20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680711 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3135 på: 26. Sep. 2009, 17:08 »
Vel, for øyeblikket så er jo Newcastle United FC det samme som Mike Ashley.
Enten vi vil eller ikke, så er klubbens økonomi Mike Ashleys økonomi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3136 på: 26. Sep. 2009, 17:14 »
Nei, det er faktisk ikke det.

Ashley lider ikke noen annen krise enn at vi ikke forsterker klubben noe mer, eller at vi ikke henter spillere på lån fordi vi ikke vil betale de ekstra lønningene. Klart det er kjipt for Ashley at han business går med enda litt underskudd enn den allerede gjør, men det er først og fremst klubben som får svi her.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3137 på: 26. Sep. 2009, 17:49 »
Vel, for øyeblikket så er jo Newcastle United FC det samme som Mike Ashley.
Enten vi vil eller ikke, så er klubbens økonomi Mike Ashleys økonomi.

Nei, det er akkurat det den ikke er. Det regnet jeg med at ALLE visste!

Uansett hvordan "prosjekt NUFC" går for Ashley vil han ha mer enn nok med cash til "salt på potetene" resten av livet. Han har som alle andre "rikinger" tapt litt penger under finanskrisa, men dette vil nok helt sikkert ta seg opp for han igjen med tiden, som for alle andre.

Det er kun klubben og alle som assosierer seg med den som dette går ut over.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3138 på: 26. Sep. 2009, 18:04 »
hahaha latterlig forvente at Keegan skal liksom bare sei nei takk til 100 millioner kroner fordi det vil skade nufc. Sko likt og sett den personen som blir urettmessig sparka fra arb giveren sin og som så seier sei nei takk til pengen han har krav på. ialfall når det er snakk om 100 millioner ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3139 på: 26. Sep. 2009, 18:21 »
hahaha latterlig forvente at Keegan skal liksom bare sei nei takk til 100 millioner kroner fordi det vil skade nufc. Sko likt og sett den personen som blir urettmessig sparka fra arb giveren sin og som så seier sei nei takk til pengen han har krav på. ialfall når det er snakk om 100 millioner ;D

Ble han sparka? Trodde han sa opp selv jeg, noe som gjør saken litt annerledes.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3140 på: 26. Sep. 2009, 18:30 »
Jeg synes det er så merkelig hvordan enkelte kun ser mennesker som stereotyper. Enten er alt de gjør rett eller alt de gjør feil. Om Ashley hadde saksøkt Keegan for et evt. kontraktbrudd hadde de samme personene ment at det var feil. Det blir for meg useriøst. Alle kan gjøre feil, og for meg går klubben foran Keegan, uten tvil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3141 på: 26. Sep. 2009, 18:34 »

Poenget er vel at han sa opp selv, eller?

