20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ashley & Co verre enn Fat Fred?  (Lest 10070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ashley & Co verre enn Fat Fred?
« Svar #15 på: 29. Juli 2007, 16:00 »
Dette er bare tåpelig bekymring. Mike Ashley er en av Englands fremste forretningsmenn. Han har kjøpt Newcastle for flere hundre millioner kroner, og det har han selvsagt ikke gjort kun for å kjøpets skyld. Han har naturligvis kjøpt Newcastle for å tjene penger på det, og han vet jævlig godt at du ikke tjener gode penger på en fotballklubb med mindre de har sportslig suksess.

Det er mye mulig at de nå prioriterer feil. Jeg mistenker at internrevisjonen kommer i førsterekke, og investeringene etterpå. Ingen av dem har et fnugg av anelse om hvordan man drifter en fotballklubb, og en advokat er nå innplassert i jobben for å forhandle frem spillerkjøp. Ikke har han noe nettverk i fotballverden, og handlene skal gjøres med sleipe og drevne fotballedere og agenter som har drevet med dette i årevis. I praksis er dette en like stor risikosport for Newcastle og Chris Mort som det er for en jomfru å dra på telttur inn i en militærleir.

Allardyce har sagt at de har hatt flere bud inne, inkludert er bud på 7 mp, men at det ikke har vært interesse fra de aktuelle spillerne. Der tror jeg også vi har et stort problem: tidligere har Geordiene Alan Shearer og Freddy Shepherd vært enorme ambassadører og selgere for både klubben og byen da de forhandlet med spillere. Nå er det plutselig to stykker fra Sør-England - helt ferske i klubben - som skal gjøre det samme. Naturligvis blir det nesten en uoppnåelig oppgave.

Pluss på at Sam Allardyce er en selvutnevnt pessimist, og det hele virker mer håpløst enn hva det nok er.

At det fins penger til forsterkninger, er det eneste jeg anser for å være helt sikkert.
« Siste redigering: 29. Juli 2007, 16:02 av Jarle »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 29. Juli 2007, 16:01 »
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/sundaysun/tm_headline=show-me-the-money%26method=full%26objectid=19535649%26siteid=50081-name_page.html

Nå skriver også lokalpressen at dette kan være tilfelle, og at Big Sam skal være meget lite fornøyd med dette. Nå begynner det å nærme seg krisestemning her.
Er Sunday Sun en pålitelig kilde da?

Isåfall er det en varsel-lampe som bør begynne å lyse! Da går mine forhåpninger om en topp 4 plass rett til H........ og tar istedenfor hver seier som en bonus!
Men ærlig talt så trodde jeg styre hadde større ambisjoner enn kun å eie fotballklubben!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. Juli 2007, 16:04 »
Vel. Lokalpressen er stadig den kilden jeg stoler mest på av mediene.
Men jeg tror vel kanskje Jarle har et poeng i det han sier om at internrevisjonen kommer i første rekke, samt det faktum at vi har helt ferske eiere som ikke har drevet en fotballklubb før.
Igjen, Sheperd skulle ikke gått så tidlig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29. Juli 2007, 16:12 »
Å ha Freddy Shepherd som en syvende far i huset etter at han har solgt aksjene sine i klubben, tror jeg ikke hadde vært det rette.

Skal Mike Ashley kritiseres, må det være for å hente inn en ny styreformann som har null innsikt i fotballverden. Chris Mort er sannsynligvis en karrieremann som Ashley mener har et meget stort potensial, og som innen 2-3 år potensielt kan fremstå som en ruvende og respektert leder i fotball-England.

