelig å få tinitus om du går rundt med ørepropper hele tida da. ;)

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1384 på: 18. Juni 2011, 01:37 »
Ikke vi som har misforstått. Hans som har brukt feil ord, bare. Hvis vi har svart feil, så er det nok øreplugger eller øretelefoner han leter etter. :P
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1385 på: 18. Juni 2011, 02:54 »
Bare jeg som tror at de to som har svart har misforstått spørsmålet? :P

Hehe, nope.

Kan forøvrig svare på spørsmålet at det er ingenting som funker. Jeg gikk med konstant øresus i en uke etter å ha skutt med skarpskytterrifle på skytebanen i militæret uten hørselsvern, og det endte jo med nærmest en uke uten søvn. Hvis det er noe jeg absolutt ikke vil pådra meg, så er det kronisk tinitus!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1386 på: 18. Juni 2011, 09:43 »
Har sett i ettertid at dette spørsmålet kunne lede til 2 ulike svar, sjølv om Daniel faktisk HAR rett, så var svarene til Geir og Mikael informative da eg også på konserter kan oppleve tinitus!

Nei det var nok ein dott med ørevoks som irriterer livet av meg, er heilt tett på venstre øre, i tillegg til at den lager støy! Flaue greier i grunn! Nesten blitt so desperat at eg prøver "ørelys", men det er nok noko humbug. Er vel berre å bestille seg ein legetime for spyling, men som sunnmøring så leita vi allitds etter alternativer som er billigare for å spare peng!  ;D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1387 på: 18. Juni 2011, 15:33 »
Med ørelys, mener du de voksgreiene som ligner på sånn vaffelkjeks man har is i?

Hvis det er det du mener, så funker de faktisk veldig bra hvis du skal suge litt gugge ut fra ørene. Har brukt det selv et par ganger, og blir alltid like facinert når de er ferdige, og jeg ser hvor mye drit som har blitt sugd ut. Har aldri kjøpt det selv, men husk at du må dryppe noe oljeopplegg som løsner opp i øret før du bruker ørelyset.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1388 på: 18. Juni 2011, 16:51 »
Har problemer med dette selv Bad Religion. Spyler øra mine selv nå opptil 3-4 ganger om året.  :-[  ;D

Olje i øret to dager før, så megasprøyta fra apoteket, lunka vann og spyle skiten ut. Ikke særlig apetittelig, men det gjør susen! Eller kanskje heller fjerner susen!

Fun fact: 20% av alle barn sliter med dette, 5% av den voksne befolkningen og opptil 50% av den eldre. Sannsynligvis så er det svært mange i samfunnet som sliter med det de tror er dårlig hørsel, men så kan dette altså løses på 5 min hos legen, eller om du gjør som meg, 5 min i eget hus og hjem!  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1389 på: 18. Juni 2011, 17:11 »
Må nesten vurdere noe lignende selv, om det faktisk er slik at det kan hemme hørselen. :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1390 på: 18. Juni 2011, 17:22 »
Nå fant jeg statistikken her, husket ikke helt rett.  :-[

10% av alle barn, 5% av normalt friske voksne og opptil 60% av eldre har tette øreganger på grunn av ørevoks.

Hvilke plager gir ørevoks som tetter øregangene?

Tette øreganger på grunn av ørevoks fører til ubehag i form av press og kløe. Det har lett for å "smelle" i ørene, du får dottfornemmelse. Denne dottfornemmelsen kan bli konstant dersom proppen stenger helt for. I tillegg får du nedsatt hørsel, øresus og noen ganger svimmelhet. Enkelte får også kronisk hoste på grunn av ørevoks som tetter øregangene.

Kilde: Legehåndboken

Har en legefar som elsker å bombardere meg med facts om enhver ting som måtte plage meg.  ;D

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1391 på: 18. Juni 2011, 17:23 »
Ønsker du å hemme hørselen? :p

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1392 på: 23. Juni 2011, 15:07 »
Tribe meets white man for the first time - Liveleak!

Sitat
Tribe on Papua New Guinea meets white man for the first time. Filmed in 1976.

Utrolig flott video!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1393 på: 23. Juni 2011, 15:19 »
Og veldig fascinerende. De se jo på hvitingen som fra en annen planet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1394 på: 23. Juni 2011, 20:05 »
Familien til bestekompisen min skal selge hytta si. Her er det bare å slå til kara!

http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/sale/object?finnkode=29262337