20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2595 på: 01. Des. 2011, 19:52 »
Takk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2596 på: 01. Des. 2011, 22:38 »
Det er bare en fortolkning som dere har gjort. Den kan være riktig eller feil, men jeg leser ikke dette som noe moralsk forkastelig utsagn for min del.

Er dere helt sikre på at dere hadde reagert på samme måte hvis SBR hadde sagt noe slikt?

Jeg bare spør ;-)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2597 på: 01. Des. 2011, 22:57 »
SBR ville i første omgang aldri havnet i en slik situasjon som Derek Llambias og ville aldri fått en slik kritikk. Samtidig ser jeg helt klart det på samme måte som Coxie. Pisspreik. Kunne enten nøyd seg med å svare på kritikken - eller gitt faen i det. Å skulle prøve dra inn Speed her ble for meg det verste med det hele. Kvalmt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2598 på: 02. Des. 2011, 02:39 »
Må slutte med til Kristoffer og co i denne diskusjonen, helt enig med deg og coxie. :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2599 på: 02. Des. 2011, 08:42 »
Dette sier DL:
Sitat
"In a week when one of Newcastle United?s most beloved footballers passed away, it is disappointing that once again Joey Barton makes the headlines."

Det kan hende DL påpeker faktum: Barton velger å ta opp diskusjonen samme uke som Speed tok selvmord. Om han gjennom denne setningen prøver å slå politsk mynt på saken, eller om at setningen indirekte påpeker at Bartons uttalelser ikke sømmer seg, omstendighetene tatt i betraktning, kan diskuteres.  Jeg synes DL burde ha ventet med å uttale seg inntil det verste styret rundt Speed har lagt seg.

Men det som egentlig er hovedspørsmålet er: Hvorfor kunne ikke Barton vente med disse angrepene til etter at klubbene har blitt ferdige med å sørge over Speed? Det er 52 uker i året, kunne han ikke ventet til neste uke i det minste?Jeg personlig synes det er den aller største overtrampen. Barton søker å starte en diskusjon på et tidspunkt hvor hele fotballfamilen er i sorg. Hvorfor kunne ikke han, som resten av fotballspillerene , heller fokusert på å hedre Speed i stedet for å involvere seg i nok en diskusjon med DL.   Lurer på hva reaksjonene hadde vært om det var DL som startet denne diskusjonen med Joey?
« Siste redigering: 02. Des. 2011, 08:45 av Thomas »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2600 på: 02. Des. 2011, 13:00 »
Jeg er stor fornøyd med at en mediasky DL kommer ut og parkerer Barton og sier at dette ikke er tid eller sted for denne diskusjonen. Hva ville skjedd hvis han ikke gjorde det? Grobunn for nye uttalelser og media oppmerksomhet på feil ting. Kampen imorgen skal handle om speed og ikke en bitter barton. Det mener jeg DL oppnådde med de kommentarene.

Hvis man leser uttalelsen fra DL lenger opp her så står det ikke noe alla Barton er sånn og sånn. Speed var en bedre mann. La oss fokusere på han. Fy Barton som vanærer speed.

Han sier bare at jeg ønsker å holde fokuset på å hylle speed nå, og dette ikke er tid å sted. Veldig klart og konsist. Sjeldent bra fra DL.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2601 på: 02. Des. 2011, 13:04 »
Kunne ikke QPR latt være å publisere dette intervjuet så tett oppti dødsfallet, spør jeg da.
Og jeg synes det er et like tåpelig spørsmål.

Hele England sørger selvsagt over tapet av Gary Speed. Men dette var nå vel et intervju ment for QPR-fans og Joey Barton-fans. Slik jeg ser det er det vel strengt tatt Llambias som starter selve diskusjonen. Barton bare sier sin mening om tingenes tilstand i Newcastle, til en QPR-podcast. Når Llambias svarer på beskyldningene, så er det i mine øyne han som starter diskusjonen. Ikke Barton.

Og selv om jeg også gjerne hadde sett at dette hadde ventet til etter at sørgeperioden er over, og livet har gått videre, så trenger vi samtidig ikke stoppe helt opp bare fordi en høyt respektert eks fotballspiller har gått bort. Livet må gå videre uansett. Også de vanlige, kjedelige diskusjonene med innlagt drittslenging.

