20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nå kan de legge ned hele klubben!!!!  (Lest 3331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Nå kan de legge ned hele klubben!!!!
« Svar #15 på: 20. Mars 2007, 15:20 »

Det er ikke lenge siden vi hadde en eller var det to kanonmåned(er). Vi vant det meste. Vi spilte tidvis veldig godt, og skadesituasjonen så stadig litt lysere ut.
Men så kommer de skadde spillerne tilbake, og vi presterer dritt
¨

Hvilke måneder er det snakk om her egentlig?:) Resulatmessig kan det argumenteres med at vi har hatt noen tidvis gode perioder denne sesongen, kan nevne resultater some 2-1 hjemme mot liverpool og 3-2 borte mot tottenham. Men om man virkelig ser på de kampene tror jeg vi kan alle være enig i at vi var fantastisk heldige som stakk avgårde med full pott.

Etter 15 år som supporter vet jeg at det er kun en eneste ting jeg kan stole på, og det er at Newcastle United feiler når det virkelig gjelder, jeg gidder ikke engang ramse opp alle viktige kamper vi har røket pga latterlig innsats de siste årene, dere vet like godt som meg.

Hva jeg egentlig vil komme frem til her, er at det som virkelig er bekymringsverdig de siste årene er ikke at Newcastle taper kamper, at vi ryker i cup'er og lignende(dette gjør vi hver sesong). Det er at Newcastle har blitt en klubb som spiller dårlig fotball. Jeg kan ærlig talt telle på en hånd hvor mange kamper vi har spilt brukbart denne sesongen. Jeg ser knapt en kamp lenger hvor vi klarer å holde ballen i laget mer enn 5 trekk. Vi har blitt redusert til et lag som spiller håpløse langballer mot den blanke issen til en 33 år gammel manchester city reject i håp om at Martins(som forøvrig har vært det eneste lyspunktet denne sesongen) skal klare å gjøre noe ut av det. Alt vi sto for av flytende attraktivt angrepsspill for kun få sesonger siden er nå en saga blott, pga dette anser jeg sjansen for at Newcastle kommer til å flyte rundt i gråsonen i relativt langt tid fremover er ganske stor. Dvs med mindre man gjør noe med det.

Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at i løpet av en lang sesong vil det alltid komme noen nedturer i form av skikkelige møkkakamper, men hvor mange av dem har vi ikke vært vitne til denne sesongen??

Pasningsspillet er under en hver kritikk. Det handler ofte om å sparke bort ballen til nærmeste motspiller og da er det fryktelig vanskelig å sette i gang noe spill. Avslutningsmessig ser det også veldig skralt ut. Ofte fyres det av fra femti meter, og ja, jeg innrømmer at en av 1000 ganger treffes det, og da ser det flott ut, men stort sett ender sjansene opp i ingenting.

Kantspillet er rett og slett elendig og det er synd å se at Milner gang etter gang slår baller ut i det store intet.

Jeg er enig i at det er lenge siden jeg virkelig så en god Newcastlekamp. Ofte preges kampene av vilkårlig sparking på ballen og det virker som om det ofte skal bare foretas enkeltmannsprestasjoner, fremfor å fungere som et lag.

Alle de gangene Newcastle har sjansen til å gjøre noe stort driter de seg loddrett ut. Nå sist mot AZ. Å ikke klare å holde på en 4-2 ledelse viser hvor svake de er...Når de blir overkjørt av middelmådige klubber i kamp etter kamp må det være lov å rope ut misnøyen sin uten at man blir rakket ned...
I cupene forøvrig har det blitt rask exit og hvem kan vel glemme de to begredelige kampene mot Birmingham med 1-5 hjemme...Da skjønner man at det er et lag med store problemer.

Gang etter gang klarer spillerne å underprestere så til de grader og det er snart på tide at noen tar ansvaret for det uføret vi har havnet i.
Det er heldigvis ikke lenge igjen av sesongen, og takk og lov for det. Nå er det snart lov å håpe på noen endringer både i styret og spillertroppen, men kjenner jeg klubben rett kommer det bare til å snakkes store ord og lite handling, noe som fører til at sesongen 2007/08 blir en like skral sesong som denne...

Det er flaut å se hvordan Newcastle United Football Club stadig ligner mer og mer på en middelmådig klubb og ikke en klubb som hver gang drar til seg 52000 elleville supportere på hver hjemmekamp...

For vi supportere fortjener mer enn det vi får i dag....

Og så lenge spillerne ikke viser større kjærlighet for klubben enn de gjør, blir det vanskelig for meg som supporter å gjøre det også...

Hadde spillerne spilt med hjertet utenpå drakta og resultatene hadde uteblitt hadde jeg tilgitt dem.
Slik det er nå er det ingen vits å tilgi dem lenger, annet enn å ønske dem langt bort fra St. James' Park, slik at vi snart får spillere som vil gi alt for å spille i Newcastle's svart-hvite drakt!!

Det fortjener Newcastle som klubb.
Og det fortjener i som supportere!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nå kan de legge ned hele klubben!!!!
« Svar #16 på: 20. Mars 2007, 15:53 »
Godt innlegg, bøtta. Enig i mye av det du sier.