20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er dette holdbart?  (Lest 3310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Er dette holdbart?
« på: 28. Juli 2007, 20:59 »
Big Sam til The Journal: ?While Freddie was hands-on and here every single day of the week, it isn?t quite that under this regime ? that?s the difference from my point of view.

Fat Fred til dagens Telegraph: "I wouldn't presume to tell him how to run things but all I will say is that I don't believe it can be done by proxy.We may live in an age of communication but I believe Newcastle are a club who need dedicated day-to-day handling."

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/football.html?in_article_id=471478&in_page_id=1779&ito=newsnow

Her er jeg utvilsomt enig med Fat Fred.

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Er dette holdbart?
« Svar #1 på: 28. Juli 2007, 21:31 »
Helt enig med Shepherd i dette jeg også. Jeg har aldri vært blant dem som har stått først i køen når det gjelder å kritisere Shepherd, snarere tvert imot!
Da Shepherd var styreformann virket det nesten som han backet opp managerne sine uansett hva det måtte være, og spesielt når det gjaldt spillekjøp og salg!
Nå er det 2 uker til sesongstart og Allardyce har nå flere ganger vært ute i media å etterlyst handling fra klubbens nye styre, nå må de for f... meg få fingren ut av ræva og iverksette! Vi trenger minimum 4 nye spillere og det NÅ!

Jeg var positiv til en total forvandling i klubben, men nå må snart Ashley og hans menn vise at de har de rette intensjonene for klubben også....
« Siste redigering: 28. Juli 2007, 21:33 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Juli 2007, 21:49 »
Tror feilen var at Sheperd forlot så tidlig. Jeg har sagt det før, vi har nå en ledelse som aldri før har drevet en fotballklubb, og DET er uheldig midt i et avgjørende transfervindu.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Juli 2007, 22:02 »
Tror feilen var at Sheperd forlot så tidlig. Jeg har sagt det før, vi har nå en ledelse som aldri før har drevet en fotballklubb, og DET er uheldig midt i et avgjørende transfervindu.

Men har ledelsen i West Ham , Man City, Pompey og Liverpool drevet en fotballklubb før? Jeg spør for at jeg ikke vet. Det ser da ut som de klarer å bruke penger.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #4 på: 28. Juli 2007, 22:11 »
De menneskene som styrer klubben vår har kanskje ikke styrt en fotballklubb før, men de har nok styrt aksjer, finanser og bedrifter. Og for dem går nok Newcastle under det samme. Men jeg er enig her med Freddy Shepherd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Juli 2007, 16:01 »
Det er lett å være etterpåklok å si som så at vi visste hva vi hadde, men ikke hva vi fikk. Men jeg velger å være lojal mot den nye klubbledelsen. Jeg tror nok regnskapsbøkene i Newcastle er av en helt annen standard enn i Liverpool, Pompey, West Ham og Man City. Disse klubbene har etter hva jeg vet ikke brukt penger de ikke har. Harry Redknapp vet selvfølgelig å bruke mye penger, men jeg tror likevel at både West Ham og Pompey har en viss økonomisk ryggdekning for kjøpene.
Vi har i lang tid lånt penger i banken for å få kjøpt spillere. Alle fotballklubber har gjeld, men jeg er ikke det minste overbevist om at Newcastle er langt mer gjeldstynget enn vi først trodde. Denne klubben har ikke blitt drevet på en god måte de siste årene. Det kommer vi bare ikke utenom. Freddie Shepherd handlet som en fan. Ikke den beste økonomiske politikken, selv om han likevel har prøvd å opptre forsiktig. Mannen har hentet ut personlig utbytte fra en klubb som egentlig har vært bankerott helt siden midten av 90-tallet, om ikke enda lenger. Hvor i all verden fikk Souness sine £50 mill fra? Fra klubbkassa? Aldri i verden!

