20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679730 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1710 på: 19. Jan. 2009, 20:32 »
Realistisk er vel en fin greie. Det ligger vel i menneskets natur at noen er positive, og andre er negative!
Jeg for min del føler jeg er realist, og som realist liker jeg ikke det som skjer med den flotte klubben!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1711 på: 19. Jan. 2009, 20:37 »
De fleste skriver hva som er fakta og hva som skjer i klubben. For øyeblikket er det dessverre negativt, og gå rundt å lage falske forhåpninger er ikke min stil. Det er bare å innse fakta, og det er at det går til helvete om ikke noe drastisk skjer snarest.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1712 på: 19. Jan. 2009, 22:52 »
Ja, noe drastisk må skje.
Noen som har noe slags informasjon om hvordan det går med personene\fansen fra Newcastle ang den overtakelsen av klubben. De burde ha fått gjort endel å jobbet i stillhet rundt å skaffe penger å legge frem et bra sluttprodukt. Dette selv om det er krise verden over.
Hadde vært gledelig om de plutselig hadde kommet med et bud på 250mill pund å fått kjøpt opp klubben før sommeren.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1713 på: 19. Jan. 2009, 22:57 »
Jeg tror ihvertfall enda at dersom det kommer et bud Ashley føler er høyt nok, så selger han!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1714 på: 19. Jan. 2009, 23:25 »
Simply the worst?
Confirmation that at this point in the season, we've:

* Never been lower in the Premier League table
* Never recorded as few Premier League victories
* Never had as few Premier League points

NUFC Premier League record after 22 games:

1993/94: 36 points, 5th, 13 wins, 6 draws, 3 defeats
1994/95: 40 points, 5th, 11 wins, 7 draws, 4 defeats
1995/96: 51 points, 1st, 16 wins, 3 draws, 3 defeats
1996/97: 38 points, 4th, 11 wins, 5 draws, 6 defeats
1997/98: 29 points, 10th, 8 wins, 5 draws, 9 defeats
1998/99: 25 points, 14th, 6 wins, 7 draws, 9 defeats
1999/00: 27 points, 13th 7 wins, 6 draws, 9 defeats
2000/01: 31 points, 8th, 9 wins, 4 draws, 9 defeats
2001/02: 42 points, 1st, 13 wins, 3 draws, 6 defeats
2002/03: 39 points, 4th, 12 wins, 3 draws, 7 defeats
2003/04: 33 points, 5th, 8 wins, 9 draws, 5 defeats   
2004/05: 26 points, 13th: 6 wins, 8 draws, 8 defeats
2005/06: 26 points, 14th: 7 wins, 5 draws, 10 defeats
2006/07: 26 points, 13th: 7 wins, 5 draws, 10 defeats
2007/08: 26 points, 11th: 7 wins, 5 draws, 10 defeats
2008/09: 23 points, 14th: 5 wins, 8 draws, 9 defeats

Det er sant at vi ligger bedritent til, men jeg kan ALDRI huske å hatt så jævlig ufllaks som vi har hatt denne sesongen, heller! 8 uavgjorte kamper, hvor kampene mot Everton, Man City, Wigan, Stoke og West Ham alle burde resultert i 3 poeng, men stolpeskudd, feilaktige dommeravgjørelser og uflaks førte til poengtap, gjerne sekunder før full tid.

Hadde vi stått med 10 seire, 3 uavgjort og 10 tap, hadde nok pipen her inne hatt en litt annen låt.

Jeg prøver ikke å rosemale situasjonen, men en slik uflaks vi har hatt i år, har vi ikke hatt de siste 15 sesongene ihvertfall!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1715 på: 19. Jan. 2009, 23:26 »
Vel, Eivind! Jeg syns at uflaks kjennetegner lag som sliter, sånn er det jo stort sett! Var jævla med mas om uflaks under Graeme Souness også.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1716 på: 19. Jan. 2009, 23:29 »
Joda, det er sant at gode lag ofte avgjør på slutten av kamper, og ofte har marginene på sin side. Men i år syns jeg virkelig vi har blitt frastjålet mange poeng, i kamper hvor vi har vært mer eller mindre overlegne.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1717 på: 19. Jan. 2009, 23:30 »
Er enig med deg Eivind, er ikke måte på hvor uflaks vi har hatt denne sesongen. Hvem kan blant ante skilte med 9 straffespark mot seg på 22 kamper, hvor halvparten er høyest tvilsomme. Utallige scoringer mot oss i slutten av kamper, feilaktige situasjoner i drøssevis. Jeg prøver ikke å si at vi har spilt bra i år, for vi har ikke vært gode, men vi har uten tvil hatt marginene mot oss hele sesongen! Eneste kampene vi har hatt marginene på vår side, er vel Manu og Chelsea borte. Det er de eneste to kampene vi har vært heldige, ellers har vi fått som fortjent eller vært uheldige, og det er ikke få ganger vi har vært uheldige!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1718 på: 19. Jan. 2009, 23:43 »
Vel, Eivind! Jeg syns at uflaks kjennetegner lag som sliter, sånn er det jo stort sett! Var jævla med mas om uflaks under Graeme Souness også.

Synes me var meir uheldige med dommerne på den tida faktisk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1719 på: 20. Jan. 2009, 09:30 »

Og kor mange straffar har vi fått mot oss denne sesongen? :P Må snart vera ny rekord...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1720 på: 20. Jan. 2009, 11:37 »

Og kor mange straffar har vi fått mot oss denne sesongen? :P Må snart vera ny rekord...

Mye mulig det er rekord, men det er vel bare to av dem som har vært tvilsommeom jeg ikke husker feil i farta. Det er vel heller ingen uvanlig statistikk. Får man f.eks 10 straffer imot seg er det nok ikke uvanlig at 2-3 av dem ikke skulle vært straffer. Det har etter min mening vært uvanlig mye klønete forsvarsspill. Under Souness fikk vi vel ikke en eneste straffe på over 1 år.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1721 på: 20. Jan. 2009, 12:53 »
mang laget sin egen flaks. Vi har ikke vært gode nokk. Selvfølgelig har vi fått en del ting i mot oss, men hadde vi spilt bedre kunne vi f. eks skåret et mål ekstra, og problem løst. Eller kunne vi klart å holde ballen på motsdanderens banehalvdel i mer en 15 sekunder. Slik at de ikke kom til de farlige situasjonene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1722 på: 20. Jan. 2009, 14:22 »
Selvfølgelig har vi ikke vært gode nok. Vi har en vits til manager, vi har ingen åpenbare spillemønstre.

Fra nufc.com. Greit skrevet!
Sitat
The blame game

Turmoil in Toon once again then, and the only club employee who says anything in public is at pains to
point out that none of this is his fault.

There again, given the amount of blarney & b*ll*cks
JFK has spoken since arriving here, taking his stream
of consciousness outbursts at face value is about as useful as sponsoring Viduka in the Great North Run...

Rather than blaming Keegan and Allardyce for the team selection problems he faces though, Joe should consider exactly why those two managers exited from SJP.

Kinnear is missing the point by pointing the finger at the current crop of injuries. Although the club has failed to help itself by signing physically and emotionally suspect players in recent years, the flaws are more long-term.   

God knows what he was doing before he popped up here, but those of us who suffer this crud first-hand are only too aware of our repeated inability to either develop
or sign players in crucial positions.

Let's go back to August 2006, when we were moved to wonder just what the hell the club were playing at, as Glenn Roeder made a public trip to Rotterdam to watch Dirk Kuyt - although he'd already pledged to join Liverpool.

Our squad shortcomings were all-too evident at that point, with frantic late transfer activity seeing the arrival of messrs Sibierski, Rossi and Bernard - one trier who was a worthwhile addition, one loanee who was rarely played and one complete waste of time who never appeared.

Successive transfer windows saw Roeder's successors try and fail to make suitable signings. That culminated in the events of August 2008 that saw Milner depart, closely followed by Keegan, but still no signings in the areas we were patently lacking in then  - and remain so now.

Joe may also reflect on the fact that regardless of who is to blame for our demise, the fact he's within a country mile of a top-flight football club is purely because any credible candidate could see us for what we are - left
high and dry, failing to back up words with deeds.

Those responsible for the financing and recruitment of the squad should be. Some blame should be apportioned to Freddy Shepherd, but the fingers should be pointing fairly and squarely in the direction of Ashley and Wise.

The most depressing news about this club in 2009 isn't
the on-field strife - it's the fact that Kinnear has been offered a long-term contract. Allegedly.

Previous to that, we believed that fans and players
would tough things out until the end of this season, hoping that we'd retain our top-flight status, jettison
Joe and try to reinvent ourselves yet again.

Now that no longer looks to be the case - which may well have drastic ramifications in both the stands and the dressing room, as people on both sides simply throw in
the towel, abandoning their seats/squad numbers.

In a way though Joe's permanent appointment would complete the circle: meaning that the club was being owned, run and overseen at all levels by people with no credible track record in the game - and who can't even play the Geordie patriotism card like the previous mob.

And even if three teams can conspire to finish below us in the final league table, we're struggling to see any grounds for optimism when considering next season.

The thought of watching Shola Ameobi lead United out to a half-empty stadium hardly gets our pulses racing - with a catastrophic drop in season ticket and corporate sales.

So what's the answer?

Splashing the cash is only part of the answer, given our unsurpassed track record of lavish and useless purchases.

If the current administration are unable or unwilling to sell up and ship out, then they have to try and reverse the feeling that the whole club is going to rack and ruin and being run into the ground - it's 1991 all over again.   

On current evidence they haven't got the first idea of how to do that - and have already passed up their best opportunity to salvage any credibility, given the amateurish performance so far in this transfer window.

In fairness though, you would question the motives - or sanity - of anyone who wanted to join Newcastle in their current state. One phone call from Stephane Mbia to his Cameroonian compatriot Geremi would surely be enough
to blow that transfer out of the water at any price... 

There's a danger that those "upstairs" confuse the current lack of public agitation from fans with their acceptance of the situation - that will be shown up as folly come May.

Empty seats don't make any noise, or bring in any cash.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1723 på: 20. Jan. 2009, 14:29 »

Mye mulig det er rekord, men det er vel bare to av dem som har vært tvilsommeom jeg ikke husker feil i farta. Det er vel heller ingen uvanlig statistikk. Får man f.eks 10 straffer imot seg er det nok ikke uvanlig at 2-3 av dem ikke skulle vært straffer. Det har etter min mening vært uvanlig mye klønete forsvarsspill. Under Souness fikk vi vel ikke en eneste straffe på over 1 år.

Jau i tillegg har me vert heldige i andre situasjoner som burde vert straffe seinast mot WH blei jo Bellers snytt for ein soleklar ein.
For og bruke "right result" tabellen som ein indikasjon så har me blitt snytt for 3poeng.. Meiner også å Husker at på den samme tabellen under Souness låg me når eg sjekka heilt i toppen.. Klønete forsvarspel og elendig sentral mitbane tror eg kan vær ein grunn for alle straffene i år.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1724 på: 20. Jan. 2009, 16:51 »

Jau i tillegg har me vert heldige i andre situasjoner som burde vert straffe seinast mot WH blei jo Bellers snytt for ein soleklar ein.
For og bruke "right result" tabellen som ein indikasjon så har me blitt snytt for 3poeng.. Meiner også å Husker at på den samme tabellen under Souness låg me når eg sjekka heilt i toppen.. Klønete forsvarspel og elendig sentral mitbane tror eg kan vær ein grunn for alle straffene i år.

Eg snakkar ikkje om noken av straffane var rett eller feil idømt. Eg berre poengterar at vi har hatt mange imot. Er no nok av situasjonar der det er snakk om straffe og Scums og slike lag slepp unna. Vi er heldige med ein dommar viss han ikkje gir straffe sjøl om det skulle vore straffe...I vårt tilfelle har vi vel fått imot på alt. Eg seier ikkje at alle 10 er feil idømt, men hadde vi hatt flyt, flaks og vore eit topplag som feks Scums so hadde vi vel strengt tatt sluppen unna med 5 feks.  Og ja faktisk(!) einig med deg at vi har vore klønete bakover, gong på gong. Og Bassong og Colo har ein del å erfara her. Men dei får ikkje akkurat mykje hjelp frå midtbana. (Dette innlegget gjeld kun antall straffar og har ikkje noke med kor vi ligg hen på tabellen,manager,eigar osv osv.)
« Siste redigering: 20. Jan. 2009, 16:55 av lgrinde »