Per i dag er han imidlertid bare en ukjent advokat som har fått en stilling han på papiret ikke hører hjemme. Som bevist mange ganger før, er schizofrene Newcastle United ikke en plass hvor man eksperimenterer med uerfarne folk, det være seg både på spiller-, trener- og administrativt nivå. Historien viser at det da går til helvete. I kritiske stillinger trenger Newcastle erfarne folk som har vært ute i krigen mer enn en gang. Vi får bare håpe og tro at Chris Mort er mannen som snur den trenden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 29. Juli 2007, 16:54 »
Mulig det, men alikevel, vi kunne da trengt noen med erfaring fra å forhandle frem transferavtaler.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 29. Juli 2007, 17:08 »
Mulig det, men alikevel, vi kunne da trengt noen med erfaring fra å forhandle frem transferavtaler.

>> Ja, men da kunne man gjort som Chelsea og hentet inn en leder i en annen fotballklubb. Chelsea løp som kjent til Man U og hentet Peter Kenyon.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 29. Juli 2007, 18:02 »

>> Ja, men da kunne man gjort som Chelsea og hentet inn en leder i en annen fotballklubb. Chelsea løp som kjent til Man U og hentet Peter Kenyon.
Prøvde ikke Ashley og hente David Dein da? Men han takket etter hva jeg vet nei!?!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 29. Juli 2007, 18:03 »
Var rykter om det ihvertfall.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 29. Juli 2007, 22:32 »
Et transfer budsjett på bare 10 mp er katastrofalt for oss. Vi trenger minst 20 for å fikse forsvaret, og samtidig sliter vi med veldig mange skader på midtbanen.

Det som så utrolig lyst ut begynner nå å bli veldig skummelt. Hvor seriøst dette ryktet er vet jeg ikke, men det virker lite logisk for en av englands rikeste menn å ikkei nvestere i spillere. Han må gi Sam penger å handle for slik at vi kan spille europa cup fortest mulig.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 29. Juli 2007, 23:09 »
Hadde garantert fått penger av Fat Fred.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

twominds

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 30. Juli 2007, 13:02 »
Nå synes jeg det synses vilt over noe som nok er mye spekulasjoner. Kan godt hende at Allardyce kun har fått 10 mill hvis internrevisjonen har begynt å se skummel ut. Som det står i artikkelen fra lokalpressen, så tyder ting på at gjeldsstrukturen i klubben var mye mer kompleks enn først antatt. Kanskje er det langsiktig lurt å få ryddet opp i dette og frigjøre midler som i dag går til å betjene gjeld til f.eks. lønninger. Vi som supportere kan fort se oss blind på rask suksess allerede denne sesongen, mens jeg tror Ashley etter å ha brukt så mye penger nok er mer langsiktig i sin tankegang. Hjelper fint lite med en top 4 plassering i år hvis det betyr gjeldsforhandlinger eller kjøpestopp de neste par årene for å komme dit.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 30. Juli 2007, 19:23 »
Hadde garantert fått penger av Fat Fred.

>> Og hvor skulle han ta pengene fra? Newcastle har de siste årene levert røde regnskapstall, og har på toppen av det hele en høy gjeld.

At han likevel tok ut årlig aksjeutbytte fra klubben, sier det meste om hvilken mann det var.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 30. Juli 2007, 19:53 »
>> Og hvor skulle han ta pengene fra? Newcastle har de siste årene levert røde regnskapstall, og har på toppen av det hele en høy gjeld.

At han likevel tok ut årlig aksjeutbytte fra klubben, sier det meste om hvilken mann det var.

Samme sted som han tok penger til Owen, Duff, Martins, Parker, Luque..

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 30. Juli 2007, 21:07 »

Samme sted som han tok penger til Owen, Duff, Martins, Parker, Luque..

>> Banken, med andre ord.

Det er toppen av naivitet å tro at kjøpene av Owen, Duff, Martins, Parker og Luque ble gjort med egne midler.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #29 på: 30. Juli 2007, 21:22 »
Kombinasjonen Sheperd, Hall samt kanskje andre private investorer har da mer enn nok økonomisk ryggdekning til å finansiere de kjøpene jeg nevnte. Selv om Ashley er i en egen klasse var det jo ikke fattigluser som styrte før heller.