Alan Curbishley opplevde akkurat det samme i West Ham. Også han sa opp jobben, men han saksøkte ikke klubben, som han forøvrig har vært fan av i hele sitt liv. Synes det er likheter i dette jeg, men som vanlig med mer drama i NUFC.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3142 på: 26. Sep. 2009, 18:46 »
Ja han sa jo opp heilt frivillig..  ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3143 på: 26. Sep. 2009, 21:13 »
Keegan gjør ikke dette for å skade klubben. Tror det ligger vel så mye prinsipper i dette som noe annet. Keegan vil vel bare bevise mer enn noe annet at han hadde rett. Ingen mennesker er perfekte uansett, og selv om jeg støtter Keegan 100% i avgjørelsen om å gå, og mener at han har en god sak, veit jeg ikke hvorvidt jeg ønsker at han skal stikke av med penga. Det er vel forsåvidt uansett bevist godt nok at han muuuuligens har en god sak når klubben visstnok har forsøkt seg med å gi ham kompensasjon på £4 mill...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3144 på: 26. Sep. 2009, 21:26 »
Heltestatusen til Keegan får seg en knekk dersom kravet hans gjør at Newcastle havner under administrasjon!
Misforstå meg rett - at Keegan føler seg urettferdig behandlet er greit. Jeg kan også se at dette dreier seg om prinsipper. Jeg tror heller, som Kristoffer, ikke at han gjør dette for å skade klubben, men det er akkurat det som kommer til å skje!
Kravet hans kan få store konsekvenser for denne klubben. Jeg mener at Keegan bør sette klubben først - en klubb han (trodde jeg) elsket!
Jeg kan ikke se noe positivt i at Keegan prøver å skvise penger ut fra en allerede skrapt pengekasse! Verken for klubben Newcastle, eller for Kevin Keegan. Rent bortsett for at han får litt mer smør på brødskiva.
« Siste redigering: 26. Sep. 2009, 21:30 av Vegard9 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3145 på: 26. Sep. 2009, 21:29 »
Jeg er enig der..
Er litt sånn ambivalent til det hele. For jeg mener Keegan har rett, men jeg syns han bør tenke på klubben nå. Hadde vært noe annet dersom han fikk pengene direkte fra Ashley, for det hadde vært herlig, jeg ønsker ikke Ashley noe godt. Men dette kan bli skadelig for klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3146 på: 26. Sep. 2009, 21:31 »
Jeg er enig der..
Er litt sånn ambivalent til det hele. For jeg mener Keegan har rett, men jeg syns han bør tenke på klubben nå. Hadde vært noe annet dersom han fikk pengene direkte fra Ashley, for det hadde vært herlig, jeg ønsker ikke Ashley noe godt. Men dette kan bli skadelig for klubben.

Enig! ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3147 på: 27. Sep. 2009, 01:38 »
Men hvorfor tror vi på disse ryktene om at Keegans erstatningskrav vil sette klubben under administrasjon? Hva skulle Mike Ashley ha å tjene på det?
Er det noen som helst grunn til å tro på dette? Er det ikke like sannsynlig at dette bare er et ondsinnet rykte fra Ashleys folk for å vende opinionen mot Keegan, og fjerne søkelyset fra dem selv?

I mine øyne er begge deler like sannsynlig.
Kan ikke helt se for meg at klubben skal være så ekstremt skakkjørt at et erstatningskrav fra en tidligere manager skal være nok til å sette klubben under administrasjon.

Selv mener jeg også at sammenligningen med Curbishley blir helt feil. Riktignok sa curbishley opp på grunn av liknende forhold som Keegan. Men i Keegans tilfelle virker det ganske sannsynlig at det har blitt begått kontraktsbrudd. Keegan sa muligens opp selv, men det var overhodet ikke frivillig.

Keegan ble presset ut som følge av en maktkamp.
Hvorvidt han da selv leverte en avskjedssøknad eller om han fikk fyken er da uvesentlig.

Keegan krevde ikke et rødt øre da han gikk av i 1997. For da gikk han av egen fri vilje. Keegan er ikke den typen som krever penger for moro skyld, bare for at klubben skal lide. Tror nok helst at Keegan gjerne skulle vært denne prosessen foruten, men all den tid han faktisk har krav på erstatning fra klubben, så kan han ikke la være å kreve det inn, bare fordi klubbens økonomi er heller svak.

Nekter å tro at klubben vil bli satt under administrasjon på noen måte. Jeg vil heller ikke tro at det er et ondsinnet rykte fra Ashleys folk, men det er i mine øyne mer sannsynlig, enn at trusselen skulle være reell.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3148 på: 27. Sep. 2009, 01:49 »
Det er nok helt sikkert svartmaling av King Kev fra disse klubbkildenes hold - garantert. Jeg tror heller ikke at vi settes under administrasjon. Men det er vel ikke direkte sunt for økonomien vår dersom King Kev får 8-9 mill etter denne saken. 

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3149 på: 27. Sep. 2009, 01:59 »
Mtp på at et krav fra Keegan utgjør nesten 10% av estimert verdi på klubben så vil jeg si at dette er svært beklagelig enten vi blir satt under administrasjon eller ikke. Det er hvertfall klart at det kan, og mest sannsynlig, vil virke negativt inn på et evt salg av klubben.

Ingen er over klubben, ikke Shearer, ikke Keegan.