20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676663 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4065 på: 17. Okt. 2012, 11:43 »
Det hadde vore betre om han holdt opp eit skilt med "You`re getting sacked the morning!"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4066 på: 17. Okt. 2012, 14:01 »
Jeg har sett spillere og trenere på banen le av morsomme situasjoner eller le ironisk av dommeravgjørelser på banen når laget ligger under for å si det sånn. Kan huske at Drogba sa noe til Pardew og lo etterpå mens han ristet på hodet da Cissé la på til 2-0 med et sykt mål på Stamford forrige sesong. Betyr det at Drogba gjorde noe galt da?
Denne situasjonen blir jo annerledes, for her er jo konteksten synlig. Jeg er ikke i stand til å se den konteksten fra ManU-kampen. Jeg sier ikke at de har gjort noe galt, at noen skal straffes eller noe sånt, jeg synes bare det er en underlig ting å gjøre og at det tar seg veldig dårlig ut på TV, når man ikke automatisk kan koble det til noe annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4067 på: 24. Jan. 2013, 14:17 »
Vil gi klapp på skulderen til Ashley og hans transfers team (Carr, Llambias, Charnley og Ashley "himself")

Å kjøpe så mange kvalitet spelarar for så lite peng, krever ein del forarbeid å få til. Så her har dei virkleg gjort jobben sin, synd Remy glapp. Men sånn er fotballen av og til. "You win some, and lose some".

Så klart bør dei få kritkk for at dei ikkje fekk inn fleire i sommer. Men eit par av dei me har signert nå, jobbet me med i sommer uten å få napp. Itilegg glapp enkelte mål til andre klubber som Luuk De Jong.

Igjen beviser det at Ashley er intressert i å drive klubben, og har ein plan for klubben. Mange er kritisk til Ashley, men eg er meget fornøgd med policyen til klubben. Greit eg er uenig i eit par ting, men sånn vil det alltid være.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4068 på: 24. Jan. 2013, 14:31 »
Nå skal det sies at Debuchy glatt kunne vært vår i sommer, om vi hadde hostet opp et par mill mer enn vi ønsket å betale. Er vi nå så sikker på at det var riktig av Ashley å spare de ekstra millionene i sommer, og få Deb litt billigere nå? Dersom vi hadde punget ut i sommer, hadde det vært sløsing med pengene?

Det er spørsmål vi må stille, Christian. Vi kan ikke bare trekke på skuldrene og si at det ble for dyrt i sommer, og at vi derfor gjorde rett i å handle nå. Jeg spør hvor mye penger vi har tapt på manglende investeringer i sommer? Og hvis de nye spillerne trenger et par måneder på å bli varme i trøya, hva vil det koste oss?

Mike Ashley har gamblet høyt, og det er fremdeles altfor tidlig å si om han har lyktes.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4069 på: 24. Jan. 2013, 14:38 »
Er ikkje uenig i det Joakim. Som eg sa, han/dei skal så klart ha kritikk for at dei ikkje fekk inn fleire i sommer.

Men nå som klubben først er der dei er, så er det meget godt å sjå han prøver å gjere noko med det.

Seier på ingen måtte at Ashley og hans styre er perfekt. Men det er så mykje bedre enn det styret som var før Ashley, og det mange andre klubber har nå.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4070 på: 24. Jan. 2013, 19:53 »
Veldig positiv til det arbeidet som er lagt ned og resultatene på transfeer fronten nå i januar, synd at de gamblet såpass i sommer.

Det eneste som er irriterende er at det virker som Ashley må begå alle feila i boka før han lærer av feila sine. Det positive her er vel at han snart ikke kan begå mer feil, da de fleste allerede er begått :)

Krysser fingrene for at det pila bare peker en vei fremover, det er i motbakke det går oppover.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4071 på: 24. Jan. 2013, 20:30 »
Haha, Skogis. Godt poeng! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4072 på: 24. Jan. 2013, 20:36 »
Ashley får en tommel opp fra meg, men kan fort fikse seg to till sommeren. Fint at han ser ut til å skjønne at laget MÅ forsterkes, og da er det ikke bare snakk om førsteelleveren. Newcastle trenger både flere og bedre backup-spillere, samt noen unggutter som kan få prøvd seg her og der. Gode greier!
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4073 på: 24. Jan. 2013, 21:31 »
Jeg håper personlig at Ashley bygger opp en attraktiv stall med tanke på salg av klubben. Klarer dessverre ikke helt å stole på den mannen lenger og han må bevise over lenger tid at han er "blitt en annen enn en gjerrig cockny cunt"

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4074 på: 24. Jan. 2013, 21:36 »
Ser at noen nevner litt indirekte at: "Om vi hadde signert Debuchy i sommer, hadde vi ligget et annet sted enn det vi gjør nå". Det mener jeg er feil, Debuchy ville ikke alene klart å få skuta på rett kjøl. Mangel på spillere som går rett inn på første laget kan allikvel ikke bortforklares. Jeg tror tanken var at vi hadde havnet på 5 plass sesongen før og dette skulle liksom være godt nok.

Nå ser vi, med mange skader, at klubben har gått på en skikkelig smell. Det Ashley og klubben gjør nå er å vise at de tok feil i sommer og kjører på med kvalitetkjøp etter kvalitet kjøp. Jeg håper inderlig at dette vil gi et boost inn i spillergruppa.

Nå må vi glemme det som har vært og se fremover. Vi må takke Ashley og resten av hans team for det han gjør, og tenke at feil kan fremkomme. (Selv om det har vært en del feil, så har det også vært positive ting, spesielt det å tenke økonomisk fornuftig).
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4075 på: 25. Jan. 2013, 01:41 »
Det Ashley og klubben gjør nå er å vise at de tok feil i sommer og kjører på med kvalitetkjøp etter kvalitet kjøp. Jeg håper inderlig at dette vil gi et boost inn i spillergruppa.

