20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Schalke  (Lest 3873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Schalke
« på: 20. Mai 2007, 19:39 »
Noen som følger med på tysk fotball her? Om jeg ikke tar feil er det vel den ligaen i Europa (verden kanskje?) med gjennomsnittlig flest tilskuere på kampene. Har alltid hatt et veldig godt øye til Schalke, og føler med de etter det bitre tapet av seriegullet i år.

Veldig flott artikkel hvor de sammenlignes med Newcastle:
http://observer.guardian.co.uk/sport/story/0,,2078478,00.html

Det er noe med klubber som Schalke som virker veldig tiltrekkende. Litt samme effekten som Newcastle har for mange i England, og Brann i Norge. Lag med sjel og flotte rammer, men som aldri får det ordentlig til.

djmattis

• Gjest
Sv: Schalke
« Svar #1 på: 20. Mai 2007, 20:21 »
Ja Shalke ble banne meg nr.2 i år de også???!!

helt sykt egentlig, begynner selv å synes synd på de.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Mai 2007, 22:35 »
Har alltid likt tysk fotball. Faren min var Bayern-fan i sin ungdom så jeg har sett en del kamper med dem.

Har sansen for Werder Bremen jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20. Mai 2007, 22:46 »
Kan ikke fordra Bayern. Werder Bremen og Stuttgart er klubber jeg egentlig har sansen for. Så selv om året i år ble skuffende pga. Schalkes kollaps, var det moro å se alle disse tre foran Bayern.

Og neste år er det 50 år siden sist klubben fra Gelsenkirchen vant serien...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Mai 2007, 17:52 »
For meg er det hovedsaklig Bayern. Men også Werder Bremen står høyt i kurs. Og heller enn å støtte Schalke, velger jeg å støtte Dortmund. Der har man mine tre tyske favorittklubber, som jeg ikke følger spesielt tett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. Mai 2007, 19:36 »
Bayern er en skitten klubb. Både tilhengere og ansatte virker fryktelig usympatiske. Har fulgt med en del om Bundesliga i mediene i år, og inntrykket har ikke blitt noe bedre for å si det sånn. Nei, la oss håpe neste år blir like fattig for den klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Mai 2007, 19:26 »
Det håper jeg så absolutt ikke.
Jeg har ikke det minste formening om hvor sympatisk og folkelige Bayern-ledelsen er, men det bryr meg ærlig talt midt bak. Det viktigste for meg er at Bayern vinner Bundesliga og kommer så langt som mulig i CL. Hvordan de er utenfor banen er for meg rivende likegyldig, jeg bor her i kalde Norge uansett, og følger ikke laget så tett at det gjør noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. Mai 2007, 22:31 »
Jeg er meget interessert i tysk fotball, da hovedsaklig Bundesligaen. Må si at jeg har et godt øye til Borussia Dortmund, et gammelt storlag som sliter litt med økonomien etter å ha pådratt seg en enorm gjeld grunnet håpløs styring av klubben. Egentlig ganske utrolig med tanke på at de spiller sine hjemmekamper på Westfalenstadion, en arena som tar godt over 81000 tilskuere, og som så og si er proppfull ved hver bididge hjemmekamp! Ikke mange lag i verden som har et så bra snitt!

Uansett, jeg både håper og tror at Dortmund kommer seg opp i toppen av Bundesligaen igjen og at de klarer å bli kvitt gjelden de sårt sliter med. Er utvilsomt et lag som hører hjemme i toppen av Europeisk fotball, vant jo CL i 1997 etter å ha knust Juventus i finalen!

Må også si at det er litt overaskende at ikke flere følger tysk fotball tettere!?! Norge har jo hatt flere gode fotballspillere som har spilt i Tyskland, Rune Bratseth, Jørn Andersen, Vegard Skogheim, Kjetil Rekdal, Tommy S. Larsen med flere, også en del svensker og dansker har vært representert i denne ligaen, i tillegg har vi jo alle de andre kjente verdens-stjernene som har spilt i Bundesligaen.

