20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 682421 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1935 på: 27. Mai 2009, 18:08 »
Jeg synes ihvertfall at det lukter Freddy Shepherd her. Men vi får se hva som skjer, det er jo ikke sikkert Ashley har tenkt å selge heller.
Men det blir spennende å se hva som skjer framover.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1936 på: 27. Mai 2009, 18:12 »
Det som er smått utrolig er at det visstnok er 15 spillere i Newcastle som tjener over 50.000 pund i uka, mens det i Everton er et lønnstak på 50.000, og den eneste som tjener det er Yakubu. Det er ikke rart at en evt ny eier må stramme inn betraktelig!!

Hvor har du dette fra? Bare av interesse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1937 på: 27. Mai 2009, 18:24 »
Det som er smått utrolig er at det visstnok er 15 spillere i Newcastle som tjener over 50.000 pund i uka, mens det i Everton er et lønnstak på 50.000, og den eneste som tjener det er Yakubu. Det er ikke rart at en evt ny eier må stramme inn betraktelig!!

Både lokalavisene og London-avisene figurerer med de tallene der...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1938 på: 27. Mai 2009, 18:25 »
Mike Ashley, tross mye, vet hva han driver med. Det er "enkle" tabber som feller han totalt, som å styre klubben fra London, noe som er hinsides, ansette Derek Llambias, og ikke ansette ordentlige managere tidlig nok. Ellers så kan man eeeegentlig ikke klage for mye syns nå jeg. Greit han hadde litt for stor tiltro til Wise, men han hadde en klar plan med nettopp denne mannen, og for det blamer jeg han ikke for. Er det noen som skjønner det jeg prøver å få frem?

Derfor tror jeg ikke det er noen i Norge som kunne gjort det "bedre" enn Fat Mike. Ingen som jeg tror har nok peiling på hvordan dette skal gjøres, slik som Offe sier. 

Overhodet ikke enig der. Grunen til at vi er der vi er er FORDI Ashley ikke har visst hva han har drevet med overhodet. Mulig han har god forretningssans, men like stor fotballhjerne som en kalkun..

Greit at han skal ta noe av skylda, selvfølgelig, men å si at det ene og alene er han som står bak nedrykket, er bare latterlig syns nå jeg. Spillerne skal ta minst 50 % skyld for det som har skjedd. Selvom det sikkert ikke er lett, så skal fotballspillere med lønn over £50k i uka være så profesjonelle at de skal prestere bedre enn de har gjort.

Mike Ashley har vært et ledd i nedrykk, men denne mannen er jeg sikker på er bedre enn maange andre klubbeiere rundt om i Europa. Som jeg har sagt, har på en måte han regime falt under av tabber, men han kan greit rydde opp i dette og bli en pop man igjen, hvis han får en direkte plan på hva som skal skje med Newcastle United de neste årene. Han prøver åpenbart å gjøre noe godt med klubben, selvom det ikke alltid har gått veien.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1939 på: 27. Mai 2009, 18:26 »
Jeg sier ikke at han ene og alene har skylden - langt derfra! Men han har etter mitt syn fortsatt hovedskylden for at vi er der vi er.
Sier ikke at han ikke vil klubbens beste, men hans inkompetanse på det å drive fotbalklubb, samt hang til å hente inn kompiser fremfor kyndige mennesker i administrasjonen av klubben har vi måttet lide stort for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1940 på: 27. Mai 2009, 18:51 »
Ashley er Tottenham-supportert. Han vil ikke klubbens beste, men sitt beste.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1941 på: 27. Mai 2009, 19:01 »
Totteham supporter ja med eit stort ønske om Owen i Spurs. Derfor kjøpte han oss og prøvde og selge Owen til Totteham. Da han mislykkas pga  Keegan blokkerte det så sparka han KK og la klubben ut for salg.. hehe

men håper virkelig det er noke i desse ryktene. Fingers crossed.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1942 på: 27. Mai 2009, 19:03 »

Både lokalavisene og London-avisene figurerer med de tallene der...
ja, jeg leste det på nufcblog tror jeg det var...

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1943 på: 27. Mai 2009, 20:39 »
Det er heller ikke der Ashley har feilet. . At han vil spare inn på områder innad i klubben er jo bare bra. . At 15 spillere tjener over den summen er jo helt på jordet. Han har feilet med å bringe forsterkninger til klubben, Han har feilet med annsettelser, han har drekki mens store beslutninger er tatt i klubben, han har økt inntekter, gjelder da først og fremst billettpriser (som  allerede er himmelhøyt dyre, 50 pund for en billett!) og at han tar teleskritt priser for å bestille billettene. . Dette er rettet mot stakkars supportere og ikke overvurderte spillere med lønninger langt over hva de presterer.  . Jeg har alltid stått for at klubben tjenes bedre uten Ashleys tjenester, og det står jeg forsatt for, men et salg NÅ kan ende i katastrofe. . Kommer helt ann på hvem som kommer inn, er det noen rike folk med planer er jeg helt med, men Spetalen eller noe i den duren står det skrevet championship over oss lenge. . Han har ikke ressuser nok til å drive en fotball klubb. . Heller ikke Stordalen/spetalen siden de begge har verdiene sine i eiendom, og tipper ikke de vil selge hoteller for å kjøpe spillere . De har ikke har nok ressurser til å satse nok . . Kanskje det for denne gang er best at Ashley styrer klubben til vi rykker opp. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1944 på: 28. Mai 2009, 09:18 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5350286,00.html

Er  i samtaler med et ukjent konsoritum. Pompey ser også ut til å bli solgt til "Abu Dhabis svar på Donald Trump"
Kanskje er det samme person som forhandler med Mike Ashley.

Hva synes folk om at Ashley vil selge?
Hvilke gode/dårlige konsekvenser kan dette får for neste sesong?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1945 på: 28. Mai 2009, 10:40 »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1946 på: 28. Mai 2009, 10:54 »
Det lå i kortene at dette ryktet ville komme, bra at det blir avkreftet med engang sånn at videre spekulasjoner blir stoppet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1948 på: 29. Mai 2009, 02:07 »
Visste ikke at Ashley hadde aksjer i JJB. Er jo konkurrenten til hans eget firma Sports Direct.Com eller Sports World som butikkutsalgene heter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1949 på: 30. Mai 2009, 01:56 »
Virker som om Ashley skal selge klubben nå må jeg si. Tror det mer og mer for hver dag som går nå.
Hvis han har planer om og bli så burde vel Shearer blitt bekreftet som ny manager nå?
Greit nok at det må forhandles, men det får da være måte på. Hører jo ingenting, kun rykter om at klubben skal selges.