20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som ny Newcastle manager?

Alan Shearer
12 (21.4%)
Svennis
6 (10.7%)
Big Sam
22 (39.3%)
Ronald Koeman
5 (8.9%)
Kevin Keegan
7 (12.5%)
Lee Clark
0 (0%)
Gordon Strachan
2 (3.6%)
Steve Bruce
1 (1.8%)
Mark Hughes
1 (1.8%)
Nigel Pearson
0 (0%)

Stemmer totalt: 54

Skrevet av Emne: AVSTEMMING: Ny Manager  (Lest 15440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: AVSTEMMING: Ny Manager
« Svar #60 på: 08. Mai 2007, 21:00 »
Herregud da. Det er ikke historien som teller. Den vi tror kan gjøre det best for oss nå, er vel den vi vil ansette? Og hvem tror helt ærlig at Svennis vil gjøre det bra?

De som elsket Roeder tror tydeligvis det.

Må ikkje slå alle under en kam. Forstår ikkje kvifor Svennis plutselig skal ha blitt ein så elendig manager.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 08. Mai 2007, 21:01 »
Det er VINNERKULTUR vi trenger, for at vi skal greie å vinne. Det var mangel på vinnerkultur som felte oss i Keegans dager. Sam Allardyce fører ikke med seg noen vinnerkultur.

Trur ikkje det har så mykje å sei, ihvertfall ikkje for manageren. Vinnarkultur skulle ein tru Dalglish, Robson og til og med Souness kunne bringe med seg, men vant vi noko?
Ein gang må jo Allardyce vinne noko, forhåpentligvis i Newcastle. Vinnarkultur får vi uansett ikkje i Newcastle før vi har vunne noko.

Enig så enig. Hva hjelper det med vinnerkultur når managere som Robson, Dalglish, Souness, Gullit og Keegan ikke klarte det?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 08. Mai 2007, 21:04 »
Nå er det liten tvil om at Svennis har vunnet mye skvip. Om Svennis har lykkes som klubbmanager kan man også si det samme om Souness. Svennis har et 2-3 titteler som klubbmanager som er sterke.
Souness og Svennis.... Det er tydelig at vi har delte meninger her. Min mening er at å vinne Scudettien med Lazio er meget imponerende. Her snakker vi om et lag som i beste fall var det tredje beste laget i sin liga ut ifra omstendighetene, og sannsynligvis ikke engang det heller. I tillegg til at vi snakker om en av verdens beste ligaer.
Din mening er tydligvis at noe av det på den "merittlista til Souness" som addis postet kan måle seg med det skvipet jeg sikter til ovenfor. Overraskende, men du har selvfølgelig rett til å ha din mening...  ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 08. Mai 2007, 21:06 »
Så det er altså like idiotisk å ha hatt tro på Roeder som å tro at Svennis vil lykkes som manager. Fortell meg, hva er det som gjør Svennis like dårlig som Roeder, om ikke dårligere?
Hva er det som tilsier at en manager som har vunnet MYE mer og langt mer imponerende titler enn en viss skotte IKKE vil kunne gjøre en god jobb? At han ikke har vunnet VM eller EM med England, og at England ikke imponerte i siste VM?

Ja, det er klart, Englands landslag er jo en veldig god målestokk for et engelsk klubblag.

Souness har vunnet den skotske ligaen, ligacupen og cupen, den tyrkiske cupen og supercupen og den engelske ligacupen og opprykk fra engelsk førstedivisjon. Sven Göran Eriksson har vunnet UEFA-cupen med IFK Göteborg, han har vunnet den svenske ligaen og cupen utallige ganger. Han har vunnet den italienske cupen med TRE italienske lag. Lazio, Sampdoria og Roma. De tre klubbene har jo vunnet hver eneste serie A-tittel etter den tid. Særlig Sampdoria. Han har vunnet serie A med lazio og cupvinnercupen med Lazio. Han har vært tapende finalist i europacup to ganger. Er svenskens merittliste like imponerende som skottens? Hadde enhver idiot vunnet UEFA-cupen med et svensk lag? Hvor mange skandinaviske lag har egentlig vunnet UEFA-cupen siden den gang? Nei, nettopp! Danskene har jo knapt nok vært med i CLs gruppespill. Rosenborg har nådd kvartfinale i CL, og tapt knepent for Juventus.

