20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er dette holdbart?  (Lest 3307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Er dette holdbart?
« Svar #15 på: 02. Aug. 2007, 23:36 »
Vil ikke at Newcastle skal gjøre det bra pga penger, men ærlig talt, når jeg leser overganger i Premier League er alltid vi et av lagene som har fått færrest spillere inn. Skal vi først bruke penger er dette det riktige tidspunktet.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #16 på: 03. Aug. 2007, 08:53 »
Hvem som kan lastes for hva blir den reneste spekulasjon fra vår side. Kan hende Mort ikke vil gi penger, kan hende Big Sam ikke vil hente de som vi vil han skal hente, kan hende de spillerne Big Sam og Mort ønsker til klubben ikke vil gå til den. Det har vært spekulert så mye av både media og fans at jeg blir nesten oppgitt av alle motsigelsene.

Big Sam sier han vil handle rutinerte og sterke defensive spillere. Naturlige forsvarere. Dette taler mot kjøp som Baines o.l. Samtidig sier han at han ønsker å kjøpe spillere med PL-erfaring, noe som taler imot omtrent samtlige av de rutinerte og sterke defensive spillerne Big Sam har angivelig lagt seg etter. Etter alt som er sagt om at "our main focus is the defensive department" så blir vi likevel linket til offensive spillere i millionklassen.

Mort sier vi har penger å kjøpe for, dog vil han ikke gi noe spesifikt tall. Media sier først vi får £50m, så sier de £10m inkludert lønninger.

Fansen klager på at ingenting skjer, så er media ferdig med å snakke om drittøkonomien og vi får muligens en ny haug på vei inn. Da blir det stille igjen, og optimismen er tilbake. Er så mye frem å tilbake at jeg har helt gitt opp å la min dagsform ovenfor Newcastle avhenge av mediegenererte rykter.

For å summere så tror jeg at Big Sam og Chris Mort har utrolig mange baller i lufta for tida, og at de begge skulle ønske at døgnet hadde 30timer. Det krever enormt med ressurser å:
- revidere en økonomi til en klubb som man for bare uker siden først fikk tatt over.
- bygge en ny kultur mtp trening, rehabilitering og rett og slett holdninger i en klubb helt fra de som blander safta til de som scorer målene.
- bygge et nytt lag i form av å hente inn spillere.
- bygge et nytt lag i form av å kvitte seg med spillere.
- bygge en ny klubb i form av å bygge og omstrukturere "the backroom staff"
- kjempe med 4 dusin skjelett i skapene med alt mulig fra utenomsportslig bråk, personlige problem, voldsanklager, skadeforbannelser, klausuler, generell holdning blant enkelte til det å tre på seg newcastledrakta, bitre eks-managere og styreformenn og urealistiske forventninger forholdene tatt i betraktning.
- og så selvfølgelig det alle klubber kjemper med: forberede til ny sesong.

For øyeblikket brenner Newcastle lyset i tre ender og det er igrunn det eneste de kan gjøre. Er så mye å ta tak i at det virker for meg helt normalt at ting tar lenger tid enn (u)tålmodigheten til absolutt alle Newcastlefans kan utholde, meg selv inkludert. Jeg prøver likevel å ha litt is i magen og se det an. En ting er iallefall sikkert, media kan produsere enormt med spalteplass om Newcastle etter alt som skjer der både bak lukkede dører og ute i det fri.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03. Aug. 2007, 08:57 »
Meget bra innlegg HughieG, stiller meg helt bak dette:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03. Aug. 2007, 20:05 »
Ikke bare meget bra, dette var et fantastisk godt innlegg. Jeg møter dette innlegget med stående applaus (burde absolutt vært en smiley for det).

Du har evig rett i hvert eneste ord du skriver, HughieG. Men for ikke å skrive et helt totalt meningsløst innlegg skal jeg sitere ørlitegrann fra innlegget ditt.

Sitat fra: HughieG
Hvem som kan lastes for hva blir den reneste spekulasjon fra vår side. Kan hende Mort ikke vil gi penger, kan hende Big Sam ikke vil hente de som vi vil han skal hente, kan hende de spillerne Big Sam og Mort ønsker til klubben ikke vil gå til den. Det har vært spekulert så mye av både media og fans at jeg blir nesten oppgitt av alle motsigelsene.

Du får frem et meget godt poeng her. Det er nettopp disse evige motsigelsene som gjør meg så forbanna lei av Silly Season, og som gjør at jeg hater hele forbanna Silly Season. Det er den absolutt verste tida, selv om det er utrolig spennende å se hvilke spillere som går ut og inn. Og det er desto mer spennende, men kanskje enda mer irriterende med ny manager og nytt eierskap i tillegg.

Sitat fra: HughieG
For øyeblikket brenner Newcastle lyset i tre ender og det er igrunn det eneste de kan gjøre. Er så mye å ta tak i at det virker for meg helt normalt at ting tar lenger tid enn (u)tålmodigheten til absolutt alle Newcastlefans kan utholde, meg selv inkludert. Jeg prøver likevel å ha litt is i magen og se det an. En ting er iallefall sikkert, media kan produsere enormt med spalteplass om Newcastle etter alt som skjer der både bak lukkede dører og ute i det fri.
Nok en gang treffer du spikeren på hodet. Glimrende sagt! Vi må (kanskje skal man si dessverre) smøre oss med tålmodighet når det er så mye nytt som skal fikses og ordnes på samtidig. Hele klubben skal renoveres samtidig som vi skal hamle opp med West Ham hva angår pengebruken og nye spillerimporter. Og da tar det litt tid. Ingen newcastlefans har vel noensinne hatt den største tålmodigheten på transfermarkedet, likevel har vi overlevd godt hvert eneste år. Noe sier meg at ting ordner seg til slutt også i år. Og glem ikke at vi fikk inn fire vesentlige forsterkninger allerede før 1. juli (ihvertfall nesten). Slikt er vi overhodet ikke vant med som newcastlesupportere. Så litt edruelighet og tålmodighet er kanskje ikke for mye å forlange likevel. Selv om det aldri helt har ligget i vår natur, merkelig nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon