20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672755 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3870 på: 04. Nov. 2011, 20:10 »
Var det ikke det vi NESTEN gjorde under Sir John Hall da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3871 på: 04. Nov. 2011, 22:12 »
Var det ikke det vi NESTEN gjorde under Sir John Hall da?
Jo, det var vel på mange måter det. Den gangen var det dog noe annet, vi var fortsatt høyst menneskelige. Chelsea og Man City er svært lite menneskelige i mine øyne. Dog, Chelsea har vist seg mindre som en maskin de siste sesongene.

Jeg forelsket meg i et lag som vant hjerter, men ingen titler. Og selv om jeg veldig, veldig gjerne ser Newcastle vinne titler, så er det offensiv gladfotball som er viktigst. Ikke maskinfotball og verdensstjerner som er her utelukkende pga pengene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3872 på: 04. Nov. 2011, 22:17 »
Jeg ser poenget ditt - men det er vanskelig å si at det ikke hadde vært godt med noen rike eiere som hadde kunne ført oss opp på et nivå med disse klubbene. Jeg savner virkelig det å kunne gå rundt å drømme om seriegull utpå våren - for ikke å snakke om magiske CL-kvelder.
Samtidig - Chelski og ManC har de siste åra ikke akkurat spilt bare maskinfotball. ManC var kanskje kjedelige forrige sesong - men de spiller jo nydelig fotball nå. Ikke at jeg klarer sympatisere med de - men rent underholdningsmessig er de klasse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3873 på: 04. Nov. 2011, 22:23 »
Hehe. Mulig situasjonen min er annerledes fordi jeg er oppvokst i Trondheim på 90-tallet, men for meg er ikke titler og CL så forbanna viktig. Jeg er fornøyd dersom vi kan kjempe om en cuptittel og kanskje kvalifisere oss for CL en gang iblant.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #3874 på: 04. Nov. 2011, 22:31 »
kjøper vi oss til ligagull så vil ikke det henge like høyt som å vinne på fairplay;)
blir spennende med de nye reglene som kommer, da tror jeg vi vil stille sterkere!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3875 på: 04. Nov. 2011, 22:36 »
Jeg har sagt det hele tiden, det er en evig jakt på å oppnå heder og ære, og vinne alt som kan vinnes på denne jord, som får søkkrike tullinger fra alle verdenshjørner til å kjøpe opp en fotballklubb og behandle den som et leketøy. Chelsea starter ballet med å kjøpe alt som kan krype og gå av gode spillere som allerede er å finne på balløya. De blir nummer to i serien, det er ikke bra nok, så da begynner de å kjøpe alt som kan krype og gå av kjempegode spillere i utlandet, som ikke allerede spiller for bedre klubber, og man vinner ligaen. Men heller ikke dette er bra nok, og man kjøper et helt nytt lag fra en helt ny hylle, og vinner FA-cupen. Og sånn fortsetter sagaen om den søkkrike russeren som for alt i verden SKAL vinne Champions League. Og når han ikke sitt mål, så blir det nye investeringer. Alt i jakten på det store, store, store trofeet.

Samme med Manchester City, som en gang var en middelhavsfarer med sjel. Man Utds lillebror som fra tid til annen kunne yppe seg og spise kirsebær med de store gutta i Europa. En klubb som fostret flere gode spillere med en og annen lei hake. Så blir de kjøpt opp av en fyr som knapt nok vet hva en fotball er, og som har langt mer penger enn godt er, og vips, så kjøper de opp spillere som aldri i verden kunne vært i stand til å tenke seg å spille for de lyseblå for bare noen få måneder siden, personifisert ved Robinho, som sannsynligvis knapt nok var i stand til å peke ut England på verdenskartet. Og slik begynte deres ferd mot det som nå ser ut til å kunne gå mot et lenge etterlengtet ligagull og et kraftig spark i ræva til de røde på andre siden av byen. Men til hvilken pris?

Jeg vil faktisk heller gå nye 50 år uten trofeer, enn å ende opp som Chelsea og Man City. Klubber som tidligere aldri i verden var i stand til å kjempe om de gjeveste trofeene. Vi var jo - på det tidspunktet Abramovic kjøpte Chelsea, en større klubb, med større sjanser for å vinne Premier League.

Helt enig! Tror jeg hadde mistet litt av interessen nå om jeg var city-supporter. Sammen med Chelsea har de ødelagt PL. Det er nettopp derfor det er så morsomt å følge med nå, fordi alle spillerene vi har er skaffet gjennom kløkt. Spillerne som kommer vil spille for klubben, i motsetning til mange av de i chelsea og city som tenker kun på lønn. Måten Chelsea feirer målene av og til har gjort meg kvalm:  Null glede og mest arroganse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3876 på: 04. Nov. 2011, 23:26 »
Hehe. Mulig situasjonen min er annerledes fordi jeg er oppvokst i Trondheim på 90-tallet, men for meg er ikke titler og CL så forbanna viktig. Jeg er fornøyd dersom vi kan kjempe om en cuptittel og kanskje kvalifisere oss for CL en gang iblant.