Kan vel også ta med at jeg synes Bundesligaen er den jevneste og tetteste ligaen av de store i Europa. 5 lag har vunnet Bundesligaen de siste 10 årene, Hadde det ikke vært for Bayern Munchen kunne det vært enda flere, deriblant Schalke! Men kansje NESTE SESONG!  ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Mai 2007, 22:52 »
Burde kanskje prøvd å følge mere med på Tysk Bundesliga, men i år har det først og fremst vært LaLiga og Premier League det har gått mest i her.
I likhet med deg Frode så sympatiserer jeg kanskje litt med Dortmund. Det er mye pga at de imponerte meg da de vant CL under Hitzfeld som du nevner over her, og i tilllegg har jeg ei go' venninne i Tyskland som er entusiastisk Dortmund supporter. Westfallen er en mektig stadio, men jeg vil tro den tok enda flere tilskuere før de satte inn seter (til VM) bak ene målet der hjemmefansen pleide å stå?

Men her var det vel Schalke som gjaldt, et lag jeg kjenner lite til, bortsett fra Altintop (klar for Bayern nå?) og Kurani (rikitg skrevet?) som de navnene jeg drar kjensel på umiddelbart. Ellers har jo også Schalke en flott og mektig stadion i Arena Auf  Schalke.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Mai 2007, 14:37 »
FC Bayern på sent 90-tall/tidlig 00-tall må jo ha vært et av de beste lagene noensinne, med profiler som Scholl, Effenberg, Elber og Kahn! Ingen av dagens lag i Bundesliga når dette Bayern-laget opp til sokkelesten en gang...
De var vel i CL-finalen 2 ganger i løpet av 3 sesonger også, og vant en.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Mai 2007, 15:05 »
Men her var det vel Schalke som gjaldt, et lag jeg kjenner lite til, bortsett fra Altintop (klar for Bayern nå?) og Kurani (rikitg skrevet?) som de navnene jeg drar kjensel på umiddelbart. Ellers har jo også Schalke en flott og mektig stadion i Arena Auf  Schalke.

Altintop er klar for Bayern, ja. Synes det var en litt rar overgang, ser ikke helt at han skal bli en bra forsterkning for dem. Kevin Kuranyi er en vanvittig god spiller, og en stor del av grunnen til årets tittelkamp. Ellers har Schalke vært preget av mange dansker som nøkkelspillere de siste årene. Christian Poulsen og spesielt Ebbe Sand har vært veldig gode. Nå er det Løvenkrands og Larsen som gjelder.  :)

Ellers er Marcelo Bordon en spiller å legge merke til, som kanskje er ukjent for mange. Fantastisk god midtstopper, og sannsynligvis Schalkes beste spiller.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Mai 2007, 19:42 »

Altintop er klar for Bayern, ja. Synes det var en litt rar overgang, ser ikke helt at han skal bli en bra forsterkning for dem. Kevin Kuranyi er en vanvittig god spiller, og en stor del av grunnen til årets tittelkamp. Ellers har Schalke vært preget av mange dansker som nøkkelspillere de siste årene. Christian Poulsen og spesielt Ebbe Sand har vært veldig gode. Nå er det Løvenkrands og Larsen som gjelder.  :)

Ellers er Marcelo Bordon en spiller å legge merke til, som kanskje er ukjent for mange. Fantastisk god midtstopper, og sannsynligvis Schalkes beste spiller.

FM spiller.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Mai 2007, 19:50 »

Absolutt ikke!
Keeper Manuel Neuer ble kåret til årets suverent beste spiller av Kicker i Bundesliga, så da må jo han være den beste spilleren på Schalke?

EDIT: Manuel*'
« Siste redigering: 27. Mai 2007, 21:28 av Heinrich »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Mai 2007, 19:57 »
Den beste er vel Kevin Kuranyi ? Eventuelt Lincoln.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26. Mai 2007, 22:21 »

Absolutt ikke!
Keeper Michael Neuer ble kåret til årets suverent beste spiller av Kicker i Bundesliga, så da må jo han være den beste spilleren på Schalke?

Hvor mange Schalke-kamper har du sett i år og hvilke? Jeg må innrømme jeg har sett lite, men av det lille jeg har sett, og alle rapportene jeg har lest har Bordon vært virkelig god i alle kampene. Har fått med meg at Neuer har spilt bra i løpet av sesongen, men fikk egentlig aldri inntrykk av at han var like strålende. Kan godt hende han har vært bedre alt i alt, bedømmingsgrunnlaget mitt er ikke det beste.  :) Det er uansett ingen tvil om at forsvaret i år har vært lagets store styrke.