20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Trofe Sjanser

PL
0 (0%)
FA
1 (3.4%)
Carling
5 (17.2%)
IT-Cupen
8 (27.6%)
Newcastle vinner ingen av de
12 (41.4%)
Newcastle vinner mer enn en
3 (10.3%)

Stemmer totalt: 26

Avstemning er avsluttet: 29. Mai 2005, 08:02

Skrevet av Emne: Trofé-sjanser  (Lest 7847 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Trofé-sjanser
« på: 29. Mai 2005, 08:02 »
Har Newcastle noen mulighet og vinne noe neste sesong?
Noe Newcastle ikke har gjort på år og dag..
Vil Shearer få et siste trofe som spiller?
Shearer som sikkert kunne gått til Arsenal, Manchester U, Chelsea eller Liverpool valgte og bli i klubben med de gode supporterne og Toon Army.
Klubben som hadde så uflaks at de aldri vant noe, men gikk i semifinaler, finaler eller i PL 3 ell 4 plass.
Klubben med den stolte stadion, som lå i byen Newcastle der alltid blåste, regnet eller snødde.
Shearer har vært så trofast så han fortjener et trofe. Men hvilket kan Shearer stolt holde opp med Newcastle like bak seg som støtte for mannen tar over skuta?
Newcastle skal delta i PL, FA, Carling og Intertotocup..
Tar ikke med en eventuell UEFA cup pga. av det går jo ikke ann og stemme på to

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Trofé-sjanser
« Svar #1 på: 29. Mai 2005, 11:34 »
Godt innlegg Noreng.

Vi har nok ingen sjanse i Premier League. Både Chelsea, Manchester United, Arsenal og Liverpool holder et langt høyere nivå enn oss. Champions league blir nok målet for neste sesong. Savner den turneringen.

FA-cupen skal vi ha en sjanse på, men den er ikke stor.

Carling-cupen kan vi nok vinne.

Noreng

• Gjest
Trofé-sjanser
« Svar #2 på: 29. Mai 2005, 13:26 »
PL er nok for vanskelig ja, Olav..

PL vurdering

Chelsea, uten tvil et av verdens beste lag... Vinner nok neste sesong

Arsenal, Vinner mye på sine franske toppspillere, Langt over klasse.

Liverpool, Helt ærlig tru jeg at Liverpool neste sesong blir bedere enn ManU

ManU, det er de vi må kjempe mot hvis vi skal ha CL

Everton, Viste denne sesongen at de ikke er noe å spøke med, men jeg tru ikke at Everton kommer like høyt dette året.

Bolton, Et lag vi også må passe oss for, Ikke verdens største stjerner men de kan komme høyt

Resten MÅ vi komme over, men Spurs og Boro er også litt skumle

FA-cupen vurdering

Liverpool er IKKE akkuratt kongen over engelske klubber i cupene så de frykter jeg ikke så mye i denne turneringen...

Krevene for å vinne denne turneringen er:

- Slå alle lag i mindre divisjoner

- Vinne mot lag som: Sunderland, Wigan, Preston/ West Ham, Birmingham, Pompey,  Manchester City, Charlton, Blackburn, Villa, WBA og Fulham.

- Bør helst vinne mot: Boro, Spurs, Everton og Bolton

- Så kan vi ikke gjøre annet enn og håpe mot Liverpool, Manchester, Chelsea og Arsenal

Carlingcup vurdering

Selv om det er samme lag tror jeg mer på Carling enn FA.

grunn: Hvis vi konsentrerer oss om denne cupen vinner vi den nok, for ikke alle setter denne cupen så høyt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Trofé-sjanser
« Svar #3 på: 29. Mai 2005, 13:48 »
Nå er det jo litt spørs på hvem vi møter i cupene. Møter vi lag som Wigan og Sheffield United er det greit, men om vi plutselig trekker Chelsea eller Arsenal var det plutselig ikke så lett lenger. Newcastle er proffe på å kløne til alt i de enkle kampene.

FA-cupen

Mange gode lag er med. Er jo denne cupen som pleier å være "redningen" for topplag som ikke har gjort det så bra iløpet av sesongen, derfor blir den tatt ganske seriøst. Dessuten vil de litt mindre klubbene satse høyt på FA-cupen. En finaleplass i FA-cupen betyr jo tross alt spill i UEFA-cupen.
Tror ærlig talt ikke at Newcastle klarer å gå til topps her. Marginene er små for å si det slik.

Carling cup

En cup vi skal ha en god sjanse på. Men om vi vinner den er det ikke noe stort uansett.
Ingen av de store lagene tar cupen seriøst, selv ikke bunnlagene i PL gjør det. Å vinne Carling cup er ingen stor bragd. Vi kan klare det, men det spiller egentlig ingen stor rolle.

Premier League

Chelsea kan vi som sagt gi opp. Det samme gjelder med Arsenal.

Gjør vi en pangsesong kan vi heve oss over Manchester United og Liverpool, men sannsynligheten er ikke stor. Om vi gjør en pangsesong klarer vi heller 4.plassen tenker jeg vi sier. Everton er idag et bedre lag enn Newcastle. Bolton, Aston Villa, Tottenham og Middlesbrought kan vi nok ta oss av. Tipper at vi kommer på en 6.plass. Dessverre.