Tiden under Sir Bobby var magisk - og selv om jeg nyter at vi gjør det bra om dagen - det hadde vært deilig å kunne ha skikkelig banter med "de store gutta" igjen. Gud det var digg når møtene med ManU og disse laga betydde store ting for begge to i den sammenheng at vi begge kjempa om samme plasseringer. Bare fordi det har gått nedover med oss i så mange år har til og med hatet til ManU visnet litt hen rett og slett fordi det er så mange år siden vi kjempet med de på tabellen. Nå er det derimot lag som Villa, osv i større grad man rivaliserer med. 
Derfor skulle jeg ønske at den starten vi har fått nå varer så lenge så mulig - for det er så deilig å se hvilke lag vi har rundt oss på tabellen og enda håpa de tryner hver runde fordi du holder følge/holder de bak deg. Vannvittig digg følelse.

Er jo sånn for Glimt også. Rykka ned fordi vi rett og slett ikke har noen rike mennesker som har kastet penger etter oss, som gjorde at vi tok drastiske grep ingen andre i TL var i nærheten av. Rykka ned som eneste lag med pluss i resultatet og nå er vi eneste lag i grønn pulje i de to øverste divisjonene. Eksempelvis  vår største rival TIL må jo f.eks. gjerne skryte av at de har holdt seg stabilt bedre de siste åra - men det hadde de jo selvfølgelig ikke gjort uten at en enkeltperson som Trond Mohn hadde drevet veldedighet der oppe. Uten han hadde de måttet ta turen en divisjon lengre enn Glimt tok etter 09-sesongen. Det som dermed har hendt er jo rett og slett at TIL har fortsatt driftes slik de har gjort - dog innført en sparekur langt fra like smertefull som vår. Frustrerende for meg - men jeg hadde selvfølgelig også tatt i mot slik veldedighet om det hadde vært mulig. Slik ble det også for Newcastle da Abramovic kom. Det var vi som da mistet den siste CL-plassen fordi Abramovic-penga førte til at Chelski bare hoppa rett forbi - og det kan jo på mange måter sies å ha vært starten på den årlange nedturen som førte oss ned i Wankership.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3877 på: 05. Nov. 2011, 01:19 »
Jeg tror neppe at gleden ved den gode sesongstarten hadde vært like stor for min del hvis vi i sommer hadde kjøpt etablerte, litt eldre stjerner fra forskjellige storklubber ute i Europa, som utelukkende hadde kommet til Newcastle for å fete opp en allerede overvektig lommebok. Ganske langt unna også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3878 på: 05. Nov. 2011, 09:42 »
Nei - men gleden utover i sesongen dersom vi hadde vært innenfor topp 4 og kjempa om seriegull til langt utpå våren da? Hadde jo ikke trengt  å kjøpe litt eldre stjerner - der fins mange spennende talenter som koster flesk. ManC har jo ikke kjøpt aldrende stjerner de heller.
Det jeg mener er at det er enkelt å fordømme Shitty eller Chelski-fansen, men tanken på å kunne kjempe der oppe igjen er helt fantastisk. Skal vi gjøre det må det mye penger til ihvertfall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3879 på: 05. Nov. 2011, 20:35 »
Jeg støtter Cashley sin filosofi, men hadde glatt greid å glede meg over seriegull om vi hadde kjøpt Maldini, Carlos, gazza og Andy Cole for den del.

Poenget er at jeg ønsker suksess

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3880 på: 05. Nov. 2011, 21:03 »
Enig. Det er ikke slik at jeg her fordømmer Cashley sin filosofi - han har rett og slett ikke midler til å leke som de store gutta. Men jeg tror at dersom vi plutselig hadde blitt stilt i en situasjon hvor vi kunne kjempet med ManC, Chelski og de andre gutta - så hadde jeg vel ærlig talt syns det hadde vært utrolig spennende. Jeg ønsker jo også suksess.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3881 på: 05. Nov. 2011, 21:41 »
Alle ønsker vi suksess. Det er alltid morsomt å følge Newcastle, men det hadde vært enda bedre om vi kunne vunnet trofeer. Men jeg vil heller vinne et og annet sjeldent trofé med en gjeng hardtarbeidende spillere som ikke tjener en brøkdel av Agüero og Tevez, enn å kjempe om ligatrofeet hvert eneste år med et styre som KREVER at vi skal vinne CL.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3882 på: 06. Nov. 2011, 09:16 »
Får håpe nye fifa regler tar råtta på lag som Cheslea og Man City etterhvert. De fleste store klubbene i engelsk premier leauge sliter med store underskudd og store lån.

Vår, eller Ashleys filosofi er meget bra. Jeg er idag glad for at vi har spillere som virkelig blør for drakta. Man City har spillere som vil heve høye lønninger. Det blir for falskt for meg. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3883 på: 09. Nov. 2011, 19:59 »
http://www.leazesterrace.com/lyon-on-tyne-newcastls-unlikely-inspiration/?

Interessant sammenligning av Mike Ashley og Lyons til tider kontroversielle eier, Jean-Michel Aulas. Godt oppsummert:

Sitat
Aulas, like Ashley, has come under intense criticism for running his club like a business, but under his leadership Lyon have became an established Ligue 1 side, winnning the Ligue 1 championship for a record 7 successive seasons from 2002 ? 2008, and have featured in the Champions League 11 times, reaching the semi final only four seasons ago. Dare we dream for a proportion of such success?

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3884 på: 10. Nov. 2011, 08:26 »
Og derrrr har han kuket det til igjen. Akkurat nå som han var i ferd med å vinne over en del fans.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa