20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leighton Baines til Newcastle?  (Lest 24081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leighton Baines til Newcastle?
« Svar #45 på: 30. Mai 2007, 22:45 »
Sjå for dåke Riise og det raude håret i Newcastle-drakt, fyyy faen!

Den største idioten av alle fotballspelarar i verden er ein habil venstreback, men det hjelper ikkje når han er den mest ufyselige klysa på jord! I tillegg fins det bedre alternativ som f.eks Baines og Taylor som er nevnt her inne.
Om jeg hadde hatt rødt hår ville jeg blitt fornærmet over den øverste setningen din, men det har jeg ikke og derfor bryr jeg meg ikke om det. Men utseende har vel ingenting å si, og ihvertfall ikke hårfargen!

Ja, Taylor er også et godt alternativ, men heller ikke han har spilt for lag som skal kjempe helt i toppen av PL og CL! Besitter mye av de samme egenskapene som Riise og Baines synes jeg, kansje litt tregere, men til gjengjeld er han en potensiell toppscorer!? Han vet ihvertfall hvor målet står!  ;)

Nei, men vi kan egentlig ikke forvente å signere spillere som har spilt eller spiller for CL lag. Selvom vi har fått noen ekstra millioner i kassa så kommer vi ikke til å signe verdensstjerner. Men disse kan være alternativer på venstrebacken;

Heinze, Bridge, Baines, Taylor.

To av disse har jo spilt toppfotball i flere år.
Heinze kan pelle seg vekk fra lista, men en av de 3 andre ser jeg gjerne tar turen. Mange gode venstrebacker med fart og offensive kvaliteter og ta av for tiden!

Du vil ha Riise, men IKKE Heinze? Riise når ikke Heinze til anklene engang, spør du meg...

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 30. Mai 2007, 22:48 »
Heinze er jo dritgod, Frode! Tror uansett ikke vi har sjanse på ham. Mener å huske at han er på vei til Real Madrid?
Ja, han er dritgod defensivt, men ganske svak offensivt sammenlignet med de andre som var nevnt der, synes jeg. Dessuten er han snart 30, om han ikke er fylt allerede?
Vil ha en offensiv backtype, da synes jeg de andre tiltrekker meg mye mer!
Nei vi må først få i orden det defansivet. Dessuten er Heinze bedre en noen annen back vi har hatt siste åra

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 30. Mai 2007, 22:50 »
Du vil ha Riise, men IKKE Heinze? Riise når ikke Heinze til anklene engang, spør du meg...
Heinze er bedre enn Riise defensivt, men Riise har mye mer å by på offensivt, mener da jeg! Dessuten som jeg nevnte i et innlegg for 3 min siden, Heinze begynner vel å dra på årene!?
Vil så gjerne ha en offensiv backtype, rask og hurtig med god innleggsfot og som gjerne putter noen mål i løpet av sesongen.....

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 30. Mai 2007, 22:51 »
Selv syns jeg Riises offensive bidrag er veldig oppskrytt pga skuddfoten hans. Det er ikke så ofte han kommer til gode innlegg, og har sjelden veldig gode dribleserier.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 30. Mai 2007, 22:53 »
Heinze er jo dritgod, Frode! Tror uansett ikke vi har sjanse på ham. Mener å huske at han er på vei til Real Madrid?
Ja, han er dritgod defensivt, men ganske svak offensivt sammenlignet med de andre som var nevnt der, synes jeg. Dessuten er han snart 30, om han ikke er fylt allerede?
Nei vi må først få i orden det defansivet. Dessuten er Heinze bedre en noen annen back vi har hatt siste åra
Ja, men det hindrer ikke i å hente en god offensiv back for det om! Husk at vi ikke var det laget som scoret mest ifjor heller!
Jo flere kvaliteter vi får på en plass, desto bedre for hele laget, mener jeg.....

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 30. Mai 2007, 22:58 »
Ja, men det hindrer ikke i å hente en god offensiv back for det om! Husk at vi ikke var det laget som scoret mest ifjor heller!
Jo flere kvaliteter vi får på en plass, desto bedre for hele laget, mener jeg.....

Helt sant. Så lenge det offensive ikke går utover det defensive, noe det har en tendens til å gjøre...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 30. Mai 2007, 23:00 »
De 4 jeg nevnte er alle "up for grabs" til en viss grad, jeg mener alle sammen ville styrke laget vårt enormt, hadde ikke blitt skuffet over noen av dem! ;D

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 30. Mai 2007, 23:03 »
Selv syns jeg Riises offensive bidrag er veldig oppskrytt pga skuddfoten hans. Det er ikke så ofte han kommer til gode innlegg, og har sjelden veldig gode dribleserier.