UEFA-cupen

Vinner vi intertotocupen er vi med her. Men det spisser seg ekstra til mot slutten av turneringen, og det er da vi pleier å ryke. I siste stund. Men selvsagt er vi en av favorittene her. Virker bare litt usannsynlig at vi klarer Intertotocupen for å så vinne UEFA-cupen. Har ikke troen på ett UEFA-cuptrofee.

Mål for neste sesong

- Vinne Intertotocup for å spille i UEFA-cupen.
- Nå semifinalen i UEFA-cupen.
- Ende på 4.plassen i Premier League.
- Prøve på FA-cupfinale.
- Prøve på Carling-cupfinale.

Sannsynlig

- At vi ikke klarer å kvalifisere oss til UEFA-cupen.
- At vi ender på 5-6.plass i Premier League.
- At vi når semifinalen i FA-cupen.
- At vi ryker ut midt i Carling-cupen fordi vi ikke gidder å satse så mye på den.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #4 på: 02. Juni 2005, 00:10 »
Sannsynligheten er der null vits å spekulere i nå, da vi ikke vet om vi ender opp med Dickov/Owen, Neill/Van Buyten eller Emerton/SWP. Umulig å si når vi ikke aner hvordan Newcastles stall er ved sesongstart.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #5 på: 02. Juni 2005, 15:40 »
Nå må det jo sies at en fjerdeplass i PL overhodet ikke er forenelig med Intertoto OG semfiinale i UEFA. Dessuten er heller ikke Ligacupen forenelig med europacupspill. Når vi UEFA-cupen vil Ligacupen uten tvil bli nedprioritert. Dette for å minke belastningen på de beste spillerne. Akkurat det samme gjør Liverpool, Chelsea, ManU, Arsenal og alle de andre som spiller europacup. Forskjellen er bare den at disse fire klubbene har mye bedre reserver enn Newcastle.

Forøvrig så har jeg ikke troen på at vi vinner noe så lenge vi har Greame Souness som manager. Han er bare ikke mannen som får frem team-spiriten som trengs for å gå til topps i for eksempel FA-cupen.
Skulle vi derimot få inn en ny manager i høst, så kan det hende jeg skifter mening. Men med Souness ved roret kommer vi aldri til å vinne noe.
Sann mine ord.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #6 på: 02. Juni 2005, 20:09 »
Min drøm er at Graeme Souness blir tidenes Newcastle-manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #7 på: 04. Juni 2005, 11:57 »
Tror det blir vanskelig å vinne noe neste sesong jeg! Chelsea kommer også garantert til å gi full gass i serien og alle cupene neste år. Ta ManU f.eks. kommer neppe til å vinne serien neste år heller, men vil gjøre alt for å unngå å ikke vinne noe.

"Mikke Mus" cupen er blitt tatt mer seriøs de siste 2 åra enn tidligere.
Greit nok at lag med store staller lar unge talenter prøve seg, men når en nærmer seg kvartsfinale er det kun beste start 11`er som gjelder..

Fabio

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #8 på: 12. Juni 2005, 13:33 »
Har alltid troen på et UEFA-cup trofè, men jeg har blitt såret så mange ganger av The Magpies :cry:  Men jeg stiller med ny optimisme i år, så jeg tipper at vi vinner den nest gjeveste cupen i Europa  8) Men jeg blir nok skuffet i år å :?
åtte Chelskji brenne!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #9 på: 12. Juni 2005, 20:31 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Min drøm er at Graeme Souness blir tidenes Newcastle-manager.

Min drøm er at Grame Souness overtar Liverpool, og rævkjører de røde enda en gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #10 på: 12. Juni 2005, 21:21 »
Min drøm er at Newcastle United Football Club vinner et eller annet trofe snart, uansett hvem som er manager, uansett hvem som spiller.

Men jeg tviler på at den drømmen går i oppfyllelse med det aller første, desverre. Til det har vi pr dags dato en for svak stall, så dersom Souness henter de rette spillerne så kan det gå vår vei i en eller annen cup til neste år. Men å håpe på PL-tittel blir som å tro på julenissen til neste år.

Bjørn - har en drøm om å komme hjæm!! :p
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Noreng

• Gjest
Trofé-sjanser
« Svar #11 på: 01. Juli 2005, 11:34 »
Nå væt vi nesten sikkert stallen mot Anka/Dubi så det vi kan tippe om vi går ut i 3. runde eller når semien?

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #12 på: 01. Juli 2005, 14:54 »
Litt av en drøm å slo Ankaraspor 4-0, min drøm er at Newcastle vinner PL og CL, det er en drøm. :)

Jeg tror vi sikrer oss UEFA-plass gjennom Intertoto. Noe annet hadde vært katastrofe!!

Bjørn - Klodenes Kamp
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Noreng

• Gjest
Trofé-sjanser
« Svar #13 på: 01. Juli 2005, 15:09 »
For å gå litt off-topic.. Er klodens kamp bra ell?

Men seriøst må vi vinne mot enten Anka eller Dubi uansett hvem det blir..

Håper vi sikrer oss Emre, Morte, en spiss innen den tid

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Trofé-sjanser
« Svar #14 på: 01. Juli 2005, 15:13 »
Kan skrive litt om den på filmtråden...

Jah, vi må seffern vinne over en av dem først, jeg bare mente at det var en rar drøm....;) men oki, du om det!

Howay the Toon
Howay the Lads