20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Jeg har dårlig med YouTube videoer å vise til her, men for meg er det ikke tvil om at de supporterne som lager mest liv finnes i Sør Amerika. Har endelig fått sett "Super Classico" mellom Boca Juniors og River Plate nå, riktignok på en halvdårlig stream, men maken til stemning finnes ikke i Europa. Jeg kan godt sitte her å skrive "sinnsykt" og "helt villt" og alt mulig, men det er umulig å forklare dette med ord. Og dette sier jeg etter kun å ha sett kampen på en stream, kan bare prøve å tenke seg hvordan det vil være å se i bra TV kvalitet, eller best av alt: være tilstede på La Bombonera. Skal alikevel ikke uttale meg om hvordan den argentinske supoerligaen er sammenlignet med brasiliansk, har ikke sett noe særlig fra der. Men det skal vist være rimmelig ville tilstander der også. Alikevel er "El Clasico" fortsatt verdens største oppgjør mellom to erkerivaler, Barcelona og Real Madrid. Noe som understreker dette er at det blant er den fotballkampen som sees av flest TV seere pr år, Boca mot River følger like bak. "The Old Farm" er nok mest beryktet på balløya og her i Norge ettersom nordmenn har et meget spesielt forhold til fotball på balløya. Men det foregår alikevel fortsatt meget profesjonelt sammenlignet med f.eks Argentina hvor fotball, politikk og religion nærmest går hånd i hånd.
Jeg tviler på at der er så mye mer "stemning, hat og følelser" i Superclasico enn i Fla-Flu... Sykt stor kamp, og det faktum at den spilles på Maracanha legger ikke akkurat en demper... Bra gjort å si at det er mer hat og følelser i Superclasico basert på youtube-videoer, men så var jeg også ganske bastant når jeg sa at Fla-Flu var større, noe jeg begrunner i at det er en kamp som har omtrent samme rammene som de to andre som var nevnt, bare med flere tilskuere...
Og, jeg er litt nyskjerrig, fra hvilket VM har du fulgt med på Argentinsk fotball?
Publikumsrekorden er forøvrig 193 000 satt i, selvsagt, et Fla-Flu-oppgjør i 1963.
Og Nordin, jeg skal ikke kverulere, men jeg mener du kom med en liten påstand når du antydet at Boca-River inneholdt mye mer stemning hat og følelser enn Fla-Flu, det ble bare for dumt, selv om du kanskje ikke mente å være så bastant.Og, jeg er litt nyskjerrig, fra hvilket VM har du fulgt med på Argentinsk fotball?
Hva begrunner du det med?Flamengo - Fluminense (sikkert feil skrevet) er helt sikkert blant de aller største kampene i verden, men betviler sterkt at noe som helst oppgjør overgår "El Superclásico" mellom Boca og River når det gjelder stemning, hat og følelser.