I et lengre intervju med QPR-ansatte "journalister" snakker Barton også om Gary Speed, og hyller hans minne. Altså det samme intervjuet hvor han gang etter gang bedyrer at han er veldig glad i denne klubben, og dens supportere. Men at han ikke er i stand til å jobbe for "the gruesome twosome", etter gjentatte konflikter med klubbens øverste ledelse.

Jeg ser bare ikke hva som er så smakløst med Bartons uttalelser. Ei heller sett i lys av Gary Speeds bortgang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2602 på: 02. Des. 2011, 13:10 »
Må den ene være Satan for at den andre skal være unnskyldt?

Poenget er vel heller at begge parter kunne spart seg dette utbruddet akkurat nå (og for all evighet hvis jeg får bestemme). Begge gjør ting som kan kritiseres eller unnskyldes av begge parter, poenget mitt er at jeg ikke ser at DL er noe mer skyldig enn JB, selv om jeg liker JB uendelig mye bedre enn DL.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2603 på: 02. Des. 2011, 13:29 »
For all del, begge parter kunne godt ha spart seg dette. Det er gammelt oppgulp, og det er ikke så fantastisk morsomt lenger. Men det har i mine øyne svært lite med Gary Speeds bortgang å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2604 på: 02. Des. 2011, 13:52 »
Med tanke på de reaksjoner som kom i England i etterkant av at Barton mer eller mindre uvørent betegnet Speed for å være egoistisk på Twitter, så ser jeg på det som forståelig at Llambias trekker frem dette i svar på tiltale fra Barton dagen etter at den saken gikk sin seiersgang på twitter og i avisene der borte.

For alt jeg vet så kan det godt hende at Llambias svarte på et spesifikt ledende spørsmål? Eller var det en pressemelding kanskje? ???

Så veldig forkastelig synes jeg uansett ikke det er at Llambias tar det opp, men det oser jo heller ikke klasse akkurat. Jeg hadde nok foretrukket at Llambias kunne vært en "gentleman" og på en fin måte sagt at klubben ikke kommenterer det oppgulpet der og at man har bedre ting å foreta seg enn å leke i sandkassa til Barton. Man kan kanskje spekulere i om han oppsøker sympati, men er det et inntrykk jeg ikke har av Llambias så er det at han søker våre sympatier.

Alt i alt en av de bedre presseopptredene til Llambias vil jeg si, uten at det er noe kvalitetsstempel i seg selv.

Tussler

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2605 på: 02. Des. 2011, 13:53 »
Leste en artikkel tidligere i dag der Pardew kritiserte Barton for dette "nye" angrepet på Ashley & co. Mente det var på tide å grave ned stridsøksa, og at den slags uttalelser bare skaper uro innad i klubben.
Barton svarte på Twitter i dag:

Sitat
Pardews a good man and manager, I agree with what he has said. Time to keep my peace.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2606 på: 02. Des. 2011, 17:50 »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2607 på: 02. Des. 2011, 19:02 »
For all del, begge parter kunne godt ha spart seg dette. Det er gammelt oppgulp, og det er ikke så fantastisk morsomt lenger. Men det har i mine øyne svært lite med Gary Speeds bortgang å gjøre.

Er jo heller ikke det Llambias mener, det er en konklusjon enkelte bare tar. At Llambias mener at Speed er den som fortjener omtale etter hans tragiske bortgang og at NUFC spiller en stor part i det siden det er klubben han tilbragte mest tid i er jo en selvfølge. At han reagerer når Barton nok en gang skal stikke hodet sitt først fram ser jeg ikke noe galt i.

At Barton i samme intervju føler seg "tråkket på" for at Ashley og co ville ha han ned i lønn mens han satt i fengsel skjønner jeg lite av. Normalt sett burde han fått sparken i og med at det ikke var første gang. Det er jo noe som hadde skjedd nesten "alle oss andre" med en mer "normal" jobb og lønn. Vi hadde ihvertfall ikke fått lønn mens vi hadde sittet i buret.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2608 på: 03. Des. 2011, 18:14 »
Han fikk jo heller ikke lønn i buret - og gav aldri inntrykk av at han burde fått det heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2609 på: 03. Des. 2011, 18:16 »
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Yohan-Cabaye-I-wish-my-pal-Joey-Barton-was-still-at-Newcastle-article837639.html

Her er i alle fall ein som fortsatt liker JB godt.

Det var jo diverse rykter om at Barton var negativ til Cabaye og endel nye spillere - men her er jo bare nok en fyr av spillerne våre som skryter av personen Joey Barton.