Helt einig. Dribleseriane hans endar ofte opp med at han mista ballen. Det er heller ikkje mange av skudda hans som går inn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 31. Mai 2007, 00:02 »

Helt sant. Så lenge det offensive ikke går utover det defensive, noe det har en tendens til å gjøre...

MEGET enig her Eivind. Backrollen har utviklet seg noe voldsomt de siste årene, og selv om den perfekte backen skal være god offansivt er jeg veldig opptatt av at det deffansive fortsatt er minst like viktig når du spiller forsvarer, iallfall ifølge min teori (hva nå enn den er verdt). Sånn sett er jeg en stor fan av Gianluca Zambrotta, og under fjorårets VM fikk jeg også øynene opp for Grosso som også var  veldig god både fremover og bakover. Og disse backene fins det dessverre ikke for mange av idag. Derfor kunne jeg godt tenkt meg en italiensk back til klubben, det er jo en kjent sak at når det gjelder forsvaret så overlater ikke italienerne noe til tilfeldighetene. Men det finnes fortsatt gode backer som jeg mener er kvalifiserte også selv om de ikke er fra Italia.

Hva Riise gjelder så er han en god venstreback, det må jeg innrømme selv om jeg ikke kan fordra fyren. Skulle han først komme til Newcastle, noe jeg egentlig ikke håper, vil jeg fortsatt ønske ham alt det beste i klubben vår og håpe at han klarer å prestere like bra der som han har gjort i Liverpool. Men det er mange jeg ønsker meg før ham, la det ikke være noen tvil om det.

Ifølge ryktene skal Heinze ha vært i Madrid ja, men som sagt: dette er foreløpig bare rykter. I tillegg skal det nevnes at Madrid allerede i Januar hentet den unge og lovende venstrebacken Marcelo fra Brasil, mens midtforsvaret allerede er godt bekledd med Cannavaro og Ramos, i tillegg til at Metzelder antagelig er mer eller mindre klar for Los Blancos. Med andre ord: det skal ikke bli altfor lett for den godeste Heinze å spille seg inn på Real laget. Uansett tror jeg han vil få mer fristende tilbud enn Newcastle dersom han forlater Old Trafford. Milan skal vistnok ha vært interessert tidligere, og de skal jo ifølge ryktene fornye forsvaret i sommer. Kan ikke si jeg er spesielt lei meg over at vi sannsynligvis ikke får Heinze heller. Offansivt er han null verdt, og deffansivt er han ikke tryggheten selv heller. En råtass av en spiller, og han ville helt klart forsterket laget og forsvaret vårt mange hakk. Men skal vi først gjøre det, kan vi like gjerne gjøre det skikkelig, og da mener jeg at det fortsatt er bedre spillere tilgjengelig på markedet som ikke blir nevneverdig mye dyrere.
Aldersforskjellen på Riise og Heinze er forresten to år (siden det var diskutert her et sted).

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 31. Mai 2007, 00:09 »
Nå har faen i meg ManU signert BÅDE Nani og Anderson.
Ser for meg at det vil få mye å si for om Newcastle kan signere Baines eller ikke ja ;)

Neia, da er det jo bare å håpe at Anderson ikke passer i England og ikke får utløp for det enorme potensialet han sitter inne med (allerede lansert som den nye Ronaldinho, forøverig uten at den opprinnelige har godt av med pensjon såvidt meg bekjent....)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 31. Mai 2007, 00:35 »
De 4 jeg nevnte er alle "up for grabs" til en viss grad, jeg mener alle sammen ville styrke laget vårt enormt, hadde ikke blitt skuffet over noen av dem! ;D

Enig. Heinze kan vel spille stopper også? Spiller han ikke stopper for Argentina?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 31. Mai 2007, 15:38 »
Hvis Baines går til Pool er han dum. Riise, Arbeloa og Aurelio bør vel holde. Hos oss får han heltestatus.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 31. Mai 2007, 15:45 »
Hvis Baines går til Pool er han dum. Riise, Arbeloa og Aurelio bør vel holde. Hos oss får han heltestatus.

Tja, nå er vel Baines bedre enn alle disse. Men det er lov å håpe :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #58 på: 31. Mai 2007, 16:13 »
Ja til Baines! Babayaro ser jeg forøvrig på som en god reserve.

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #59 på: 31. Mai 2007, 16:16 »
Hvis Baines er ihuga Liverpool fan så er det mye som skal til for å holde ham tilbake fra det. Om jeg var i samme posisjon bare det gjaldt Newcastle så hadde jeg signert for Newcastle uten noen nøling.
Live The Dream, Newcastle United!