Jeg begrunnet min tro på Roeder på at han tok oss fra nedrykkstruet posisjon til sjuendeplass på tre måneder. Det skyldes ikke bare Alan Shearer og gode spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 08. Mai 2007, 21:07 »
Nå er det liten tvil om at Svennis har vunnet mye skvip. Om Svennis har lykkes som klubbmanager kan man også si det samme om Souness. Svennis har et 2-3 titteler som klubbmanager som er sterke.
Souness og Svennis.... Det er tydelig at vi har delte meninger her. Min mening er at å vinne Scudettien med Lazio er meget imponerende. Her snakker vi om et lag som i beste fall var det tredje beste laget i sin liga ut ifra omstendighetene, og sannsynligvis ikke engang det heller. I tillegg til at vi snakker om en av verdens beste ligaer.
Din mening er tydligvis at noe av det på den "merittlista til Souness" som addis postet kan måle seg med det skvipet jeg sikter til ovenfor. Overraskende, men du har selvfølgelig rett til å ha din mening...  ::)

I bestefall det tredjebeste laget? Vet du egentlig hvilket lag Lazio hadde på den tiden?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 08. Mai 2007, 21:11 »
Jeg begrunnet min tro på Roeder på at han tok oss fra nedrykkstruet posisjon til sjuendeplass på tre måneder. Det skyldes ikke bare Alan Shearer og gode spillere.

Nei det skyldes også managereffekten. Noe vi også hadde under Souness. Faktisk  hadde Souness en bedre seiersrekke enn Roeder. Forskjellen er at Souness hadde den i førsten av sesongen.

Farmer86

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #66 på: 08. Mai 2007, 21:14 »
min stemme gikk til big sam, har stor tro på han. Han har gjort det bra med Bolten med lite penger!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 08. Mai 2007, 21:15 »
Alle vet at han har gjort det bra med lite penger i Bolton. MEN, han har aldri vist hva han kan gjøre i en toppklubb med mye penger. Jeg vil ikke at Newcastle skal være en prøvekanin enda en gang. Det er det vi blir med Allardyce ved roret.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 08. Mai 2007, 21:19 »
Alle vet at han har gjort det bra med lite penger i Bolton. MEN, han har aldri vist hva han kan gjøre i en toppklubb med mye penger. Jeg vil ikke at Newcastle skal være en prøvekanin enda en gang. Det er det vi blir med Allardyce ved roret.

For det første er ikke Newcastle en toppklubb. For det andre vet man ikke før man har prøvd å være manager med penger mellom henda. Jeg hadde byttet ut halvparten av de dyre overbetalte Newcastle klovnene med spillere Big Sam har hentet gratis til Bolton. Jeg er sikker på at det beste vi kan få pr dags dato er Allardyce.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #69 på: 08. Mai 2007, 21:23 »
Godt å se litt optimistme nå. Men om det skulle gå dårlig med Allardyce på roret, så gir jeg faen. Dette blir en manager jeg skal støtte, så lenge spillerne gir 100% og vi gjør det bedre enn denne sesongen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 08. Mai 2007, 21:25 »
Godt å se litt optimistme nå. Men om det skulle gå dårlig med Allardyce på roret, så gir jeg faen. Dette blir en manager jeg skal støtte, så lenge spillerne gir 100% og vi gjør det bedre enn denne sesongen.

Det går garantert ikke dårlig med Allardyce ved roret. Vi vil være en topp 7 klubb hver eneste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 08. Mai 2007, 21:27 »
Topp 6 er i mine øyne et minimum, og vi bør ikke være fornøyd med topp 6 for lenge. Innen tre år bør vi utfordre topp 4. Såpass gode skal vi være!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 08. Mai 2007, 21:32 »
Topp 6 er i mine øyne et minimum, og vi bør ikke være fornøyd med topp 6 for lenge. Innen tre år bør vi utfordre topp 4. Såpass gode skal vi være!

Skal vi bli en topp 4 fire klubb må vi nok dessverre bli kjøpt opp av rike eiere som vil bruke Newcastle som et leketøy. Slik som utviklingen er nå er det nok også bare et tidsspørsmål før et oppkjøp skjer.

Kommende sesong godtar jeg en 7. plass og intertoto, men etter denne er topp 6 minimum.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 08. Mai 2007, 21:33 »

Jeg trodde faktisk du var en av de mer oppegående her på forumet jeg. Det virker som om du legger høyere press på Allardyce bare fordi du mener at han ikke er rett mann.  Å si at topp 6 er et minimum er for idioti, hvorfor skal vi legge så hardt press på Allardyce den første sesongen? Vi er ikke et topp 6 lag, og vi er i hvertfall ikke i nærheten av å være et topp 4 lag.

For min del så sier jeg topp 10 neste år, og en økning på ca 2-3 plasser i årene fremmover. Hvis vi utfordrer for topp 5 om 4-5år er jeg VELDIG fornøyd.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 08. Mai 2007, 21:53 »
Plassering er ikkje det viktigeste.
Det viktigeste er at klubben tar noken skritt i rektig retning.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]