Hva skulle Shpeherd gjøre uten det minste bestemmelsesrett over klubben? Han trakk seg fordi han måtte, og til klubbens beste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Aug. 2007, 17:10 »
Men Arsenal og Man Utd har vel digre lån? Da blir vel Newcastles røde tall bare en brøkdel i forhold. . Pengene i fotballens verden bare øker og øker. Grunnen til at f. eks Arsenal har økonomiske muskler er jo for at de spiller ute i Europa hvert år. Hvor mye var det Liverpool dro inn i fjord på spill i Europa på tv-rettigheter og selve spillet? Var ikke det snaut en halv milliard? De nye Tv-rettighetene til Premier Leauge gjør sitt til at klubbene får 10 talls flere millioner for plassering på tabellen i årene fremover. Det er viktig at vi satser nå!

Selv om jeg ikke tror på medias vissvass begyner jo mange og lure når vi først blir linket til Deco, Ronaldinho etc. For så og våkne opp en dag til ett tranfer budsjett på smålige £10 Mill.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 02. Aug. 2007, 19:53 »
Og fra hvor har vi dette såkalte transferbudsjettet på £10 mill? Jo, fra media.
Og er media så fryktelig pålitelig da, når det er snakk om størrelsen på transferbudsjettet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02. Aug. 2007, 21:03 »
Vel, foreløpig ser det fortsatt ut som om vi går etter billigst mulig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Aug. 2007, 21:19 »
Er det så forbanna viktig å betale i dyre dommer, så lenge vi får spillere som er gode nok da? Jeg aner lite om de spillerne som kan se ut til å være på vei inn portene på St. James' Park i nær fremtid, så for min del ser det ut som vi prøver å kapre de beste tilgjengelige spillerne, som er innenfor en økonomisk forsvarlig rekkevidde. Trenger ikke bruke 50 mill på en spiller når du kan få to som er omtrent like gode til en brøkdel av prisen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Aug. 2007, 21:25 »
Det er forbanna viktig når venstrebacken vår kunne hett Shorey eller Baines, og ikke Babayaro eller Drago..
Kvalitet koster, og jeg er sikker på at dersom Big Sam hadde fått penga hadde han mye heller sett Shorey/Baines inn enn denne serberen. Nå kan for all del serberen være god, men Shorey og Baines veit vi fungerer i PL og er begge to kjøp for fremtiden. For eksempel. Big Sam har flere ganger sagt at mange av hans targets har forsvunnet til andre klubber denne sommeren fordi ting har gått litt treigt med den nye ledelsen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02. Aug. 2007, 21:38 »
Jeg skjønner det, men vi vet alle at klubben ikke akkurat flyter over av penger. Det er lett å si at Shepherd hadde hostet opp noe, men det er penger vi ikke har, og ville bare gitt mer røde tall i regnskapsbøkene. Hvis det Ashleys menn gjør nå, gjør at vi i fremtiden har en litt bedre økonomisk situasjon, så tåler jeg at vi nå går glipp av en del spillere fordi Ashley driver bokettersyn.

Men Chris Mort sier jo at dukker den rette spilleren opp, så kommer også pengene. Så det virker ikke akkurat som at vi er lutfattig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Aug. 2007, 21:43 »
Javel, men betyr det da at Mort ikke har tiltro til at Big Sam veit hvem som er de rette spillerne!?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02. Aug. 2007, 21:46 »
Javel, men betyr det da at Mort ikke har tiltro til at Big Sam veit hvem som er de rette spillerne!?

Mort er vel lei av 33åringer han og se :) er ihvertfall jeg.. vil ha ungt blod.. stjerner.. bale,baines++ disse skulle vi hatt..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Aug. 2007, 21:48 »

Mort er vel lei av 33åringer han og se :) er ihvertfall jeg.. vil ha ungt blod.. stjerner.. bale,baines++ disse skulle vi hatt..

SOM VI VEL OGSÅ LETT KUNNE FÅTT MED PENGER TILGJENGELIG!
Det blir i mine øyne HELT PÅ TRYNET å laste Big Sam for at vi ikke har fått inn de ønskelige spillerne bakover på banen i sommer.