Ashley har jo ikke annet valg enn å handle. Han driver klubben av økonomiske årsaker, ikke for at han har forkjærlighet for klubben. En klubb kan ikke drives økonomisk uten å vise til sportslige resultater. Når Ashley i sommer frigjør midler til kjøp av kun EN a-lagsspiller, viser han minimal forståelse for hva det egentlig innebærer å være en klubb som skal spille i europaligaen og samtidig innfri målsetningen om å etablere seg på øvre halvdel av PL. Se bare på hvordan de andre lagene (med ca samme ambisjoner) budsjetterer og planlegger sesongen. Hos dem er det ikke behov for 4-5 forsterkninger i januar, slik som hos Newcastle. Ashley bør nå ha lært at dersom klubben skal innfri målsetningen må laget være ganske inntakt før sesongstart og slutte å drive klubben med så høy risiko. Da slipper vi å måtte se Williamson gjøre feil på feil uten at han trenger å være bekymret for å miste plassen fordi den eneste konkurrenten er ute et halvt år. Konkurranse om plassene kan ikke overvurderes.

Men Ashley har kort fartstid i dette gamet, så det er kanskje lov å håpe han utvikler seg. Når det gjelder policyen om hvilke spillere som blir kjøpt og researchen/speidingen, er det nesten upåklagelig. Og dette transfervinduet ser i alle fall spennende ut. Og som du er inne på, tror jeg også at dette gir en boost og vi kan begynne å klatre på tabellen.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4076 på: 25. Jan. 2013, 07:51 »
Når Ashley i sommer frigjør midler til kjøp av kun EN a-lagsspiller, viser han minimal forståelse for hva det egentlig innebærer å være en klubb som skal spille i europaligaen og samtidig innfri målsetningen om å etablere seg på øvre halvdel av PL.
Det er feil. Pengene var der, men me fekk ikkje inn transfersmålene me ønsket oss. Det er stor forskjell på det, og din påstand om at det kun var midler til eit a-lagspiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4077 på: 25. Jan. 2013, 10:53 »
Såklart er det ikke feil - det er helt korrekt. Og dette har jo i stor grad vært diskutert også i media - hvorvidt vi er for rigide i vår transferpolitikk - også når det gjelder pengebruk. Grunnen til at vi nå handler som vi gjør er jo åpenbart fordi Ashley skjønner at det brenner på dass.
Blir oppgitt dersom folk lar Ashley slippe unna kritikken for å være hovedgrunnen bak at denne sesongen er gått i dass allerede uansett - selv om jeg også er fornøyd med at han tar i et virkelig tak for å unngå at det ender helt grusomt, samt at vi da kan se frem til neste sesong med mer positivitet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4078 på: 25. Jan. 2013, 11:21 »
Det er godt mulig vi hadde hatt penger til flere spillere, men når vi tviholder på et par millioner bare fordi vi skal være så sikre på at vi får full valuta for pengene. Vi skal ikke betale et øre for mye, som gjør at vi får mindre avkastning ved videresalg. Det gjorde at vi kun fikk inn én a-lagsspiller i sommer, og at vi får inn fem nå (hvorav to ville vært bosman til sommeren).

Nå fikk vi vel riktignok nei fra et par spillere i sommer, men i de fleste tilfellene var det klubbene vi fikk nei fra, fordi vi var svært restriktive med pengene.

Greit at pengene ikke skal sitte så løst som i Fat Fred-tiden at vi kaster penger etter spillere som ellers aldri i verden hadde hatt interesse av å gå til oss. Men det er stor forskjell fra det, til å bla opp de to ekstra millionene som krevdes for å få Debuchy i sommer. I Mike Ashleys hode er det mulig det ville betydd at vi hadde sittet igjen med et par millioner mindre etter et evt videresalg noen år senere, men jeg er ikke med på det regnestykket. Jeg mener de to millionene kan ha kostet oss noen svært verdifulle poeng på fotballbanen, basert på det jeg vet om fotballspilleren Matieu Debuchy.

Jeg mener ikke at vi skal gå fullstendig på tvers av vår lønnspolicy, og at vi for eksempel skulle tilbydd Luuk De Jong 30k ekstra i måneden bare for å hindre han i å signere for Gladbach (uten at jeg vet nøyaktig hvorfor han valgte Gladbach og hvor godt tilbudet vårt evt var). Eller at vi nå i vinter skulle tilbydd Remy de samme betingelsene som QPR gjorde, bare for at han skulle gått til oss i stedet. Det er tull, det er Fat Fred-policy. Remy fikk et tilbud som tilsa at han ville blitt en av klubbens best betalte spillere, en lønn på samme nivå som Ba og Cisse, det ville vært galskap å tilby han bedre betingelser enn klubbens toppscorer(e) forrige sesong.

Men i sommer var vi i en posisjon der vi ved å investere litt mer enn tidligere, fort kunne klatret på tabellen, i stedet for å synke. Ved å investere i stedet for å gamble kunne tjent mer på sikt. I stedet gambler vi veldig høyt ved å hente inn 5 nye spillere i januar. Bruker de like lang tid på å finne seg til rette som Anita gjorde, kan det koste oss dyrt. Bruker de like kort tid som Cabaye, så har vi vunnet i lotto.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4079 på: 26. Feb. 2013, 10:41 »
steve hawkes ‏@steve_hawkes
Mike Ashley has sold £100million-worth of Sports Direct shares.. What's money for?? Newcastle? House of Fraser? End of tax year??